Dievo nėra - vadinasi viskas galima
Humanistines (ir tuo paciu ateistines) morales esme yra simpatija, t.y. isijautimas i kita zmogus. Jei man duoda per veida-man skauda, todel zinau, jog duodamas kitam per veida, sukeliu kitam skausma. Kadangi, nenoriu, jog kas man sukeltu skausma, tai ir as nenoreciau kitam tai daryti. Tai ir yra simpatija. Cia nereikia religijos.
Ne simpatija, o empatija yra įsijautimas į kitą žmogų (ar gyvūną). Ir taip, tai yra įgimtas dalykas, todėl ir sakoma, kad moralė yra prigimtinė. Prigimtinės moralės normoms nustatyti religijos tikrai nereikia. Tai yra bendražmogiški dalykai, kurie yra bendri visiems žmonėms, nepriklausomai nuo jų pasaulėžiūros.darwin30 wrote:Humanistines (ir tuo paciu ateistines) morales esme yra simpatija, t.y. isijautimas i kita zmogus. Jei man duoda per veida-man skauda, todel zinau, jog duodamas kitam per veida, sukeliu kitam skausma. Kadangi, nenoriu, jog kas man sukeltu skausma, tai ir as nenoreciau kitam tai daryti. Tai ir yra simpatija. Cia nereikia religijos.
Aciu uz pataisyma. Turejau minti "empatija", bet kartais sios savokos susimaiso klaviaturojeAugustas wrote:Ne simpatija, o empatija yra įsijautimas į kitą žmogų (ar gyvūną). Ir taip, tai yra įgimtas dalykas, todėl ir sakoma, kad moralė yra prigimtinė. Prigimtinės moralės normoms nustatyti religijos tikrai nereikia. Tai yra bendražmogiški dalykai, kurie yra bendri visiems žmonėms, nepriklausomai nuo jų pasaulėžiūros.darwin30 wrote:Humanistines (ir tuo paciu ateistines) morales esme yra simpatija, t.y. isijautimas i kita zmogus. Jei man duoda per veida-man skauda, todel zinau, jog duodamas kitam per veida, sukeliu kitam skausma. Kadangi, nenoriu, jog kas man sukeltu skausma, tai ir as nenoreciau kitam tai daryti. Tai ir yra simpatija. Cia nereikia religijos.
Kažkodėl empatija neveikia, kai norisi pagrobti pinigų iš svetimos kišenės, ypač iš turtuolių.Augustas wrote:Ir taip, tai yra įgimtas dalykas, todėl ir sakoma, kad moralė yra prigimtinė. Prigimtinės moralės normoms nustatyti religijos tikrai nereikia. Tai yra bendražmogiški dalykai, kurie yra bendri visiems žmonėms, nepriklausomai nuo jų pasaulėžiūros.
Biblinis "Negeisk savo turto artimo" jau nurašytas įsigalėjus sekuliarioms vertybėms, dabar madingesnis "teisingas perdalinimas". O ateistiniuose režimuose smurtas yra pats žiauriausias ir labiausiai įsigalėjęs.
Rezimas rezimui nelygu. Tiek Stalinas, tiek Hitleris turejo religinius pamatus. Hitleris net savo "misija" vykde dievo "igaliojimu". Empatija, kaip ir daugelis zmogisku gebejimu turi buti vystoma ir ugdoma, o jei to nera, jokiai dekalogai ir morales kodeksai yra bejegiai.Abejoklis wrote:Kažkodėl empatija neveikia, kai norisi pagrobti pinigų iš svetimos kišenės, ypač iš turtuolių.Augustas wrote:Ir taip, tai yra įgimtas dalykas, todėl ir sakoma, kad moralė yra prigimtinė. Prigimtinės moralės normoms nustatyti religijos tikrai nereikia. Tai yra bendražmogiški dalykai, kurie yra bendri visiems žmonėms, nepriklausomai nuo jų pasaulėžiūros.
Biblinis "Negeisk savo turto artimo" jau nurašytas įsigalėjus sekuliarioms vertybėms, dabar madingesnis "teisingas perdalinimas". O ateistiniuose režimuose smurtas yra pats žiauriausias ir labiausiai įsigalėjęs.
Neturėjo Stalinas jokių religinių pamatų.darwin30 wrote:
Rezimas rezimui nelygu. Tiek Stalinas, tiek Hitleris turejo religinius pamatus. Hitleris net savo "misija" vykde dievo "igaliojimu". Empatija, kaip ir daugelis zmogisku gebejimu turi buti vystoma ir ugdoma, o jei to nera, jokiai dekalogai ir morales kodeksai yra bejegiai.
Stalinas studijavo gruzinu ortodoksu kunigu seminarijoje, taigi, jam buvo puikiai zinomos krikscioniskos t.y religines dogmos ir morales normos, baisios pragaro kancios uz ju lauzima, bet tai jo nesulaike nuo milijonu zmoniu mirciu ir kanciu.Abejoklis wrote:Neturėjo Stalinas jokių religinių pamatų.darwin30 wrote:
Rezimas rezimui nelygu. Tiek Stalinas, tiek Hitleris turejo religinius pamatus. Hitleris net savo "misija" vykde dievo "igaliojimu". Empatija, kaip ir daugelis zmogisku gebejimu turi buti vystoma ir ugdoma, o jei to nera, jokiai dekalogai ir morales kodeksai yra bejegiai.
Žinojimas apie prietarą nelygu tikėjimui.darwin30 wrote: Stalinas studijavo gruzinu ortodoksu kunigu seminarijoje, taigi, jam buvo puikiai zinomos krikscioniskos t.y religines dogmos ir morales normos, baisios pragaro kancios uz ju lauzima, bet tai jo nesulaike nuo milijonu zmoniu mirciu ir kanciu.
