10 nedistiliuotų Dievo įsakymų

Kas yra dievas? Kokie yra argumentai už ar prieš dievo egzistavimą? Kuri religija teisinga?
Post Reply
User avatar
Akela
senbuvis
Posts: 2549
Joined: 2006-01-08 23:00

2010-01-24 21:43

Apolas wrote:
Akela wrote:Interpretacijos valdo :wink:
Kalbėti, kad nėra tikslių vertimų, arba sakyti, kad jie net nėra svarbūs yra situacijos ir faktų nepažinimas. Krikščionybei, faktai yra svarbūs ir tam yra daug pasišventusių žmonių pradedant reformacijos aušra iki šių dienų. Turim maksimaliai tikslių vertimų, kurių trūkumai nesudaro jokių teologinių skirtumų, taip pat turim Biblijos mokslininkus, Biblijos teksto kritikus (kurie vien tuo visą gyvenimą ir užsiima), mokytojus, kurių tarpe yra gerai išmanančių Raštus originalo kalbomis, subtiliausius rankraščių perrašinėjimo aspektus, kultūrines ir istorines terpes. Jie ir užpildo tas neesmines vertimų spragas pamoksluose, straipsniuose, moksliniuose ir akademiniuose darbuose. Ir tos medžiagos norintiems pažinti Rašto gelmes yra daugiau nei pakankamai. Norintieji gali studijuoti atskirą mokslo sritį - Bibliologiją.
Na kaip... :) Jei sistema veikia taip gerai/gudriai, kad išsimuša finansavimą, ji garantuotai apaugs didžiuliu darbuotojų aparatu. Tai galioja ir kitur - pvz ministerijos ir visokie institutai dauginasi/plečiasi tol, kol tik įstengia išsimušti lėšų... daug maž iki krizės :wink: .
Ir, beje, ar bent vienas iš galybės rašto tyrimams pasišventusių žmonių (tie iš citatos) kvestonavo 10 įsakymų/Bibliją, pvz, vergovės tolerancijos tema - kodėl Dievas toleruoja vergovę?

(Dar apie Dievo toleranciją vergijai, tai.... o kodėl tarp 10 Dievo įsakymų nėra draudimo atlikti su žmogumi vieną iš labiausiai žeminančių veiksmų - paversti jį vergu (netgi atvirkščiai!)? (Kai net sekmadienis ir vagystės paminėti...)
(Tai pilnai suprantama, jei 10 dievo įsakymų kūrė turtingi vergvaldžiai (ar neįsivaizduojantys kitokios santvarkos už esamą tuo metu), bet visai nesuprantama, jei tuos įsakymus kūrė Dievas :wink: )
Šešėlis
senbuvis
Posts: 1127
Joined: 2007-08-01 21:58

2010-01-25 00:35

O čia priėjo Kindziulis/Šešėlis ir tarė, kad krikščionys nesigilina į tai ką skelbia 10 Dievo įsąkymų. Che, che.. pasijuokim...
Puiku, Apolai, malonu, kad prisijungei, labai dėkui, kad papasakojai truputį bibliologijos teorijos, man irgi buvo labai įdomu, bet ei... Kur kalbos į temą? Kažkaip būtų smagu pamatyti, kaip į šitas eilutes žiūri katalikai. Papasakok mums, ką konkrečiai veikia šitoj ištraukoj žodžiai „vergas/vergė“, pavartoti netgi po 2 kartus.
Turim maksimaliai tikslių vertimų, kurių trūkumai nesudaro jokių teologinių skirtumų, taip pat turim Biblijos mokslininkus, Biblijos teksto kritikus (kurie vien tuo visą gyvenimą ir užsiima), mokytojus, kurių tarpe yra gerai išmanančių Raštus originalo kalbomis, subtiliausius rankraščių perrašinėjimo aspektus, kultūrines ir istorines terpes.
Taip taip, mes visa tai labai gerai žinom. Bet čia atsiveria labai rimta problema. Pripažinti, kad Nekintamas ir Tobulas Dievo Žodis yra priklausomas nuo kultūros reiškia, kad tas žodis nėra nei nekintamas, nei tobulas.

