Kaip sustabdyti teroristus?

Visos temos, susijusios su socialiniais mokslais.
User avatar
Pico
pradedantis
Posts: 311
Joined: 2015-05-24 15:07

2016-08-01 20:47

fizikanas wrote: Tereikia seimos nari apibrezti pagal pakankamai logiska ir pritaikoma apibrezima, kaip pavyzdziui zmogus su kuriuo gyveni vienuose namuose arba zmogus, su kuriuo susitikinki dazniau nei 30 kartu i metus ne darbo reikalais ir to uzteks, kad per daug nepasiklysti filosofavimuose apie tai kelintos eiles pusbrolis dar skaitosi.
Bet tai iš principo pasisakai, kad LRS Baudžiamajame Kodekse būtų straipsniai užtraukiantys kolektyvinę atsakomybę už visokias vagystes, žmogžudystes ar masines žudynes? Nu originalu. :-)

Man tai ta kolektyvinė atsakomybė atrodo labiau kaip ad hoc sprendimas kažkokiai extreme situacijai, tai gautųsi extreme sprendimas extreme padėdčiai dar kur galėčiau ieškoti (ir rasti) pateisinimo šitam dalykui.
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2016-08-01 22:19

Pico wrote: Bet tai iš principo pasisakai, kad LRS Baudžiamajame Kodekse būtų straipsniai užtraukiantys kolektyvinę atsakomybę už visokias vagystes, žmogžudystes ar masines žudynes? Nu originalu. :-)
Kolektyvine atsakomybe uz finanacinius nusikaltimus butu galas korupcijai :)
User avatar
Pico
pradedantis
Posts: 311
Joined: 2015-05-24 15:07

2016-08-01 22:30

fizikanas wrote:Kolektyvine atsakomybe uz finanacinius nusikaltimus butu galas korupcijai :)
Tai bereikia savo asmenine objektyvia nuomone ( :D ) nupręsti, kas bus tas extreme atvejis, ir taikyti šitą principą. Beje, jei skaitei, mano linką, korporacijose šitas dalykas ir toliau praktikuojamas, sprendžiant vidines neefektyvumo/ korupcijos problemas be jokių teismų ir .t.t.

Nu bet vis tiek, ar atsėdėtum už savo pusseserę ar dėdę, jei susitartume dėl dėdžių ir pusseserių apibrėžimo? :D
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2016-08-02 10:33

Pico wrote:Nu bet vis tiek, ar atsėdėtum už savo pusseserę ar dėdę, jei susitartume dėl dėdžių ir pusseserių apibrėžimo? :D
Siaip jau ir uz save sedet nenoreciau, tai neusprantu ka cia nori suzinoti to klausdamas.
User avatar
Pico
pradedantis
Posts: 311
Joined: 2015-05-24 15:07

2016-08-02 11:11

Noriu suzinoti, kodel tau atrodo teisinga bausti zmogu, kuris su nusikaltimu nesusijes. Sakykime, net visuomenei nenaudinga pavyzdinga pilieti jona bausti uz nusikaltelio brolio petro darbelius.
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2016-08-02 13:02

Pico wrote:Noriu suzinoti, kodel tau atrodo teisinga bausti zmogu, kuris su nusikaltimu nesusijes. Sakykime, net visuomenei nenaudinga pavyzdinga pilieti jona bausti uz nusikaltelio brolio petro darbelius.
Tas visuomenei naudingas brolis petras, kuris toks naudingas, kad nauda atsveria jo brolio jono masines zmogzudystes yra isgalvotas ir realybeje neegzistuoja. Jei egzistuoja, tai toks retas atvejis, kad galime ji nurasyti i nuostolius ir be done with that. Mes norime spresti realias problemas realybeje ar isgalvotas problemas idejiniame Platono pasaulyje?
User avatar
Sejanus
senbuvis
Posts: 1669
Joined: 2008-11-16 14:41

