Laisva valia

Ramesnės ir draugiškesnės diskusijos be politikos. Mažiau apie politines pažiūras, vertybes ar pan. bei labiau kurstomos smalsumo sau įdomia tema.
User avatar
Sejanus
senbuvis
Posts: 1669
Joined: 2008-11-16 14:41

2017-07-07 18:04

Įdomu, kaip tikėtina, kad tu būtum pats dasigalvojęs iki šios idėjos,
Idėja, kad žmogus yra smarkiai blaškomas aplinkybių nėra ypač nauja... kaip ir idėja panaudoti tas aplinkybes savo naudai, ar stengtis, kad jos nepadarytų per daug žalos... Drįsčiau sakyti, ji buvo žinoma dar iki klasikinių Graikijos filosofų. Vadinasi, šimtai metų galvų laužymo nebuvo reikalingi :)
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2017-07-08 17:07

Sejanus wrote:
Įdomu, kaip tikėtina, kad tu būtum pats dasigalvojęs iki šios idėjos,
Idėja, kad žmogus yra smarkiai blaškomas aplinkybių nėra ypač nauja... kaip ir idėja panaudoti tas aplinkybes savo naudai, ar stengtis, kad jos nepadarytų per daug žalos... Drįsčiau sakyti, ji buvo žinoma dar iki klasikinių Graikijos filosofų. Vadinasi, šimtai metų galvų laužymo nebuvo reikalingi :)
Nesutinku. :) Viena iš būtinų sąlygų problemai adekvačiai išspręsti yra kuo tikslesnis problemos apibūdinimas (arba apibrėžimas, jei norite). Būtent todėl šimtai metų galvų laužymo (siekiant kuo tiksliau apibūdinti ar apibrėžti problemas) buvo reikalingi ir ateityje dar bus irgi reikalingi. Jei filosofai tuo užsiima, vadinasi, tai yra naudingas užsiėmimas.
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 4692
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2017-10-15 15:44

Vilius wrote:
2017-03-31 20:27
Svetimas wrote:Asmeniškai laikau tai viena reikšmingesnių mano suvoktų idėjų.
Įdomu, kaip tikėtina, kad tu būtum pats dasigalvojęs iki šios idėjos, jei kiti žmonės prieš tai nebūtų šimtus metų dėl to laužę galvas, ginčijęsi, rašę knygas, ir užsiiminėję kitais "tuščiažodžiauvimais ir fuflo"? :)
Na, be šito greičiausiai nebūčiau prisigalvojęs iki to. Pabūsiu kuklus ir tikrai nemenkinsiu šimtmečių žmonių triūso. :) Aišku čia ne kokia technologijų ir pan. sritis, kur reikėjo šimtmečių technologijų ir idėjų evoliucijos, kad žmonės prisigalvotų, pavyzdžiui, iki "kompiuterio" (už ką irgi didžiulė pagarba). Bet kažkiek panašumo tame yra.
Sejanus wrote:
2017-07-07 18:04
Įdomu, kaip tikėtina, kad tu būtum pats dasigalvojęs iki šios idėjos,
Idėja, kad žmogus yra smarkiai blaškomas aplinkybių nėra ypač nauja... kaip ir idėja panaudoti tas aplinkybes savo naudai, ar stengtis, kad jos nepadarytų per daug žalos... Drįsčiau sakyti, ji buvo žinoma dar iki klasikinių Graikijos filosofų. Vadinasi, šimtai metų galvų laužymo nebuvo reikalingi :)
Ką konkrečiai turi omeny? Gal gali pateikti pavyzdžių? Budizmas?
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 4692
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2017-10-15 15:48

Vilius wrote:
2014-09-21 18:57
Svetimas wrote:Beje, labai nesenai pasirodė nauja Sam Harris knyga "Waking Up". Gal kas jau spėjo ją paskaitinėti ir galėtų pasidalinti savo nuomone apie ją?
Perskaičiau[...]
Dėkui, Viliau, už nuomonę.
Aš panašiu laiku paskaičiau mane pralinksminusią ir gan įdomią diskusiją ( https://www.amazon.com/gp/review/R1AS8J ... imp_1rv_cl ) tarp knygą gana emocingai kritikavusio "Howie K" ir ją gynusių veikėjų. Tūrbūt ta diskusija ir sugundė mane galutinai pačiam paskaityti. Gan dvejopi įspūdžiai man liko paskaičius. Apie atskirtų smegenų pusrutulių eksperimentus jau buvau girdėjęs. Aišku, radau keletą neblogų idėjų, bet visumoj likau nusivylęs.
Vilius wrote:
2014-09-27 18:55
[...]Aš nesiginčiju - gal meditacija puikiai tinka kai kuriems žmonėms, ir tuo geriau jiems. Tačiau mano eksperimentai šioje srityje buvo visiškai nesėkmingi. Be to, mano (prisipažinsiu - labai efemerišku) suvokimu dvasiniai poreikiai apima gerokai daugiau.

