mokslas ir religija juk turi skirtingus objektus į kuriuos nukreipta visa veikla.Singuliaras wrote:Pastebėjau, jog dažnai pykstama, kad mokslas nieko nekalba apie visokias gyvenimo, Visatos ar dar kitokias prasmes ir tikslus. Sakoma, kad mokslas yra sausas, nedvasingas, vos ne antihumaniškas
o ar jis dvasingas ar ne, tai man asmenišaki svarbu tik tiek kad jis nekenktų žmogui: jo orumui, laisvei ir pan.
Paklausiu: o ar tau nuo to blogai kad kažkas patikėjęs dievu tampa geresniu žmogumi?Žodžiu, tie kurie pyksta, kad mokslas kuria pasaulį be Prasmės ir Tikslo, kaip panacėją siūlo dvasingąją religiją. Ši alternatyva, pasak jų, žmonėms suteikia kažkokį dvasinį fundamentą, viltį ir pan., nes skirtingai negu mokslas religijos kalba apie tai, ką pirmasis laiko nereikšmingais dalykais: mokslas Visatos kilmės klausimu kol kas tyli, o religijos - ne. Bet...
Atsdakysiu į teginį kurį pasakei: mokslas netyli visatos kilmės klausimu. Juk ne religija iškėlė big bango teoriją, juk ne religija sako kad pasaulis atsirado atsitiktinai, juk ne religija užsiima astrofizikos (ar kokios ten šakos tirainčios visatos atsiradimą) tyrimais.
Ar ne?
Ok. Kaip jau minėjau, miitas archajiniam žmogui buvo auklėjamoji priemonė. Dabar tu nori demitologizuoti tai kas ir durnam aišku jog yra mitas.Ar pasakos apie taip kaip susipešė dievukai, kaip ne vietoje ir ne laiku Visagalis pirstelėjo, o iš viso to atsirado Pasaulis ir Visata, yra ko nors verti? Manau, sutiksi, jog tokias pasakas geriausia demitologizuoti. Bet kas tuomet lieka? Kur Visko Priežastis, Prasmė ir Tikslas - tie dalykai, kuriuos monopolizavo religijos?
Tai kad religija turi kitokią poziciją šiuo klausimu tau neturėtų kelti rūpesčių, nes kiekvieno mąstymas yra individualus dalykas. Tau skauda nuo to kad kažkas tiki jog pasaulis turėjo pirmąjį judintoją? Tu nuo to naktimis nemiegi? Tau spaudimas dėl to kyla? Ar tau tiesiog sunku susitaikyti su tuo jog kažkas turi kitą nuomonę nei tu? (čia apskritai visiems taikau kurie ardosi kad aikindami koks blogas dalykas yra religija. Aš nuoširdžiai nesuprantu ko tuo siekiama. paaiškinkite man)
[/quote]a) net katalikai suvokia jog pradžios knygos pasakojimas yra poetinis ir nepasakoja kaip dievas kūrė pasaulį, o kodėl jis buvo kuriamas
Tikrai neturiu laiko kuistis po bibliją. Jei skaitei bibliją tai pats susirasi.
Ką norėjau pasakyti kalbėdamas apie pradžios pasakojimą, kad pradžios pasakojimo tikslas yra papasakoti kokia diena turi būti šventa, o ne kaip dievas kūrė pasaulį. Taigi baikite pradžios mitą kišti kaip argumentą "kokie tikintieji debilai kad tiki šiuo pasakojimu", nes tikintieji geriau už jus skiria kuri dalis biblijos yra mitologinė kuri istorinė. (žinoma kaip sakoma v semje ne bez uroda, tai pasitaiko ir tokių kuriems pasakai jog biblijoje yra mitologijos, tai jie pakraupsta ir išvadina eretiku, va tokius tikinčiuosius ar ir vadinu bepročiais ir fanatikais).
akela, tau tikrai patinka daryti kažkokias keistas išvadas susiejant dvi oponento citatas iš skirtingų kontekstų??? Jei taip ir su biblija bandai daryti tai tikrai nusigrybausiTaigis... teologija yra tikslusis moklas apie interpretacijas
paaiškinu kodėl tavo suvadimas neteisingas:
a) biblijos interpretacijos mokslas yra vadinamas egzegeze, o ne teologija (nemaža dalis egzegetų yra netikintys arba ne krikščionys)
b) teologija skirstoma į teik sričių kad kai kurios net nelabai susiduria su biblija
prie ko čia vyskupai ir intepretacija? egzegetas interpretuodamas bibliją visų pirma atmeta bet kokias tikėjimo tiesas. Panašiai kaip istorikas, jei jis nori turėti objektyvų atsakymą tada turi atsiriboti nuo bet kokios išankstinės nuomonės.ar mokslas, kaip tiksliai pagal vyskupų nurodymus interpretuoti mišrainę iš modifikuotų dar pagoniškų laikų mitų ir sudėtingos psichikos pranašų vizijų?
Kas dėl vyskupų tai jie neturi tokios galios kad pasakyti kaip reikia interpretuoti bibliją. Pvz. dalis katalikų vyskupų yra įsistikinę kad jėzus buvo vedęs, kiti sako kad nebuvo.
