RB wrote:
Pačių kabalistų teiginiai nėra objektyviausias įmanomas šaltinis.
Jei
yra teiginiai, tai jie objektyviai
yra ar jų subjektyviai
nėra?
Jei nėra jokių kitų šaltinių, argi ne pats objektyviausias tas, kuris yra?
RB wrote:Ir diskutuoti čia nėra apie ką.
Paskutiniu metu visame pasaulyje labai daug kas mano, kad čia yra apie ką diskutuoti.
RB wrote: Tu net klausimo diskusijai suformuluoti nesugebi.
Nemanau, kad mano asmeninių sugebėjimų menkumas ką nors keičia.
RB wrote: Atėjai čia, įmetei krūvą nuorodų, norėdamas pareklamuoti tuos kliedesius, ir tiek.
Lenkiuosi prieš žilą tamstos galvą. Matau Jūs esate įsigylinęs į Kabalos mokslą, ir jau galite jį vertinti. Aš gi tik pradedu pažintį su Kabala... Kodėl gaištu laiką su tokia mistika? - O gi dėl to, kad matau, jog pasaulis susidūręs su pasaulinio mąsto krizės akistata, ieško priežasčių nepasiteisinusioms mokslinėms(?) prognozėms paaiškinti. Ieško visur, kur tik gali, tame tarpe, ir Kabalos labirintuose.
Kodėl verta atsakymo ieškoti ir Kabaloj? - O gi todėl, kad jos autoriai ir jos pasekėjai jai suteikė tokią reikšmę, kad ypatingai sunkiomis gūdžios senovės sąlygomis (išpradžių žodine forma, ir tik vėliau - rašytine) rįžosi ją žut-būt perduoti ateinančiom kartom. Antras kriterijus yra tas, kad būtent Kabalos mokymo bazėj galima paaiškinti ne tik Judaizmo, Krikščionybės ir Islamo dogmatą, bet ir Induizmo, Budizmo ir t. t... - Daugelis pasaulio religijų, taip išeina, yra ta pati Kabala, pritaikyta skirtingoms kultūroms, skirtinguose jų vystymosi stadijose, kol jų visuomenė nėra pajėgi to įsisąmoninti.
Man taip atrodo. Gal aš klystu?
RB wrote: Jokia diskusija tavęs nedomina. Juk taip?
Nepasakyčiau, kad jokia. Nuostatų skelbimas ir ginčijimasis, kieno nuostata tikresnė, vietoj diskusijos - tikrai nedomina. Iš to, ką anksčiau pasakiau, turėtų būti aišku, kokia diskusija domintų.
RB wrote:Iš kur informacija, kad kabala neturi nieko bendro su mokslu? Iš mokslo apibrėžimo.
Šiandieninio mokslo apibrėžimas yra išdava tų pažinimo metodų (apibendrintai - mokslinio metodo), kurie šiandien yra žinomi ir naudojami. Jei Kabaloje užfiksuota informacija gali būti gaunama kiek kitokiu būdu, nei numato dabar galiojančio mokslinio metodo apibrėžimas - tik džiaugtis reiktų, ypač, jei ten yra aprašytas ir pats tas metodas.