Aaa. Visa tema perskaiciau nuo pradziu, bet taip ir nesupratau, taciau dabar jau aisku.Sokoladas wrote:Ne.
Dievas - Jezus Kristus
Man labai patiko tokia žinutė iš kito forumo apie dievą ir jėzų::
Dievas, Kristus ir šv. dvasia - tai vienas ir tas pats Dievas. Jei jau taip. Neturėk kitų dievų, bet, jei ką - aš - trejuose įsikūnijimuose egzistuoju. Ypač juokina paveikslai bažnyčiose, kur Jėzus meldžiasi, taip ir matau: "labas, dieve, čia aš, t.y. tu su savimi kalbi" (Autorius: nezinau)
Dievas, Kristus ir šv. dvasia - tai vienas ir tas pats Dievas. Jei jau taip. Neturėk kitų dievų, bet, jei ką - aš - trejuose įsikūnijimuose egzistuoju. Ypač juokina paveikslai bažnyčiose, kur Jėzus meldžiasi, taip ir matau: "labas, dieve, čia aš, t.y. tu su savimi kalbi" (Autorius: nezinau)
Pagonybė yra visas neabraomiškas (visas ne Jėzus, Jahvė, Mahometas & co.) religijas vienijantis terminas, dažnai naudotas kaip diskriminuojantis, žeminantis žodis. Tai nėra religija, tai yra terminas labai platiems įsitikinimams apibrėžti, dalis jų gali būti religiniai, tačiau tai nebūtina. Ateistas gali būti pavadintas pagoniu.Levenge wrote:Pagonybė yra religija.magnat wrote:Manau lietuviams reikia atsigręžti į pagonybę. TAi net ne religija. Tai pasaulėžiūra.
Atsiprašau, kad įsikišau, tačiau man atrodė, kad čia būtina kai ką patikslinti. Senajame Testamente terminas "pagonis" iš tikrųjų žydų buvo vartojamas visiems nežydams (įskaitant ir ateistus) apibūdinti. Krikščionims perėmus ST terminologiją, tas terminas iš karto buvo perimtas su menkom pataisom ir reiškė bet kurį nežydą ir nekrikščionį. Tačiau šiais laikais pagonybės terminas bent jau krikščionio lūpose reiškia truputį ką kitą, nei anuomet. Šiais laikais pagonybės terminas netaikomas, kalbant, pvz., apie budizmą, hinduizmą, daosizmą. Juolab ateizmui (jei tik tai "grynas" ateizmas) ar agnosticizmui šitas terminas tikrai netaikomas.D3monas wrote:Pagonybė yra visas neabraomiškas (visas ne Jėzus, Jahvė, Mahometas & co.) religijas vienijantis terminas, dažnai naudotas kaip diskriminuojantis, žeminantis žodis. Tai nėra religija, tai yra terminas labai platiems įsitikinimams apibrėžti, dalis jų gali būti religiniai, tačiau tai nebūtina. Ateistas gali būti pavadintas pagoniu.Levenge wrote:Pagonybė yra religija.magnat wrote:Manau lietuviams reikia atsigręžti į pagonybę. TAi net ne religija. Tai pasaulėžiūra.
Jo, šiais laikais šiuo žodžiu galima nepagarbiai pavadinti tik įvairias mažas politeistines ar gamtą antropomorfizuojančias religijas. Anyway, tai žeminantis žodis, todėl senąjį lietuvių tikėjimą išpažįstantys asmenys neturėtų savęs žeminti vadindamiesi pagoniais. Kita vertus, bet kokia religija yra idiotizmas, tai gal taip jiems ir reikia.Augustas wrote: Atsiprašau, kad įsikišau, tačiau man atrodė, kad čia būtina kai ką patikslinti. Senajame Testamente terminas "pagonis" iš tikrųjų žydų buvo vartojamas visiems nežydams (įskaitant ir ateistus) apibūdinti. Krikščionims perėmus ST terminologiją, tas terminas iš karto buvo perimtas su menkom pataisom ir reiškė bet kurį nežydą ir nekrikščionį. Tačiau šiais laikais pagonybės terminas bent jau krikščionio lūpose reiškia truputį ką kitą, nei anuomet. Šiais laikais pagonybės terminas netaikomas, kalbant, pvz., apie budizmą, hinduizmą, daosizmą. Juolab ateizmui (jei tik tai "grynas" ateizmas) ar agnosticizmui šitas terminas tikrai netaikomas.
Hm. Ezoterika su astrologija irgi laikomos atskira neopagonybės forma.D3monas wrote:Jo, šiais laikais šiuo žodžiu galima nepagarbiai pavadinti tik įvairias mažas politeistines ar gamtą antropomorfizuojančias religijas. Anyway, tai žeminantis žodis, todėl senąjį lietuvių tikėjimą išpažįstantys asmenys neturėtų savęs žeminti vadindamiesi pagoniais. Kita vertus, bet kokia religija yra idiotizmas, tai gal taip jiems ir reikia.Augustas wrote: Atsiprašau, kad įsikišau, tačiau man atrodė, kad čia būtina kai ką patikslinti. Senajame Testamente terminas "pagonis" iš tikrųjų žydų buvo vartojamas visiems nežydams (įskaitant ir ateistus) apibūdinti. Krikščionims perėmus ST terminologiją, tas terminas iš karto buvo perimtas su menkom pataisom ir reiškė bet kurį nežydą ir nekrikščionį. Tačiau šiais laikais pagonybės terminas bent jau krikščionio lūpose reiškia truputį ką kitą, nei anuomet. Šiais laikais pagonybės terminas netaikomas, kalbant, pvz., apie budizmą, hinduizmą, daosizmą. Juolab ateizmui (jei tik tai "grynas" ateizmas) ar agnosticizmui šitas terminas tikrai netaikomas.