Kokie galėtų būti tie metodai aš tikrai nežinau. Gal imkim, ir pafantazuokim?
Mano patirtis su meditacija irgi panašiai nesėkminga :) Likau neįtikintas, kad norint turėti gerą minčių savirefleksiją, savistabą, būtina meditacija.

Taip pat kol kas nematau didelio kokybinio skirtumo tarp meditacijos ir, pavyzdžiui, "gero, neskubaus, malonaus laiko valandėlių grynai sau be negatyvių minčių" (nežinau, kaip tai pavadinti). O jei dar pastarąjį dalyką gali atskiesti su kokiu psichologinį pasitenkinimą teikiančiu individualiu pomėgiu, užsiėmimu ar pan. (nevarbu - kokiu, svarbu - su kuo mažiau "negatyvių minčių"), tai nesuprantu, kuo tai gali būti prasčiau už meditaciją.

Gal esmė yra daugiau galėjime, gebėjime surasti pakankamai tokio "laiko sau be negatyvių minčių", o ne pačiuose dvasinių poreikių užpildymo instrumentuose ir būduose?
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2017-10-16 14:57

Svetimas wrote:
2017-10-15 15:48
Vilius wrote:
2014-09-27 18:55
[...]Aš nesiginčiju - gal meditacija puikiai tinka kai kuriems žmonėms, ir tuo geriau jiems. Tačiau mano eksperimentai šioje srityje buvo visiškai nesėkmingi. Be to, mano (prisipažinsiu - labai efemerišku) suvokimu dvasiniai poreikiai apima gerokai daugiau.

Kokie galėtų būti tie metodai aš tikrai nežinau. Gal imkim, ir pafantazuokim?
Mano patirtis su meditacija irgi panašiai nesėkminga :) Likau neįtikintas, kad norint turėti gerą minčių savirefleksiją, savistabą, būtina meditacija.

Taip pat kol kas nematau didelio kokybinio skirtumo tarp meditacijos ir, pavyzdžiui, "gero, neskubaus, malonaus laiko valandėlių grynai sau be negatyvių minčių" (nežinau, kaip tai pavadinti). O jei dar pastarąjį dalyką gali atskiesti su kokiu psichologinį pasitenkinimą teikiančiu individualiu pomėgiu, užsiėmimu ar pan. (nevarbu - kokiu, svarbu - su kuo mažiau "negatyvių minčių"), tai nesuprantu, kuo tai gali būti prasčiau už meditaciją.

Gal esmė yra daugiau galėjime, gebėjime surasti pakankamai tokio "laiko sau be negatyvių minčių", o ne pačiuose dvasinių poreikių užpildymo instrumentuose ir būduose?
Čia jau man klausimas iškilo, ką Tamsta vadina meditacija. :ax: Kaip apibrėžtumėte, kas tai yra ta meditacija?
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 4692
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2017-10-18 22:44

Augustas wrote:
2017-10-16 14:57
Čia jau man klausimas iškilo, ką Tamsta vadina meditacija. :ax: Kaip apibrėžtumėte, kas tai yra ta meditacija?
Meditacijos technikų yra labai įvairių. Aš konkrečiai kalbėjau apie "mindfulness meditation" variantą, apie kurį Harris rašė savo knygoj ir kurį pats kažkiek bandžiau.

Informacijos apie "mindfulness" technikas internete yra daug, įvairios ir kartais gan skirtingos, tad aš pats iš esmės bandžiau vadovautis Harris knygoje esančiais patarimais (aišku, taip, kaip aš juos supratau, nes bent jau man Harris pasakojimai apie šitus dalykus buvo nepakankamai iki galo aiškūs).

