Jei manote, kad Visuramžiai buvo jau seniai ir nėra ko juos prisiminti, manykite iš naujo. Istorija tokia...
1998 metais Airijoje vienuolių (moterų) ordinas pardavė kai kurią savo nekilnojamąją nuosavybę. Po kai kuriais pastatais buvo atlikti kasinėjimai, ir rasti 133 moterų lavonai nepaženklintuose kapuose. 1999 metais kilo didžiulis skandalas, kurio dėka Airijos įvaizdis pasaulyje ypač stipriai nukentėjo.
Buvo atskleistas visiems puikiai žinomas dalykas, apie kurį garsiai kalbama nebuvo: Katalikų Bažnyčia Airijoje laikė verges... Moterys, nukentėjusios nuo prievartautojų ar turinčios nesantuokinių vaikų, būdavo prievarta įkalinamos vienuolių išlaikomose skalbyklose, kurios tarnavo kaip savotiška žemiška "skaistykla". Už darbą joms niekas nemokėjo, net neišleisdavo už skalbyklos ribų, vienuolės iš jų tyčiodavosi išrengdamos nuogai ar nuskusdamos galvas. Pabėgti pavykdavo tik retai - dažniausiai tekdavo vergauti iki pat mirties. Neretai pasitaikydavo ir išprievartavimo atvejų. Pasirodė, kad paskutinė tokia skalbykla buvo uždaryta 1996 metais. Nei vienai nukentėjusiai jokios reparacijos nebuvo išmokėtos, nei viena nesulaukė net atsiprašymo. Katalikų Bažnyčia viską labai tyliai sutvarkė.
Vėliau pasirodė, kad tokios pačios skalbyklos buvo ir Australijoje.
2003 metais pasirodė realiais faktais grįstas filmas apie tai - The Magdalene Sisters. Svavaime aišku, Katalikų Bažnyčia stengėsi, kad jis būtų uždraustas jam dar neišėjus. (Aš jį mačiau - šiurpoka).
Galit pasiskaityti daugiau čia: http://www.internet-encyclopedia.org/wi ... ne_laundry
Dabar, tikriausiai visi atsimena kaip Katalikų Bažnyčia pasmerkė Irakiečių kalinių kankinimus. Na argi ne vaidmainiška, turint omeny tai, kad ji pati niekuomet savo aukų neatsiprašė? Ką dar ji gali slėpti nuo visuomenės? Eunuchų chorus?
Šių laikų Viduramžiai
Keista, kad '99 Lietuvoje nebuvo net mažiausio straipsnelio apie tai.
Kažkaip lietuviški laikraščiai nepasižymėjo ypatinga pagarba bažnyčiai
Man atrodo kad tiesiog pedofilijos problema užgožė visas kitas.
Bet čia yra ir gerokai svarbesnis klausimas: ar tikrai bažnyčia gali būti moralinis visuomenės autoritetas, kai pati visuomenė turi versti bažnyčią elgtis moraliai? Turiu galvoje, juk ne kas kitas kaip visuomenės spaudimas privertė bažnyčią pripažinti pedofilijos problemą ir padaryti teisingą sprendimą - viešai atsiprašyti ir mokėti nukentėjusiems kompensacijas. Ne kas kitas, kaip visuomenės neigiamas požiūris privertė bažnyčią pakeisti savo nuomonę dėl vergovės ar berniukų-kastratų chorų. Ir ne kas kitas, kaip pasikeitęs visuomenės požiūris į skalbyklas Airijoje privertė bažnyčią jas uždaryti. Ir kokią teisę turi bažnyčia siekti dalyvauti kad ir toje pačioje švietimo sistemoje? Po tokių įvykių, manau, absoliučiai jokios.
Bet čia yra ir gerokai svarbesnis klausimas: ar tikrai bažnyčia gali būti moralinis visuomenės autoritetas, kai pati visuomenė turi versti bažnyčią elgtis moraliai? Turiu galvoje, juk ne kas kitas kaip visuomenės spaudimas privertė bažnyčią pripažinti pedofilijos problemą ir padaryti teisingą sprendimą - viešai atsiprašyti ir mokėti nukentėjusiems kompensacijas. Ne kas kitas, kaip visuomenės neigiamas požiūris privertė bažnyčią pakeisti savo nuomonę dėl vergovės ar berniukų-kastratų chorų. Ir ne kas kitas, kaip pasikeitęs visuomenės požiūris į skalbyklas Airijoje privertė bažnyčią jas uždaryti. Ir kokią teisę turi bažnyčia siekti dalyvauti kad ir toje pačioje švietimo sistemoje? Po tokių įvykių, manau, absoliučiai jokios.
70% Lietuvos katalikų pagal statistiką netiesiogiai ir patys nesuprasdami (t.y. per politikus) suteiks bažnyčiai kokias tik nori teises.Ir kokią teisę turi bažnyčia siekti dalyvauti kad ir toje pačioje švietimo sistemoje?
Both. Aklas tikėjimas kyla iš žinių trūkumo. Kai jis jau įsigalėjęs, žinių trūkumas pradedamas priimt kaip norma ir tai aklą tikėjimą dar labiau sustiprina.Man vat įdomu, čia daugiau dėl aklo tikėjimo ar mažo informuotumo taip?
Arba ish menko tikejimo. Religiniu fanatizmu tikintieji kartais bando slopinti savo pachiu abejones.Nomad wrote: Aklas tikėjimas kyla iš žinių trūkumo.