Ar nukankintum kūdikį, kad užbaigtum pasaulio kančias?
- MaikUniversum
- senbuvis
- Posts: 1207
- Joined: 2008-09-27 21:58
- Location: Vilnius
Gi moralinė atsakomybė (kad ir ką tu turi omeny) ne tas pats, kas moralinė dilema. Sutinku, kad visa ši mano pirmame pranešime išdėstyta "dilema" idijotiška šiek tiek, bet labai įdomu matyt žmonių atsakymus, kaip jie racionalizuoja, paaiškina savo pasirinkimus, kurie, kaip įprasta tokiose debiliškose dilemose, būna tik du, kitus ignoruojant.
Man tokios absoliutinės dilemos nepatinka, nes jos nesutinkamos realybėje, tik (pseudo)filosofiniuose žaidimuose. Kitavertus, yra moralinių dilemų, kurias galima iš tiesų pritaikyti savo laikams ir jau rimtai bandyti atsakyti į klausimus. Bet čia jau būtų kita tema, aišku
Man tokios absoliutinės dilemos nepatinka, nes jos nesutinkamos realybėje, tik (pseudo)filosofiniuose žaidimuose. Kitavertus, yra moralinių dilemų, kurias galima iš tiesų pritaikyti savo laikams ir jau rimtai bandyti atsakyti į klausimus. Bet čia jau būtų kita tema, aišku
Sveiki, su šventėm, nesvarbu ar jus skaitysit jau po švenčių Klausimas iš tiesu labai įdomus, bet jam trūksta tikslumo, informacijos. Mastant taip jog vien dėl šito kūdikio kas nors kankinasi, jei kūdikis yra kančių priežastimi tai be abejonės ankščiau ar vėliau kas nors jį pribaigs, priklausomai nuo žudiko kantrybės, bet nesvarbu kiek truks dvejonės - kūdikis kažkada bus pribaigtas. O jei kūdikis nebūtu kančių priežastimi arba būtu alternatyvu kančias panaikinti tai žinoma rinkčiausi atsižvelgiant į tas pačias alternatyvas. Bet klausime galime pamatyti teiginį jog nukankinę kūdikį užbaigtumėm kančias, nepaaiškinamos priežastys, o tik nusakamas rezultatas. Galiu pakartoti tą ką kiekvienas suvokiat, jog tai yra fantazija, nužudžius kūdikį niekam nepalengvės. Ir įtariu jog tie kurie sugebejo tai įsivaizduoti -"išnykstančias kančias nužudant" tie atsakė "taip", o tie kurie to nesugebėjo padaryti atsakė "ne". Jei taip realiai įvyktu, ir turėtumėme tik tokį pasirinkimą ir nekreipiant dėmesio jog čia fantazija, jus kaip ir aš pasirinktumėte nukankinti.
Nebūtinai. Vienas kenkiantis kūdikis yra geriau nei milijonai kenčiančių kūdikių visam pasauly, bet defaultinė situacija yra kenčiantis pasaulis, o kūdikio nukankinimas yra aktyvus veiksmas (ar bent sprendimo priėmimas). Manau, dauguma pasirinktų nieko nedaryti ir nepriimti jokio sprendimo, ir to pasekoje liktų defaultinė situacija su kenčiančiu pasauliu.
O jeigu tu kartu su viso likusio pasaulio žmonėmis stovi ant rannilos skardos, įkaitintos iki brėkštantį pavasario rytą tekančios saulės raudonumo spalvos. Tokiu atveju, turbūt, su šypsena lūpose nukankintum kad ir savo paties kūdykį, tyliai murmėdamas sau po nosim: atleisk vakeli, bet ""pasaulio kančių užbaigimas" yra kažkas tokio jau vienareikšmiškai siektino."Vilius wrote:Įdomu, kiek iš balsavusių "taip" patys turi mažų vaikų.. Įtariu - nedaug . Aš balsavau "ne". Nei man užtektų drąsos kankinti kūdikį, nei aš manau, kad "pasaulio kančių užbaigimas" yra kažkas tokio jau vienareikšmiškai siektino.