Idėja maždaug tokia: susirandi sau patogų laiką, kai niekas neknisa (ir neknis kurį laiką) proto (tam, kad galėtum pabūti ramybėj), atsisėdi sau patogioj pozoj (man, asmeniškai, daug patogiau gulėti; nemanau, kad yra kažkoks ribojimas tai daryti) ir stengiesi išlaikydamas dėmesį (be įtampos ar kažkokios koncentracijos) "čia ir dabar" akimirkoje stebėti, kokios mintys sukasi tavo galvoje (mintys šitam kontekste, kiek suprantu, labai platus terminas: mintys, pojūčiai, kažkokios jausmų užuomazgos, abejonės ir visa panaši "košė", kurią tu suvoki savo psichikoje). Šitoj vietoj svarbu neleisti kilusioms mintims "nusinešti" tavo dėmesį, "įtraukti" dėmesį per daug į jas, "įsigyventi" dėmesiui į jas, "deformuoti" dėmesį nuo paprasto "čia ir dabar" buvimo ir minčių stebėjimo.

Jeigu pastebi, kad dėmesys nuklydo kartu su mintimis (kas yra labai normalu ir natūralu), tai tiesiog ramiai tai konstatuoji (maždaug "Aha! Dėmesys nuklydo paskui mintį") ir toliau tęsi minėtą minčių "stebėjimo" procesą.

Tam, kad tavo dėmesys išliktų pakankamai "atsietas", ne per daug "sudirginamas" tavo minčių, "tikslas" yra tarsi "persijungti" į tokią būseną, kuomet tu tarsi "regi", "matai", "jauti" savo mintis, bet "matai" jas tarsi iš šalies. Tarsi tavo mintys būtų ne tavo (nors, aišku, iš tiesų jos yra tavo). Maždaug sėdi sau ir ramiai tavo galvoje kilusias mintis "apžiūri" (kaip savotiškus objektus su įvairiausiais dėmesio "kabliukais"), išlaikydamas dėmesį pakankamai stabilų ir "standų" ir neduodamas mintims per daug "užkabinti", "įtraukti" į save dėmesio.

Harris tokios būsenos (pradžioje labai neilgalaikės) pagavimui knygoje naudoja "selflessness" sąvoką ir šitą dalyką labai smarkiai akcentuoja. Minėtos būsenos, suvokimo pagavimui jokių būdu nereikia naudoti kažkokios ypatingos koncentrijos, pastangų ar pan. Tai turi įvykti lengvai ir savaime. Harris tokį "persijungimą" prilygina žiūrėjimo pro lango stiklą analogijai: tu žiūri pro langą ir matai vaizdą, objektus už stiklo. Bet taip bežiūrint tavo žvilgsnis gali persifokusuoti ir tu imi regėti savo atvaizdą lango stikle. Vat taip maždaug turėtų būti ir su "selflessness" būsenos pagavimu. Maždaug - kaip kažkas sako "va, žiūrėk pro langą" (medituok) ir "kažką pamatysi", ir stebėtojas "žiūri į objektų už lango detales". Tačiau jeigu "stebėtojas" nežino, kad viso to tikslas "savo atvaizdo stikle matymas" ("selflessness" būsena), tai iš viso to patarimo "žiūrėti pro lango stiklą" (meditacijos) mažai naudos (gali tuščiai pramedituoti metų metus, be jokių rezultatų). Tuo tarpu kai kuriems žmonėms, kurie nujaučia, pagauna, ko ieškoti, lengvai ir nesunkia tą "selflessness" pajutimą pagauna.

Ir dar svarbu: nors esmė yra persijungime į tą "selflessness" būseną, jos pagavime, Harris sakė nesitikėti iš to "persijungimo" kažko labai "wow" (kaip gan dažnai daug kas įsivaizduoja). Tikrai nereikia tikėtis jokių stebuklingų "nušvitimų", katarsių, "gilių praregėjimų", "cakrų atsivėrimų" ar kitokių nesąmonių. Tas persijungimas į "selflessness" yra labai paprastas ir neįspūdingas dalykas, kaip ir žvilgnio perfokusavimas "nuo objektų už lango" į "savo atvaizdą" (tik, kiek suprantu, laike šiek tiek lėtesnis). Maždaug būna žmonės tą "selflessness" pajunta, pagauna ir klausia: "So what?" Tai iliustruoja, kiek neįspūdingas yra tas "selflessness" potyris. Tiesiog, anot Harris, viskas yra žymiai žymiai paprasčiau ir buitiškiau: tas "selflessness", gebėjimas "atsisieti" nuo savo minčių "tarsi iš šalies" yra labai geras įrankis savikontrolei (emocinei ir pan.). O meditacija iš esmės tarsi būtų savotiškas šito įgūdžio treniravimas.
User avatar
Sejanus
senbuvis
Posts: 1669
Joined: 2008-11-16 14:41

