Elektrinės mašinos

Visos temos, susijusios su socialiniais mokslais.
Augustas
senbuvis
Posts: 1816
Joined: 2012-05-03 18:44

2014-01-23 21:11

fizikanas wrote:
Augustas wrote:
fizikanas wrote:O vartojimas maziau, tai sprendimas, ar problemos perkelimas kitur? Na imkim krastutini atveji: visi nustoja vazineti masinom siandien. Juk tai turetu katastrofisku pasekmiu ekonomikai.
Kokių konkrečių pasekmių? Degalinių sumažėjimo ir atitinkamai darbo vietų sumažėjimo? Man nepanašu, kad tai būtų katastrofa.
O dievuleliau, Augustai.. Na pavyzdziui greitoji negales atvaziuoti pas ligoni. Didzioji dauguma zmoniu negales nusigauti iki darbo. Vaikai iki mokyklu. Prekes negales buti nuveztos i parduotuves. Ar bent mazdaug supranti minti? (dideliu vilciu nededu..)
Prekės į parduotuves dažniausiai vežamos furgonais, o ne lengvojom mašinom. Vaikai iki mokyklų gali nuvažiuoti visuomeniniu transportu, pvz., troleibusais, žmonės į darbą irgi gali važiuoti tais pačiais troleibusais. Nebūtina važinėti lengvojom mašinom, kad nuvežtum prekes į parduotuvę, vaikus į mokyklą, o suaugusius į darbą. Na, nebent, Tamsta, rašydamas "visi nustoja važinėti mašinom", turėjo minty ne tik lengvąsias mašinas, bet apskritai visas motorizuotas transporto priemones. :ax:
User avatar
fizikanas
vyr. dizaineris
Posts: 2952
Joined: 2004-05-27 19:45

2014-01-24 01:03

Augustas wrote:Prekės į parduotuves dažniausiai vežamos furgonais, o ne lengvojom mašinom. Vaikai iki mokyklų gali nuvažiuoti visuomeniniu transportu, pvz., troleibusais, žmonės į darbą irgi gali važiuoti tais pačiais troleibusais. Nebūtina važinėti lengvojom mašinom, kad nuvežtum prekes į parduotuvę, vaikus į mokyklą, o suaugusius į darbą. Na, nebent, Tamsta, rašydamas "visi nustoja važinėti mašinom", turėjo minty ne tik lengvąsias mašinas, bet apskritai visas motorizuotas transporto priemones. :ax:
Turejau omenyje visas (nes visos naudoja kazkoki kura), bet ir lengvuju uztektu, kad pasekmes butu katastrofiskos. Viesasis transportas siuo atveju perdaug nepades, nes paprasciausiai bus sausakimsas.
User avatar
fizikanas
vyr. dizaineris
Posts: 2952
Joined: 2004-05-27 19:45

2014-01-24 01:16

Lionginas wrote:Čia jau žiūrint, kas tai per bėdos. Kai kurias problemas galima spręsti. Pavyzdžiui, jei Europoje žiemą neišeina užsiauginti pomidorų, juos atsivežti iš kokio nors Trinidado. Arba galima problemą ignoruoti, ir žiemą valgyti daugiau konservuotų pomidorų. Visumoj, manau, kad pastarasis variantas yra tiesiog tvaresnis - žiemą be šviežių pomidorų galima apsieiti, o valgant konservuotus, remiamas vietos gamintojas - jo verslas tampa ne toks sezoniškas. Tuomet atpuola pomidorų transportavimo per pusę pasaulio poreikis. Na, gal čia blogas pavyzdys, nes pomidorai tikriausiai atgabenami laivais, kas nėra labai brangu ir kas tikriausiai nėra taip jau žalinga gamtai. Bet, kaip jau sakiau, čia tiesiog reikia nuspręsti, kurios problemos tikrai yra reikšmingos. Gal kažkam švieži pomidorai (net jei jie nuskinti dar neprinokę, kad būtų galima transportuoti) žiemą yra itin svarbus dalykas, ir ką čia kalbu laiko šventvagyste. Bet tuomet tiesiog teks susitaikyti, kad ekologinės problemos tiesiog pasiliks dar ilgam, ir augs.
Butent tai ir turiu omenyje. Kazkas negaus pomidoru ir tai kazkam bus problema. Kazkam greiciausiai gerokai didesne, nei co2 kiekio atmosferoje skirtumas tarp vienos furos suvazinejimo ir ne.
Lionginas wrote: Kiti variantai (ekspromtu): nuotolinio darbo skatinimas, viešojo transporto gerinimas, na galiausiai tie dviračių takai. Visa tai mažina vartojimą. Tebūnie neženkliai, bet viską sudėjus krūvon, gali gautis neblogas rezultatas.
Sutinku, infrastrukturos gerinimas ir pigesnes/efektyvesnes alternatyvos keliauti yra puikus sprendimai. Tik nezinau ar tai vadinti vartojimo mazinimu. Nors del savoku gincytis gal ir ner prasmes :)
Lionginas wrote:Tai viskas tvarkoj su efektyvumo didinimu. Problema ta, kad jei tokias mašinas susipirks ir vakariečiai, IR dar kinai, tai bendroje sumoje liksime ten pat, kur esame dabar. Tikras sprendimas būtų suvaldyti ne tik techninius niuansus, bet ir savo poreikius. Protingai, žinoma.
Bet jei vakarieciai protingai valdys savo poreikius, o kinai ne, tai busime dar blogesneje situacijoje :)
Lionginas
senbuvis
Posts: 1984
Joined: 2011-10-03 09:35

