Kur mano 3D printeris? (Ir kitos beveik pavykusios technologijos)

Visos temos, susijusios su socialiniais mokslais.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-11-29 14:57

fizikanas wrote:
2017-11-28 11:59
Bet juk akumo pakrovimas irgi yra elektros transformacija i chemine energija ir paskui atgal i elektros. Lygiai taip pat nelogiska :)
Geras pointas. Nu bent jau tos transformacijos vyksta akumo viduje - nereikia tų tarpinių chemikalų suslėgti ir transportuoti.

Šiaip, jei kas žinote, būtų įdomu pamatyti skaičius. T.y. kiek energijos sunaudojama elektrolizei, vandenilio suslėgimui, transportavimui ir paskui jį verčiant atgal į elektrą fuel cell elemente vs. kiek energijos prarandama pakraunant bei iškraunant bateriją. Kažkur esu matęs, kad tie skaičiai yra gerokai ne fuel-cell technologijos naudai, bet tiksliai nepamenu kiek.
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2017-11-29 18:48

Despòtas wrote:
2017-11-29 14:57
Nu bent jau tos transformacijos vyksta akumo viduje - nereikia tų tarpinių chemikalų suslėgti ir transportuoti.
Bet slegti galima vienoje vietoje, kas leistu didinti efektyvuma, o transportuoti galima tada jau naudojant ta pati hidro kura.
Despòtas wrote:
2017-11-29 14:57
Šiaip, jei kas žinote, būtų įdomu pamatyti skaičius. T.y. kiek energijos sunaudojama elektrolizei, vandenilio suslėgimui, transportavimui ir paskui jį verčiant atgal į elektrą fuel cell elemente vs. kiek energijos prarandama pakraunant bei iškraunant bateriją. Kažkur esu matęs, kad tie skaičiai yra gerokai ne fuel-cell technologijos naudai, bet tiksliai nepamenu kiek.
Man rodos cia tiek daug kintamuju, kad betkas norintis gales savo puse apginti praleidziant viena ar kita. Gal baterija ikrauti ir iskrauti yra efektyviau, taciau baterija pagaminti brangiau ir ji tarnauja trumpiau? Galu gale jei ir prarandam efektyvumo, na ir kas? Elektra juk pigi ir teoriskai gali buti visiskai zalia. O va prisipilti kuro per 5 minutes, o prispylus nuvaziuoti 700km - cia jau tokie pliusai, uz kuriuos galima daug daug dziauliu nuostolio paaukoti.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-11-29 20:33

fizikanas wrote:
2017-11-29 18:48
Bet slegti galima vienoje vietoje, kas leistu didinti efektyvuma, o transportuoti galima tada jau naudojant ta pati hidro kura.
Kažin, ar tu labai padidinsi tokio elementaraus termodinaminio proceso efektyvumą.. Ar tu slėgsi daug dujų iš karto, ar daug kartų po mažai, vis tiek sumoje reikės panašaus kiekio energijos. Ir ji visa bus iššvaistyta, nes kiek aš suprantu, fuel-cell elementai nenaudoja besiplečiančio vandenilio energijos, o tik patį vandenilį (ar ne?)
fizikanas wrote:
2017-11-29 18:48
Man rodos cia tiek daug kintamuju, kad betkas norintis gales savo puse apginti praleidziant viena ar kita. Gal baterija ikrauti ir iskrauti yra efektyviau, taciau baterija pagaminti brangiau ir ji tarnauja trumpiau?
Kuro elementai irgi netarnauja amžinai. Be to, toje sistemoje turbūt yra ne viena judanti detalė (visokie siurbliai, vožtuvai ir pan.), ir tos detalės taip pat nėra amžinos.
fizikanas wrote:
2017-11-29 18:48
Elektra juk pigi ir teoriskai gali buti visiskai zalia.
Bet vis tiek ji yra ribotas resursas, kurio nėra prasmė švaistyti be reikalo slegiant dujas.
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2017-11-29 20:57

Despòtas wrote:
2017-11-29 20:33
Bet vis tiek ji yra ribotas resursas, kurio nėra prasmė švaistyti be reikalo slegiant dujas.
Ne be reikalo, o tam, kad galetum prisipilti kuro per 5 minutes, o prispylus nuvaziuoti 700km.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-11-29 21:10

fizikanas wrote:
2017-11-29 20:57
Ne be reikalo, o tam, kad galetum prisipilti kuro per 5 minutes, o prispylus nuvaziuoti 700km.
Nu jo.. Bet mano galva, šie privalumai nėra tokie svarbūs. Baterijos darosi vis talpesnės. Ir, kai jų talpa bus pakankama, kad nuvažiuoti ~500km bei bus geriau išplėtota įkrovimo infrastruktūra, tai ir tas pakrovimo laikas nebebus svarbus. Labai retai kada žmonės važiuoja tokius atstumus be sustojimo pavalgyti ar pernakvoti. O tie kurie važiuoja, gali tiesiog nusipirkti hibridinę mašiną (gal ateityje net bus hibridai su baterija ir vandenilio kuro elementu - jie gi vienas kitam netrukdo).
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2017-11-30 10:34