Konkrečiu atveju dėl vergijos mes labai aiškiai matome, kad Dievas ne tik kad anuo laikmečiu neuždraudė vergijos, bet ir ją palaikė ir savo svarbiausiam dešimtuke nepratarė nei žodžio prieš. Jis labai aiškiai, visais laikais suprantamai prasitarė prieš žudymus, vagystes ir pan., bet jokiu būdu ne prieš vergovę.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2010-01-25 00:51

O argi Apolas katalikas?
Šešėlis
senbuvis
Posts: 1127
Joined: 2007-08-01 21:58

2010-01-25 01:09

Na, jis mane pavadinio Kindziuliu ir viešai išjuokė. Jaučiuosi turįs teisę padaryt jam tą patį :twisted:
Apolas
pradedantis
Posts: 257
Joined: 2006-06-29 14:03

2010-01-25 23:44

Šešėlis wrote:Papasakok mums, ką konkrečiai veikia šitoj ištraukoj žodžiai „vergas/vergė“, pavartoti netgi po 2 kartus.
Tame ir bėda, kad čia yra iššš trauka. Biblija daug ką rašo, apie vergus taip pat. ST Išėjimo 21:16,19 ir kitur parašyta, kad dievas smerkia vergovę ir gina vergų teises. O NT požiūriu nėra didelio skirtumo ar žmogus yra vergas ar ne. Ten akcentuojamas visus apimantis išgelbėjimas.
Bet čia atsiveria labai rimta problema. Pripažinti, kad Nekintamas ir Tobulas Dievo Žodis yra priklausomas nuo kultūros reiškia, kad tas žodis nėra nei nekintamas, nei tobulas.
Ne. Tai reiškia tik, kad žmonių kultūra ir tradicijos yra skirtingos, bet tai esmės nekeičia jei ieškoma bendrumo, o ne skirtybių.
Konkrečiu atveju dėl vergijos mes labai aiškiai matome, kad Dievas ne tik kad anuo laikmečiu neuždraudė vergijos, bet ir ją palaikė ir savo svarbiausiam dešimtuke nepratarė nei žodžio prieš. Jis labai aiškiai, visais laikais suprantamai prasitarė prieš žudymus, vagystes ir pan., bet jokiu būdu ne prieš vergovę.
Šioje vietoje leido dėl žmogaus prigimties silpnumo, bet kitur paliepė bausti mirtimi už žmogaus pagrobimą ir pardavimą. Vien žo, auklėjo savąją tautą.
User avatar
MaikUniversum
senbuvis
Posts: 1207
Joined: 2008-09-27 21:58
Location: Vilnius

2010-01-26 00:07

Apolas wrote:
Šešėlis wrote:Papasakok mums, ką konkrečiai veikia šitoj ištraukoj žodžiai „vergas/vergė“, pavartoti netgi po 2 kartus.
Tame ir bėda, kad čia yra iššš trauka. Biblija daug ką rašo, apie vergus taip pat. ST Išėjimo 21:16,19 ir kitur parašyta, kad dievas smerkia vergovę ir gina vergų teises. O NT požiūriu nėra didelio skirtumo ar žmogus yra vergas ar ne. Ten akcentuojamas visus apimantis išgelbėjimas.
gaunasi prieštaravimas eilinis :happy:

Ir įdomu, kaip galima ginti vergo teises? Vergas turi teisę nebūti mušamas ir kasdien valgydinamas? :mrgreen:
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2010-01-26 00:32

Apolas wrote: Tame ir bėda, kad čia yra iššš trauka. Biblija daug ką rašo, apie vergus taip pat. ST Išėjimo 21:16,19 ir kitur parašyta, kad dievas smerkia vergovę ir gina vergų teises.
Būtent kad neprašyta.
Iš 21:16 Kas pagrobia žmogų, – nesvarbu ar jį būtų pardavęs, ar dar tebelaiko, – bus nubaustas mirtimi.
17 Kas keikia tėvą ir motiną, bus nubaustas mirtimi“.

18 „Jei vyrai susivaidytų ir vienas jų taip užgautų kitą akmeniu ar kumščiu, kad užgautasis nors ir nemirtų, bet turėtų gultis į lovą, 19 jei jis išgytų ir vaikštinėtų, pasiremdamas lazda, po lauką, tada užgavusysis nebus baudžiamas. Tačiau jis turės jam atlyginti už laiko netektį ir pasirūpinti jo išgijimu.
Nukopijuota iš biblija.lt :) . Kažkaip nematau čia žodžių "dievas smerkia vergovę ir gina vergų teises" :lol: Gal pervertinote savo atmintinį biblijos žinojimą?
Apolas
pradedantis
Posts: 257
Joined: 2006-06-29 14:03

2010-01-26 09:17

VYTS wrote: Gal pervertinote savo atmintinį biblijos žinojimą?
Taip, aš nesijaučiu pajėgus labai giliai diskutuoti šia tema. Tiesiog norėjau pasakyti, kad jei apie 10 įsąkymų galima pasakyti tik tai, kad jie skatina vergiją, tai gal iš viso neverta apie juos nė kalbėti.

