Kiek teko pastebėti, tikintieji labai raukosi, kai į vieną katilą sumetami ir jų dievas, ir visi kiti prietarai ar išsigalvojimai. Bet kai šis prijomas naudingas jiems patiems, tai no problem - galima ten sumesti ir kur kas skirtingesnius daiktus. Maždaug, jei tiki sviestu, tai kodėl ne dievu? Juk tai beveik tas pats...Augustas wrote:Taigi, Jūs asmeniškai patikrinote, pvz., Einšteino bendrąją reliatyvumo teoriją ir žinote, kad jinai yra teisinga. Jūs asmeniškai buvote anapilyje ir žinote, kad pomirtinio gyvenimo nėra. Jūs asmeniškai patikrinote ir žinote, kad, pvz., Skepforumo narys Vilius yra realus asmuo, o ne kompiuteris, kuris užprogramuotas atsakinėti į post'us Viliaus vardu. Ar aš teisingai Jus supratau, Grincai?
Pasaulėžiūrų skirtumai
Jei tu niekuo netiki, tai tikriausiai netiki ir tuo ka pats sakai? Jei netiki tuo ka pats sakai, tai si diskusija is tavo puses yra beprasme, todel negaisink mano laiko, bandydamas yrodyti tai kuo pats netiki.grincas wrote:Gal religingam žmogui yra labai sunku suprasti, jog yra tokių žmonių kaip aš, kurie visai nieko netiki. Nei siela, nei pomirtiniu gyvenimu, nei Dievu, nei likimu, nei ateiviais, nei kitais žmonėmis, aš net savimi netikiu. Kažkuo tikėti reiškias viltis, o viltis kaip žinome yra kvailių motina. O aš kvailys nenoriu būti.Augustas wrote:Man asmeniškai nieko tame, kad Jūs nustojote tikėti Aukštesniąja jėga, nuostabaus nėra. Bet tai, kad Jūs nustojote tikėti Aukštesniąja jėga, tai nereiškia, kad Jūs niekuo nebetikite. Nes tikėti galima kuo tik nori - Dievu, likimu, savimi, kitais žmonėmis, mokslu ir t.t.
p.s tikėjimo sąvoką naudoju kaip bendrąjį tikėjimą, o ne kaip pasitikėjimą ar tikėjimą, jog kažkas sako tiėsą.
O gal vis del to kazkuo tiki?
O ar tu zinai, kad realybe yra tada, kai nemiegi, o kai miegi tai tik iliuzija ar atvirksciai? Zinoti negali niekas, yra tik tikejimas paremtas kazkokiomis priezastimis.grincas wrote:Toks nieko netikėjimas ir yra nieko netikėjimas, o ne paranoja. Ir tikėti reiškia atsisakyti kritiško požiūrio. Juk kritikas yra tas kuris nepritaria sakomai tiesai. Ir tikėjimo pagrindas kaip tu sakai gali būti tik racionalus (visi mes tikime dėl kažkokių suprantamų ir matomų priežasčių), tačiau tikėjimo objektas tik neracionalus (viskas kuo mes tikime yra nepagrįsta). Antraip tai jau nebebus tikėjimo objektas, o žinojimo. Nu ir aš sutinku jog visdėlto tikėjimas, kaip asmens savybė ar procesas pas mane yra, tačiau jis neturi prasmės, kadangi aš niekuo netikiu. Panašiai kaip aklas žmogus, kuris akis tai turi, bet jomis nesinaudoja.
Ziureti kritiskai reikia, bet atsisakyti tiesos, vien del kritisko poziurio nereiketu.
O jei as poaklausciau ar tiki i netkejima? Ta prasme ar tu tiki i tai, kad tu niekuo netiki?
Iš tiesų tai čia nusisvaigimas ir puikus pavyzdys, kur veda netikę pseudofilosofiniai išvedžiojimai. Kas toliau? Diena ir naktis yra vienas ir tas pats? Grybai ir šiaurės meškos niekuo nesiskiria? Kaip visa tai paika.martynas wrote:Va cia tai gryna teisybe.grincas wrote:Iš esmės tikėjimas ir netikėjimas yra vienas ir tas pats.
Tai, kad tai nėra nusisvaigimas ir galiu aš tai pagrįsti. Pvz.: jeigu tu tiki jog Dievas egzistuoja, tai reiškias tai yra tavo nuomonė ar tavo pozicija apie Dievo egzistavimą. Jeigu tu netiki jog Dievas egzistuoja, tai ir šiuo atveju tu turi savo nuomonę ar laikais tam tikros pozicijos apie Dievą. Kaip ir sakiau tikėjimas ir netikėjimas yra tik tavo nuomonė kažkokiu klausimu. Skiriasi tik pats klausimas. Ir pavyzdžiui turim tokius sakinius: Aš tikiu, kad Dievas yra. Aš netikiu, kad Dievo nėra. Abiejų sakinių prasmė yra vienoda, tačiau vienu atveju mes tikim, kitu atveju netikim.Lionginas wrote:Iš tiesų tai čia nusisvaigimas ir puikus pavyzdys, kur veda netikę pseudofilosofiniai išvedžiojimai. Kas toliau? Diena ir naktis yra vienas ir tas pats? Grybai ir šiaurės meškos niekuo nesiskiria? Kaip visa tai paika.martynas wrote:Va cia tai gryna teisybe.grincas wrote:Iš esmės tikėjimas ir netikėjimas yra vienas ir tas pats.