Bačkis pasisako prieš alternatyvią krikščionišką muziką, o bartulis pats ant scenos raunasi. Vyskupai nėra koks nors vientisas organas, keikvienas su savo durnumais ir įgeidžiais. Žodžiu kiekvienas vyskupas yra mažas cariukas ir jo galios pasibaigia su jo vyskupijos ribomis. Kitoje vyskupijoje gali būti visiškai kita tvarka. Taigi sakyti kad vyskupai liepia kažkaip interpetuoti tai tas pats kas sakyti jog visi kauniečiai treninguoti ar kad vislniuje vien lenkai gyvena.
Na va ir vėl atsakymą išsikraipiai taip kaip tau tai patogu.Koks gali būti "tikslusis mokslas" apie tai, kieno egzistavimo įrodymų nerasta?
Teologija kaip tokia nėra vien moklsas apie dievą. Ji apima tika daug sričių nesusisjusių su dievulio asmeniu. O tiksliuosju moksu aš ją pavadinau "tam tikra prasme" jei nepastebėjai.
paaiškinu: nežinodamas dogmos ar kažkokio svarbaus dalyko religijoeje gali nusigrybauti.
Čia panašiai kaip kad vegetarai pateikia visada viena ir tą pačią citatą neva įrodančią jog biblija draudžia mėsą valgyti:
Štai aš jums daviau visus, visoje žemėje sėklą teikiančius augalus ir visus medžius, kurie veda vaisius su sėklomis; jie bus jums maistas (Pr 1,29)
tačiau paprastai pamiršta jog kitoje vietoje parašyta:
Kas juda ir yra gyva, bus jums maistui. Duodu juos visus jums, lygiai kaip daviau jums žaliuosius augalus. (Pr 9,3)
tokiu principu ir žmogus nežinantis "teologijos" formulių darys klaidas. ir jūs jas darote (kaip ir aš darau).
Jei pateiksiu biblijos citatą tu pasakysi kad tai žmogaus išmonė.(Beje, Biblijoje nepastebėjau paties Dievo teigimo, kad jis pasaulį kūrė iš meilės. Jeigu teologai tai išlaužė iš piršto, tai šis teiginys iš esmės nesiskiria nuo kokio nors geltonosios spaudos teiginio apie tai kad Zvonkė myli Nezvonkų ar t.t. Jei aš klystu, patikslinkit mane,
Ir tu būsi teisi, nes tai kas užrašyta biblijoje yra žmogaus patirtis. Jei kažkas užrašė jog taip patyrė kas yra dievas, tada kiti iš to pasakojimo daro išvadą jog jis gali būti toks.
čia panašiai kaip kad aš buvau spektaklyje o tu ne, aš tau papasakojau kas ten vyko, atkartojau dialogus, pasakiau kad spektaklis buvo geras. Tu galvoji, o gal tas spektaklis tikrai geras. nuėjai, pasižiūrėjai, ir akurat neblogas. Taigi jei šitą metaforą permesti į mūsų diskusijų lauką atrodytų taip: asmuo parašė ką patyrė. aš paskaičiau. pagalvojau: hmmm, gal ir tikrai reikia pabandyti. pabandžiau. akurat jis sako tiesą.
Čia dar vieną dalyką pasakysiu: kadangi moksle paprastai daug dalykų nustatoma eksperimento būdu, tai religijoje irgi panašiai būna. Štai tu akela, sakai kad tikintys nusišneka ir jokio dievo nėra. O ar tu pati bandei kada melstis? ne šiaip maldelę sukalbėti bet tikrai praktikuoti maldingumo praktikas? Jei nebandei, tai iš kur žinai kad jos neveikia? Jei nebendravai su asmeniu gyvai o tik girdėjai apie jį tai iš kur žinai kad jo nėra? Štai aš, turiu du vardus ir žmonės kurie žino vieną, o nežino kito paprastai galvoja kad tai du skirtingi asmenys nors žmogus su manimi bendravo vienu vardu, o jam apie mane pasakojo kitu vardu, tai kaip čia gaunasi? kažkuri mano dalis yra netikra? (čia kažkas panašaus) nežinau ar pagavai ką norėjau pasakyti
Vėlgi noriu nesutikti. Bažnyčia rekomenduoja eiliniam tikinčiajam per dažnai nevaikščioti į mišias. Apskritai moralinės teologijos mokyme sakoma jog jei žmogus per mėnesį nenueina vieną ar du sekmadienius į mišias tai apskritai nėra kažkas tragiško.O, kuo dažniau dalyvaujama apeigose, tuo stipresnis tikėjimas.
Žinai, va tau analogija: kai priklausai kokiam nors klubui, jei ateini vieną kartą per šimtą metų, ar tu jam tikrai priklausai? Taigi jei jau sakaisi priklausąs bažnyčiai tai būk mielas ir į bažnyčią nueik dažniau nei per bobutės laidotuves, nes bet koks priklausymas bet kokiam socialiniam vienetui turi netik savo privilegijas, bet ir savo pareigas. Ar ne?
Tai tu net nežinai kad biblija skirstoma į istorines, poetines, išminties (a la filosofines pamokančias) ir t.t. knygas? tai kur tada nuveda tavo interpretacijos jei jau poetinę knygą nagrinėji kaip istorinę????Prašom konkrečiau, nes čia tik priekaištai bei žodžiai apie nieką