Dievai nereikalingi, kad sulaikyti minias tamsuolių nei seniau nei dabar, užtenka valdžios prievartos ir ekonominių mechanizmųPirate wrote:gal seniau ir buvo reikalingi Dievai, kad sulaikytu minias tamsuoliu, dabar tam yra bk, atpk ir kiti kodeksai.
Dievo nėra - vadinasi viskas galima
Aš ką tik perskaičiau tokio tetragrammaton perliukus šiame forume. Man įdomu pasidarė toks moralės fenomenas, tetragrammaton, kiek žinau yra gana aiškus veikėjas tiek spaudoje, tiek akademiniame sluoksnyje, bet jis pateikia pavyzdį, kaip malda padėjo užkurti vyrui grįžtančiam iš kažkur automobilį, kurį apžiūrėjęs meistras pasakė, kad jis [akumuliatorius] subyrėjęs. Žodžiu, tetragarammaton dievui parūpo, kad žmogus negaištų laiko kelyje ir grįžtų namo... niekaip nesuprantu, kiek yra žmonių pasaulyje, vaikų, kurių motinos meldžia, kad jie pasveiktų, tarkime, sergant vėžiu, arba ištikikus kokiai nelaimei, ir tas stebuklas neįvyksta. Niekaip nesuprantu, kam stebuklingai užvesti variklį [be akumuliatoriaus], bet nepagydyti vaiko sergančio vėžiu...
Khem, pamėginsiu pabūti dievo advokatu, nes vis tiek žinau tikinčiųjų argumentusRagaišis wrote:niekaip nesuprantu, kiek yra žmonių pasaulyje, vaikų, kurių motinos meldžia, kad jie pasveiktų, tarkime, sergant vėžiu, arba ištikikus kokiai nelaimei, ir tas stebuklas neįvyksta. Niekaip nesuprantu, kam stebuklingai užvesti variklį [be akumuliatoriaus], bet nepagydyti vaiko sergančio vėžiu...
Gali būti, kad tie vaikai yra nusidėję (pvz, mintyse piktžodžiavo prieš Šv. Dvasią)
Gali būti, kad tie vaikai buvo tokie pamaldūs ir geri, kad gerasis dievulis pasiskubino juos pasiimti pas save, kol jie dar nenusidėjo.
Gali būti, kad tų vaikų mirtis dievui buvo reikalinga tam, kad išbandyti tėvų tikėjimą (panašiai kaip Jobo kančios). Juk pati savaime mirtis nėra blogis, tai tik stojimas dievo akivaizdon.
Gali būti, kad dievas žinojo, kad iš tų vaikų užaugtų Hitleriai, tad numarindamas juos jis apreiškė savo gailestingumą žmonijai.
Gali būti, kad dievas myli automobilius ir nekenčia vaikų.
Ir apskritai, ne žmogui perprasti dievo planus.
Uff
Na, aš nesuprantu, tai kam duoda tokią gyvybę Dievas vaikams, kad jie gimtų, o vėliau, kad juos pasiimtų? Man nelabai aišku. Dievas gali pakeisti žmogų, jeigu jis visagalis, kad netaptų tas žmogus Hitleris, nebūtinai jį žudydamas, užtektų įdiegti jam kokį kitą geną
Antra, o kas be nuodėmės? Negi, tas kuris užsivedė variklį be akumo yra šventas?
Antra, o kas be nuodėmės? Negi, tas kuris užsivedė variklį be akumo yra šventas?
Ne, aš šiek tiek ne apie tai. Aš nenoriu apeliuoti į išsilavinimą, bet juk apie ką mes kalbame tai yra elementari logika. Kažkas yra negerai, jeigu tu keli aikštėn tai ,kad dievas remontuoja automobilį, bet negydo vaiko? Ar tai nėra požymis, kad žmogus, ne tik, kad skelbiantis tokias tiesas, bet bei besivadovaujantis jomis, yra degradavęs?
Toks požiūris gana panašus į kartas nuo karto pasirodančius įvairių religijų atstovų pareiškimus, kad jei nebijotume dievo, žaibiškai imtume vienas kitą žudyti ir prievartauti (nebūtinai tokia eilės tvarka ). Tas pats ir su įstatymais, jei LR išprievartavimas kažkokiu magišku būdu staiga būtų dekriminalizuotas aš vis vien nuo to susilaikyčiau. Norėtųsi tikėti, kad tu taip pat.eretikas wrote:taip gali daryti ka nori jeigu nebijai pasekmiu. Tikincuosius nuo blogu darbu atbaido dieviski isakymai ,o netikincius zemiski istatymai (nors manau ,kad dauguma tikinciuju pirmenyme teikia konstitucijai)
O dėl konstitucijos, tai manyčiau didesnė dalis tikinčiųjų nėra jos perskaitę, kaip ir biblijos.
tiketi galima viskuo bet karai atskleidzia visa vaizda kuomet istatymai negalioja.. prievartavimai zudynes plesimai vagystes ir kiti "malonumai" pasipila kaip is gerybiu rago.Mantas wrote: Tas pats ir su įstatymais, jei LR išprievartavimas kažkokiu magišku būdu staiga būtų dekriminalizuotas aš vis vien nuo to susilaikyčiau. Norėtųsi tikėti, kad tu taip pat.
deja bet zmonem reikia kazko bijoti..
