Kalbos apie asmenybių kopijas kitoje temoje, mane užvede ant įdomių pasvarstymų.
Krikščionybėje ar kitose religijose yra toks dalykas kaip žmogaus sielos sąvoka. Tai vat man ir pasidarė smalsu, kuriame žmogaus gyvenimo etape, anot teologijos kanonų, ta siela į žmogų "įlenda" ar jame atsiranda. Girdėjau sakant (ypač kuomet visokie kunigai kalba abortų temomis), kad tai įvyksta maždaug kiaušialąstės apvaisinimo metu, t.y. siela tarsi "įlenda" į zigotą. Bet šiuo atveju itin smalsu, kas ten darosi su sielom, vienos ląstelės dvynių atveju, t.y. kuomet zigota skyla į kelias zigotas? Kaip teologijos mokslas interpretuoja konkrečiai šią vietą?
Čia turbūt reikėtų manyti, kad vienos ląstelės dvynių atveju žmogaus siela kažkokiu mistiniu būdu replikuojasi? Tuomet kaip tas sielos skilimas susiderina su fiziniu zigotos skilimu?
Ar tik nebus ši sielų ir zigotų skilimo suderinamumo problema pakankamas pagrindas Okamo britvos panaudojimui?
Sielų skilimo teologinės problemos
- suvirintojas
- pradedantis
- Posts: 202
- Joined: 2007-10-03 22:46
- Location: Laipėda
Tuo pačiu iškyla ir kiti klausimai: iš kur ta siela "įlenda"? Kur ji buvo iki to "įlindimo"?
Aha. Gaila tik, kad pasišnekučiuoti apie tai su kažkuo, kas gerai išmano teologiją, greičiausiai niekada nepavyks.suvirintojas wrote:Tuo pačiu iškyla ir kiti klausimai: iš kur ta siela "įlenda"? Kur ji buvo iki to "įlindimo"?
-
- naujokas
- Posts: 2
- Joined: 2007-05-06 12:32
Dar įdomu būtų sužinot teologų požiūrį į mikrohimerizmą:
Individas A turi 98% sielos Nr.1, 1,8% sielos Nr.2 ir 0,2% sielos Nr.3
Individas A turi 98% sielos Nr.1, 1,8% sielos Nr.2 ir 0,2% sielos Nr.3
"sielos ilindimas" yra labai senas ir placiai paplites "bajeris" tarp ateistu..
viskas aiskinama gan paprastai.. teologijoje (kazin ar tai galima vadinti mokslu) niekur visa tai neinterpretuojama nes biblijos kurimo metu ar senesnese religijose is kuriu susidare siuolaikines apie jokias zigotas nebuvo zinoma.. tuo metu (iki pat 20a) buvo aiskinama kad siela atsiranda zmogui isvydus pasauli. ir moteriai persileidus tas kudikis buvo besielis..
siais laikais kuomet davatkos pajuto "abortu gresme" o sventiku lovys pradejo tusteti del to kad mazeja vaiku uoliai tikinciose seimose religija transformuojasi. viena is rimciausiu priezasciu transformuotis religijai yra mokslas kurio pasekejai (baige bent pradine mokykla) pradeda kelti religijos dogmatikai nepalankius klausimus. religija sielos atsiradima traktuoja nuo vaisingo vyro ir moters susijungimo nesileidziant i smulkmenas kaip vyksta apvaisinimas. pati siela pasak religijos priklauso tik dievui ir tik jis nusprendzia kur ja "ikisti" ir tik tas kuris suteikia gyvybe ir siela gali ja atimti tad butent tai kertinis akmuo abortu uzdraudimui.
kalboje apie dvynius atsakymas paprastas. dievas zino tavo praeiti dabarti ir ateiti nes jis yra visagalis. jis skirsto sielas jis lydi kiekviena zmogaus zingsni taciau suteikia "laisva valia" (cia kur kas idomesne tema). tad dievas zino kada turi atsirasti dvynukai trynukai ir tt tad ir pasirupina sielu skaiciumi visiem "indam".
