reklamos įtaka vartojimui

Visos temos, kurios neįsipaišo nei į vieną forumą aukščiau.
User avatar
Goblynas
naujokas
Posts: 37
Joined: 2008-01-09 20:43
Location: Kaunas

2008-01-09 20:49

Sveiki skeptikai,

noriu išgirsti jūsų nuomonę apie reklamos įtaką vartojimui, šiuo atveju - alkoholio. Taigi, klausimas toks:

Ar alaus reklama per televiziją skatina vartoti alkoholį, ar tik skatina pasarinkti, kokį alkoholį vartoti? Kodėl?
User avatar
Legionas
senbuvis
Posts: 2539
Joined: 2004-11-03 12:17
Location: Sask

2008-01-09 22:28

pamates alu per telika visada lendu i saldytuva ieskot bet kokio alaus. Mane veikia. O konkreti reklamuojama alaus rushis man nerupi.
User avatar
Undine
skeptikas
Posts: 597
Joined: 2006-05-19 18:26

2008-01-09 22:52

Skatina, jos toks tikslas ant šios žemės. Vartojimo neskatina nebent netikusios arba rinkai netinkamos reklamos.
User avatar
Goblynas
naujokas
Posts: 37
Joined: 2008-01-09 20:43
Location: Kaunas

2008-01-09 23:38

Undine wrote:Skatina, jos toks tikslas ant šios žemės. Vartojimo neskatina nebent netikusios arba rinkai netinkamos reklamos.
Kad vartojimą vienaip ar kitaip skatina, tai manau visi sutiksim, bet klausimas buvo toks:

Ar reklama skatina vieno konkretaus pavadinimo produkto vartojimą, ar patį produktą (bet kokį alų/alkoholį)?
User avatar
Undine
skeptikas
Posts: 597
Joined: 2006-05-19 18:26

2008-01-10 16:09

Cha, reiškia, skaitydama klausimą jau miegojau :)

Kiek prisimenu iš paskaitų, reklama gali daryti ir viena, ir kita, prisklausomai nuo jos tikslo. Pvz. "generic" (tingiu ieškot vertimo) reklamos būna skirtos skatinti visos produktų kategorijos vartojimą - sėdi būrys vyrų baltais ūsais ir kalba, kaip krūta gerti pieną :). O, tarkim, lyginamoji reklama sako, kad mūsų firmos pienas geresnis už visų kitų konkuretų pieną, ir skatina konkretaus pavadinimo pieno paklausą. Taigi priklauso nuo reklamos.
User avatar
Goblynas
naujokas
Posts: 37
Joined: 2008-01-09 20:43
Location: Kaunas

2008-01-10 16:42

Dėkuju už atsakymą, universitete neteko analizuot reklamų, ne ta specialybė.. ;)

Įdomi ir kitų forumo dalyvių nuomonė.


Beje, kaip manote, ar tabako reklamos draudimas sumažino rūkančiųjų skaičių?

Apklausomis nesinori tikėti, nes pats mačiau, ką ir kaip rašo, tarkim, moksleiviai, klausiami ar rūko, geria, ar jau turėję lytinių santykių ir t.t.
User avatar
Vajezus
emeritas
Posts: 3808
Joined: 2004-04-19 11:19
Location: Vilnius
Contact:

2008-01-10 21:12

Undine wrote: Pvz. "generic" (tingiu ieškot vertimo) reklamos būna skirtos skatinti visos produktų kategorijos vartojimą - sėdi būrys vyrų baltais ūsais ir kalba, kaip krūta gerti pieną :). O, tarkim, lyginamoji reklama sako, kad mūsų firmos pienas geresnis už visų kitų konkuretų pieną, ir skatina konkretaus pavadinimo pieno paklausą. Taigi priklauso nuo reklamos.
Man visgi sunku patikėti, kad reklamas galima griežtai suskirstyti į lyginamąsias ir "generic". Jei, tarkim, reklama sako, kad misteris Properis yra geriausias draugas ir pagalbininkas, tai net ir nesant parduotuvėsę konkrečiai šios prekės vartotojai bus paskatinti ieškoti jos pakaitalų, bo savo akimis per TV regės, kokius stebuklus padaro vyras, išlendantis iš buitinės chemijos flakono :)
User avatar
ToxisLT
pradedantis
Posts: 257
Joined: 2007-03-09 11:34