2014-01-24 15:04

fizikanas wrote:Butent tai ir turiu omenyje. Kazkas negaus pomidoru ir tai kazkam bus problema. Kazkam greiciausiai gerokai didesne, nei co2 kiekio atmosferoje skirtumas tarp vienos furos suvazinejimo ir ne.
Kažkokiu būdu tą galima išspręsti - darai mokesčius už CO2 emisijas, Trinidado pomidorai brangsta, pirkėjas pažiūri į kainą, ir jau nebeatrodo, kad problema tokia didelė. Jeigu kažkieno išskiritniai pomėgiai kitiems gadina gyvenimą, už tai turi būti kažkaip kompensuota. Problema, žinoma, yra susitarimai tarp valstybių. Trinidadas galbūt nesutiks su tokiu pasiūlymu.
fizikanas wrote:Bet jei vakarieciai protingai valdys savo poreikius, o kinai ne, tai busime dar blogesneje situacijoje :)
Tik nedidelė dalis vakariečių stengiasi protingai valdyti savo poreikius, pirmiausiai tai ES. JAV dėl to ir nenori visokių ten Kiotų, nes bijo pralošti prieš kinus. Jie visi su savo konkurencija sušiks mums planetą :) Kita vertus, ar tikrai būsime blogesnėje situacijoje, jei nebereikės pirkti tiek daug naftos ir dujų iš visokių nelabai malonių valstybių? Juk visokių šeichų ir karo vadų rėmimas naftos pinigais tikra nėra mums naudingas. Iš esmės, savo dideliu vartojimu mes juos įtvirtiname ir tampame nuo jų priklausomi. Šia prasme itin taupūs ar elektriniai automobiliai visai patrauklūs - galima papildomai primokėti vien tam, kad stumti į priekį technologijas ir mažinti priklausomybę nuo arabų ar rusų.
User avatar
Vilius
administratorius
Posts: 3765
Joined: 2004-04-19 12:28
Location: Bruxelles

2016-05-26 23:00

[... Prabėgo pora metų ...]

Nu va, Tesla su savo trečiu modeliu bando paleist masinę liaudžiai įkandamų elektromobilių gamybą. Ką gi manote apie tai, kolegos Skeptikai? Ar pataps modelis 3 naujuoju modeliu ? O gal manote, kad žiauri rinkos ranka nutėkš Eloną po velniais, su visom jo elektryčkom, kaip nutėškė pvz. Twitterį?
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2016-05-26 23:35

Vilius wrote:[... Prabėgo pora metų ...]

Nu va, Tesla su savo trečiu modeliu bando paleist masinę liaudžiai įkandamų elektromobilių gamybą. Ką gi manote apie tai, kolegos Skeptikai? Ar pataps modelis 3 naujuoju modeliu ? O gal manote, kad žiauri rinkos ranka nutėkš Eloną po velniais, su visom jo elektryčkom, kaip nutėškė pvz. Twitterį?
Galvoju kad dabar subsidijuoja tas elektromobilius visaip, teikia visokių privilegijų, o persėstų visi į juos, reiktų subsidijas su priviegijom atšaukti ir beje prapultų degalų akcizai. Nestabilus reikalas. Ir manau nesąžininga kad visokie varguoliai pirkdami degalus finansuoja kelius buržujams teslose.
RB
senbuvis
Posts: 4948
Joined: 2004-05-18 13:16

