Vėlgi - kaip tai plaukia iš principo? Matome tokį vaizdą: yra principas - jo interpretacija be "upgreidų" yra mano interpretacija. Tavo interpretacija su upgreidais. Iš kur juos trauki? Ogi sakai: tie upgreidai plaukia iš principo, nes su tais upgreidais principas atneša gėrį didesniui žmonių kiekiui. Tai yra demagogija. Tu "upgreidus" trauki ne iš principo, o iš rezultato, kurį atneša tas principas su upgreidais.
Principas sako: reikia daryti kaip, kad būtų gerai
kuo didesniam skaičiui žmonių. Jei interpretacija a) padaro gerai 5 žmonėms o interpretacija b) padaro gerai 12 žmonių, kuri interpretacija labiau atitinka principą? Kuri padaro gerai didesniam kiekiui žmonių. Jokie upgreidai čia ne prie ko.
Tiesa sakant, tavo tvirtinimus galima redukuoti į štai tokį teiginį: "Principas siekti gėrio kuo didesniam skaičiui žmonių yra blogas kadangi taip pasieksime gėrio mažesniam skaičiui žmonių, nei jei šiuo principu nesivadovausime".
Principo taikymas pasireiškia iš jo plaukiančių normų įgyvendinimu, o čia principo normos detalizuojamos.
Tai kai detalizuoji principo normas, tu tą principą naudoji, ar ne taip? Imi jį už pagrindą tolimesniems svarstymams, detalizavimams? Galbūt ne identišką manajam, bet tokio pačio abstraktumo lygio. Principą, kalbantį apie gėrį ar blogį. Pats pripažinai, kad gėrio siekimas tavo variante preziumuojamas tarp eilučių, tai kaip dabar suprasti?
Tai pirmyn, man trejais sakiniais paaiškink iš kur ten turime priverstinius abortus. Aš dar diskusijos pradžioje, kad tau būtų aiškiau, minėjau pro-choice ir pro-life pozicijas, bet tu pareiškei, jog tau px.
Ta žinutė buvo skirta ne tau. Tau jau aiškinau anksčiau. Bet galiu pabandyti pakartoti. Kartu nuosekliai iš naujo pabandysiu paaiškinti ir visą kitą, ką jau kalbėjau ir ko taip ir nesupratai.
Abortų klausimu, egzistuoja trys galimi įstatymo variantai:
1. Uždraudžiame abortus.
2. Priverstinai liepiame visoms darytis abortus.
3. Nieko nesakome abortų klausimu. Elgiasi kaip kas nori.
Kiti variantai bus tik tų pačių variacijos (uždraudžiame nuo 5 nėštumo mėnesio, priverčiame darytis kai ir taip turi 2 vaikus, etc). Jos čia neturi reikšmės, todėl smulkiau nesvarstau. Dar galima daugiau variantų jei nesivadovausime lygybe prieš įstatymus (uždraudžiame visiems išskyrus partijos narius ir jų šeimas). Priežasčių nelygybei prieš įstatymus šiuo atveju nematau todėl šių variantų nesvarstau.
Taigi, yra trys įstatymo abortų klausimu variantai.
Kitas aspektas yra visuomenės sudėtis. Mūsų aptariamą minią, berods, sudaro kažkur ten 95% davatkų kurios mano kad reikia drausti, 3% laisvamančių, manančių, kad nereikia nei drausti nei privertinėti, ir likę 2% apima manančius, kad tam tikrom aplinkybėm reikia versti (pvz. asocialių alkoholikų šeimose). Čia konkretūs skaičiai neturi reikšmės, jei vienur padauginau kitur pamažinau - tai nieko nekeičia. Tiktų bet koks modelis. Svarbu tik, kad visų grupių būtų > 0%, kadangi būtent taip yra realybėje. Be to, visuomenėje, kur visi iki vieno yra prieš abortus, jų draudimas netektų prasmės. O jei preziumuojama, kad kitaip manančių gali atsirasti vėliau, jau priėmus įstatymą, tai puikiai tinka mūsų modeliui.
Trečias aspektas yra aptariamas principas.
Abortų klausimu reikėtų priimti tokį įstatymą, kuris būtų gerai kuo daugiau žmonių.
Jau anksčiau paaiškinau, kodėl geriausia yra kompromisinė pozicija - nepriimti jokio įstatymo, o palikti žmonėms patiems nuspresti, kiekvienam asmeniškai. Čia nesikartosiu.
Tačiau jei šis principas kam nors atrodo negeras, bandome kitokį. Pavyzdžiui:
Abortų klausimu reikėtų priimti tokį įstatymą, kuris būtų blogai kuo daugiau žmonių.
Manau, tokiu atveju reikėtų priimti įstatymą, liepiantį visiems be išimties darytis abortus. Jis sukels blogį turbūt visiems, išskyrus ypač pavienius asmenis, kuriuos liaudiškai pavadinčiau psichais. Likę, net jei nenori patys vaikų, neturi giminių kurie norėtų vaikų ir taip toliau, vis tiek jaus psichologinį diskomfortą dėl tokio idiotiško įstatymo. Šiaip ar taip, tai bus didesnis blogis už dvi likusias alternatyvas - uždrausti abortus (patenkins 95% žmonių) ar nieko (šiek tiek mažiau, bet patenkins visus).
Būtent todėl mes negalime išmesti šio varianto, nepriklausomai nuo to, kiek yra jį palaikančių žmonių. Diskutuodami apie tokius abstrakčius pamatinius dalykus, privalome imti domėn visus galimus sprendimus (bent jau supaprastintus). O 3-ias variantas yra kompromisinis, nes jis nei liepia darytis abortus, nei draudžia.
Aš nežinau, ar pajėgsiu pasakyti dar aiškiau.