viskas aiskinama gan paprastai.. teologijoje (kazin ar tai galima vadinti mokslu) niekur visa tai neinterpretuojama nes biblijos kurimo metu ar senesnese religijose is kuriu susidare siuolaikines apie jokias zigotas nebuvo zinoma.. tuo metu (iki pat 20a) buvo aiskinama kad siela atsiranda zmogui isvydus pasauli. ir moteriai persileidus tas kudikis buvo besielis..
siais laikais kuomet davatkos pajuto "abortu gresme" o sventiku lovys pradejo tusteti del to kad mazeja vaiku uoliai tikinciose seimose religija transformuojasi. viena is rimciausiu priezasciu transformuotis religijai yra mokslas kurio pasekejai (baige bent pradine mokykla) pradeda kelti religijos dogmatikai nepalankius klausimus. religija sielos atsiradima traktuoja nuo vaisingo vyro ir moters susijungimo nesileidziant i smulkmenas kaip vyksta apvaisinimas. pati siela pasak religijos priklauso tik dievui ir tik jis nusprendzia kur ja "ikisti" ir tik tas kuris suteikia gyvybe ir siela gali ja atimti tad butent tai kertinis akmuo abortu uzdraudimui.
kalboje apie dvynius atsakymas paprastas. dievas zino tavo praeiti dabarti ir ateiti nes jis yra visagalis. jis skirsto sielas jis lydi kiekviena zmogaus zingsni taciau suteikia "laisva valia" (cia kur kas idomesne tema). tad dievas zino kada turi atsirasti dvynukai trynukai ir tt tad ir pasirupina sielu skaiciumi visiem "indam".
- Singuliaras
- senbuvis
- Posts: 1223
- Joined: 2006-09-16 16:03
- Location: Žemė - žmonių planeta
Kaip ji patenka, nežinau, bet štai ką rašo apie jos išėjimą: "Šviesa tunelio gale, kurią mato mirštantys, tai dar vienas įrodymas, kad siela palieka kūną per užpakalį".Svetimas wrote:Tai vat man ir pasidarė smalsu, kuriame žmogaus gyvenimo etape, anot teologijos kanonų, ta siela į žmogų "įlenda" ar jame atsiranda.
Man idomiau per kur ji ilenda pas moteri jai pastojus ? Ko gero speju per uzpakali butu nelabai patogu - tolimesnis kelias jei neklystuSinguliaras wrote: Kaip ji patenka, nežinau, bet štai ką rašo apie jos išėjimą: "Šviesa tunelio gale, kurią mato mirštantys, tai dar vienas įrodymas, kad siela palieka kūną per užpakalį".
- Singuliaras
- senbuvis
- Posts: 1223
- Joined: 2006-09-16 16:03
- Location: Žemė - žmonių planeta
Nėra lengva su tais katalikais...
Panašu, kad pripažįstamas natūralus žmogaus prasidėjimas. Tokiu atveju kalbos apie visokias zigotas ir pasidalijimus būtų galimos. Bet...Dabar norėtume paskatinimo žodžius tarti mokslo vyrams, "kurie galės labai daug pasitarnauti santuokos bei šeimos labui ir sąžinės ramybei, jeigu, drauge su kitais tyrinėdami, imsis geriau ištirti sąlygas gimimams doru būdu reguliuoti". Pirmiausia geistina, kaip jau anksčiau yra pageidavęs Pijus XII, kad medicina, remdamasi ištyrinėtais natūraliais ciklais, įstengtų padėti pakankamai tvirtą pagrindą gimimams doru būdu reguliuoti.
...pasirodo, kad mokslas turi nulenkti galvą prieš teologus ir jų pasakas.Žmogaus gyvybės perteikimo klausimo – kaip ir kiekvieno žmogaus gyvenimą liečiančio klausimo – negalima svarstyti tiktai biologiniu, psichologiniu, demografiniu, socialiniu požiūriu, bet labiau reikia turėti galvoje visą žmogų ir jo paskirtį – ne tik gamtinę ir žemišką, bet taipogi antgamtinę ir amžinąją žmogaus būtį.
O seksą katalikai suvokia labai ypatingai. Bet kuris moters apvaisinimas vyksta tarsi kokioje nors orgijoje: moteris+vyras+Dievas/Šventoji Dvasia. Bet... jeigu, kaip rašoma šiame dokumente (iš jo ir citavau), naudojami gandodai ar kiti kontraceptikai, tai Dievas nepasirašo ir laužosi.Žmogaus gyvybę visi turi laikyti šventu dalyku, nes jau tam, kad ji prasidėtų, yra reikalingas Dievo Kūrėjo veikimas.