2016-08-02 16:44

Pico wrote: Bet tai, apie ką aš šneku, turi daug išlygų: aš manau, kad kolektyvinės atsakomybės taikymas būtų geras šiam konkrečiam atvejui, o ne tai kad tai kažkoks super principas, kurio nedelsiant reikia visuose baudžiamuosiuose kodeksuose.
Na jis dažnai naudojamas dėl paprastumo, kiek aš tai suprantu. Naudojamas, kur surasti konkrečius kaltininkus būtų per daug sudėtinga, brangu ir pan., bet galima nesunkiai parodyti pirštu į potencialių kaltininkų grupę. Pavyzdžiui, visi perkantys laikmenas susimoka ir autorių teisių gynimui. Ir mano nuomone, šis kolektyvinės atsakomybės taikymas yra daug mažiau reikalingas, nei draudimas įmigruoti laukiniams.
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2016-08-04 17:15

Šešėlis wrote:
Augustas wrote:Šešėli, kalba eina ne apie gimimo vietą, bet apie kultūrą, kuriai save priskiria tie žmonės. Prašyčiau šituos dalykus skirti.
A, nes jei jau priskiria kitai kultūrai, tai tegu valina lauk. Logiška :)
Žiūrint kokiai kultūrai save priskiria konkretus žmogus. :ax: Jei save priskiria smurtauti linkusiai kultūrai, tada taip, tegu keliauja lauk. :thumbsup:
O kultūrą, kuriai žmogus save priskiria, daugiausiai nulemia mėnulio fazė ar vis tik labiau gimimo vieta?
Nei gimimo vieta tą lemia, nei mėnulio fazė. Priskyrimą konkrečiai kultūrai lemia simpatijos tai kultūrai, kuriai save priskiria ar norėtų priskirti konkretus žmogus. Pvz., ir Irane yra gimusių Irano čiabuvių, kurie simpatizuoja JAV vyraujančiai kultūrai, ir Didžiojoje Britanijoje yra čiabuvių žmonių (t.y., gimusių, augusių ir mokslus ėjusių Didžiojoje Britanijoje), kurie simpatizuoja islamistams. Tad...

P.S. Žinoma, vienintelė problema - nustatyti, kam žmogus simpatizuoja. :ax:
Šešėlis
senbuvis
Posts: 1127
Joined: 2007-08-01 21:58

2016-08-04 19:15

Augustas wrote:Jei save priskiria smurtauti linkusiai kultūrai, tada taip, tegu keliauja lauk. :thumbsup:
Smurtauja ne kultūros, o žmonės. Tokių kultūrų, kuriose nėra smurtaujančių žmonių, nėra ir nebuvo. Vadinasi, pagal tokią logiką įsileisti negalima nė vieno, net ir tavęs :thumbsup:
P.S. Žinoma, vienintelė problema - nustatyti, kam žmogus simpatizuoja. :ax:
Gerai, kad paminėjai tokį „nereikšmingą“ dalykėlį, jau buvau bemanąs, kad pritari tokiai beviltiškai „kultūrinio simpatizavimo“ nesąmonei.
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2016-08-06 15:13

Šešėlis wrote:
Augustas wrote:Jei save priskiria smurtauti linkusiai kultūrai, tada taip, tegu keliauja lauk. :thumbsup:
Smurtauja ne kultūros, o žmonės. Tokių kultūrų, kuriose nėra smurtaujančių žmonių, nėra ir nebuvo. Vadinasi, pagal tokią logiką įsileisti negalima nė vieno, net ir tavęs :thumbsup:
Žinoma, visas kultūras kuria žmonės, kurie visi iki vieno turi polinkį į smurtą. Tačiau jei Tamsta, Šešėli, atidžiai pasižvalgys po visą dabar egzistuojančių kultūrų spektrą, tai pamatys, kad yra kultūrų, kurios yra gan taikios, nepaisant to, jog jas sudaro tokie patys žmonės, kaip ir visi kiti, (tokia yra, pvz., dabartinėje Vakarų Europoje vyraujanti kultūra) ir yra kultūrų, kurios, švelniai sakant, linkusios rinktis smurtingas priemones susidorojimui su kitų kultūrų žmonėmis. Todėl žmonių, kurie simpatizuoja, pvz., tokiai smurtą remiančiai kultūrai, nereikėtų įsileisti į Vakarų Europą ar bent jau griežtai juos kontroliuoti, jei jau įsileidžiame.
User avatar
Pico
pradedantis
Posts: 311
Joined: 2015-05-24 15:07

