Platonas irgi išsiskiria nusišnekėjimais
Ben Shapiro - ateities politikų prototipas?
Bet man tada iškyla klausimas, o kuriais mažiausiai nusišnekančiais filosofais B.Shapiro galėtų remtis. Kitaip tariant, Kurie filosofai, Tamstos, Sejanau, nuomone, mažiausiai nusišneka ir kuriais galėtų remtis B.Shapiro?
Aišku, jei tai nėra paslaptis.
Aišku, jei tai nėra paslaptis.
Kadangi nemažai filosofų kažkiek pripažįsta mokslo žinias, tai galima taikyti tokią „rule of thumb“: kuo filosofas gyveno arčiau mūsų laikų, tuo mažiau nusišnekėdavo. Pavyzdžiui, tarp Daniel Dennett ir Aristotelio suvokimo apie pasaulį yra milžiniškas skirtumas. Tačiau kodėl apskritai reikėtų remtis filosofais, jie kas, kosmologijos specialistai? Kodėl ne astronomais, fizikais ir kitas žmonėmis, kurie iš tiesų kažką žino ir kažką tyrinėja (trumpiau vadinami mokslininkais)?
Bet žinoma, tiems kas savo kosmologiją remia kelių tūkstančių metų senumo neaiškios kilmės makulatūra (tora), remtis kelių tūkstančių metų senumo filosofais gal net beveik žingsnis į priekį.
Ačiū už atsakymą. Sutinku su Tamsta, Sejanau.
Kodėl kas nors apskritai turėtų remtis filosofais? Geras klausimas. Manau, kad todėl, kad jie yra ne kažkokios siauros mokslo šakos, pvz., kosmologijos, specialistai, bet yra įvairių pasaulėžiūrų specialistai, o pasaulėžiūra kaip tokia ir yra filosofų svarstymo objektas. Todėl ir reikėtų remtis ne tik šiuolaikiniais, pvz., kosmologijos mokslo pasiekimais (jais būtinai reikia remtis), bet taip pat ir kažkuriais filosofais, katrie yra pasaulėžiūrų specialistai.Tačiau kodėl apskritai reikėtų remtis filosofais, jie kas, kosmologijos specialistai? Kodėl ne astronomais, fizikais ir kitas žmonėmis, kurie iš tiesų kažką žino ir kažką tyrinėja (trumpiau vadinami mokslininkais)?
Taigi... O ar B.Shapiro remia savo kosmologiją Tora?Bet žinoma, tiems kas savo kosmologiją remia kelių tūkstančių metų senumo neaiškios kilmės makulatūra (tora), remtis kelių tūkstančių metų senumo filosofais gal net beveik žingsnis į priekį.
Juokingiausia, kad būtent Aristotelis iš tų klasikinių graikų filosofų ir buvo arčiausiai mokslo, net jo pradininkas. Jis padėjo formaliosios logikos pagrindus, kurie išliko iki 19 amžiaus. 2500 metų, neblogai? Jis savo metu buvo turbūt protigiausias žemėje gyvenęs senis, ir ne, jis nebuvo iš tų kurie svaigo vien apie "aukštas materijas". Taip, eksperimentinio mokslo jis nesukūrė, bet jis buvo vienas iš nedaugelio senovės filosofų, kurie ir sakė, kad tik deskriptyvus pasaulio pažinimas turi prasmę, o ne kažkokie teoriniai svaigalai apie kažkokias idėjas kaip kad jo mokytojo Platono. Egzistuojančių gyvūnų klasifikacija, politinių sistemų/režimų iškilimų ir žlugimų analizė - tai juk biologijos ir politikos mokslų pradžių pradžia. Biški ne tą filosofą puoli, norėdamas parodyti, kokie jie niekam tikę.Sejanus wrote: ↑2018-01-18 19:14Kadangi nemažai filosofų kažkiek pripažįsta mokslo žinias, tai galima taikyti tokią „rule of thumb“: kuo filosofas gyveno arčiau mūsų laikų, tuo mažiau nusišnekėdavo. Pavyzdžiui, tarp Daniel Dennett ir Aristotelio suvokimo apie pasaulį yra milžiniškas skirtumas. Tačiau kodėl apskritai reikėtų remtis filosofais, jie kas, kosmologijos specialistai? Kodėl ne astronomais, fizikais ir kitas žmonėmis, kurie iš tiesų kažką žino ir kažką tyrinėja (trumpiau vadinami mokslininkais)?