Man nereikia tikėti jog aš sakau tiesą. Aš tiesiog galiu netikėti, jog meluoju.martynas wrote:Jei tu niekuo netiki, tai tikriausiai netiki ir tuo ka pats sakai? Jei netiki tuo ka pats sakai, tai si diskusija is tavo puses yra beprasme, todel negaisink mano laiko, bandydamas yrodyti tai kuo pats netiki.
O gal vis del to kazkuo tiki?
Man nebūtina tikėti, jog ši realybė yra tikra. Aš galiu netikėti, jog ši realybė yra netikra.martynas wrote:O ar tu zinai, kad realybe yra tada, kai nemiegi, o kai miegi tai tik iliuzija ar atvirksciai? Zinoti negali niekas, yra tik tikejimas paremtas kazkokiomis priezastimis.
Man nebūtina tikėti į netikėjimą, aš galiu netikėti į tikėjimą.martynas wrote:O jei as poaklausciau ar tiki i netkejima? Ta prasme ar tu tiki i tai, kad tu niekuo netiki?
Taikliai pasakyta. Dar priedo noriu paklausti teistų. 99% atvejų jūs vadovaujatės tuo kas yra pagrįsta ir tikėjimą nelabai kur naudojat. Nesakot jog tikit, kad gausit algą už darbą, arba , kad tikit, jog Afrika yra žemynas, arba kad, tikit jog, nuėję į parduoduvę rasit duonos nusipirkt. Visos mūsų kasdieninės nuomonės yra paremtos kuo tikslesne informacija, o ne kažkokia tai ezoterika. Tai kam palikt tą 1% tikėjimui į tai kas nėra bent jau stipriai pagrįsta???Lionginas wrote:Maždaug, jei tiki sviestu, tai kodėl ne dievu? Juk tai beveik tas pats...
Analogiškai, jei A ir B yra raidės, tai A ir B prasmė yra vienoda? Brgi nembtbi, kbt čib su pbprbsčibusib logikb kbžkbs netvbtkoj?grincas wrote:Tai, kad tai nėra nusisvaigimas ir galiu aš tai pagrįsti. Pvz.: jeigu tu tiki jog Dievas egzistuoja, tai reiškias tai yra tavo nuomonė ar tavo pozicija apie Dievo egzistavimą. Jeigu tu netiki jog Dievas egzistuoja, tai ir šiuo atveju tu turi savo nuomonę ar laikais tam tikros pozicijos apie Dievą. Kaip ir sakiau tikėjimas ir netikėjimas yra tik tavo nuomonė kažkokiu klausimu. Skiriasi tik pats klausimas. Ir pavyzdžiui turim tokius sakinius: Aš tikiu, kad Dievas yra. Aš netikiu, kad Dievo nėra. Abiejų sakinių prasmė yra vienoda, tačiau vienu atveju mes tikim, kitu atveju netikim.
Norėjau pasakyti, jog tikėjimas ir netikėjimas yra tik nuomonė. Tuo jie ir yra tas pats. O prasmė jų skiriasi tiek pat kiek ir šių sakinių: Tikiu, kad Dievas yra. Netikiu, kad Dievo nėra. Jei sugebi įžvelgti čia kažkokių skirtumų tai valio, man abu pasakymai atroodo vienodi.Lionginas wrote:Analogiškai, jei A ir B yra raidės, tai A ir B prasmė yra vienoda? Brgi nembtbi, kbt čib su pbprbsčibusib logikb kbžkbs netvbtkoj?
Čia demagogija ir tiek. Tikėjimas ir netikėjimas yra skirtingi dalykai, net jei jais pasinaudodamas gali sudaryti specifinius sakinius, kurie gali reikšti tą patį. Vienodą reikšmę tavo išvedžiojimuose įgyja SAKINIAI, o ne juose dalyvaujantys atskiri žodžiai. Taigi tikėjimas ir netikėjimas, kaip ten bežiūrėsi, nėra tas apts.grincas wrote:Norėjau pasakyti, jog tikėjimas ir netikėjimas yra tik nuomonė. Tuo jie ir yra tas pats. O prasmė jų skiriasi tiek pat kiek ir šių sakinių: Tikiu, kad Dievas yra. Netikiu, kad Dievo nėra. Jei sugebi įžvelgti čia kažkokių skirtumų tai valio, man abu pasakymai atroodo vienodi.