Šie įsąkymai buvo skirti konkrečiai tautai, konkrečiu istoriniu momentu. Priminsiu, kad anot Biblijos jie buvo duoti žydams trečią mėnesį po jų išėjimo iš Egipto, kur jie patys buvo laikomi vergais. Jų tikslas- išlaikyti žydų tautą švarią ir nesuteptą, nurodyti tam tikras moralaus elgesio gaires.

4. Įsąkymas pradeda traukti vergus iš jiems įprasto mąstymo būdo, parodydamas, kad vergas tu ar laisvasis, bet privalai vieną dieną savaitėje ilsėtis. Pabrėžia, kad jis, Dievas, yra tas, kuris išvedė savo tautą iš vergijos ir dabar pratins juos nepakliūti į niekieno vergiją. O tai bus pasiekta jei jie vieną dieną skirs Jo garbinimui.

Na, o toliau reikėtų pasakyti kokią homiliją apie tai, kad Mozė nusileidęs nuo Sinajaus kalno ir pamatęs beviltišką žydų elgesį, matyt ėmė ir suprato, kad nieko tie įsąkymai nepakeis. Todėl supykęs sukūlė akmens plokštes.
Last edited by Apolas on 2010-01-26 09:24, edited 2 times in total.
Apolas
pradedantis
Posts: 257
Joined: 2006-06-29 14:03

2010-01-26 09:22

MaikUniversum wrote:Ir įdomu, kaip galima ginti vergo teises? Vergas turi teisę nebūti mušamas ir kasdien valgydinamas? :mrgreen:
Tiesiog reikia duoti ir jam, ir jo šeimininkui poilsio dienų. Tai padės jiems abiems susivokti, kad žmogus yra orus Dievo kūrinys ir jo gyvybė nėra visiškai priklausoma nuo jo rankų darbo. :)
Šešėlis
senbuvis
Posts: 1127
Joined: 2007-08-01 21:58

2010-01-26 10:34

Įsąkymas pradeda traukti vergus iš jiems įprasto mąstymo būdo, parodydamas, kad vergas tu ar laisvasis, bet privalai vieną dieną savaitėje ilsėtis... Tai padės jiems abiems susivokti, kad žmogus yra orus Dievo kūrinys ir jo gyvybė nėra visiškai priklausoma nuo jo rankų darbo.
Įsakymai aiškiai pasako, kad draudžiama geisti svetimo vergo ar vergės ar viso kito, kas svetimam priklauso. Kitaip tariant, draudžia vaduoti vergus iš vergovės.
Pabrėžia, kad jis, Dievas, yra tas, kuris išvedė savo tautą iš vergijos ir dabar pratins juos nepakliūti į niekieno vergiją.
O menkesnes tautas, neišvaduotas, neišrinktąsias tautas, pratins paklusti savo vergvaldžiams.
User avatar
Akela
senbuvis
Posts: 2549
Joined: 2006-01-08 23:00

2010-01-26 11:01

Apolas wrote:Tiesiog reikia duoti ir jam, ir jo šeimininkui poilsio dienų. Tai padės jiems abiems susivokti, kad žmogus yra orus Dievo kūrinys ir jo gyvybė nėra visiškai priklausoma nuo jo rankų darbo. :)
Na kaip ten sako - nuvarytus arklius nušauna? Be poilsio dirbantis vergas ilgai netemps. Iškeliaus į amžinos medžioklės plotus ir lakstys ten laisvas. Vienžo, netvarka. Šiaip tai labai praktiškas įsakymas prailginantis vergo veikimo laiką :) Naudingas vergovei kaip santvarkai.
Beje, Apolo pastebėjimas, kad ir vergas susivoks, kad yra Dievo kūrinys, tikrai geras. Po to - pagal vergovei tolerantiškus Dievo įsakymus - jis turi suvokti kokią vietą jam Dievas paskyrė savo sukurtam pasauly: būti vergu. Heh... o tada jau, žinoma, reikia baisia nuodėme paskelbt savižudybes, kad mąstyt pradėjus darbo jėga iš beviltiškumo nesusinaikintų - o tai jau grynas nuostolis būtų...:guilty:
Todėl emocinei kompensacijai reikia gražių pasakojimų apie rojų: atvergausi visą gyvenimą "nuo skambučio iki skambučio" :) , o jau paskui pieno upės ir kisielių krantai... rojuje žinoma :)
Jooo - rojus yra genialus išradimas :thumbsup: Ne veltui krikščionybė taip sėkmingai plito tarp vergų.
Apokalipsis
naujokas
Posts: 122
Joined: 2009-12-16 14:26