Bet žinoma, tiems kas savo kosmologiją remia kelių tūkstančių metų senumo neaiškios kilmės makulatūra (tora), remtis kelių tūkstančių metų senumo filosofais gal net beveik žingsnis į priekį.
https://en.wikipedia.org/wiki/Aristotle#Thought
Kitas dalykas - etika ir moralės filosofija. Čia jau turbūt filosofams neišsemiami vandenynai.
Bet vėlgi - prie ko vis kiši tą mokslą? Taip ir nepaaiškinai, kodėl bandai mokslininkus ir filosofus sumauti ant vieno kurpaliaus? Kokiam Kierkegorui tikrai nusispjaut ant to mokslinio progreso ir pasaulio pažinimo taip pat kaip ir kokiam Vangogui.
Nes mokslo žinios labiau padeda pažinti pasaulį ir išsiaiškinti, sukurtas jis protingos būtybės ar ne. Labiau nei Aristotelio „išmintis“.Bet vėlgi - prie ko vis kiši tą mokslą?
OK, lyginant su Platonu jis buvo didelis žingsnis į priekį Bet šiuo metu remtis Aristoteliu tikrai nerimta.bet jis buvo vienas iš nedaugelio senovės filosofų, kurie ir sakė, kad tik deskriptyvus pasaulio pažinimas turi prasmę, o ne kažkokie teoriniai svaigalai apie kažkokias idėjas kaip kad jo mokytojo Platono.
Tai kad tas rėmimasis juo, ypač moksle, yra tik tavo išgalvotas.
Jis studijuojamas kaip vakarų civilizacijos istorijos dalis, ir nepaprastai svarbi dalis. Kaip ir šv. Augustinas, Davinčis, Makiavelis ar Paganinis.
Tiea, jis gali btūi dažnai cituojamas kitų šiuolaikių filosofų, ypač politikos/moralės filosofų. Asmeniškai aš kažkam kažkada esu replikavęs - nu kagi tas senovės graikas gali pasakyti protingo apie šiuolaikinę politiką, kuriame valsybės apsiginklavusios atominiais ginklais?
Užtikrinu, kad Ben Shapiro mūsų aptariamoje diskusijoje iš tiesų rėmėsi Aristoteliu. Ne tik aš išsigalvojau. Tu gal net neklausęs to podcasto įsitraukei į diskusiją apie tą podcastą?Tai kad tas rėmimasis juo, ypač moksle, yra tik tavo išgalvotas.
Ne, neklausiau podkasto.
Spėju, kad citavo/perfrazavo Aristotelį panašiam konekste, ką aš minėjau - moralės. etikos, politinės filosofijos ir pnš. Ką turbūt visai pateisinčiau. Pvz Aristotelio žmogaus kaip politinio gyvūno (zoon politikon) konceptas yra tiesiog universali ir nesenstanti tiesa.. kol dirbtinis intelektas nepakeitė politikos.
Spėju, kad citavo/perfrazavo Aristotelį panašiam konekste, ką aš minėjau - moralės. etikos, politinės filosofijos ir pnš. Ką turbūt visai pateisinčiau. Pvz Aristotelio žmogaus kaip politinio gyvūno (zoon politikon) konceptas yra tiesiog universali ir nesenstanti tiesa.. kol dirbtinis intelektas nepakeitė politikos.
Čia prie temos apie alt-right, pats Ben Shapiro aiškina ką jo nuomone šis terminas reiškia, kaip jis atsirado ir kodėl jis nepriklauso alt-right
https://youtu.be/ClVfPm5muE4?t=33m47s
https://youtu.be/ClVfPm5muE4?t=33m47s
Jo, paskui aš paskaitinėjau truputį plačiau, ir supratau, kad mano "Alt Right" apibrėžimas buvo gerokai per platus. Paprastai tuo epitetu apibūdinami tik labai kraštutiniai dešinieji - tipo KKK & co. Shapiro akivaizdžiai nepapuola į šią kategoriją. Bet tada įdomu, į kokią kategoriją jis papuola?
Na, ne tavo vieno, nes kaip rašiau (atrodo ), alt-right gana sėkmingai rebrandinosi ir „priėmė“ į savo gretas krūvas interneto paauglių trolių. Berods atsakinėdamas į klausimą toje paskaitoje Shapiro irgi apie tai kalba.Despòtas wrote: ↑2018-02-06 14:55Jo, paskui aš paskaitinėjau truputį plačiau, ir supratau, kad mano "Alt Right" apibrėžimas buvo gerokai per platus. Paprastai tuo epitetu apibūdinami tik labai kraštutiniai dešinieji - tipo KKK & co. Shapiro akivaizdžiai nepapuola į šią kategoriją. Bet tada įdomu, į kokią kategoriją jis papuola?