Despòtas wrote:
2017-11-29 21:10
Nu jo.. Bet mano galva, šie privalumai nėra tokie svarbūs.
Bet jie gali pasirodyti svarbus rinkai.
Despòtas wrote:
2017-11-29 21:10
išplėtota įkrovimo infrastruktūra
Kalbant apie infrastruktura reikia nepamirsti, kad elektromobiliams reikalinga isvedziota elektra, o kaip zinome, elektra keliaudama nuo elektrines iki rozetes, dali savo energijos praranda. Gal sio praradimo kaip tik galime isvengti energija transportuodami balionuose?
Despòtas wrote:
2017-11-29 21:10
(gal ateityje net bus hibridai su baterija ir vandenilio kuro elementu - jie gi vienas kitam netrukdo).
Skamba, kaip tikra ateities masina.
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2017-11-30 19:43

Beje nereikia svaistyti brangios elektros energijos gaminti vandeniliui - atomine elektrine gali gaminti vandenili iskarto: https://www.acs.org/content/acs/en/pres ... onomy.html
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-11-30 22:59

fizikanas wrote:
2017-11-30 10:34
Bet jie gali pasirodyti svarbus rinkai.
Panašu, kad nepasirodė, nes beveik visi mašinų gamintojai nuėjo baterijų keliu.
fizikanas wrote:
2017-11-30 10:34
Kalbant apie infrastruktura reikia nepamirsti, kad elektromobiliams reikalinga isvedziota elektra, o kaip zinome, elektra keliaudama nuo elektrines iki rozetes, dali savo energijos praranda. Gal sio praradimo kaip tik galime isvengti energija transportuodami balionuose?
Panašu, kad tie nuostoliai yra gana maži: "Transmission and distribution losses in the USA were estimated at [..] 6.5% in 2007." Vis dar nežinau skaičių vandenilio elektrolizės+suspaudimo+transportavimo atvejui, bet spėju, kad jie didesni.
fizikanas wrote:
2017-11-30 10:34
Skamba, kaip tikra ateities masina.
Manau, truputį tolimesnėje ateityje tai yra visai įmanomas variantas. Kuro elementai gi irgi varo elektrinius variklius, todėl gali būti puikiai suderinami su baterijom.
fizikanas wrote:
2017-11-30 19:43
Beje nereikia svaistyti brangios elektros energijos gaminti vandeniliui - atomine elektrine gali gaminti vandenili iskarto: https://www.acs.org/content/acs/en/pres ... onomy.html
Ale patingėjai paskaityti tą straipsnelį, gerbiamasis, patingėjai... Ten gi aiškiai rašo, kad "[..] electrolysis[..] is more efficient and less expensive if water is first heated to form steam, with the electric current passed through the steam." Jie siūlo tik padidinti elektrolizės efektyvumą prieš tai išgarinant vandenį. Tačiau tam procesui vis tiek būtų naudojama elektros energija. Plius, energija, sunaudojama vandens išgarinimui, irgi galėtų būti panaudota elektrai gaminti.
Tačiau bendrai atominių elektrinių naudojimas vandeniliui gaminti skamba gana logiškai. Pvz., elektrinės galėtų tuo užsiimti ne-piko metu, kad nereikėtų pristabdyti reaktorių. Jei, žinoma, to vandenilio kam nors reikėtų.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-12-20 23:45

Ai ir kaip ten reikalai su tuo “daiktų internetu”? Apie tai irgi buvo daug kalbėta.. bet mano apynaujis šaldytuvas vis dar neatsakinėja į pingus :)

Vienintelis daiktas (apart kompų ir telefonų), kuris yra pajungtas - tai televizorius. Bet čia ne visai tai, ką reklamavo IoT propaguotojai, ar ne?.. Dar viena mirusi naujovė?
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2017-12-21 14:02

Despòtas wrote:
2017-12-20 23:45
Ai ir kaip ten reikalai su tuo “daiktų internetu”? Apie tai irgi buvo daug kalbėta.. bet mano apynaujis šaldytuvas vis dar neatsakinėja į pingus :)

Vienintelis daiktas (apart kompų ir telefonų), kuris yra pajungtas - tai televizorius. Bet čia ne visai tai, ką reklamavo IoT propaguotojai, ar ne?.. Dar viena mirusi naujovė?
Per brangus palaikymas ir per mazas saugumas. Ar jau atnaujinai savo wi-fi adapteri po garsiojo KRACK pazeidziamumo aptikimo? O ka jei atnaujinti reiketu kiekviena elektros lempute namuose?
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2017-12-21 14:06

Despòtas wrote:
2017-11-30 22:59
Jie siūlo tik padidinti elektrolizės efektyvumą prieš tai išgarinant vandenį. Tačiau tam procesui vis tiek būtų naudojama elektros energija. Plius, energija, sunaudojama vandens išgarinimui, irgi galėtų būti panaudota elektrai gaminti.
Na nevisai - jie siulo tam panaudoti siluma, kuri ir taip isiskiria atominiu jegainiu reaktoriuose ir dabar tiesiog nueina i nuostolius.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-12-21 18:57

fizikanas wrote:
2017-12-21 14:06
Na nevisai - jie siulo tam panaudoti siluma, kuri ir taip isiskiria atominiu jegainiu reaktoriuose ir dabar tiesiog nueina i nuostolius.
Tai kad atominiai reaktoriai tik tą ir išskiria - šilumą.. Kuri paskui naudojama vandeniui išgarinti. O jau tada garas yra naudojamas sukti turbinoms, kurios gamina elektrą.