2016-08-06 19:24

fizikanas wrote:Tas visuomenei naudingas brolis petras, kuris toks naudingas, kad nauda atsveria jo brolio jono masines zmogzudystes yra isgalvotas ir realybeje neegzistuoja.
What? :D Norėjai pasakyti, kad ne nusikaltėliai neegzistuoja realybėje?
fizikanas wrote:Mes norime spresti realias problemas realybeje ar isgalvotas problemas idejiniame Platono pasaulyje?
Jeigu tu pasisakai už kolektyvinės atsakomybės taikymą už bet kuriuos sunkius nusikaltimus (o tu juk ir pasisakai?), tai čia tau teks labiau pasivaikščioti po Platono įdėjinį pasaulį ieškant determinizmo ir įrodinėjant, kad žmonės nesusiję su įvykiais, vis tiek kažkuo kalti. Man atrodo, būtų baisiau už raganų medžiokles tokia teisinė sistema.
User avatar
Pico
pradedantis
Posts: 311
Joined: 2015-05-24 15:07

2016-08-06 19:29

Sejanus wrote:Na jis dažnai naudojamas dėl paprastumo, kiek aš tai suprantu. Naudojamas, kur surasti konkrečius kaltininkus būtų per daug sudėtinga, brangu ir pan., bet galima nesunkiai parodyti pirštu į potencialių kaltininkų grupę.
Būtent.
Sejanus wrote:kolektyvinės atsakomybės taikymas yra daug mažiau reikalingas, nei draudimas įmigruoti laukiniams.
Šiaip męs dabar šnekame ne apie laukinių imigravimą, o jų deportavimą. Beje pastebėsiu kad Prancūzija jau turi patirties su masiniais deportavimais; neseniai juk Rumunijos čigonus vežė lauk. Kiek veiksminga buvo, sunku pasakyti, bet kad pasaulis nesugriuvo - tai tikrai. Čia turbūt būtų dar vienas nedidelis pliusas už kolektyvinės atsakomybės taikymą šiuo atveju, apie ką šnekame.
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2016-08-07 07:41

Pico wrote:What? :D Norėjai pasakyti, kad ne nusikaltėliai neegzistuoja realybėje?
Teksto suvokimo problemos?
Pico wrote:Jeigu tu pasisakai už kolektyvinės atsakomybės taikymą už bet kuriuos sunkius nusikaltimus (o tu juk ir pasisakai?), tai čia tau teks labiau pasivaikščioti po Platono įdėjinį pasaulį ieškant determinizmo ir įrodinėjant, kad žmonės nesusiję su įvykiais, vis tiek kažkuo kalti. Man atrodo, būtų baisiau už raganų medžiokles tokia teisinė sistema.
Man nereikia irodyti, kad "kazkiek kalti". Cia tikslas nera kazkoks idejinis teisingumas, o praktinis nusikalstamumo sumazinimas. Niekam neidomus tas teisingumas.
User avatar
Pico
pradedantis
Posts: 311
Joined: 2015-05-24 15:07