Džiugu, kad tu taip gerai žinai, ką aš daryčiau.. Bet prie ko čia ta skarda?Hubertas wrote:O jeigu tu kartu su viso likusio pasaulio žmonėmis stovi ant rannilos skardos, įkaitintos iki brėkštantį pavasario rytą tekančios saulės raudonumo spalvos. Tokiu atveju, turbūt, su šypsena lūpose nukankintum kad ir savo paties kūdykį, tyliai murmėdamas sau po nosim: atleisk vakeli, bet ""pasaulio kančių užbaigimas" yra kažkas tokio jau vienareikšmiškai siektino."
Drįstu priminti, kad absoliuti dauguma žmonių nestovi ir greičiausiai niekada nestovės ant įkaitintos skardos. Tai kam reikia perdėti?Hubertas wrote:Nu tipo sukonkretinau pasaulio kančią, kad lengviau būtų įsivaizduot, bet tu, aišku, esi superhero ir tavęs įkaitinta skarda neišgąsdinsi.
Vilius teisingai pastebejo.Hubertai ar kaip tu ten,siuo klausimu esi idiotas,jei tau i sava kudiki butu nusispjaut tai gal geriau nesidaugink,nes tikri tevai greiciau patys mirs nei kankins savo vaika. As asmeniskai net svetimo,nesugebeciau kankint.Lengva pasakyt,paaukokim,bet ar pats galetum imt ir nuzudyt?(yra viskokiu,kurie ir neprasyti vaikus kankina,gyvunus zudo)
Reika, man regis, prasminga kalbėti tik apie etinę/moralinę reikalo pusę, o ne apie estetiką/valios trūkumą ir panašias pievas. Lygiai taip pat galėtų kas nors sakyti - neišpjaučiau vėžinio auglio nes nuo kraujo apalpstu ir pan. Bet tai mažai ką bendro turi su filosofiniu (bo netgi temoje "filosofija") klausimu.
Vyts tu realiai pamastai...jei butu klausimas ar verta nukankinti kudiki , tada gali filosofuoti.
Dabar klausimas AR nukankintum(TU), cia net neklausiama ar leistum(taip lengviau nusisukti ir nematyti, nei paciam teptis rankas)...Cia uztenka tiesiog saltai prisipazinti ar esi toks zmogus,kuris galetu.
As asmeniskai manau dauguma negaletu
O jei jau filosofuojant,koks gyvenimas gautusi,jei visos kancios dingtu?pradetum labiau vertinti si egzistavima zemeje?
Dabar klausimas AR nukankintum(TU), cia net neklausiama ar leistum(taip lengviau nusisukti ir nematyti, nei paciam teptis rankas)...Cia uztenka tiesiog saltai prisipazinti ar esi toks zmogus,kuris galetu.
As asmeniskai manau dauguma negaletu
O jei jau filosofuojant,koks gyvenimas gautusi,jei visos kancios dingtu?pradetum labiau vertinti si egzistavima zemeje?
Tada labai jau kvailas klausimas. Vistiek turbūt taip.Reika wrote:Vyts tu realiai pamastai...jei butu klausimas ar verta nukankinti kudiki , tada gali filosofuoti.
Dabar klausimas AR nukankintum(TU), cia net neklausiama ar leistum(taip lengviau nusisukti ir nematyti, nei paciam teptis rankas)...Cia uztenka tiesiog saltai prisipazinti ar esi toks zmogus,kuris galetu.
Biesai žino. Galima įsivaizduoti kaip tik nori, matyt.Reika wrote:O jei jau filosofuojant,koks gyvenimas gautusi,jei visos kancios dingtu?pradetum labiau vertinti si egzistavima zemeje?
turbut TAIP? kankintum kudiki? tu tikrai saunus zmogus