Nežinau, gal ir būtų galima tą atidirbusį garą dar kažkaip panaudoti padidinti elektrolizės efektyvumui.. tačiau tam vis dar reikės labai daug elektros energijos. Ir dar po to teks slėgti tą vandenilį, kas irgi yra gana brangus malonumas.
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2017-12-22 12:05

Despòtas wrote:
2017-12-21 18:57
Nežinau, gal ir būtų galima tą atidirbusį garą dar kažkaip panaudoti padidinti elektrolizės efektyvumui.. tačiau tam vis dar reikės labai daug elektros energijos. Ir dar po to teks slėgti tą vandenilį, kas irgi yra gana brangus malonumas.
Bet jei ta darom nakti, kai energijos poreikio nera, o reaktoriu stabdyt neapsimoka, tai praktiskai free energy.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-12-22 13:22

fizikanas wrote:
2017-12-22 12:05
Bet jei ta darom nakti, kai energijos poreikio nera, o reaktoriu stabdyt neapsimoka, tai praktiskai free energy.
.. kurią galim panaudot per naktį pakraudami elektromobilių baterijas, ir apsieit be viso to terliojimosi su vandeniliu.
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2017-12-24 11:06

Despòtas wrote:
2017-12-22 13:22
.. kurią galim panaudot per naktį pakraudami elektromobilių baterijas, ir apsieit be viso to terliojimosi su vandeniliu.
Na bet tada, kad isnaudoti energija maksimaliai efektyviai, visos masinos turetu krautis visa nakti. Taciau tokiu automobiliu, kuriems pilnai pasikrauti reikia visos nakties greiciausiai nieks nepirs, jei gales nusipirkti toki, kuris pasikrauna greiciau, sakykim per 3 valandas. Tuomet energija salyginai efektyviai bus isnaudojama tik pirmas tris nakties valandas, kai visa likusi laika kuras bus ir toliau deginamas veltui. O galetu buti kaupiamas vandenilio pavidalu, kuri paskui galima panaudoti kada reikia, kiek reikia ir greitai.
vvv2
senbuvis
Posts: 1178
Joined: 2007-08-02 11:24
Location: Kaunas city
Contact:

2017-12-24 16:36

son wrote:
2017-09-02 16:51
elektrinės mašinos populiarėja ir tobulėja, bet dar toli..
Tikriausiai visi girdėjo NASA "Pioneer-11" arba "Voyager-1", kurie yra labai toli nuo Saulės ir todėl maitinimui nuo 1969 metų vis dar naudoja apie 500 Watų branduolinę bateriją? Čia jau beveik 70 metų ir be jokio pakrovimo?

Ką noriu pasakyti? Ogi tai, kad ta "baterija" buvo sukurta dar seniau, kažkur apie 1958 metus, bet absoliučiai neišplatinka. Kodėl? Naftos biznis? saugumas? Bendru atveju ta baterija gerokai saugesnė už sprogstamus ličio akumuliatorius, gerokai pigesnė ir netgi lengvesnė.

Kas liečia vandenilio rezervuarus, tai eilinės miesto avarijos atveju "nuneštų" keletą stambiaplokščių daugiaaukščių dėžučių, pagrindinai dėl to neplėtojama.

:(
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-12-24 20:35

vvv2 wrote:
2017-12-24 16:36
Ogi tai, kad ta "baterija" buvo sukurta dar seniau, kažkur apie 1958 metus, bet absoliučiai neišplatinka. Kodėl?
Spėju, kad ta priežastis gali būt kažkaip susijusi su radiacija: Radioisotope thermoelectric generator :)
User avatar
son
senbuvis
Posts: 2630
Joined: 2005-04-05 08:31
Location: Kaunas/London

2018-01-07 13:43

vvv2 wrote:
2017-12-24 16:36
.. ką noriu pasakyti? Ogi tai, kad ta "baterija" buvo sukurta dar seniau, kažkur apie 1958 metus, bet absoliučiai neišplatinka. Kodėl? Naftos biznis? saugumas? Bendru atveju ta baterija gerokai saugesnė už sprogstamus ličio akumuliatorius, gerokai pigesnė ir netgi lengvesnė.
atomo energijos problema yra pastovus poreikis ausinimui. tad kad ir kokia maza baterija jos nelabai kur panaudosi nebent tai butu itin zemos temperaturos arba gausybe vandens. kitavertus truputi keista kodel laivyboje atomo energija naudojama tik kariniuose objektuose.
tai gali buti siejama tiek su spec. inzinieriu trukumu prieziurai tokiu mini reaktoriu tiek su paslaptimi nenorint perduoti veikimo principu kitom valstybem.
Post Reply