2016-05-27 17:27

VYTS wrote:Galvoju kad dabar subsidijuoja tas elektromobilius visaip, teikia visokių privilegijų, o persėstų visi į juos, reiktų subsidijas su priviegijom atšaukti ir beje prapultų degalų akcizai. Nestabilus reikalas. Ir manau nesąžininga kad visokie varguoliai pirkdami degalus finansuoja kelius buržujams teslose.
O gal kaip tik sąžininga, kad tie, kas teršia orą, kuriuo kvėpuojame visi, bent jau baudą už tai susimoka?
User avatar
fizikanas
vyr. dizaineris
Posts: 2952
Joined: 2004-05-27 19:45

2016-05-28 16:31

RB wrote:O gal kaip tik sąžininga, kad tie, kas teršia orą, kuriuo kvėpuojame visi, bent jau baudą už tai susimoka?
Tai kad akcizai renkami keliu taisymui ir tiesimui kiek zinau. O keliais vazineja ir elektromobiliai. Kalbant apie aplinkos tersima elektromobiliai taip pat nesventieji, jei atsizvelgsi i tai, kaip pagaminama elektra, kuria jie varomi ir kiek gamta tersiama gaminant pati elektromobili. Privilegijos ir subsidijos elektromobiliam, tai tik perskirstymas mokesciu moketoju pinigu, elektromobiliu gamintojams ir platintojams. Jokios kitos nei logikos, nei morales tame nera.
RB
senbuvis
Posts: 4948
Joined: 2004-05-18 13:16

2016-05-30 16:06

fizikanas wrote:
RB wrote:O gal kaip tik sąžininga, kad tie, kas teršia orą, kuriuo kvėpuojame visi, bent jau baudą už tai susimoka?
Tai kad akcizai renkami keliu taisymui ir tiesimui kiek zinau.
Akcizas savo prigimtimi yra „nuodėmės mokestis“, taikomas produktams ir paslaugoms, pasižymintiems dideliais neigiamais eksternalitetais. Degalų pirkimo sandoryje visą naudą gauna jo dalyviai (pardavėjas pinigus, pirkėjas degalus), o neigiamas pasekmes patiria ir visi aplinkiniai, kurių aplinka yra teršiama.
Kam po to naudojami surinkti mokesčiai – jau kitas, nesusijęs reikalas. Pvz., alkoholio ir tabako akcizai tiesiog krenta į bendrą biudžeto katilą ir nėra kažkaip specializuotai skiriami, tarkime, sveikatos apsaugai.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2016-05-30 16:23

RB wrote:
fizikanas wrote:
RB wrote:O gal kaip tik sąžininga, kad tie, kas teršia orą, kuriuo kvėpuojame visi, bent jau baudą už tai susimoka?
Tai kad akcizai renkami keliu taisymui ir tiesimui kiek zinau.
Akcizas savo prigimtimi yra „nuodėmės mokestis“, taikomas produktams ir paslaugoms, pasižymintiems dideliais neigiamais eksternalitetais. Degalų pirkimo sandoryje visą naudą gauna jo dalyviai (pardavėjas pinigus, pirkėjas degalus), o neigiamas pasekmes patiria ir visi aplinkiniai, kurių aplinka yra teršiama.
Kam po to naudojami surinkti mokesčiai – jau kitas, nesusijęs reikalas. Pvz., alkoholio ir tabako akcizai tiesiog krenta į bendrą biudžeto katilą ir nėra kažkaip specializuotai skiriami, tarkime, sveikatos apsaugai.
Tai tame ir esmė kad elektromobilis irgi sukelia neigiamus eksternalitetus. O oro teršimas tikrai nėra nuosekliai apmokestinamas, tad panašu į pretekstą.
Dar reiktų pamatyt kokius nors paskaičiavius kad ta oro tarša sukelia pakankamai žalos pateisinti akcizų dydį.
User avatar
fizikanas
vyr. dizaineris
Posts: 2952
Joined: 2004-05-27 19:45

2016-05-30 16:47

RB wrote:Akcizas savo prigimtimi yra „nuodėmės mokestis“, taikomas produktams ir paslaugoms, pasižymintiems dideliais neigiamais eksternalitetais.
Bet sugadinti keliai vaziuojant elektromobiliu yra taippat neigiama pasekme? Tai kodel jais vaziuojantys neturi uz ta zala susimoketi, o dar gauna premija?
RB wrote:Pvz., alkoholio ir tabako akcizai tiesiog krenta į bendrą biudžeto katilą ir nėra kažkaip specializuotai skiriami, tarkime, sveikatos apsaugai.
Tai blogai, kad nera. Jei alkoholio daroma zala yra dar gana plati (nuo sveikatos problemu vartojanciam iki sukeltu mustyniu/avariju ir t.t.), tai rukymo zala daroma isskirtinai tik savo ir dar kazkiek seimos nariu sveikatai. Kodel uz rukyma mokamas "nuodemes mokestis" nueina pvz mokytoju algom (kurie su savo grojimu per nervus ir pripratina dauguma paaugliu rukyti), tai yra beyond me.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2016-05-30 17:18