2008-01-11 09:39

http://www.nber.org/papers/W3052.pdf
http://www2.potsdam.edu/hansondj/Advertising.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol_advertising

tiesa galima teigti, kad visi shaltiniai, esti piktu alaus gamintoju, greichiausiai zhydu masonu tamplieriu, samokslo ishdavos, ale kiek skaichiau, kiek buvo daryt tyrimu, _nebuvo_rasta_sasajos_ tarp reklamos ir vartojimo didejimo. Reklama tiesiog paskirsto jau vartojanchius i kitus brandus.
User avatar
Undine
skeptikas
Posts: 597
Joined: 2006-05-19 18:26

2008-01-11 15:54

ToxisLT wrote: tiesa galima teigti, kad visi shaltiniai, esti piktu alaus gamintoju, greichiausiai zhydu masonu tamplieriu, samokslo ishdavos, ale kiek skaichiau, kiek buvo daryt tyrimu, _nebuvo_rasta_sasajos_ tarp reklamos ir vartojimo didejimo.
Pasirodo, tavo duoti šaltiniai puikiai atsako į tavo paties klausimą: ne žydomasonų samokslas, o "market saturation" (irgi tingiu ieškot vertimo :P tikriausiai "rinkos užpildymas"). Kaip rašo antrasis šaltinis, "Alcohol is a "mature" product category in that consumers are already aware of the product and its basic characteristics. Therefore, overall consumption is not affected significantly by advertising specific brands." Tai yra, visi potencialūs alkoholio vartotojai jau privilioti ir jau vartoja alkoholį (užsispyrusių abstinentų niekaip nepriviliosi, tai jie nesiskaito), belieka tik persivilioti vartotojus iš konkurentų. Ir tai puikiai paaiškina, kodėl tyrimai JAV ir Kanadoj neranda reklamos sąsajos su bendru alkoholio vartojimo didėjimu. Su Naujosios Zelandijos pavyzdžiu apskritai nesutinku, nes nėra palyginimo su kontroline grupe, kuri atmestų kitas vartojimo sumažejimo priežastis (pvz. ekonomines).
Taigi, nors galiu sutikti, kad užpildytose rinkose alkoholio reklama nedidina alkoholio vartojimo, abejočiau dėl tokio teiginio teisingumo visose rinkose, nes nesu įsitikinusi, kad visos pasaulyje alkoholio rinkos yra užpildytos. Ir visiškai nesutinku su teiginiu, kad apskritai nėra sąsajos tarp reklamos ir vartojimo.
Nors aš nedrįsčiau alkoholio reklamos sąsajos su alkoholio vartojimo didėjimu grįsti studijomis apie reklamos uždraudimą ir vartojimo sumažėjimą, dėl išliekančių įpročių ir dėl galimos priklausomybės alkoholiui, bet tau puikiai pavyko. Tas tyrimas įrodo, kad reklamos uždraudimas koreliuoja su mažesniu girtavimu:
"The empirical results presented in this paper indicate that the countries which have adopted advertising bans have lower levels of alcohol abuse. Alcohol abuse is measured by per capita alcohol consumption, liver cirrhosis mortality rates, and motor vehicle fatality rates. The results show advertising bans have a significant effect in reducing all three measures of alcohol abuse" (18).
Kazbekas
naujokas
Posts: 16
Joined: 2007-06-28 23:31

