http://www.atgimimas.lt/articles.php?id=1171529427
Lietuvoje paruoštas homofobiškas įstatymas
http://www.delfi.lt/archive/article.php?id=14309663Politikų noras įteisinti nuostatą, kad informacija, kuria pritariama homoseksualiems santykiams, kenkia nepilnamečiams, iškreipia šeimos vertybes ar jas paniekina, yra homofobiškas ir diskriminuojantis. Taip tvirtina Seimo narė Marija Aušrinė Pavilionienė, priklausiusi darbo grupei, kuri pasiūlė tokį vertinimą.
Penktadienį išplatintame pranešime parlamentarė sukritikavo darbo grupės parengtą naują Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo redakciją. Projekte siūloma įtvirtinti nuostatą, kad „darančia neigiamą poveikį nepilnamečių psichinei sveikatai, fiziniam, protiniam ar doroviniam vystymuisi laikoma viešoji informacija, kurioje agituojama už homoseksualius santykius“.
KURIANT TEISINGĄ VISUOMENĘ? LIETUVOS GĖJŲ LYGOS ATVIRAS LAIŠKAS SEIMO NARIAMS
http://www.lgl.lt/naujienos.php?pid=14Kreipiamės į Jus Europos lygių galimybių visiems metais, kuriais akcentuojama teisingos visuomenės kūrimo svarba. Esame nusivylę Seimo valdybos sudarytos darbo grupės parengtu Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo pakeitimo įstatymo projektu.
Įstatymo nuostatomis yra siekiama į neigiamą poveikį nepilnamečiams darančios viešosios informacijos sąrašą įtraukti informaciją „kurioje agituojama už homoseksualius santykius“.
Visų pirma pabrėžtina, kad būtų sunku nustatyti, kuri informacija agituoja už homoseksualius santykius, nes toks kriterijus yra visiškai vertinamasis ir subjektyvus ir apima beveik visą informaciją apie homoseksualios lytinės orientacijos asmenis ir jų asociacijų teisėtai vykdomą šviečiamojo pobūdžio veiklą.
Pagal nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies nuostatas:“informacijos, atitinkančios bent vieną iš šio straipsnio 1 dalyje numatytų punktų, skleidimas yra draudžiamas arba ribojamas“.
Taigi šio įstatymo projekto pasekmės gali būti tokios, kad bus ribojamas ar uždraudžiamas visos informacijos arba didelės dalies informacijos apie homoseksualius santykius skelbimas ir platinimas. Manome, kad tokia nuostata nesuderinama su Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos 10 ir 14 straipsniais, kurie atitinkamai nustato kiekvieno teisę į saviraiškos laisvę, kuri „apima laisvę turėti savo nuomonę, gauti bei skleisti informaciją ir idėjas valdžios institucijų netrukdomam ir nepaisant valstybės sienų" bei užtikrina naudojimąsi šioje Konvencijoje pripažintomis teisėmis ir laisvėmis be jokios diskriminacijos.
Pabrėžtina, kad pagal Europos Sąjungos sutarties 6 straipsnį Europos Sąjunga kuriama remiantis bendrais valstybių narių laisvės, demokratijos, žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių pripažinimo principais bei teisine valstybe ir kaip Bendrijos teisės bendruosius principus ji pripažįsta pagrindines teises, kurias garantuoja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencija ir kurios yra grindžiamos bendromis valstybių narių konstitucinėmis tradicijomis. Amsterdamo sutarties 13 straipsnis įtvirtina lygių galimybių koncepciją, kuri leidžia imtis veiksmų drausti diskriminaciją lytinės orientacijos pagrindu ne vien tik užimtumo, bet ir švietimo bei sveikatos apsaugos sferose.
Analogiškos teisės dėl saviraiškos laisvę garantuojančios ir diskriminaciją lytinės orientacijos pagrindu uždraudžiančios nuostatos yra numatytos ir Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos 11 ir 21 straipsniuose. Europos Sąjungos požiūris į diskriminaciją atsispindi ir 2000 m. lapkričio 27 d. Tarybos direktyvoje 2000/78/EB nustatančioje vienodo požiūrio užimtumo ir profesinėje srityje bendruosius pagrindus, kurios tikslas, kaip numatyta direktyvos 1 straipsnyje, yra nustatyti kovos su diskriminacija dėl religijos ar įsitikinimų, negalios, amžiaus ar seksualinės orientacijos užimtumo ir profesinėje srityje bendrus pagrindus siekiant valstybėse narėse įgyvendinti vienodo požiūrio principą.
Atsižvelgiant į tai manome, kad įstatymo projekto 13 punktas nesuderinamas ne tik su Europos Sąjungos teisės bei lygių galimybių politikos bet ir LR Lygių galimybių įstatymo, Lietuvoje įgyvendinamos Bendrijų iniciatyvos EQUAL bei LR Vyriausybės patvirtintos nacionalinės antidiskriminacinės 2006 – 2008 m. programos nuostatomis bei įteisins homoseksualių žmonių ir jų asociacijų diskriminavimą.
Todėl prašome nepritarti šiai antikonstitucinei nelygybės nuostatai bei išbraukti 13 punktą iš įstatymo projekto.