2017-10-19 07:03

Ką konkrečiai turi omeny? Gal gali pateikti pavyzdžių? Budizmas?
Turiu omeny, faktas jog žmogaus gyvenimą dažnai stipriai įtakoja nuo jo nepriklausančios aplinkybės yra gan nesunkiai pastebimas, ir todėl buvo žinomas nuo senovės. Tik senovėje žmonės dažnai mėgindavo kažkaip pritempti, kad visur yra paties žmogaus kaltė, ar bent jau kitų žmonių kaltė: ar tai karma, ar tai dievus užrūstino, ar tai kaimynas raganavo.
vvv2
senbuvis
Posts: 1178
Joined: 2007-08-02 11:24
Location: Kaunas city
Contact:

2017-10-19 11:30

Svetimas wrote:
2017-10-15 15:44
.. Aišku čia ne kokia technologijų sritis, kur reikėjo šimtmečių evoliucijos, kad žmonės prisigalvotų, pavyzdžiui, iki "kompiuterio" (už ką irgi didžiulė pagarba).
- na kompiuteris nėra kažkoks labai stebuklas, jo principai žinomi iš labai seniai, surasta daug senovinių mechaninių kompiuterių, net iš antikos laikų. Elektroninis kompiuteris veikia tuo pačiu principu, tik vietoje labai didelių ir labai lėtų ratukų naudojami labai maži ir labai greiti elektroniniai trigeriai. Dabartiniame kompiteryje jų paprastai yra keli milijardai. Prieš dvidešimt metų buvo tik keli milijonai. Kas domisi, rekomenduoju paskaityti lietuviškai "Kompiuteris? Tai labai paprasta". Knygai suprasti būtina mokyklinio lygio fizika elektros srityje.

Ačiū.
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2017-10-19 16:29

Svetimas wrote:
2017-10-18 22:44
Augustas wrote:
2017-10-16 14:57
Čia jau man klausimas iškilo, ką Tamsta vadina meditacija. :ax: Kaip apibrėžtumėte, kas tai yra ta meditacija?
Meditacijos technikų yra labai įvairių. Aš konkrečiai kalbėjau apie "mindfulness meditation" variantą, apie kurį Harris rašė savo knygoj ir kurį pats kažkiek bandžiau.

Informacijos apie "mindfulness" technikas internete yra daug, įvairios ir kartais gan skirtingos, tad aš pats iš esmės bandžiau vadovautis Harris knygoje esančiais patarimais (aišku, taip, kaip aš juos supratau, nes bent jau man Harris pasakojimai apie šitus dalykus buvo nepakankamai iki galo aiškūs).
Ačiū už atsakymą, gerb. Svetime. :) Aš truputį kitaip suprantu (labiau krikščioniškai), kas tai yra ta meditacija. Gerai, kad paaiškinote. :)
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 4692
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2017-10-29 21:03

Augustas wrote:
2017-10-19 16:29
Aš truputį kitaip suprantu (labiau krikščioniškai), kas tai yra ta meditacija.
Man smalsu, tad paklausiu: koks yra tas "labiau krikščioniškas" meditacijos supratimas? Malda?

Prašau, Augustai, nesikreipk į mane "tamsta" ar "jūs", jei nesunku. Galima mane tujinti. Man taip daug labiau patiktų.
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 4692
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2017-10-29 21:13

vvv2 wrote:
2017-10-19 11:30
- na kompiuteris nėra kažkoks labai stebuklas, jo principai žinomi iš labai seniai, surasta daug senovinių mechaninių kompiuterių, net iš antikos laikų. Elektroninis kompiuteris veikia tuo pačiu principu, tik vietoje labai didelių ir labai lėtų ratukų naudojami labai maži ir labai greiti elektroniniai trigeriai. Dabartiniame kompiteryje jų paprastai yra keli milijardai. Prieš dvidešimt metų buvo tik keli milijonai. Kas domisi, rekomenduoju paskaityti lietuviškai "Kompiuteris? Tai labai paprasta". Knygai suprasti būtina mokyklinio lygio fizika elektros srityje.
Dėkui už nuorodą :) Nebūčiau nuklydęs netyčia į šoną su savo kompiuterio pavyzdžiu, nebūčiau ir sužinojęs.
Tačiau visgi pasilieku prie savo nuomonės, kad kompiuteris nėra paprastas dalykas. Bandymas paprastai paaiškinti dalyką neliudija jo paprastumo. O kompiuterių (tokiam pavidale, kokiam mes paprastai juos įsivaizduojam) evoliucijai prireikė dar kelių tūkstančių metų.
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 4692
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2017-10-29 21:18