Nepaprastai įdomus ir svarbus dokumentas, kuris turėtų versti raudonuoti didelę dalį dorų katalikų. Labai gerai, kad apie jį užsiminei. Bijau, kad daugelis dorų Lietuvos katalikų yra primiršę, kad pagal Bažnytinį mokymą leistinas tik nevaisingų laikotarpių kontraceptinis metodas. Tai reiškia, kad neišvengiamai apie 2 savaites iš eilės per mėnesį nevaisingam "abipusės meilės išreiškimui ir pažadėtos ištikimybės puoselėjimui" yra griežtai nu nu nu.Singuliaras wrote:O seksą katalikai suvokia labai ypatingai. Bet kuris moters apvaisinimas vyksta tarsi kokioje nors orgijoje: moteris+vyras+Dievas/Šventoji Dvasia. Bet... jeigu, kaip rašoma šiame dokumente (iš jo ir citavau), naudojami gandodai ar kiti kontraceptikai, tai Dievas nepasirašo ir laužosi.
Galutiniam taškų sudėliojimui ant "i", reikėtų paieškoti ir rimtos teologinės medžiagos apie "sėklos liejimą į šoną", nes aš įtariu, kad didelė dalis dorų katalikų yra primiršę ir šį klausimą.
Lygiai neleistinas yra bet koks veiksmas, kuriuo, ar rengiantis santuokiniam aktui, ar jį atliekant, ar jį atlikus ir numatant natūralias jo pasėkmes, būtų siekiama sukliudyti pastoti; toks sukliudymas, ar jis būtų tikslas, ar priemonė šiam tikslui pasiekti, vis tiek yra neleistinas.
[...]
Bažnyčia neprieštarauja sau ir savo doktrinai, tiek spręsdama, kad sutuoktiniams yra leistina atsižvelgti į nevaisingus laiko tarpus, tiek drausdama naudoti apsisaugojimo priemones, nors joms pateisinti vis būtų kartojami argumentai, atrodą tinkami ir svarūs. Iš tikrųjų šie du elgimosi būdai iš esmės skiriasi: pirmuoju būdu sutuoktiniai teisėtai pasinaudoja gamtos duota galimybe, o antruoju būdu jie užkerta kelią natūraliam gamtos procesui. Žinoma, ir pirmuoju, ir antruoju atveju sutuoktiniai nori dėl rimtų priežasčių vaikų išvengti ir yra įsitikinę, kad jų nebus, tačiau reikia pripažinti, kad tik pirmuoju atveju, dėl rimtų motyvų nenorėdami susilaukti vaikų, jie pajėgia vaisingiausias laikotarpiais susilaikyti nuo moterystės akto; o nevaisingaisiais laikotarpiais jie atlieka moterystės aktą, kad išreikštų abipusę meilę ir puoselėtų pažadėtą ištikimybę. Toks jų elgesys iš tiesų yra tikros jų meilės įrodymas.
Apie ta tuneli turiu naujienu -Singuliaras wrote: "Šviesa tunelio gale, kurią mato mirštantys, tai dar vienas įrodymas, kad siela palieka kūną per užpakalį".
Message from God:
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely yours,
God
1. Kūdikių Sielos gyvena Danguje.suvirintojas wrote:iš kur ta siela "įlenda"? Kur ji buvo iki to "įlindimo"?
2. Nėštumo metu veikia "speciali" globojanti siela (padedanti augti fiziniam kūnui).
p.s.
.. kad patekti iš taško 'A' į tašką 'B', keliauti nereikia, patenkama iš karto. (kaip nereikia perrinkti visos kompiuterio atminties, kad peršokti keletą terabaitų).
.. metafiziškai sielą galima suprasti kaip "matematinį aprūpinimą, programą", kuri "įdiegiama" į kūną (panašiai kaip į kompiuterį).
.. galimi "dvasiniai pažeidimai", kuomet siela pažeidžiama (apsėdama), irgi panašu į kompiuterių virusus.