Daugiau informacijos apie ES lygių galimybių politiką pateikiame mūsų asociacijos išleistame vadove „Po Amsterdamo sutarties: lytinė orientacija ir ES“, kurio egzempliorius pridedamas prie šio laiško.
Pagarbiai,
Vladimiras Simonko
LGL Valdybos primininkas
2007 09 09
SEIMAS UŽDRAUS "AGITUOTI UŽ HOMOSEKSUALUMĄ"
http://www.lgl.lt/naujienos.php?pid=19Seime toliau aktyviai bandomas prastumti liūdnai pagarsėjęs įstatymo projektas, kuriuo būtų uždrausta informuoti visuomenę apie "homoseksualius santykius".
Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkas Virginijus Domarkas išreiškė susirūpinimą dėl gėjų klubo „Men’s Factory” lankstinukų, kurie neva "buvo platinami" sostinės ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Jo pareiškime teigiama, kad "netradicinės lytinės orientacijos propagavimas, informacijos apie tai pateikimas gali turėti neigiamų pasekmių vaikų fiziniam, protiniam ir ypač doroviniam vystymuisi."
Skundą dėl lankstinukų turinio parašiusiai vaiko teisių apsaugos kontrolierei R. Šalaševičiūtei policijos generalinis komisaras V. Grigaravičius atsakė, jog nebuvo nustatyta nusikaltimo ar nusižengimo požymių.
Domarko ir Šalaševičiūtės siūlomo įstatymo nuostatomis yra siekiama į neigiamą poveikį nepilnamečiams darančios informacijos sąrašą įtraukti informaciją , kuria „ agituojama už homoseksualius santykius". Pasak Domarko, "įvykis" su gėjų klubo reklaminėm skrajutėm gali būti įvardintas precedentu, dėl ko buvo būtina įstatymą papildyti šia nauja nuostata.
Žmogaus teisių gynėjai tikina, kad jei šios nuostatos, į įstatymo projektą įtrauktos Katalikų Bažnyčios vadovų Lietuvoje iniciatyva, taps įstatymu, šalis veikiausiai bus pripažinta pažeidinėjanti žmogaus teises. Įstatymo šalininkai sako gėjų nediskriminuojantys, tiesiog norintys įteisinti visuomenės nusistatymą, kad jų nedaugėtų.
Visų pirma pabrėžtina, kad būtų sunku nustatyti ar informacija apie homoseksualus yra propaguojanti, nes toks kriterijus yra visiškai vertinamasis ir subjektyvus, o sąvoka „informacija susijusi" su homoseksualių santykių propagavimu galėtų apimti beveik visą informaciją apie netradicinės lytinės orientacijos asmenis.
Prisidengusios vaikų apsaugos skraiste Seimo ir Bažnyčios homofobų pajėgos toliau siekia prastumti draudimą, kuris turės liūdnų pasekmių gėjų ir lesbiečių gyvenimui šalyje. Tokios svetainės kaip ši bus uždarytos, televizijos ir radijo programose neliks ir taip retų homoseksualių santykių istorijų, homoseksualių žmonių organizacijos nebegalės informuoti visuomenės apie savo veiklą.
Absurdiškiausia, kad tokios nedemokratiškos iniciatyvos svarstomos Seime per Europos lygių galimybių visiems metus. ES žmogaus teisių ir lygybės nuostatos mūsų politikams svetimos. Tai — dar vienas įrodymas, kad Lenkijos homofobiškas užkratas jau senokai išplito ir Lietuvoje.
Homofobai puikiai jaučia, kad didižioji dalis visuomenės pritaria homoseksualų teisių ribojimui — sėkmingai pavyko uždrausti socialinę reklamą ant troleibusų, fotografijos parodą Juodkrantėje, viešą akciją su vaivorykštės vėliava Vilniaus centre. Šiems veiksmams, kurie pamina net kelis Lietuvos įstatymus viešai nepritarė tik saujelė visuomenės veikėjų ir kelios NVO.
Minimas atvejis kai kažkas paėmė lankstinukų iš klubo Men's factory ir jais prišiukšlino šalia darželio. Tai jie laiko precendentu, aš rimtai.
http://www.lrytas.lt/-12119835121209927 ... C4%97s.htmAbejones dėl gėjų ir lesbiečių padėties Lietuvoje žmogaus teisių gynėjams sukėlė ir tai, jog Seime yra pateiktos Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo pataisos. Jose norima numatyti draudimą propaguoti homoseksualumą vaikams.
Minimos pataisos homoseksualumo propagavimą pastato į vieną gretą su tokiais atvejais, kai demonstruojamas mirusio ar sužaloto asmens kūnas, propaguojamas smurtas bei vandalizmas, skleidžiama informacija, kuri skatina žalojimąsi bei savižudybę.
Teisės aktas yra užregistruotas parlamento posėdžių sekretoriate, tačiau visam Seimui dar nebuvo pateiktos.
Dabar įsivaizduokite jeigu būtų analogiškas įstatymas dėl heteroseksualumo:
Pataisos heteroseksualumo propagavimą pastato į vieną gretą su tokiais atvejais, kai demonstruojamas mirusio ar sužaloto asmens kūnas, propaguojamas smurtas bei vandalizmas, skleidžiama informacija, kuri skatina žalojimąsi bei savižudybę