2008-01-12 05:53

na o man reklama absoliuciai nedaro itakos, pvz kai perku dantu pasta ieskau kuo pigesnes, nes zinau tuos rinkodaros triukus ir uz grazesne pakuote turi moketi dvigubai, taip pat puikiai nutuokiu, kad kuo labiau reklamuojama preke, tuo ji brangesne, nes reklamos kastai yra pakankamai dideli. turbut neturiu nei vieno daikto kuri buciau pirkes skatinamas reklamos. Kas liecia akloholi, tai manes gerti irgi reklama neskatina, noriu geriu noriu negeriu. Kartais visai smagu islenkti buteli alaus ziurint krepsinio rungtynes, nes esu aistringas fanas ir man tai suteikia daug emociju issiskiria pakankamas kiekis adrenalino, todel visai smagu issidrebti fotelyje, atsipalaiduot nuo visko ir pasiziuret krepsini. ir geriu alau ta, kuris man skaniausias, o ne ta kuri per telika bruka. As i reklama ziuriu ne kaip vartotojas, o kaip "paranojikas" stengiuosi izvelgti, kurioj vietoj mane nori apgaut, atrodo viskas for free, o kai pasiziuri kad prie zvaigzdutes smulkiom raidem parasyta "yra papildomu salygu" man tada pasidaro tarsi antireklama. Vat labai geras pavyzdys ezio reklama "Nemokami pokalbiai tarp eziu ir sms tik 3 litai per savaite" :D absurdas :D
User avatar
spyxter
pradedantis
Posts: 361
Joined: 2007-04-10 08:28
Location: Sostinė

2008-01-12 10:45

Kazbekas wrote:na o man reklama absoliuciai nedaro itakos, pvz kai perku dantu pasta ieskau kuo pigesnes, nes zinau tuos rinkodaros triukus ir uz grazesne pakuote turi moketi dvigubai, taip pat puikiai nutuokiu, kad kuo labiau reklamuojama preke, tuo ji brangesne, nes reklamos kastai yra pakankamai dideli. turbut neturiu nei vieno daikto kuri buciau pirkes skatinamas reklamos. Kas liecia akloholi, tai manes gerti irgi reklama neskatina, noriu geriu noriu negeriu. Kartais visai smagu islenkti buteli alaus ziurint krepsinio rungtynes, nes esu aistringas fanas ir man tai suteikia daug emociju issiskiria pakankamas kiekis adrenalino, todel visai smagu issidrebti fotelyje, atsipalaiduot nuo visko ir pasiziuret krepsini. ir geriu alau ta, kuris man skaniausias, o ne ta kuri per telika bruka. As i reklama ziuriu ne kaip vartotojas, o kaip "paranojikas" stengiuosi izvelgti, kurioj vietoj mane nori apgaut, atrodo viskas for free, o kai pasiziuri kad prie zvaigzdutes smulkiom raidem parasyta "yra papildomu salygu" man tada pasidaro tarsi antireklama. Vat labai geras pavyzdys ezio reklama "Nemokami pokalbiai tarp eziu ir sms tik 3 litai per savaite" :D absurdas :D
Pasakyk dar karta, kad reklama tau nedaro itakos :?
Kas apskritai sugalvojo, kad krepsinio ziurejimui reikia alaus?
User avatar
Singuliaras
senbuvis
Posts: 1223
Joined: 2006-09-16 16:03
Location: Žemė - žmonių planeta

2008-01-12 11:54

Kazbekas wrote:Kartais visai smagu islenkti buteli alaus ziurint krepsinio rungtynes, nes esu aistringas fanas ir man tai suteikia daug emociju issiskiria pakankamas kiekis adrenalino, todel visai smagu issidrebti fotelyje, atsipalaiduot nuo visko ir pasiziuret krepsini.
Kalbi tai visai kaip reklamos auka: cocacola man padeda atsipalaiduoti, ji stimuliuoja mano fantaziją, kūrybingumą, aš įgaunu pasitikėjimo savimi, man gera. :D

O dėl krepšinio: nebūtum fanas, jeigu apie jį niekada nebūtum girdėjęs. ;) O jei rimtai tai nežinau geresnio pavyzdžio už sportą (ir mados), kai labai ryškiai matosi visokie tapatybės konstravimai bei emocijų generavimai. Ir reklama, aišku, čia vaidina ne paskutinį vaidmenį.