2010-01-26 13:27

Apolas wrote: Šie įsąkymai buvo skirti konkrečiai tautai, konkrečiu istoriniu momentu. Priminsiu, kad anot Biblijos jie buvo duoti žydams trečią mėnesį po jų išėjimo iš Egipto, kur jie patys buvo laikomi vergais. Jų tikslas- išlaikyti žydų tautą švarią ir nesuteptą, nurodyti tam tikras moralaus elgesio gaires.
4. Įsąkymas pradeda traukti vergus iš jiems įprasto mąstymo būdo, parodydamas, kad vergas tu ar laisvasis, bet privalai vieną dieną savaitėje ilsėtis. Pabrėžia, kad jis, Dievas, yra tas, kuris išvedė savo tautą iš vergijos ir dabar pratins juos nepakliūti į niekieno vergiją. O tai bus pasiekta jei jie vieną dieną skirs Jo garbinimui.
Na, o toliau reikėtų pasakyti kokią homiliją apie tai, kad Mozė nusileidęs nuo Sinajaus kalno ir pamatęs beviltišką žydų elgesį, matyt ėmė ir suprato, kad nieko tie įsąkymai nepakeis. Todėl supykęs sukūlė akmens plokštes.
Dievo įsakymai buvo duoti ne tik Mozei. Jei būtų negalima žudyti tik nuo tada, tuomet po Kaino žmogžudystės nebūtų pasakyta: "Ką padarei?Tavo brolio kraujas šaukiasi manęs nuo žemės. Taigi dabar esi prakeiktas ant žemės, kuri atsivėrė ir priėmė iš tavo rankos tavo brolio kraują(...)"
Na ir pavyzdys su Sara, kai Abraomas nenorėjo būti nužudytas ir pasakė, kad ji jo sesuo. Pagonis karalius žinojo kad svetimavimas yra nuodėmė:"Abimelechas pasikvietė Abraomą ir jam tarė: 'Ką mums padarei? Ir kuo aš tau nusidėjau, kad užtraukei man ir mano karalystei tokią didelę nuodėmę? Tu neturėjai pasielgti su manimi taip, kaip pasielgei'.Abimelechas tęsė toliau: 'Ką galvojai taip darydamas?'Abraomas atsakė: 'Aš galvojau, kad šioje šalyje nėra Dievo baimės ir dėl mano žmonos jie užmuš mane."
Šešėlis wrote: Įsakymai aiškiai pasako, kad draudžiama geisti svetimo vergo ar vergės ar viso kito, kas svetimam priklauso. Kitaip tariant, draudžia vaduoti vergus iš vergovės.
O dar sako, kad krikščionys interpretuoja Bibliją taip, kad pritemptų iki savo ideologijos. Kur parašyta kad negalima vaduoti iš vergovės? Įstatymas kalba apie tai, kad negalima "geisti" - tai yra norėti turėti sau. O kur čia draudžia vaduoti? Dėl išpirkimo Senajame Testamente yra daugybė taisyklių, kaip išpirkti parsidavusį žmogų (vergais juk tapdavo tie, kas neturėjo turto, kad ir nukariautos tautos žmogus).
Esmė yra tokia, kad tekstus užrašytus ST reikia vertinti tik turint gerą supratimą apie žydų tautą ir tą laikotarpį. Ir šis pasakymas visiškai nereiškia, kad Dievas suklydo, o tik tai, kad jei jau imiesi svarstyti Dievo veiksmus remdamasis Jo žodžiais, tai reikia atsižvelgti ir į tai kada jis sakė.
Žydai vadinami jo vergais, kaip kad pagonys žydų vergais. Labai retai net "išrinktosios tautos" žmogus buvo pavadinamas Dievo draugu.
Naujajame testamente taip pat vartojami žodžiai "vergas" ir "tarnas". Ir Jėzus sako, kad tie kurie jo klausosi bus vadinami jo draugais.
taigi, įstatymas kaip pasakyta Mato 5:17-22: "'Nemanykite, jog Aš atėjau panaikinti Įstatymo ar Pranašų. Ne panaikinti jų atėjau, bet įvykdyti.Iš tiesų sakau jums: kol dangus ir žemė nepraeis, nė viena raidelė ir nė vienas brūkšnelis neišnyks iš Įstatymo, kol viskas išsipildys.Todėl, kas sulaužytų bent vieną iš mažiausių įsakymų ir taip mokytų žmones, tas bus vadinamas mažiausiu dangaus karalystėje. O kas juos vykdys ir jų mokys, bus vadinamas didžiu dangaus karalystėje.Taigi sakau jums: jeigu jūsų teisumas nepranoks Rašto žinovų ir fariziejų teisumo, - neįeisite į dangaus karalystę'. Jūs girdėjote, kad protėviams buvo pasakyta: 'Nežudyk'; o kas nužudo, turės atsakyti teisme.O Aš jums sakau: kas be reikalo pyksta ant savo brolio, turės atsakyti teisme. Kas sako savo broliui: 'Pusgalvi', turės stoti prieš sinedrioną. O kas sako: 'Beproti', tas smerktinas į pragaro ugnį."
Girdėjau labai įdomią interpretaciją, kad "Ne panaikinti jų atėjau, bet įvykdyti" reiškia kad Kristus įvykdydamas įstatymą jį panaikino. Čia sutinku su Apolu, kai jis sako: "Interpretacijos valdo". Jei taip būtų iš tiesų, tai tikrai gautųsi prieštaravimas, nes Kristus būtų sakęs: "Ne panaikinti jų atėjau, bet panaikinti".