Ziurint pavirsutiniskai gali taip atrodyt, bet netgi buvo parasyta ''is esmes''.Lionginas wrote:Iš tiesų tai čia nusisvaigimas ir puikus pavyzdys, kur veda netikę pseudofilosofiniai išvedžiojimai. Kas toliau? Diena ir naktis yra vienas ir tas pats? Grybai ir šiaurės meškos niekuo nesiskiria? Kaip visa tai paika.martynas wrote:Va cia tai gryna teisybe.grincas wrote:Iš esmės tikėjimas ir netikėjimas yra vienas ir tas pats.
Manau cia noreta pasakyti, kad tai ko nezinome, apie tai turime nuomone kuri kad ir kokia ji bebutu yra paremta tikejimu ir jokiu cia paikybiu nera.
Cia ne atsakymas, o tik zaidimas zodziais.grincas wrote:Man nereikia tikėti jog aš sakau tiesą. Aš tiesiog galiu netikėti, jog meluoju.martynas wrote:Jei tu niekuo netiki, tai tikriausiai netiki ir tuo ka pats sakai? Jei netiki tuo ka pats sakai, tai si diskusija is tavo puses yra beprasme, todel negaisink mano laiko, bandydamas yrodyti tai kuo pats netiki.
O gal vis del to kazkuo tiki?
O juk netikejiams yra is esmes tas pats, kaip tikejimas, tai sakydamas, kad niekuo netiki tu is esmes darai tokia pacia klaida.
Bet tu vis tiek turi bent jau tiketi, kad savo netikejimu, o jei netiki tuo, tada tai jau priestaravimas ir tavo pozicija priestarauja elementaraiai logikai.
Jei netiki i tikejima, automatiskai tiki i netikejima.grincas wrote:Man nebūtina tikėti, jog ši realybė yra tikra. Aš galiu netikėti, jog ši realybė yra netikra.martynas wrote:O ar tu zinai, kad realybe yra tada, kai nemiegi, o kai miegi tai tik iliuzija ar atvirksciai? Zinoti negali niekas, yra tik tikejimas paremtas kazkokiomis priezastimis.Man nebūtina tikėti į netikėjimą, aš galiu netikėti į tikėjimą.martynas wrote:O jei as poaklausciau ar tiki i netkejima? Ta prasme ar tu tiki i tai, kad tu niekuo netiki?
Nes tu darai tiesos teiginy, tai priesingas tavo teiginiui teiginys yra neteisingas.
Tiesos nera.
Ar tiesa, kad tiesos nera?
Netiesa, nes tiesos nera.
Teiginys tiesos nera priestarauja sau.
Netikiu i nieka.
Ar tiki, kad netiki i nieka?
Netikiu, nes netikiu i nieka.
Teiginys netikiu i nieka priestarauja pats sau.
Elementaru Vatsonai
Nu tai jei pats sutinku, kad skirtumo nėra. Tai kas kaip nori tas taip sako. Esmės vistiek nekeičia.martynas wrote:Cia ne atsakymas, o tik zaidimas zodziais.
O juk netikejiams yra is esmes tas pats, kaip tikejimas, tai sakydamas, kad niekuo netiki tu is esmes darai tokia pacia klaida.
Vėl tą patį sakai. Taigi rašiau jog aš ne tikiu savo netikėjimu, bet netikiu tikėjimu. Vienas ir tas pats.martynas wrote:Bet tu vis tiek turi bent jau tiketi, kad savo netikejimu, o jei netiki tuo, tada tai jau priestaravimas ir tavo pozicija priestarauja elementaraiai logikai.
Jei galvociau, kad tai nepagrysta ir vis tiek tikeciau tada buciau kvailys.grincas wrote:Taikliai pasakyta. Dar priedo noriu paklausti teistų. 99% atvejų jūs vadovaujatės tuo kas yra pagrįsta ir tikėjimą nelabai kur naudojat. Nesakot jog tikit, kad gausit algą už darbą, arba , kad tikit, jog Afrika yra žemynas, arba kad, tikit jog, nuėję į parduoduvę rasit duonos nusipirkt. Visos mūsų kasdieninės nuomonės yra paremtos kuo tikslesne informacija, o ne kažkokia tai ezoterika. Tai kam palikt tą 1% tikėjimui į tai kas nėra bent jau stipriai pagrįsta???Lionginas wrote:Maždaug, jei tiki sviestu, tai kodėl ne dievu? Juk tai beveik tas pats...
As nemanau, kad Dievas yra nepagrystas.
I don't believe in god because I seen him i believe because through him i see everything else.
C.S.Lewis
Lionginas wrote:]Čia demagogija ir tiek. Tikėjimas ir netikėjimas yra skirtingi dalykai, net jei jais pasinaudodamas gali sudaryti specifinius sakinius, kurie gali reikšti tą patį. Vienodą reikšmę tavo išvedžiojimuose įgyja SAKINIAI, o ne juose dalyvaujantys atskiri žodžiai. Taigi tikėjimas ir netikėjimas, kaip ten bežiūrėsi, nėra tas apts.
Nu gerai, tada kuo tikėjimas skiriasi nuo netikėjimo?