Jėzaus istoriškumas
Tu vis kalbi čia apie moralę, kad instinktai sako "imk sau", moralė sako "neimk, ne tavo", bet pažiūrėkim kaip ten yra su tavo ir dievo santykiais... Turi laisvą pasirinkimą - kaip nori taip elgiesi. Gal net turi polinkį daryti bloga. Bet štai dievas sako: daryk gera, kitaip nudėsiu. Tu išsigąsti, kad dievas tave gali nudėti, nori kad jis tave mylėtų, ir todėl grynai iš egoistinių bei savanaudiškų paskatų pasirenki daryti tai, ką jis liepia tau daryti. Jei vykdysi jo norus - tau bus gerai, jei ne - blogai. Taigi seki dievu, nes esi egoistas. Lygiai toks pats egoistas, kaip ir visi kiti, tik savo atlygio, deja, negausi
Idomi mintis: kas butu, jeigu dievas zhmonems uzh gera elgesi (t.y. sekima jo prisakymais) negarantuotu nieko, apart abstrakchios meiles? Ar nedingtu visokios "dievo meiles", "Jezus mano shirdyje", "Patyriau jo malone" etc kaip i vandeni?Ateonas wrote: Taigi seki dievu, nes esi egoistas.
H.Pontopidano "Peras, laimės kūdikis" romano gale padaroma išvada: net jei dievas egzistuoja, geriau būtų tai slėpt, kad žmonės gerą darytų dėl pačio gėrio, o ne dėl atlygio danguj. Citata nepažodinė, iš atminties.Idomi mintis: kas butu, jeigu dievas zhmonems uzh gera elgesi (t.y. sekima jo prisakymais) negarantuotu nieko, apart abstrakchios meiles? Ar nedingtu visokios "dievo meiles", "Jezus mano shirdyje", "Patyriau jo malone" etc kaip i vandeni?
Kazkur girdejau, kad parasyta tokia knyga (gal kas skaitet) Kur vienas vyrukas isrades laiko masina nusikelia i Jezaus laikus, ptikrinti ar tas Jezus egzistuoja... Pasirodo, kad Jezus - sergantis vaikas, kuris tuoj mirs. Tada issigandes, kad pakeis visa ateiti, herojus pats sumano vaidinti Jezu, kad nieko blogo nenutiktu ateiciai. Ir jis persistengia, todel yra nukryziuojamas Labai paini istorija, bet butu tikrai idomu paskaityti.
M.Moorcock "Štai žmogus". Labai geras kūrinys.
Sveiki mieli kolegos.. Pasiskaičiau Jūsų mintis apie Jėzaus asmenį.. Tikrai įdomu pamatyti logiškas protingų, netikinčių žmonių mintis.. Aišku, mano, kaip tikinčio žmogaus įsitikinimui tai prieštarauja, tačiau pabandysiu paprieštarauti (ar kitaip sakant pareikšti savo nuomone ir aš).
Visų pirma, manau diskusiją galima skirstyti į dvi dalis, tai pirmoji, kurią dabar ir aptarsiu būtų Jėzus, kaip istorinis asmuo, o antroji, kurios šiuo metu neliesiu, tai Jėzus, kaip Dievas.
Taigi apie Jėzaus istoriškumą.. Jau kaip ir vienas kolega minėjo, galima pasiremti nekrikščioniškais liudyjimais, tokiais kaip Tacitas, Svetonijus, Plinijus Jaunesnysis, Liucijus, Mara, taip pat žydų atstovas Talmudas. Kiekvieno iš šių autoriu tekstuose, nors ir labai neddaug, bet buvo sakiniu ar dviem, ar pastraipa užsiminta apie Jėzų. Jei kam bus idomu, galėsiu konkrėčiai pacituot kiekvieno iš jų liudyjimus.. Tai manau pagrindiniai liudyjimai, kurie turėtų įtikinti žmogų nekrikščionį, kuris nepasikliauna (ir turbūt nepasikliaus) krikščioniškaisiais liudyjimais. Visdėl to, mano nuomone Jėzus, kaip istorinis asmuo tikrai buvo.. Ir mokė, ir gyveno.. Antraip, kam gi apskritai tada romėnų istorikams prigalvoti kokių tai nesamonių? Jie turėjo ir taip, ką veikti, ne tik nebūtas pasakas kurti.. Na, kol kas tiek.. Jei kas sudomino, PM me..
Visų pirma, manau diskusiją galima skirstyti į dvi dalis, tai pirmoji, kurią dabar ir aptarsiu būtų Jėzus, kaip istorinis asmuo, o antroji, kurios šiuo metu neliesiu, tai Jėzus, kaip Dievas.
Taigi apie Jėzaus istoriškumą.. Jau kaip ir vienas kolega minėjo, galima pasiremti nekrikščioniškais liudyjimais, tokiais kaip Tacitas, Svetonijus, Plinijus Jaunesnysis, Liucijus, Mara, taip pat žydų atstovas Talmudas. Kiekvieno iš šių autoriu tekstuose, nors ir labai neddaug, bet buvo sakiniu ar dviem, ar pastraipa užsiminta apie Jėzų. Jei kam bus idomu, galėsiu konkrėčiai pacituot kiekvieno iš jų liudyjimus.. Tai manau pagrindiniai liudyjimai, kurie turėtų įtikinti žmogų nekrikščionį, kuris nepasikliauna (ir turbūt nepasikliaus) krikščioniškaisiais liudyjimais. Visdėl to, mano nuomone Jėzus, kaip istorinis asmuo tikrai buvo.. Ir mokė, ir gyveno.. Antraip, kam gi apskritai tada romėnų istorikams prigalvoti kokių tai nesamonių? Jie turėjo ir taip, ką veikti, ne tik nebūtas pasakas kurti.. Na, kol kas tiek.. Jei kas sudomino, PM me..