Bešviniam benzinui taikomas 434,43 euro už 1 000 litrų produkto akcizų tarifas.
Akmens anglims taikomas 7,53 euro už toną produkto akcizų tarifas.
Akmens anglims, naudojamoms verslo reikmėms, taikomas 3,77 euro už toną produkto akcizų tarifas.

Hmmm... Matyt benzinas keliasdešimt kartų labiau teršia orą už akmens anglį, ir ypač jei ji verslo reikmėms. :lol:
Augustas
senbuvis
Posts: 1816
Joined: 2012-05-03 18:44

2016-05-30 19:21

VYTS wrote:Bešviniam benzinui taikomas 434,43 euro už 1 000 litrų produkto akcizų tarifas.
Akmens anglims taikomas 7,53 euro už toną produkto akcizų tarifas.
Akmens anglims, naudojamoms verslo reikmėms, taikomas 3,77 euro už toną produkto akcizų tarifas.

Hmmm... Matyt benzinas keliasdešimt kartų labiau teršia orą už akmens anglį, ir ypač jei ji verslo reikmėms. :lol:
Hm, benzinas yra populiaresnis, jo parduodama daug daugiau, todėl jis orą teršia labiau nei, sakykim, akmens anglis, kurios parduodama mažiau nei benzino. Abejočiau tik dėl skaičių, t.y., ar tikrai benzinas keliasdešimt kartų teršia orą nei akmens anglis, ar ne. O visa kita man daugmaž aišku. :)
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2016-05-30 20:10

Augustas wrote:
VYTS wrote:Bešviniam benzinui taikomas 434,43 euro už 1 000 litrų produkto akcizų tarifas.
Akmens anglims taikomas 7,53 euro už toną produkto akcizų tarifas.
Akmens anglims, naudojamoms verslo reikmėms, taikomas 3,77 euro už toną produkto akcizų tarifas.

Hmmm... Matyt benzinas keliasdešimt kartų labiau teršia orą už akmens anglį, ir ypač jei ji verslo reikmėms. :lol:
Hm, benzinas yra populiaresnis, jo parduodama daug daugiau, todėl jis orą teršia labiau nei, sakykim, akmens anglis, kurios parduodama mažiau nei benzino. Abejočiau tik dėl skaičių, t.y., ar tikrai benzinas keliasdešimt kartų teršia orą nei akmens anglis, ar ne. O visa kita man daugmaž aišku. :)
Čia konkrečiai ėjo kalba apie toną ir 1000 litrų. Gal jūs turit kažkokių suvokimo problemų, bet bent pasistenkite,
Augustas
senbuvis
Posts: 1816
Joined: 2012-05-03 18:44

2016-05-31 14:36

VYTS wrote:
Augustas wrote:
VYTS wrote:
Hmmm... Matyt benzinas keliasdešimt kartų labiau teršia orą už akmens anglį, ir ypač jei ji verslo reikmėms. :lol:
Hm, benzinas yra populiaresnis, jo parduodama daug daugiau, todėl jis orą teršia labiau nei, sakykim, akmens anglis, kurios parduodama mažiau nei benzino. Abejočiau tik dėl skaičių, t.y., ar tikrai benzinas keliasdešimt kartų teršia orą nei akmens anglis, ar ne. O visa kita man daugmaž aišku. :)
Čia konkrečiai ėjo kalba apie toną ir 1000 litrų. Gal jūs turit kažkokių suvokimo problemų, bet bent pasistenkite,
Tai aš supratau, kad kalba eina apie 1 toną akmens anglių ir 1000 litrų bešvinio benzino. Ir klausiama, kodėl tokia didelė nelygybė akcizuose. Ir mano atsakymas yra tas, kad benzinas yra populiaresnė prekė už akmens anglį, tad benzino parduodama (tiksliau gal reiktų dar pridurti "bei suvartojama") daugiau. Atitinkamai tarša nuo benzino bendro suvartojamo kiekio yra didesnė nei nuo akmens anglies. Todėl akcizai 1000 litrų benzino yra gerokai didesni nei 1 tonai akmens anglies. :)
Post Reply