Vilius wrote: ↑2018-08-04 17:42
Augustas wrote: ↑2018-08-04 15:30
O seksualinę frustraciją sukelia kaip tik Rankauskaitė (čia ir mano paties asmeninė patirtis kalba), nes tai visiškai sterilus dalykas.
Nu ne.. Seksualinę frustraciją sukelia pasitenkinimo seksu nebuvimas (dėl įvairių priežasčių).
Aišku, jei žmogaus netenkina masturbacijos teikiamas malonumas, tai jis net ir tai darydamas vis tiek gali jausti frustraciją. Bet pati masturbacija vargu ar tai gali sukelti.. Gal net priešingai - gali ją kažkiek palengvinti, bent jau kai nėra kito realaus pasirinkimo.
Na, masturbacija šiaip jau ir yra savotiškas atsakas į frustracijas ir distresus, kurie ištinka gyvenime, t.y., toks savotiškas pabėgimas į malonumą nuo gyvenimo nemalonumų. Vieni tokiais atvejais griebiasi žvejybos, sporto ar kokio nors darbo, kiti - alkoholio, treti - apsirijimo skanumynais, ketvirti ieško sekso su moterimis, penkti ima naudotis Rankauskaitės teikiamais malonumais... Ir visa tai tam, kad kažkiek kompensuotų patiriamus gyvenimo nemalonumus.
Kitas klausimas, kiek tai padeda efektyviai išspręsti problemas, nuo kurių ir kilo tie gyvenimiški nemalonumai, kuriuos prireikia kompensuoti štai tokiais būdais. Ir čia Rankauskaitė tikrai nėra pats blogiausias pasirinkimas, nors jis yra beprasmiškas.
Augustas wrote: ↑2018-08-04 15:30
O kas sako, kad apskritai reikia vengti gyvenimo malonumų? Gyvenimo malonumai yra gerai, bet kartais reikia mokėti jų atsisakyti, kad paskui išgalėtum (=pajėgtum) imtis darbo, kuris galbūt nėra labai malonus, bet yra būtinas išlikimui. O jei malonumas pasidaro svarbesnis už išlikimą (taip būna, pvz., heroinistų atveju), tai pats supranti, kokios liūdnos to pasekmės. Ir čia yra atsakymas Lionginui apie malonumų atsisakymo prasmingumą - turi jau dabar pradėti sąmoningai riboti malonumą, kad paskui, reikalui esant, turėtum suformuotą įprotį dirbti išlikimui būtiną darbą net ir tada, kai tas būtinas darbas neteikia jokio džiaugsmo ar malonumo.
Galima pamanyt, kad nėra jokio vidurio kelio tarp asketizmo, ir visiškai palaido hedonizmo.. Realiai tai mes visi save kažkiek varžome - gi niekas negali sau leisti valgyti visus pamatytus tortus, ir santykiauti su visomis gražiomis moterimis (ar vyrais ir kt. - pagal skonį) gatvėje. Ir dėl to visiems žmonėms tenka išsiugdyti kažkiek valios, kad sugebėtų toms pagundoms atsispirti. Ir manau, kad visi forumo nariai sėkmingai su tuo susitvarko.
Tai yra tas vidurio kelias, tikrai yra.
Tiktai klausimas čia tas, per kur tas vidurio kelias eina, ir konkrečiai, ar jis bent retkarčiais eina per Rankauskaitę, ar ne (mano nuomone, ne).
Ir tikrai puiku, kad sutariame, jog valią reikia išsiugdyti.
Tik problema čia yra ta, jog valią reikia ugdyti nuolatos, nes tikrai nėra taip, kad galėsi pasakyti, jog mano valia yra išugdyta, ir galiu jos toliau nebeugdyti. T.y., jei jos nebeugdysi, valia labai greit degraduos.
Ką aš bandau pasakyti, kad (mano nuomone) tu save varžai daugiau, nei verta. Tas papildomas valios stiprumas, kurį tariamai išsiugdai, nelabai atperka tą prarasta malonumą, kurio tu sau neleidi..
Aš sau neleidžiu palyginus labai nedaug - viso labo neleidžiu sau tik svajoti apie seksą. O visa kita praeina nepastebimai.
Dar pagalvojau, kad skirtingi žmonės turi labai skirtingo stiprumo lytinį potraukį. Ir tarp tų žmonių yra aseksualai - kurie beveik nejaučia jokio lytinio potraukio. Ir tai yra visiškai Ok. Tik tokiu atveju nereikėtų bandyt racionalizuoti savo potraukio neturėjimo kažkokiais išvedžiojimais apie valios ugdymą ar dorybę.
Jei pats nemėgsti tortų, tai gali jų tiesiog nevalgyti. Kam reikia bandyt iš to išspaust kažkokią anti-tortistinę filosofiją?
Šiaip jau lytinio potraukio stiprumas priklauso ir nuo amžiaus, nuo gyvenimo būdo sveikumo, nuo patiriamo streso ir dar keleto faktorių, tarp kurių yra ir genetiniai, ir kultūriniai veiksniai.
O dėl tortų, tai čia bėda yra ta, kad aš kaip tik juos mėgstu valgyti, bet negaliu. Todėl ir sugalvoju visokias racionalizacines ir kitas gynybines strategijas, kad ir kiti nedarytų to, ko aš sau leisti negaliu.
P.S.
(Beje tavęs, Augustai, aš taip gerai nepažįstu, kad galėčiau tvirtai sakyti, jog tu tikrai papuoli į šią ar kitą kategoriją. Tai priimk šias mano mintis tiesiog kaip peną pamąstymui, o ne kaip moralizavimą).
Tu tikrai nemoralizuoji. Čia galbūt tik aš moralizuoju.