Taip kad išvada būtų tokia, kad įstatymo nei viena jota nepanaikinta ir jis toks pats tobulas kaip ir Dievas. Tik pats įvykdydamas įstatymą Jėzus nurodė kaip iš tiesų reikia jį suprasti. Žydų tauta vadovavosi tik tiesioginiu jo aiškinimu ir tai nesugebėdavo įvykdyti. O dabar reikia laikytis ir dvasinio aspekto ir jis netgi svarbesnis ir sudėtingesnis už tiesioginį (kurį taip pat reikia išpildyti).
Tiesiog anais laikais tam kad teisingai suprastų įstatymą žydai vadovavosi ceremonialiniu įstatymu, o šiais laikais jis panaikintas (nes jo esmė buvo aukomis uždengti nuodėmes, ir nurodymas į Jėzaus auką, kuri panaikina nuodėmes) ir reikia vadovautis Jėzaus mokymu, nes jis vienintelis tobulai įvykdė dekalogą.

Kadangi aš ne koks teologas gerai išmanantis šituos reikalus ar neklystantis popiežius, tai drąsiai galite kritikuoti tokį išaiškinimą, gal nuo to teisingiau pradėsiu mąstyti. :)
Šešėlis
senbuvis
Posts: 1127
Joined: 2007-08-01 21:58

2010-01-26 13:41

O dar sako, kad krikščionys interpretuoja Bibliją taip, kad pritemptų iki savo ideologijos. Kur parašyta kad negalima vaduoti iš vergovės? Įstatymas kalba apie tai, kad negalima "geisti" - tai yra norėti turėti sau.
OK OK, įsivaizduok situaciją mūsų Baudžiamajam kodekse:

„X straipsnis. Turto pasisavinimas.
Kas pasisavino turtą, baudžiamas laisvės atėmimu...

XI straipsnis. Žmogžudystė.
Kas nužudė kitą žmogų, baudžiamas laisvė atėmimu...

XII straipsnis. Pavergimas.
Kas neteisėtai apribojo laisvę lietuviui, vertė dirbti darbus prieš jo valią, baudžiamas laisvės atėmimu...

