Kuklūs bandymai atsakyti į amžinus klausimus laikiname pasaulyje.
-
Lionginas
- senbuvis
- Posts: 5562
- Joined: 2011-10-03 09:35
2018-01-24 18:49
vvv2 wrote:- nereikia gi suprasti visai paraidžiui, kaip smūginės pagalvės tapo kasdienybe, reaktyviniai avariniai stabdžiai manau irgi bus kasdienybė. Labiau fantastinis kėlimas į viršų, nors "apskristi" kliūtį daugeliu atveju labai veiksminga.
Tai stabdymo technologijos tobulėja nuolat, tačiau sustabdymui visada reikia atstumo ir laiko, todėl visuomet bus didesnė ir mažesnė tikimybė atsidurti situacijoje, kuomet susidūrimas yra neišvengiamas.
Kėlimas į viršų tai blogas sumanymas, nes atsisakai kelio trinties, kuri gali būti panaudota stabdymui. Nusileidžiantis dugnas, į viršų nukreipti reaktyviniai varikliai - kur kas realesnis variantas. O norint sustabdyti skrendantį daiktą, tai turi tokius reaktyvinius variklius panaudoti, kad rizikuoji visą pėsčiųjų bulvarą gyvais fakelais paversti.
-
vvv2
- senbuvis
- Posts: 1178
- Joined: 2007-08-02 11:24
- Location: Kaunas city
-
Contact:
2018-01-24 20:45
Lionginas wrote: ↑2018-01-24 18:49
vvv2 wrote:- nereikia gi suprasti visai paraidžiui, kaip smūginės pagalvės tapo kasdienybe, reaktyviniai avariniai stabdžiai manau irgi bus kasdienybė. Labiau fantastinis kėlimas į viršų, nors "apskristi" kliūtį daugeliu atveju labai veiksminga.
Tai stabdymo technologijos tobulėja nuolat, tačiau sustabdymui visada reikia atstumo ir laiko, todėl visuomet bus didesnė ir mažesnė tikimybė atsidurti situacijoje, kuomet susidūrimas yra neišvengiamas.
Kėlimas į viršų tai blogas sumanymas, nes atsisakai kelio trinties, kuri gali būti panaudota stabdymui. Nusileidžiantis dugnas, į viršų nukreipti reaktyviniai varikliai - kur kas realesnis variantas. O norint sustabdyti skrendantį daiktą, tai turi tokius reaktyvinius variklius panaudoti, kad rizikuoji visą pėsčiųjų bulvarą gyvais fakelais paversti.
- čia ne "technologinė" tema, o filosofinė, taigi filosofiškai teigtina, kad nesant ketinimo nusižudyti, kitais atvejais eismo priemonė privalo aukoti save, o ne rinktis "geresnę" auką.
p.s.
.. aš tai įsivaizduoju panašų veiksmą kaip katapultacija, vieną lakūną išmeta visai neįspudinga galia, na o katapultuoti nuo susidūrimo keturių asmenų automobilį ne ką baisiau.
-
Lionginas
- senbuvis
- Posts: 5562
- Joined: 2011-10-03 09:35
2018-01-24 20:53
O jei tai mokyklinis autobusas tunelyje, tai irgi visus katapultuojame?
Ir kaip tu įsivaizduoji automobilio susinaikinimą? Sprogimą, po kurio vietoj vieno dideliu greičiu judančio kūno į aukas tokiu pačiu greičiu lekia nevaldomas šrapnelio debesis?
-
vvv2
- senbuvis
- Posts: 1178
- Joined: 2007-08-02 11:24
- Location: Kaunas city
-
Contact:
2018-01-25 10:34
Lionginas wrote: ↑2018-01-24 20:53
O jei tai mokyklinis autobusas tunelyje, tai irgi visus katapultuojame?
- tuneliuose reikėtų visai uždrausti eismą, o padaryti pasyvų pritvirtintą persikėlimą eskalatorių pagrindu, viskas automatizuota: užvažiuoji, ten tave prikabina ir perkelia saugiu greičiu!
Ir kaip tu įsivaizduoji automobilio susinaikinimą? Sprogimą, po kurio vietoj vieno dideliu greičiu judančio kūno į aukas tokiu pačiu greičiu lekia nevaldomas šrapnelio debesis?
- yra "programuojami sprogimai", viskas virsta į dulkes (kaip dvyniai virto į dulkes?) ir čia lekia tik į viršų. Metodika tinka tik robotų vairuojamiems krovininiams, o keleiviniams su žmonėmis reik numatyti "perskridimo" per viršų galimybę (paaukštinti tunelius?).
-
fizikanas
- senbuvis
- Posts: 5791
- Joined: 2004-05-27 19:45
2018-01-26 09:09
vvv2 wrote: ↑2018-01-25 10:34
- yra "programuojami sprogimai", viskas virsta į dulkes (kaip dvyniai virto į dulkes?) ir čia lekia tik į viršų. Metodika tinka tik robotų vairuojamiems krovininiams, o keleiviniams su žmonėmis reik numatyti "perskridimo" per viršų galimybę (paaukštinti tunelius?).
O jeigu virs masinos skrenda keleivinis dronas (kalbame apie ateiti)?
-
Lionginas
- senbuvis
- Posts: 5562
- Joined: 2011-10-03 09:35
2018-01-26 10:15
fizikanas wrote:O jeigu virs masinos skrenda keleivinis dronas (kalbame apie ateiti)?
Tai nereikia ir drono, su katapulta iššovus žmogų į viršų, kažin, ar pavyktų išgauti tiek stabilią jo trajektoriją, kad jis neatsitrenktų į šalia esančius namus ar tiesiog į savo pakeleivius. Jau įsivaizduoju, kaip į viršų su raketiniais varikliais iššaunamas visas autobusas su vaikais. Pusė jų būtų sužaloti jau katapultavimosi metu, nes kažin ar pakaktų laiko visus diržais užfiksuoti sėdynėse (kaip lėktuvuose)... O kur dar nusileidimo sunkumai. Net jei pavyktų nusileisti su kokia nors pripučiama pagalve, jau vien nusileidimo metu būtų galima ką nors rimtai sužaloti ar užmušti.
Žymiai geriau yra nieko nesprogdinti ir nekatapultuoti, nes kol automobilis yra sveikas ir ant žemės, tol situaciją įmanoma kontroliuoti.
-
Vilius
- emeritas
- Posts: 6521
- Joined: 2004-04-19 12:28
2018-01-26 10:19
Čia panašiai kaip su Veneros projektu. Net jei tokios fantastinės saugumo priemonės būtų techniškai įmanomos, jos yra žymiai per brangios ir sudėtingos, kad būtų įgyvendintos praktikoje. Pigiau ir paprasčiau yra tiesiog patobulinti gatvių išplanavimą ir eismo valdymo priemones - pastatyti daugiau šviesoforų, užtvarų pėstiesiems, mokyti vaikus (ir suaugusius) atsakingai elgtis prie gatvių, ir pan.
-
Vilius
- emeritas
- Posts: 6521
- Joined: 2004-04-19 12:28
2018-01-26 10:21
Lionginas wrote: ↑2018-01-26 10:15
[..] kad jis neatsitrenktų į šalia esančius namus [..]
.. arba įsipainiotų į elektros laidus