Yra tokia moralė. Bet taip elgtis yra nelagalu. Būtina kelti žudikiškų monopolijų vėliavas, finansuoti karus ir išnaudojimą.Crimson wrote:galima viskas kas netrugdo, nekenkia kitiems, jų aplinkai ir jų turtui
ar negali būti tokios paprastos moralės normos?
Vien už tai, kad negerbsi žudikų simbolikos, sėsi 2 metams pagal BK 127 str.
Tai kad ne. Sėsi IKI 2 metų, ir tik už viešus veiksmus, kaipo antai vėliavos nuplėšimą, sudraskymą, subjaurojimą ir pan. O negerbti gali kiek tik nori.Abejoklis wrote:Vien už tai, kad negerbsi žudikų simbolikos, sėsi 2 metams pagal BK 127 str.
Esu tikras, tu negerbi ir krikščionių simbolikos. Jei ką nors pasodins už viešą kryžiaus nupjovimą ar sudeginimą, tu skųsies, kad baudžiama "Vien už tai, kad negerbsi krikščionių simbolikos"?Abejoklis wrote:Taigi būtent, jei viešai parodysi nepagarbą, sėsi už grotų.
Taip juk ir nutiko Femen panoms. Nupjovė Kijeve nelegalią konstrukciją, niekieno teisėti interesai nenukentėjo, o kiek triukšmo kilo, net byla iškelta. Politinės kankinės.Vajezus wrote:Esu tikras, tu negerbi ir krikščionių simbolikos. Jei ką nors pasodins už viešą kryžiaus nupjovimą ar sudeginimą, tu skųsies, kad baudžiama "Vien už tai, kad negerbsi krikščionių simbolikos"?Abejoklis wrote:Taigi būtent, jei viešai parodysi nepagarbą, sėsi už grotų.
Humanistines (ir tuo paciu ateistines) morales esme yra simpatija, t.y. isijautimas i kita zmogus. Jei man duoda per veida-man skauda, todel zinau, jog duodamas kitam per veida, sukeliu kitam skausma. Kadangi, nenoriu, jog kas man sukeltu skausma, tai ir as nenoreciau kitam tai daryti. Tai ir yra simpatija. Cia nereikia religijos.
Ne simpatija, o empatija yra įsijautimas į kitą žmogų (ar gyvūną). Ir taip, tai yra įgimtas dalykas, todėl ir sakoma, kad moralė yra prigimtinė. Prigimtinės moralės normoms nustatyti religijos tikrai nereikia. Tai yra bendražmogiški dalykai, kurie yra bendri visiems žmonėms, nepriklausomai nuo jų pasaulėžiūros.darwin30 wrote:Humanistines (ir tuo paciu ateistines) morales esme yra simpatija, t.y. isijautimas i kita zmogus. Jei man duoda per veida-man skauda, todel zinau, jog duodamas kitam per veida, sukeliu kitam skausma. Kadangi, nenoriu, jog kas man sukeltu skausma, tai ir as nenoreciau kitam tai daryti. Tai ir yra simpatija. Cia nereikia religijos.
Aciu uz pataisyma. Turejau minti "empatija", bet kartais sios savokos susimaiso klaviaturojeAugustas wrote:Ne simpatija, o empatija yra įsijautimas į kitą žmogų (ar gyvūną). Ir taip, tai yra įgimtas dalykas, todėl ir sakoma, kad moralė yra prigimtinė. Prigimtinės moralės normoms nustatyti religijos tikrai nereikia. Tai yra bendražmogiški dalykai, kurie yra bendri visiems žmonėms, nepriklausomai nuo jų pasaulėžiūros.darwin30 wrote:Humanistines (ir tuo paciu ateistines) morales esme yra simpatija, t.y. isijautimas i kita zmogus. Jei man duoda per veida-man skauda, todel zinau, jog duodamas kitam per veida, sukeliu kitam skausma. Kadangi, nenoriu, jog kas man sukeltu skausma, tai ir as nenoreciau kitam tai daryti. Tai ir yra simpatija. Cia nereikia religijos.