2016-08-07 10:18

fizikanas wrote:Man nereikia irodyti, kad "kazkiek kalti". Cia tikslas nera kazkoks idejinis teisingumas, o praktinis nusikalstamumo sumazinimas. Niekam neidomus tas teisingumas.
Nu, tikrai kad originalus būdas mažinti nusikalstamumą baudžiant nekaltus žmones. :D
Šešėlis
senbuvis
Posts: 1127
Joined: 2007-08-01 21:58

2016-08-07 11:06

Augustas wrote:Todėl žmonių, kurie simpatizuoja, pvz., tokiai smurtą remiančiai kultūrai…
Pvz., JAV ir Japonijoje visai gaji gaujų kultūra, vadinasi, abiejų šalių gyventojai remia smurtą. Vadinasi, neįsileisti nei vieno ir griežtai kontroliuoti.

Blogų pavyzdžių net nereikia ieškoti taip toli. Patys lietuviai Europoje garsėja kaip aštriadančiai ir ginkluoti golfo lazdomis, nei vienam nereikėtų leisti niekur išvažiuoti. Nes kiekvienas, kuris simpatizuoja lietuvių kultūrai, yra įtartinas ir kelia grėsmę visuomenės santvarkai.

Vadinasi, negalima įsileisti absoliučiai nei vieno, o jei jau padarai tokį kvailą sprendimą ir įsileidi, visus reikia stebėti ir persekioti.

Žinoma, kad nesigautų tokia nesąmoninga išvada, Augustas turi paaiškinti, pagal kokius objektyvius kriterijus jis ketina nustatyti „smurtą remiančią kultūrą“. Na, juk negali būti taip, kad tai tebūtų kiekviena jam asmeniškai nepatinkanti kultūra? Gal yra kokių nors tyrimų? Gal kokią nors institucija taiko būtent tokį skirstymą ir jis yra davęs kokių nors vaisių?
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2016-08-08 17:16

Šešėlis wrote:
Augustas wrote:Todėl žmonių, kurie simpatizuoja, pvz., tokiai smurtą remiančiai kultūrai…
Pvz., JAV ir Japonijoje visai gaji gaujų kultūra, vadinasi, abiejų šalių gyventojai remia smurtą. Vadinasi, neįsileisti nei vieno ir griežtai kontroliuoti.

Blogų pavyzdžių net nereikia ieškoti taip toli. Patys lietuviai Europoje garsėja kaip aštriadančiai ir ginkluoti golfo lazdomis, nei vienam nereikėtų leisti niekur išvažiuoti. Nes kiekvienas, kuris simpatizuoja lietuvių kultūrai, yra įtartinas ir kelia grėsmę visuomenės santvarkai.

Vadinasi, negalima įsileisti absoliučiai nei vieno, o jei jau padarai tokį kvailą sprendimą ir įsileidi, visus reikia stebėti ir persekioti.
Na, čia priklauso nuo to, ar konkretus žmogus iš JAV ar Japonijos simpatizuoja gaujų kultūrai, ar konkretus lietuvis simpatizuoja "golfo lazdų" kultūrai. Ir jei atsakymas yra teigiamas, tada jau reikėtų neįleisti tokio žmogaus į ES. T.y., neįleisti reikėtų tiktai konkrečių žmonių, kurie simpatizuoja konkrečiai smurtinei kultūrai.
Žinoma, kad nesigautų tokia nesąmoninga išvada, Augustas turi paaiškinti, pagal kokius objektyvius kriterijus jis ketina nustatyti „smurtą remiančią kultūrą“.
Kokio velnio turėčiau tuos objektyvius kriterijus nustatinėti, jei ir Tamsta, Šešėli, puikiai tuos kriterijus, pagal kuriuos būtų aišku, ar kultūra yra smurtinė, ar ne, nustatė? :)
Na, juk negali būti taip, kad tai tebūtų kiekviena jam asmeniškai nepatinkanti kultūra? Gal yra kokių nors tyrimų? Gal kokią nors institucija taiko būtent tokį skirstymą ir jis yra davęs kokių nors vaisių?
Politkorekcija neleidžia tokių tyrimų skelbti viešai, todėl tokie tyrimai yra uždari, viešai neskelbiami. Ir jais politikai dėl politkorekcijos nesivadovauja. :P Jei politikai jais vadovautųsi, esu tikras, kad Prancūzijoje Nicos tragiškų įvykių nebūtų buvę iš viso.
Šešėlis
senbuvis
Posts: 1127
Joined: 2007-08-01 21:58