Tau prieš diskutuojant reiktų išsiaiškinti, kas per "žydų atstovas" tasai Talmudas yraeXiLiUm wrote: Jau kaip ir vienas kolega minėjo, galima pasiremti nekrikščioniškais liudyjimais, tokiais kaip Tacitas, Svetonijus, Plinijus Jaunesnysis, Liucijus, Mara, taip pat žydų atstovas Talmudas
Specialiai tau - Wikipedijos straipsnis apie žydų išminčių Talmudą:eXiLiUm wrote:Talmudas parašė veikalą pavadinimu: Rabinistinis įstatymų ir tradicinių papročių komentaras. Jei neklystu.. Na jo, turbūt nelabai žydiškas vardas..
http://lt.wikipedia.org/wiki/Talmudas
Jei skaitei straipsnį, turėjai pastebėti, kad Jeruzalės Talmudas užbaigtas Palestinoje IV a. Visai tikėtina, kad kovai su krikščionių propaganda žydai Talmude įdėjo pasakojimą apie Jėzų (vaizduojamą, tarp kitko, labai neigiamai).eXiLiUm wrote:Na, šiaip ar taip esmės tai nekeičia, kadang diskusija ne apie tai.. Esmė ta, kad Talmude yra minimas toks veikėjas, kaip Jėzus..
mano nuomone raudonkepuraite ir smurfai isties egzistuoja.. ar ka nors keicia tokia mano nuomone?eXiLiUm wrote:<..>Visdėl to, mano nuomone Jėzus, kaip istorinis asmuo tikrai buvo.. Ir mokė, ir gyveno.. Antraip, kam gi apskritai tada romėnų istorikams prigalvoti kokių tai nesamonių? Jie turėjo ir taip, ką veikti, ne tik nebūtas pasakas kurti.. Na, kol kas tiek.. Jei kas sudomino, PM me..
tas nesamones isgalvojo zydai o visas tas pasakas veliau pereme romenai (nes "zydauja" tebuvo romos imperijos dlis na o pasakom patiketi bunant toiau nuo tariamo veiksmo yra gan lengva) ir romenam peremus krikscionybe beabejo buvo i tai pradeta ziureti kaip i tikra reiskini..
na o pabaigai vis tik pageidauciau jusu citatu is to laikmecio metrastininku pranesimu..
Citatos:
http://lt.wikipedia.org/wiki/Jėzus_Kristus
Priedai:
Liucijus Kristų vadina spfistu, magu, paminimas nukryžiavimas Palestinoje.
Mara Kristų vadina protingu žydų karaliumi, lygina su Sokratu ir Pitagoru, mano, kad nuteistas neteisingai mirčiai.
Ir apskritai, žydai turėjo savo tvirtą tikėjimą, ir iki dabar turi, tad nemanau, kad jiems buvo reikalas galvoti kažką naujo, o ypač todėl, kad iš esmės tai labai panašu.. Juk krikščionys taip pat skaito Senajį Testamentą, kuris beje yra žydų religijos knyga..
Kitą vertu, nemanau, kad tiesiog "iš galvos" imtas ir sukurtas Jėzus, kaip asmuo, kad ale jis pradėjo skleist kikščionybę.. Tad kodėl šiandien koks "Jėzus" neateina, ir nepradeda mokyti įvairiausių tiesų.. Tiesa, atiena, bet kiek matosi, ne kažin kaip tos tiesos priimamos, o tų tiesų kūrėjas užmirštamas po dešimties metų jo mirties..
Dar gi.. Jei tarkim mano proproprosenelis gyveno kaime ir neturėjo dokumentų, tai nereiškia, kad jo nebuvo.. Ir jei jis nieko gero nepadarė, ko neužrašė istorikai, irgi nereiškia, kad jo nebuvo..
http://lt.wikipedia.org/wiki/Jėzus_Kristus
Priedai:
Liucijus Kristų vadina spfistu, magu, paminimas nukryžiavimas Palestinoje.
Mara Kristų vadina protingu žydų karaliumi, lygina su Sokratu ir Pitagoru, mano, kad nuteistas neteisingai mirčiai.
Ir apskritai, žydai turėjo savo tvirtą tikėjimą, ir iki dabar turi, tad nemanau, kad jiems buvo reikalas galvoti kažką naujo, o ypač todėl, kad iš esmės tai labai panašu.. Juk krikščionys taip pat skaito Senajį Testamentą, kuris beje yra žydų religijos knyga..
Kitą vertu, nemanau, kad tiesiog "iš galvos" imtas ir sukurtas Jėzus, kaip asmuo, kad ale jis pradėjo skleist kikščionybę.. Tad kodėl šiandien koks "Jėzus" neateina, ir nepradeda mokyti įvairiausių tiesų.. Tiesa, atiena, bet kiek matosi, ne kažin kaip tos tiesos priimamos, o tų tiesų kūrėjas užmirštamas po dešimties metų jo mirties..
Dar gi.. Jei tarkim mano proproprosenelis gyveno kaime ir neturėjo dokumentų, tai nereiškia, kad jo nebuvo.. Ir jei jis nieko gero nepadarė, ko neužrašė istorikai, irgi nereiškia, kad jo nebuvo..