Sejanus wrote:
2017-10-19 07:03
Turiu omeny, faktas jog žmogaus gyvenimą dažnai stipriai įtakoja nuo jo nepriklausančios aplinkybės yra gan nesunkiai pastebimas, ir todėl buvo žinomas nuo senovės. Tik senovėje žmonės dažnai mėgindavo kažkaip pritempti, kad visur yra paties žmogaus kaltė, ar bent jau kitų žmonių kaltė: ar tai karma, ar tai dievus užrūstino, ar tai kaimynas raganavo.
OK. Supratau. Na, aš kalbėjau labiau ne apie tavo minėtas išorines aplinkybes (jei galima taip pavadinti). Ne taip jau ir dažnai žmonės susimąsto, kad jų galvose vykstantys dalykai (kurie tarsi ir "priklauso nuo jų valios", anot jų) ne ką mažiau juos įtakoja ir blaško, nei "išorinės" aplinkybės. Pvz. susigalvoju, susiplanuoju mintyse, kad tarkim po pietų padarysiu kažką (ko paprastai tokiu metu nedarau) ir, jeigu neužsistatau sau kokio priminimo telefone apie tai ar pan., tai su nemenka tikimybe jau visai po laiko pastebiu, kad pamiršau, ką buvau suplanavęs padaryti. Jeigu taip jau viskas mano valioje, tai kodėl net tokioje elementarioje situacijoje reikia pasikliauti įvairiom papildomom pagalbinėm priemonėm (kaip kad įvairūs priminimai ar pan.), kad tą savo "valią" pastiprinti?
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2017-10-30 14:32

Svetimas wrote:
2017-10-29 21:03
Augustas wrote:
2017-10-19 16:29
Aš truputį kitaip suprantu (labiau krikščioniškai), kas tai yra ta meditacija.
Man smalsu, tad paklausiu: koks yra tas "labiau krikščioniškas" meditacijos supratimas? Malda?
Na, ne, tai ne malda. Meditacija krikščioniška prasme yra kokio nors dalyko ar situacijos (ap)mąstymas, įjungiant į (ap)mąstymą visą asmenybę, t.y., protą, jausmus, vaizduotę, valią, regą, klausą ir pan. Meditacija (krikščioniška jos prasme) gali pereiti ir į maldą, bet nebūtinai pereina.
Prašau, Augustai, nesikreipk į mane "tamsta" ar "jūs", jei nesunku. Galima mane tujinti. Man taip daug labiau patiktų.
O.K.
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 4692
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2017-11-18 22:19

Augustas wrote:
2017-10-30 14:32
Meditacija krikščioniška prasme yra kokio nors dalyko ar situacijos (ap)mąstymas, įjungiant į (ap)mąstymą visą asmenybę, t.y., protą, jausmus, vaizduotę, valią, regą, klausą ir pan. Meditacija (krikščioniška jos prasme) gali pereiti ir į maldą, bet nebūtinai pereina.
Panašu, kad nesupratau, kas yra meditacija krikščioniška prasme. Kažkaip tikėjausi įdomesnio atsakymo. Nuvylei mane. :)
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 4692
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2017-11-18 22:27

