Posted: 2008-04-06 13:52
Šveicarai nesutaria, ar moralei dar reikalinga krikščionybė
http://www.lrytas.lt/-12074661641206393 ... %C4%97.htm
http://www.lrytas.lt/-12074661641206393 ... %C4%97.htm
abejojame nuo 2004-ųjų
https://www.skeptikas.org/forum/
Ką manote? Gal man čia paranoja, ir įžvelgiu daugiau negu iš tikro yra, bet visgi...Istorija (susipažįsta su priešistorės žmonių užsiėmimais; diskutuoja apie skirtingų žmogaus kilmės teorijų panašumus ir skirtumus; aptaria gamtinių sąlygų reikšmę viduramžių Europos civilizacijai).
Manau kad tai buvo pagal programą, bet gal ir ne.status_quo wrote:Vienas dalykas, kai yra koks nors nukvakęs mokytojas peza savo nesąmones, bet kitas dalykas, kai tos nesąmonės yra įrašytos į mokymo programą...
Aš tai dar plačiau praplėsčiau pirmąją teoriją, kaip dievas vieną dieną nusprendė lipdyti žmones molio.Šiaip gerai būtų, kad galima būtų išvis apie kreacionizmą neužsiminti, bet kol paikos idėjos dominuoja tiesiog negalima ignoruoti.VYTS wrote:Man regis mum per biologijos pamoką sakė kad yra dvi teorijos - 1) Žmonės išsivystė 2) Juos sukūrė dievas, o kuri teisinga nesakė (tipo kuo nori, tuo tikėk).
Būtų absoliučiai nelogiška. Jeigu dievas "toks, koks aprašomas šventose knygose", tai jis gali pasmerkti dėl absoliučiai bet ko, tai gal tada uždrausti nepilnamečius rengti drabužiais iš kelių medžiagų (ką draudžia biblija).Rated wrote:Manau būtų logiška uždrausti krikšta iki pilnametystės, nors ir religijos labai to nenorėtų.Galima remtis filosofiniu argumentu, kad jei ir yra koks dievas, kurio mes negalime matyti, galbūt yra ir daug, vadinasi pakrikštyjęs savo vaika ne tai religijai gali pasmerkti jį amžinoms pragaro kančioms, jei dievas yra toks, koks aprašomas šventose knygose...
Nežinau ;D Gal tipo negalioja šventų knygų pasakos kol nepakrikštytas nors sako ir nepakrikštytam blogai būti.Greičiausiai visgi prastas mano argumentas, reikės gudresnių galvotiVYTS wrote:Būtų absoliučiai nelogiška. Jeigu dievas "toks, koks aprašomas šventose knygose", tai jis gali pasmerkti dėl absoliučiai bet ko, tai gal tada uždrausti nepilnamečius rengti drabužiais iš kelių medžiagų (ką draudžia biblija).Rated wrote:Manau būtų logiška uždrausti krikšta iki pilnametystės, nors ir religijos labai to nenorėtų.Galima remtis filosofiniu argumentu, kad jei ir yra koks dievas, kurio mes negalime matyti, galbūt yra ir daug, vadinasi pakrikštyjęs savo vaika ne tai religijai gali pasmerkti jį amžinoms pragaro kančioms, jei dievas yra toks, koks aprašomas šventose knygose...
Ar katalikiškos pakraipos tikybos pamokų buvimas daugelyje Lietuvos vidurinių mokyklų neprieštarauja citatoje pabrauktoms vietoms? Gal kas galėtų pakomentuoti kvalifikuočiau iš teisinės pusės ši aspektą? Juk taip vaikui sumažinamos galimybės vienodai gerai susipažinti su liuteronų, musulmonų, budistų ir kt. religijomis ir jas pasirinkti?LR Konstitucija
26 straipsnis
Minties, tikėjimo ir sąžinės laisvė yra nevaržoma.
Kiekvienas žmogus turi teisę laisvai pasirinkti bet kurią religiją arba tikėjimą ir vienas ar su kitais, privačiai ar viešai ją išpažinti, atlikinėti religines apeigas, praktikuoti tikėjimą ir mokyti jo.
Niekas negali kito asmens versti nei būti verčiamas pasirinkti ar išpažinti kurią nors religiją arba tikėjimą.Žmogaus laisvė išpažinti ir skleisti religiją arba tikėjimą negali būti apribota kitaip, kaip tik įstatymu ir tik tada, kai būtina garantuoti visuomenės saugumą, viešąją tvarką, žmonių sveikatą ir dorovę, taip pat kitas asmens pagrindines teises ir laisves.
Tėvai ir globėjai nevaržomi rūpinasi vaikų ir globotinių religiniu ir doroviniu auklėjimu pagal savo įsitikinimus.
Nenustebčiau, kad negali, jie pasirinko tikybą rinkdamiesi mokykląSvetimas wrote:Beje, įdomu, ar gali Vilniaus ar Kauno jėzuitų gimnazijoje mokiniai vietoj tikybos pamokų pasirinkti etikos pamokas? Spėju, kad negali. Bet gal kas tikrai žino?
Na, gerai. O ar simetriškas situacijos sukeitimas šitoje vietoje pagal konstituciją galiotų? Tarkim, kokia laisvamaniška organizacija įkuria privačią mokyklą. Ar galėtų toji mokyklą gauti valstybės finansavimą (mokinių krepšelius ir pan.) ir nedėstyti tikybos pamokų, t.y. dėstyti tik etiką?status_quo wrote:Negali. Yra tekę būti Vilniaus Jėzuitkėje ir atsimenu direktoriaus žodžius, kad šioje gimnazijoje moko lygiai to paties kaip ir kitose mokyklose, tik nėra etikos, yra tik tikyba.
Visų pirma, skiriasi finansavimo tvarka.Svetimas wrote:Na, gerai. O ar simetriškas situacijos sukeitimas šitoje vietoje pagal konstituciją galiotų? Tarkim, kokia laisvamaniška organizacija įkuria privačią mokyklą. Ar galėtų toji mokyklą gauti valstybės finansavimą (mokinių krepšelius ir pan.) ir nedėstyti tikybos pamokų, t.y. dėstyti tik etiką?
Kitos nevalstybinės mokyklos tokio finansavimo negauna, tik mokinio krepšelį.Švietimo įstatymas, 69 straipsnis. Švietimo programų ir mokyklų finansavimas wrote: (...)
7. Vaikų muzikos, dailės, meno ir sporto mokykloms, neformaliojo švietimo programoms teisės aktų nustatyta tvarka skiriama lėšų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų. Nevalstybinės tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos mokyklos, vykdančios formaliojo švietimo programas, finansuojamos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka, skiriant iš biudžeto mokymo lėšų ir mokyklos ūkio lėšų tiek, kiek ir to paties tipo valstybinėms ar savivaldybės mokykloms, jeigu tai numatyta Lietuvos Respublikos tarptautinėje sutartyje.
Švietimo įstatymas, 31 straipsnis. Teisė mokytis tikybos wrote: 2. Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas vykdančios mokyklos mokinys, sulaukęs 14 metų, turi teisę rinktis vieną iš privalomojo dorinio ugdymo dalykų: tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos tikybą arba etiką.