Į kokią jis papuola, nežinau, akivaizdžiai konservatyvus, tai konservatorius ir tiek. Apskritai tas skirstymas į kairę ir dešinę jau gan senokai atgyvenęs, apie ką ne sykį diskutuota ir šiame forume. Gal pasiūlyti Benui atlikti kompaso testą, kad tiksliau nustatyti jo vietą
Vilius wrote: ↑2018-01-10 13:04Mūsų jaunasis herojus bandė su suaugusiais dėdėm pakalbėti. Sunkokai jam sekėsi (first cause argument, really?), bet gal visai verta paklausyti: Waking Up with Sam Harris (#112) — The Intellectual Dark Web
Sužadinai, Sejanai, man smalsumą su tuo savo "grindų nuvalymu", kad galop ir aš pasimoviau ant šitos tavo intrigos, nesusilaikiau ir paklausiau prie progos visą tą jų ilgoką pašnekesį. Na, aš, asmeniškai, niekur nepastebėjau jokio rimtesnio "grindų nuvalymo" kažkuriuo iš dalyviu tame pokalbyje. Taip ir nesupratau, kas tau užkliuvo. Nežinau, gal kažkoks išankstinis tavo nusiteikimas ir tai, kad kažkas auditorijoje tarpais smarkiau nusijuokdavo, suformavo tokį keistą įspūdį. Taip pat ten, mano galva, pokalbis buvo gan laisvo ir vietomis nerūpestingo pašnekesio, o ne kažkokio rimto debatų formato. Gal ir gerai, nes debatų formatas dėl išankstinio pasidalinimo į priešingas stovyklas ne taip jau retai tik pagadina diskusijas (mano vertinimu).Sejanus wrote: ↑2018-01-10 15:38Perklausiau kažkur pirmą pusantros valandos, paskui tiesa sakant atsibodo. Šiaip gana nuobodoka. Beno balsą pažįstu, o kur kalbėjo Harris kur tas kažkas kitas nesu užtikrintas. Bet kuris ten prasižiojo apie laisvos valios nereikalingumą ir Shapiro su juo nuvalė grindis, tai padėjo man geriau suprasti frazę „second hand embarrassment“ (už ateistus šiuo atveju). Kita vertus, buvo labai smalsu paklausyti, kaip Shapiro gins savo religiją, nes iki šiol kiek tekdavo paklausyti jo debatų, tai būkime sąžiningi, jis gindavo kiekvienam protingam žmogui savaime suprantamus dalykus ir jo oponentai būdavo kreacionistų lygio priedurniai jei ne kvailesni. Bet teko nusivilti, nes iš esmės pripažino, kad jo religingumas racionaliai neapginamas. Nusivilti ta prasme, kad neišgirdau jokių gudrių argumentų, bet sąžiningumą tai užsakaitau ir kaip žmogumi visai nenusivyliau. Išskyrus kai pradėjo remtis Aristoteliu, toje vietoje tikrai nusivyliau.
Vienok džiugu, kad diskusija praėjo civilizuotai, sąžiningai (be jokių pigių triukų), draugiškai, visi visus išklausė ir leido pabaigti mintį iki galo prieš atsakydami ir t.t., didžiulė priešingybė įprastiems debatams. Vis gi Harris kad ir koks neįdomus pseudointelektualas, dar nekritęs iki įprastų šoumeniškų diskutavimo metodų.
O šiaip nieko keisto, kad žmonėms tas naivusis buitinis ar koks teisinis "laisvos valios" supratimas taip smarkiai įaugęs į kraują. Tikrai nėra lengva kalbėti apie iš deterministinės interpretacijos kylantį kitokį tų dalykų matymą, nes tai žiauriai neintuityvu. Sakau tai taip pat iš savo pašnekesių su draugais ir pažįstamais patirties. Tik gan nedidelis procentas žmonių iš kelių sakinių pagauna tą skirtumą tarp naiviojo "laisvos valios" klausimo supratimo ir deterministinės tų dalykų interpretacijos.
Man irgi smalsu pasidare. Gal galetum apie ta skirtuma keliais sakiniais cia nupaskaoti? Arba duoti linka i posta, jei jau tas yra kazkur forume.
Kad nešiukšlintume šitos temos, parašiau atsakymą į oftopiką kažkiek labiau susijusioje Laisva Valia: Sam Harris vs. Daniel Dennett temoje.