Liucipher - man kazkaip atrodo, kad mes nebandome suvokti oponento nuomones arba/ir kitu ziniu sriciu. Todel siulau padaryti musu postu defliacija,- pakelti atskiro posto verte , nes kas is to kad prirasome daug, o naudos mazai. Taigi gryztu prie reikalo esmes. As suprantu, kad is sachmatu teorijos puses ko gero stiliu yra nedaug. Taciau ir tau reikia pabandyti suprasti, kad is programavimo puses, lentos ivercio funkcija gali buti mazai susijusi su sachmatu teorijos stiliais. Ta funkcija labiau susijusi su zaidimo strategija, kuri aisku gali kazkiek koreliuoti su konkretaus zaidejo zaidimo strategija (tas man ir butu stilius). Todel mano poziuris siuo klausimu yra grynai kaip informatikos specialisto.Liucipher wrote: Tarkime mes surinkome visas jo partijas ir visus ėjimus. Ar mes galima kažkaip išsiaiškinti kodėl jis vienoje ar kitoje pozicijoje darė tokį ar kitokį ėjimą?
(Beje tema ir yra apie dirbtini intelekta, kas siaip ir yra informatikos sritis).
Taigi ziurint is programavimo puses is principo yra imanoma issiaiskinti (turint zaistas partijas) zaidimo kriteriju prioritetus. Sakykim panaudoje genetini algoritma, automatiskai modeliuojame lentos ivercio funkcija ir ta funkcija istestuojame,- ant kiek ji teisingai prognozuoja sakykim Aliochino pasirinkimus. Tokiu budu genetinis algoritmas vis tobulins ta ivercio funkcija tol, kol jos pagalba bus galima maksimaliai prognozuoti Aliochino varymus jo zaistose partijose. (Aisku tai kita tema ant kiek "maksimaliai" pavyks ispesti prognoziu tiksluma). Bet noriu pasakyti, kad principinis strategijos nustatymo mechanizmas- yra, tereikia tik greito kompo, genetinio algoritmo (na arba kokio kito euristinio algoritmo, pvz. neuroniniu tinklu), daug zaidejo zaistu (ir zinomu) partiju, bei daug zaidimo ziniu (kad butu galima i ta funkcija iskaiciuoti kuo daugiau kriteriju).
Ir viskas,- viso to uztenka kad modeliuoti zaidimo strategija. Aisku kaip sakiau, sis metodas gali neduot tiksliu rezultatu, tai gali buti kad ir chessmaster perlenke lazda su tuo "asmenybiu imitavimu". Visgi man siame klausime (ir sioje temoje) terupi tik informatikos reikalo puse.
(Idant tikrai galiu garantuoti, kad ir tos programos-prizininkes (Rybka ir kitos) irgi naudoja lentos ivercio funkcijas, tik jos bus tobulesnes nei chessmaster lentos funkcijos.). Aisku suprantu, kad tu prikibai del tos lentos ivercio funkcijos koreliacijos su asmenybes zaidimo stiliumi. Gali buti kad kazkiek koreliuoja. Nors nei tu zinai, kad nekoreliuoja, nei as zinau, kad koreliuoja. Mes bandome tik spelioti. Norint suzinoti tiesa,- reiketu arba kazkaip isgauti detalesne info apie ta koreliacija is Chessmaster kureju ARBA patiems inicijuoti toki modeliavimo eksperimenta (apie kuri rasiau auksciau su genetiniu algoritmu).