Svetimas wrote:
2017-10-29 21:18
Sejanus wrote:
2017-10-19 07:03
Turiu omeny, faktas jog žmogaus gyvenimą dažnai stipriai įtakoja nuo jo nepriklausančios aplinkybės yra gan nesunkiai pastebimas, ir todėl buvo žinomas nuo senovės. Tik senovėje žmonės dažnai mėgindavo kažkaip pritempti, kad visur yra paties žmogaus kaltė, ar bent jau kitų žmonių kaltė: ar tai karma, ar tai dievus užrūstino, ar tai kaimynas raganavo.
OK. Supratau. Na, aš kalbėjau labiau ne apie tavo minėtas išorines aplinkybes (jei galima taip pavadinti). Ne taip jau ir dažnai žmonės susimąsto, kad jų galvose vykstantys dalykai (kurie tarsi ir "priklauso nuo jų valios", anot jų) ne ką mažiau juos įtakoja ir blaško, nei "išorinės" aplinkybės. Pvz. susigalvoju, susiplanuoju mintyse, kad tarkim po pietų padarysiu kažką (ko paprastai tokiu metu nedarau) ir, jeigu neužsistatau sau kokio priminimo telefone apie tai ar pan., tai su nemenka tikimybe jau visai po laiko pastebiu, kad pamiršau, ką buvau suplanavęs padaryti. Jeigu taip jau viskas mano valioje, tai kodėl net tokioje elementarioje situacijoje reikia pasikliauti įvairiom papildomom pagalbinėm priemonėm (kaip kad įvairūs priminimai ar pan.), kad tą savo "valią" pastiprinti?
Irgi kažkaip neužkabinau. Ech, vieni nusivylimai. :)
User avatar
Sejanus
senbuvis
Posts: 1669
Joined: 2008-11-16 14:41

2017-11-18 23:01

m?

Kad nelabai sugalvojau, ką atsakyti, nes „skrenda du krokodilai, vienas žalias kitas į šiaurę“ uždavinių nagrinėjimas nėra mano stiprioji pusė. Priminimai reikalingi, kad nepamirštum. „Viskas“ nėra tavo valioje. Bet laisva valia egzistuoja, ir kai kas yra tavo valioje. Visi šie dalykai vienas kitam neprieštarauja. Tiesa sakant, tai yra labai paprasti ir akivaizdūs dalykai, vienintelis filosofijos nuopelnas kad pabandė juos padaryti sudėtingais ir neaiškiais. Akyse tų, kas priima filosofiją už gryną pinigą.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-11-18 23:22

Svetimas wrote:
2017-11-18 22:27
Ech, vieni nusivylimai. :)
Forumo administracija primygtinai reikalauja nustot nuvylinėti Svetimą. Žmogus gi ne tam porą kartų per mėnesį čia užsuka :)
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2017-11-19 16:22

Svetimas wrote:
2017-11-18 22:19
Augustas wrote:
2017-10-30 14:32
Meditacija krikščioniška prasme yra kokio nors dalyko ar situacijos (ap)mąstymas, įjungiant į (ap)mąstymą visą asmenybę, t.y., protą, jausmus, vaizduotę, valią, regą, klausą ir pan. Meditacija (krikščioniška jos prasme) gali pereiti ir į maldą, bet nebūtinai pereina.
Panašu, kad nesupratau, kas yra meditacija krikščioniška prasme. Kažkaip tikėjausi įdomesnio atsakymo. Nuvylei mane. :)
Galiu pateikti ir konkretų pavyzdį, jei nori. :) Štai susidūrei su nemalonia situacija - užeini į parduotuvę, nusiperki, ko tau reikia, eini prie kasos, o ten eilė didžiausia, laukti, kol prieis tavo eilė sumokėti, reikės, tarkim, 15-20 minučių. Meditacija (krikščioniška prasme) tai reiškia apmąstyti šitą situaciją iš visų pozicijų. Pirmiausia įjungi protą - pvz., paklausi savęs, kaip pakliuvai į šitą situaciją (kad reikia taip ilgai laukti, kol prieisi prie kasos). Tada įjungi jausmus - klausi savęs, koks velnias tave nešė į tą parduotuvę tokiu nepatogiu laiku. Po to įjungi vaizduotę - pvz., įsivaizduoji, ką padarytum, būdamas parduotuvės vadovo vietoje. Po to įjungi regą, klausą ir kitus pojūčius - kokia kitų žmonių nuotaika, ką žmonės veikia, stovėdami eilėje, ir pan. Tada įjungi užuojautą - ką žmonės, kurie stovi eilėje kartu su tavimi, jaučia tokioje situacijoje, ką jaučia kasininkai dėl tokio žmonių antplūdžio ir t.t. Tada įjungi maldą Dievui (šį maldos punktą galima praleisti) - klausi Dievo, ką, Dieve, norėjai man šia situacija pasakyti, ko norėjai išmokyti. Tada įjungi valią - kantriai lauki, kol ateis tavo eilė mokėti. :D
Maždaug toks yra krikščioniškos meditacijos procesas. Ar dabar aiškiau? :ax:
Post Reply