Solipsistai blyn. Sugalvojo, kad empirinis patyrimas gali būti Matrica ir prasidėjo...7x wrote:Bau wau wau yippe yo yippe yey.
Tiesą sakant labai tyngiu kažkur patikrint ar nenusišneku ir forume rašinėju, nes ryt egzas, tad tyngiu mokytis, bet kiek suprantu, empirizmas yra dogma, nes jis "veikia", pasiteisina euristiškai. Tačiau jei išties norėtumėme patikrinti empirizmą, tuomet reiktų tai daryti išėjus už empirizmo sistemos ribų (bo viduj galim tikrinti tik nuoseklumą). Problema tame, kad už empirizmo ribų nebėra jokių padorių įrankių tikrinimui (o net jei ir būtų, tuos įrankius reiktų tikrinti iki begalybės, kaip Bitininkas rašė, tačiau daug nesuprantamiau). Taigi tenka gyventi su žinojimu, jog įmanoma, kad išties esu smegenys stiklainyje ar Neo matricoje, ir tiesiog preziumuoti, kad empirika yra teisinga, mat ji nuosekliai ir pakankamai išsamiai paaiškina reiškinius sistemos viduje.RB wrote:Ne tiek dogma, kiek euristinis principas. Jis veikia, ir who the fuck cares, kad neįmanoma jo formaliai pagrįsti?
Paradoksalu ir juokinga, tačiau prielaidas Matricos idėjai davė pati empirika (atskleidusi, kad ne visos mūsų proto sugeneruotos idėjos atitinka stebimus fenomenus).
Iš to, kad empirinis pasaulis gali būti Matrica, neseka tai, kad mūsų empirinės žinios toje Matricoje, tampa tikėjimu. Matricoje tai yra tikrų tikriausios žinios visom prasmėm. Ir tol, kol mes esam toje Matricoje, tol empirinės žinios mums puikiai pasiteisina empiriškai. Pašokinėti ant galvos į asfaltą be skaudžių pasėkmių neįšeis. Na, ir kas, kad savo vaizduotėje (vienoje iš Ne-Matricų) aš galiu būti visagalis antžmogis (kas ne taip jau labai ir įdomu), bet po viso to vis tiek tenka "sugrįžti" į Matricą (bent jau pavalgyti, pakakoti ir pan. ).