XIII straipsnis. Vergo mušimas.
Kas mušė vergą, baudžiamas laisvės atėmimu...“

Gali išsukinėti kaip tik nori, gali taikyti prie bet kokių kontekstų, gali ieškoti gilių prasmių. Jeigu yra parašyta, kad draudžiama geisti (ar mušti, kaip čia pvz. viršuj) vergo, tai reiškia, kad leidžiama laikyti vergą. Neįmanoma geisti (ar mušti) vergo, jei vergovė yra draudžiama.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2010-01-26 13:44

Šešėlis wrote:Gali išsukinėti kaip tik nori, gali taikyti prie bet kokių kontekstų, gali ieškoti gilių prasmių. Jeigu yra parašyta, kad draudžiama geisti (ar mušti, kaip čia pvz. viršuj) vergo, tai reiškia, kad leidžiama laikyti vergą. Neįmanoma geisti (ar mušti) vergo, jei vergovė yra draudžiama.
Taigi kad leidžiama turėti vergų biblijoje ir tiesiogiai sakoma. Ir kad galima dukrą parduoti į vergovę...
User avatar
MaikUniversum
senbuvis
Posts: 1207
Joined: 2008-09-27 21:58
Location: Vilnius

2010-01-26 13:44

Bet Šešėli, taigi tuomet visai kiti laikai buvo :sleep: .... (/sarcasm)
Apokalipsis
naujokas
Posts: 122
Joined: 2009-12-16 14:26

2010-01-26 13:50

Šešėlis wrote: Gali išsukinėti kaip tik nori, gali taikyti prie bet kokių kontekstų, gali ieškoti gilių prasmių. Jeigu yra parašyta, kad draudžiama geisti (ar mušti, kaip čia pvz. viršuj) vergo, tai reiškia, kad leidžiama laikyti vergą. Neįmanoma geisti (ar mušti) vergo, jei vergovė yra draudžiama.
Aš ir nesakau kad vergovė yra draudžiama,ar kad dekalogas sako kitaip. Argi išsisukinėju?
Bet nereikia prisiinterpretuoti to įsakymo iki begalybės. Jei yra pasakyta apie vergovę, tai nereiškia kad draudžiama neturėti vergo. Ar radote kažkur tokį pasakymą?
Juk nurodžiau kaip žydams buvo nurodyta išpildyti įstatymą ir kaip NT nurodyta išpildyti įstatymą - įstatymas tas pats, bet vykdymas turi būti kitoks.
Šešėlis
senbuvis
Posts: 1127
Joined: 2007-08-01 21:58

2010-01-26 14:05

Ir šis pasakymas visiškai nereiškia, kad Dievas suklydo, o tik tai, kad jei jau imiesi svarstyti Dievo veiksmus remdamasis Jo žodžiais, tai reikia atsižvelgti ir į tai kada jis sakė.
Mums tai yra absoliučiai neaktualu. Vergovės klausimas yra svarbus visais laikais ir mano supratimu negali būti laikmečių ar visuomenių, kai ji galėtų būti leidžiama. Todėl įsakymas, kuriuo leidžiama vergovė, yra amoralus dabar ir bet kuriuo atveju buvo amoralus tuomet. Kad vėliau tas įstatymas buvo atšauktas, jis ir toliau lieka amoralus.
Apokalipsis
naujokas
Posts: 122
Joined: 2009-12-16 14:26

2010-01-26 14:14

Šešėlis wrote:
Ir šis pasakymas visiškai nereiškia, kad Dievas suklydo, o tik tai, kad jei jau imiesi svarstyti Dievo veiksmus remdamasis Jo žodžiais, tai reikia atsižvelgti ir į tai kada jis sakė.
Mums tai yra absoliučiai neaktualu. Vergovės klausimas yra svarbus visais laikais ir mano supratimu negali būti laikmečių ar visuomenių, kai ji galėtų būti leidžiama. Todėl įsakymas, kuriuo leidžiama vergovė, yra amoralus dabar ir bet kuriuo atveju buvo amoralus tuomet. Kad vėliau tas įstatymas buvo atšauktas, jis ir toliau lieka amoralus.
Na, tai tavo nuomone Dievas yra amoralus. Nes jis ne tik išleido tokį įstatymą, bet ir žmones laikė ir netgi tebelaiko savo vergais.
Man tikrai labai juokinga pagalvojus, kad tuose filmuose apie "sukilusius robotus" yra perteikiamas šis modelis. Žmonėms gerai, kol jų kūriniai jų klauso bei vykdo įstatymus, bet kokia nelaimė, kai nebeklauso...
Jei remiesi Biblija, turi pripažinti kad Dievas sukūrė žmones ir tuo nusipelnė (nors niekada neprašė, nes jis skirtingai nei žmogus, visko turi apsčiai), kad šie jo klausytų ir jam tarnautų. Biblija ir yra teisinis kodeksas, papildytas pavyzdžiais iš ST ir NT kaip teisinga ir kaip neteisinga vykdyti Jo įsakymus.
Post Reply