Žodžiu, labai juokingai skamba: reklama veikia visus kitus, bet tik ne mane. Kliedesiai. :)
Kazbekas
naujokas
Posts: 16
Joined: 2007-06-28 23:31

2008-01-12 19:34

tai gal man isvis nieko nevalgyti ir negerti? :D kiekvienas tenkinam savo poreikius ir alus yra skanu, kaip ir vynaks kaikam, kaip ir ledai kaikam kaip ir gavno kaikam. Ir kad jei ziuriu krepsini, nereiskia kad as reklamos auka. Vieni ziuri panorama, kiti ziuri serijalus, treti ziuri dokumentika, visi ziuri tai kas kam idomu, man sportas yra idomu, prie ko cia reklama??? neneigsiu kad per reklama preke duoda apie save zinoti, as zianu kad yra ariel, blend a med, svyturys, bet toli grazu nereiskia kad as renkuosi sitas prekes, renkuosi tai ka esu isbandes ir man tai buvo naudinga, skanu, malonu, pigu ir tt. tu drizuotu prekiu nei esu regejes nei esu pirkes, pas mus parduotuvej tokiu nera, niekad nevaziuoju i jokias maximas, neva ten pigiau ar kazka, perku savo parduotuvej, nes man tai patogu, neturiu jokiu nuolaidu korteliu, nes puikiai suvokiu, kas uz tas nuolaidas sumoka, zinau kaip viena ranka duoda, kita atima. max ka as gaunu is reklamos, tai informacija, kad yra tokia preke, jeigu ir sudomina kazkas, butinai internete pasitikslinu kas do daiktas(paslauga) tenais, kokie atsiliepimai ir panasiai. Ir cia nereikia lialia, jei jus veikia reklama jusu reikalas. Jei mane veiktu reklama, tai jau naudociau zebra interneta, skalbciau su arieliu, gerciau svyturi, sobieski, pirkciau maximoj, tureciau kompa HP, tureciau VIASAT. deja nieko panasaus nera :P
User avatar
spyxter
pradedantis
Posts: 361
Joined: 2007-04-10 08:28
Location: Sostinė

2008-01-12 19:47

Neigimas ir wishful thinking yra palaima :)
Kazbekas
naujokas
Posts: 16
Joined: 2007-06-28 23:31

2008-01-12 19:58

spyxter wrote:Neigimas ir wishful thinking yra palaima :)
na tai buk geras dabar irodyk, kad reklama veikia absoliuciai visus zmones.
baznycia irgi save pakankamai reklamuoja, net valdzia daznai proteguoja baznycia, tiktai kazkodel cia dauguma yra ateistu. O taip yra todel, kad jus nepasiduodat tai reklamai ir mastote savo galva, ta pati galiu pasakyti ir apie kitu prekiu-paslaugu reklama, nebutina pulti pirkti tai ka tau bruka. Man kai ikyriai brukamas daiktas, tai jis pasidaro nemielas.
Gal jus cia turi omenyje kitoki reklamos poveiki? viskas kas supa mus veikia mus, fiksuoja pasamone, bet tai nereiskia kad itakoja arba zenkliai itakoja zmogaus pasirinkima. Visi esam skirtingi ir visus skirtingai veikia. Nu yra tokiu zmoniu, kurie yra lengvatikiai ir jais lengva manipuliuoti, va pamenu musu kaiminka tokia bobute, prisipirko is agento metalicos kaseciu, nu o paskui nezinojo kam ji jas pirko ir kur jas deti. visokiu zmoniu yra, visokiu reikia.
User avatar
son
senbuvis
Posts: 2630
Joined: 2005-04-05 08:31
Location: Kaunas/London

2008-01-12 23:42

Goblynas wrote:Beje, kaip manote, ar tabako reklamos draudimas sumažino rūkančiųjų skaičių?
Apklausomis nesinori tikėti, nes pats mačiau, ką ir kaip rašo, tarkim, moksleiviai, klausiami ar rūko, geria, ar jau turėję lytinių santykių ir t.t.
rukanciuju skaicius anglijoje zymiai sumazejo keliant tabako kainas.. deja alkoholiui si ideja netinka nes "taskai" visada pasiruose priimti istroskusius tuo tarpu ivezamu cigareciu kieki kontroliuoti valstybei nepriklausanciai "sengenui" gan nesunku.

