Visiškai sutinku. Ir, šalia to, dar manau, kad dabartinė visuomenė nėra pasiekusi tokio lygio, kad apmokėtų žmonių turistavimą. Tiesiog, man tenka susidurti su asmenimis iš įvairių socialinių sluoksnių, ir jaučiu, kad ši "teisė keliauti" būtų pritaikoma tik neapibrėžtai grupei žmonių (tiems, kurie turi pinigų, kuriuos išleistų kurortuose, bet neturi pinigų pačiai kelionei?). Vargingiausiai gyvenantiems žmonėms keliavimas nėra prioritetas, net jei jiems būtų galimybė nemokamai nukeliauti, prie to jiems reikėtų dar ir suteikti pinigus, kuriuos jie galėtų išleisti. Automatiškai, jei įpuolame į žmonių kategoriją, kuri turi pinigų išleidimui, bet nenori leisti kelionei - jie bus ta grupė, iš kurios abiejų pusių, tiek vos prasčiau, tiek vos geriau gyvenantys žmonės bus diskriminuojami. Žinoma, kaip jau ir buvo minėta, idealių variantų nepasitaiko, tačiau suteikti keliones vargingai gyvenantiems - absurdiška mintis.7x wrote:Nebaigi su savo Ascari matau. Aš manau, kad įmanoma, jog visuomenė pasiektų tokį gerovės ir turtingumo lygį, jog reikalavimas Ascari A1 kiekvienam būtų pagrįstas, tačiau akivaizdu, kad dabartinė visuomenė tokio lygio nepasiekusi.D3monas wrote:Na, Ascari A1 man pagerintų kognityvines savybes, reakciją.
Kaip ir pastebėjau anksčiau, man nepatinka ne pati idėja. Valdžia nuolat diskriminuos įvairias žmonių grupes, veikiausiai tai neišvengiama, mat nėra idealaus modelio, pagal kurį dera veikti. Mano nuomone, viskas gerai su pačiu sprendimu, atsiras tokių žmonių, kurie keliaudami kels kai kurių valstybių ekonomiką, etc. Bet, kol ši idėja nėra visiškai įgyvendinama universaliu lygmeniu ir yra diskriminuojamų grupių, kol pati visuomenė, kaip minėjai, nėra pasiekusi tokio lygio, kad galėtų dalinti visiems norintiems Ascari mašinytes, tol keliavimo nedera vadinti teise. Nes taip, pasakysiu labai familiariai, yra apšikamas žodis teisė. Teisę realizuoti turi turėti galimybę visi. Kol taip nebus - nenoriu, jog keliavimas būtų taip vadinamas. Visa tai sakydamas iš dalies priimu kai kurias socialistines nuostatas, mat būčiau iš viso nelinkęs taip drąsiai švaistytis žodžiu "teisė," tačiau, kaip rodo praktika, teise tapti gali bet kas, galiausiai, iš ideologinės pusės nusikeliant tiesiai į Orvelo 1984-uosius.