Iš esmės teisingas (b) variantas. Tiktai aš žodžius "nesugeba suvaldyti" pakeisčiau į žodžius "apriboja savo visagalybę, kad galėtų sukurti ir materialų pasaulį". Materialaus pasaulio kūrimo procesas dar tebevyksta.RB wrote:Taigi, jei visagalis dievas sukuria priežastis, dėl kurių organizmas nesugeba susitvarkyti su ligomis ar aplinkos poveikiu, kas dėl to kaltas? Gyvūnai laisvos valios neturi. Žinome, kad tai vyko ir tada, kai nebuvo žmogaus. Taigi, vienintelis laisvą valią turintis ir sprendimus priimti galintis veikėjas tuo metu buvo dievas. Tai paaiškink, kuris iš šių variantų teisingas:Augustas wrote:Argi nežinot, kad žmogaus ir kitų gyvūnų organizmas puikiai apsisaugo pats, jei niekas (pabrėžiu, niekas) netrukdo jam susitvarkyti? O jei nesusitvarko, vadinasi, jam kažkas sutrukdė. Klausimas, kas konkrečiai galėjo sutrukdyti organizmui susitvarkyti su ligomis, niekaip nesisieja su gerojo Dievo egzistavimu.
a) dievas sąmoningai kankina ir žudo gyvūnus;
b) dievas nesugeba suvaldyti savo sukurto pasaulio.
Žinoma, Dievas galėjo sukurti ir kitokį pasaulį (beje, krikščionybė tiki, kad Dievas sukūrė ir tokį pasaulį, kuriame niekas nežūva, nemiršta, jo gyventojams nereikia maitintis ir pan.), bet tas sukurtasis pasaulis nebūtų materialus. Materialus pasaulis kitoks, matyt, būti ir negali, nes jis yra materialus, taigi, neišvengiamai ribotas ir netobulas. O tobulumas tokiame pasaulyje pasiekiamas laipsniškai, tam reikalingas ilgesnis laiko tarpas.Pagal tamstos komentarus suprantu, kad dievas nesugebėjo sukurti tobulo pasaulio (net ir atmetant žmogų su jo laisva valia), ar taip?
Kitaip tariant, Dievas gali (=yra pajėgus) mūsų materialų pasaulį akimirksniu paversti tokiu, kuriame yra viskas amžina, mums ir gyvūnams nereikėtų jokio maisto, kad išgyventume, ir pan. Bet toks pasaulis jau nebebūtų materialus. Kadangi Dievas panorėjo būtent materialaus pasaulio su jo laipsnišku tobulėjimo procesu, tai štai mes ir esame tokie riboti, netobuli bei laipsniškai pereinantys į kitokį, t.y. tobulą pasaulį, kuriame viskas bus amžina, tobula, tyra ir pan.
P.S.
Dar klausimas, ar skausmas yra toks jau didelis blogis. Mano nuomone, ne. Nes skausmas iš esmės yra perspėjimo signalas, kad kažkas su gyvūno ar Liongino (ar Augusto bei Martyno) organizmu negerai vyksta. Juk gerai, kai skauda sugedusį dantį (tada Lionginas ar Martynas bei Augustas gali sužinoti, kad jiems laikas pas odontologą, nes su dantimis kažkas netvarkoje). Gerai, kai skauda gerklę, jei per daug susidaro mikrobų (tada Lionginas ar Augustas žino, kad reikia užeiti pas šeimos gydytoją, jog tas paskirtų reikiamų vaistų gerklės ligoms gydyti). Gerai, kai skauda ranką, jei įsipjovei ar prisilietei prie karšto puodo ar arbatinuko (juk jei neskaudėtų, tai apsidegintum ir netektum rankos, o gal net ir gyvybės dėl per didelio kraujo netekimo įsipjovus ar kitaip susižalojus). Taigi skausmas pats savaime nėra blogas dalykas. Aišku, jis yra nemalonus, bet tai yra itin naudingas evoliucijos procese susiformavęs (=Dievo per evoliuciją duotas) perspėjimo apie pavojus išlikimui mechanizmas, be kurio mes ir kai kurie gyvūnai neišgyventumėm.PUIKU. Tai dabar atsakyk man: kam to reikia? Kam reikia, kad gyvūnai jaustų skausmą? Kodėl dievas juos tokius sukūrė?