reklama labai itakoja jaunesniojo amziaus asmenis kuomet rodomas kaubojus traukia malboro sudaromas ziurovui "krutumo" jausmas.. deja aplinka paveikia asmeni kur kas geriau nei gamintoju reklamos.. daugelis pradeda rukyti nes tai gan nebloga "bendravimo" proga su kitais asmenimis nubegus uz kampo.. atrodo gan geras budas tasrsi indenam uztraukti cigarete prie kavos puodelio ar alaus bokalo kavinej ar "kaniusnej".. deja tai tampa iprociu..

panasiai ir su alkoholiu ir su narkotikais.. aplinkos poveikis padaro daug daugiau nei bet kokia reklama.. rodos narkotikus visi smerkia ir rodo "anti-reklamas" taciau ju populiarumas klubuose nuo to nemazeja o anaiptol metai is metu dideja.. tas pats ir su alkoholiu kai zmones sunkiai isivaizduoja kokia nors svente be "tauriuju gerimu".. atrodo tarsi tunotu kokia nors tustuma.. ir visas tas pojutis ne del to kad matome reklama kaip reikia "linksmintis" bet del to kaip mes iprantame matyti visa tai nuo pat mazens (bei zinoma neatmetant individualiu pojuciu)..

reklama turi tiksla.. ji veikia zmogu stipriau ar maziau. taciau tai kad jos rodymas paskatintu ar panaikintu kazka yra pervertinama.. tai daugiau zmogaus supazindinimas su produktu.. o tai kad coca colos vartojimas platesnis negu pepsi padaro ne reklama o aplinka (daugiau ir geresnese vietose irengti automatai pardavimo taskai ir tt ar kaip lietuvos atveju atejimas su metu ar keliu monopolija kuri padeda isitvirtinti). tad apibendrinimui: geriausia reklama yra aplinka..
butent deka aplinkos lietuvoj daugiau krikscioniu negu musulmonu o saudo arabijoj atvirksciai. nuo to kad protestantai per telika veda savo reklamines laidas lietuvoj katalikai nepradejo persimetineti i baptistus ar sekmininkus... o islieka katalikais nes ju mociutes bei mamytes katalikai.
User avatar
Singuliaras
senbuvis
Posts: 1223
Joined: 2006-09-16 16:03
Location: Žemė - žmonių planeta

2008-01-13 00:58

Kazbekas wrote:viskas kas supa mus veikia mus, fiksuoja pasamone, bet tai nereiskia kad itakoja arba zenkliai itakoja zmogaus pasirinkima
Pabandyk ką nors pasirinkti iš nesamų alternatyvų ;). Net šizofrenikai čia gyvena. Nėra tokio dalyko, kuris neveiktų, neturėtų kažkokios įtakos, ypač kai metamos milžiniškos sumos. Net niekas yra "aktyvus", kaip sakant. ;)
son wrote: tad apibendrinimui: geriausia reklama yra aplinka..
Šiaip tai būtent reklamos tikslas ir yra formuoti aplinką.
User avatar
son
senbuvis
Posts: 2630
Joined: 2005-04-05 08:31
Location: Kaunas/London

2008-01-13 13:31

Singuliaras wrote:Šiaip tai būtent reklamos tikslas ir yra formuoti aplinką.
ziurint kokios reklamos.. daugumos nepolitiniu reklamu tikslas isryskinti produkta rinkoj o ne formuoti aplinka..
aplinka labiausiai formuojama nuo gimimo besivystatnt vaikui.. t.y. ja daug daugiau itakoja seima kaimynai (ypac barakuose) kiemo vaikai darzeliai mokyklos kur mokytojai ne tik desto dalyka bet rodo ir savo paziuras ir tt..
labai jau greitai suvedama viskas i reklama.. tad pasikartodamas dar karta "kas reklamuoja juolab keiciant aplinka kad nuolat populiareja narkotikai"?
reklamos tokiu kaip "tauriuju gerimu" ar tabako draudimai ar legalizavimai tera tam tikru grupiu itaka politikam norint daryti vienoki ar kitoki pelna arba siekiant suzibeti kaip kovotojui 'uz zmones'..
Post Reply