2016-08-08 21:42

Augustas wrote:Ir jei atsakymas yra teigiamas, tada jau reikėtų neįleisti tokio žmogaus į ES.
Tai aš tai ir sakau – jei žmogus lietuvis, palaiko lietuvių kultūrą, vadinasi, remia smurtą, tokio žmogaus, vadinasi, niekur įleisti neįgalima.
Kokio velnio turėčiau tuos objektyvius kriterijus nustatinėti, jei ir Tamsta, Šešėli, puikiai tuos kriterijus, pagal kuriuos būtų aišku, ar kultūra yra smurtinė, ar ne, nustatė? :)
Taip, būtent, Šešėlis ką tik pagalvojo ir nustatė, kad lietuvių kultūra yra smurtinė. Visi, kieno pase įrašyta „Lietuvos Respublika“, yra smurto rėmėjai ir jų nieku gyvu nereikėtų įleisti į jokią užsienio šalį. Statistiniai duomenys tai patvirtina. Maždaug į tą pusę mąstau?
Jei politikai jais vadovautųsi, esu tikras, kad Prancūzijoje Nicos tragiškų įvykių nebūtų buvę iš viso.
Jaučiu, kad mes kažkaip vaikštome ratais. Gal galėtum konkrečiai paaiškinti, kaip ir ką būtent politikai turėtų daryti?
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2016-08-10 15:44

Šešėlis wrote:
Augustas wrote:Ir jei atsakymas yra teigiamas, tada jau reikėtų neįleisti tokio žmogaus į ES.
Tai aš tai ir sakau – jei žmogus lietuvis, palaiko lietuvių kultūrą, vadinasi, remia smurtą, tokio žmogaus, vadinasi, niekur įleisti neįgalima.
Kokio velnio turėčiau tuos objektyvius kriterijus nustatinėti, jei ir Tamsta, Šešėli, puikiai tuos kriterijus, pagal kuriuos būtų aišku, ar kultūra yra smurtinė, ar ne, nustatė? :)
Taip, būtent, Šešėlis ką tik pagalvojo ir nustatė, kad lietuvių kultūra yra smurtinė. Visi, kieno pase įrašyta „Lietuvos Respublika“, yra smurto rėmėjai ir jų nieku gyvu nereikėtų įleisti į jokią užsienio šalį. Statistiniai duomenys tai patvirtina. Maždaug į tą pusę mąstau?
Taip, Šešėli, Tamsta visiškai teisingai mąsto. :thumbsup: Tik reikia ne tik žmogžudystes skaičiuoti, bet ir muštynes, kilusias, pvz., baruose, klubuose, diskotekose, tarp sporto varžybų (pvz., futbolo) fanų ir pan. Va, tada bus galima ir tikslesnį vaizdą susidaryti, ar galima lietuvius ar dar ką nors įleisti į ES šalis, ar negalima.

P.S.
Jei politikai jais vadovautųsi, esu tikras, kad Prancūzijoje Nicos tragiškų įvykių nebūtų buvę iš viso.
Jaučiu, kad mes kažkaip vaikštome ratais. Gal galėtum konkrečiai paaiškinti, kaip ir ką būtent politikai turėtų daryti?
Politikai (čia tie, kurie yra dabar valdžioje) turėjo priimti tokius įstatymus, kuriuose būtų įrašytos atitinkamos teisės normos tų pabėgėlių iš Islamo šalių atžvilgiu.
Post Reply