Čia ir yra pagrindinė ir didžiausia problema, kad labai sunku vienareikšmiškai ir pagrįstai atsakyti, kur kiekvienu konkrečiu atveju baigiasi ir kur prasideda intelektinė nuosavybė. Aš jau buvau vienoj temoj uždavęs klausimą: "Kaip, vienu atveju, apginti kūrėjo darbą ir pastangas nuo kopijavimo, ir kaip, kitu atveju, apginti sąžiningą ir savarankišką kūrybinę veiklą nuo intelektualinės nuosavybės ribojimų ir piktnaudžiavimų jais?". Manau, kad optimalaus atsakymo į šį klausimą žmonija dar nėra radusi.Maikuniversum wrote:Problema yra intelektinė nuosavybė, kurią aš laikau absurdiška ir utopiška sąvoka, (kaip ir komunizmą). Tarkim, aš išgirstu kokią dainą, ir nutariu panaudot tarkim tuos pačius akordus, melodiją ir visą kitą, išskyrus tarkim dainos tekstą ar panašiai. Ar aš pažeisiu tos dainos kūrėjo teises ? Ar aš taip atimu iš jo turtą ? Kur ta riba ? Kas nustato tą ribą tarp plagiato ir "atsitiktinio sutapimo" ? Juk visi dainų akordai išgroti, galima sakyti, ir vis dar atsiranda muzikantų, kurie va, teisiasi su kitais muzikantais, neva pastarieji "nuplagijavo" jų melodiją. Kas čia per briedas ? Kur tad ta riba ? Kas kaip nori, tas interpetuoja ? Arba, jeigu sutampa du akordai, tai dar ne plagiatas, o jeigu trys akordai, jau plagiatas ?
Iš vienos pusės absurdiškas yra "ratuotos transporto priemonės su vidaus degimo varikliu" patentas (dar gal ir galima būtų pateisinti tokį patentą, jeigu būtų įmanoma, lengva ir praktiška sukonstruoti pvz. tokią transporto priemonę, kurią varytų koks nors Mėnulyje esantis variklis. ), iš kitos pusės yra blogai kuomet nematerialių produktų kūrėjas, negali gauti sąžiningo atlygio už savo darbą (Senio pavyzdys su Charles Goodyear). Taigi, bandant apginti vieną kurią pusę, gali nukentėti ir kita pusė, nes tie dalykai nėra griežtai atskirti.
Dėl tų dainų akordų. Nesu specialistas, bet man atrodo, kad tu pats čia šiek tiek konstruoji šiaudinę baidyklę. Galiu klysti, tačiau kažkodėl nemanau, kad kažkas isteriškai seka ir tik ir ieško kaip kažką paduoti į teismą už panašių dainos akordų naudojimą. Manau, kad vadovaujamasi protingumo kriterijais: t.y. jeigu matoma, kad konkreti daina aiškiai nukosėta (ką įrodyti pavyksta nedažnai), tai tokiu atveju ir imamasi kažkokių sankcijų. Ir tai turbūt iniciatyva dėl sankcijų būna ne iš originalo autorių (su kuriais, įtariu, labai dažnai galima labai nesunkiai ir dykai susitarti dėl jų kūrinio profesionalaus perdarymo, nes ir jiems patiems tai savotiška reklama ir pan., arba jų visai nedomina jų kūrinio perdarinys kažkokiose Vasiukuose), o iš autorių teisių gynėjų pusės (reikia gi jiems kažkaip parodyti, kad dirba ir gaudo akiplėšiškus plagiatorius, kad plagiavimas per daug neišsišakotų ).