Tbilisio kunigų seminarija buvo ateistų marksistų lizdas. Jį juk išmetė iš tos seminarijos ir po pirmo kurso nebėra jokių religingumo žymių jo gyvenime.
- kažkaip Jūs ne taip suprantate Dievą. Kalbant skeptikų žargonu, tai Dievas yra tikslas. Aišku skeptikai teisūs savyje, kad kai kurie žmonės puikiai pragyvena be tikslo arba be tikslo žinojimo.
vvv2 wrote: ...
Aišku skeptikai teisūs savyje, kad kai kurie žmonės puikiai pragyvena be tikslo arba be tikslo žinojimo.
Aišku, tokie žmonės gyvena, bet gyvena ne taip puikiai, kaip galėtų gyventi, jei turėtų (arba žinotų) savo gyvenimo tikslą.
Dievas kaip tikslas yra ne skeptikų, o labiau new age žargonas. Ir apie kurį dievą tu kalbi? Religijų yra tūkstančiai, tiek pat ir dievo sąvokos išvartymų. Ar dievas Kriukis yra tikslas? Ir Pizius taip pat?vvv2 wrote:- kažkaip Jūs ne taip suprantate Dievą. Kalbant skeptikų žargonu, tai Dievas yra tikslas. Aišku skeptikai teisūs savyje, kad kai kurie žmonės puikiai pragyvena be tikslo arba be tikslo žinojimo.
Kokios čia lojalumo kortelės, Lionginai? Kokios akcijos? Viskas vyksta pagal principą "Pasidaryk arba (tiksliau pasakius) susižinok pats". Ir jokių nuolaidų čia būti negali.Lionginas wrote:O lojalumo kortelės išduodamos? Gal būna kokios nors akcijos?Augustas wrote:Aišku, tokie žmonės gyvena, bet gyvena ne taip puikiai, kaip galėtų gyventi, jei turėtų (arba žinotų) savo gyvenimo tikslą.
Tai čia bus kažkoks "ieškok po kamšteliu" žaidimas?Augustas wrote:Kokios čia lojalumo kortelės, Lionginai? Kokios akcijos? Viskas vyksta pagal principą "Pasidaryk arba (tiksliau pasakius) susižinok pats". Ir jokių nuolaidų čia būti negali.
O jei rimtai, ar tu tikrai manai, kad tikintys žmonės gyvena puikesnį gyvenimą nei netikintys? Iš ko taip sprendi?
Aha. Tai toks žaidimas, kai visi kamšteliai slepia kažkokį laimėjimą - nėra nė vieno tuščio kamštelio. Tik reikia netingėti ir paieškoti sau tinkamiausio kamštelio.Lionginas wrote:Tai čia bus kažkoks "ieškok po kamšteliu" žaidimas?Augustas wrote:Kokios čia lojalumo kortelės, Lionginai? Kokios akcijos? Viskas vyksta pagal principą "Pasidaryk arba (tiksliau pasakius) susižinok pats". Ir jokių nuolaidų čia būti negali.
Taip, aš iš tikrųjų manau, kad tikintys gyvena puikesnį gyvenimą, nei ateistai. Kodėl taip manau? Na, ateistai ateistais yra ne šiaip sau. Dažniausiai (jokiu būdu nesakau, kad taip yra su visais ateistais, bet manau, kad taip yra su dauguma ateistų) ateistas yra toks žmogus, kuris mano, kad gyvenimas yra blogas, pasaulis priešiškas, be to dar ir skausmas bei kančia prisideda ir pan. Todėl jis dažniausiai mano, kad Dievo nėra, ir jaučiasi nelaimingas. Tikintysis krikščionis sugeba įžvelgti prasmę net esant juodžiausiai situacijai, ir tai jį išgelbsti iš minčių, kad gyvenimas yra blogas, ir padeda išlaikyti gerą nuotaiką ir ramybę bet kokioje situacijoje. Todėl tikintysis ir gyvena puikesnį ir laimingesnį gyvenimą nei ateistas.O jei rimtai, ar tu tikrai manai, kad tikintys žmonės gyvena puikesnį gyvenimą nei netikintys? Iš ko taip sprendi?
Bet ši mano nuomonė tik tarp kitko. Tikrasis klausimas būtų, ar žmonės, turintys gyvenimo tikslą, gyvena geriau nei tokio gyvenimo tikslo neturintys. Juk gyvenimo tikslą gali turėti ir ateistai, o ne tik tikintys žmonės.
O kaip pasiekiama ramybė žinant, kad pasaulis žiaurus ne šiaip, o kažkieno sumanymo dėka? Mane asmeniškai kaip tik ramina žinojimas, kad greta visko, ką tenka ar gali tekti atkentėti, nėra kažkokios būtybės, visa tai sumaniusios ir ramiai ši šalies stebinčios. Tai juk šiurpu!Augustas wrote:Taip, aš iš tikrųjų manau, kad tikintys gyvena puikesnį gyvenimą, nei ateistai. Kodėl taip manau? Na, ateistai ateistais yra ne šiaip sau. Dažniausiai (jokiu būdu nesakau, kad taip yra su visais ateistais, bet manau, kad taip yra su dauguma ateistų) ateistas yra toks žmogus, kuris mano, kad gyvenimas yra blogas, pasaulis priešiškas, be to dar ir skausmas bei kančia prisideda ir pan. Todėl jis dažniausiai mano, kad Dievo nėra, ir jaučiasi nelaimingas. Tikintysis krikščionis sugeba įžvelgti prasmę net esant juodžiausiai situacijai, ir tai jį išgelbsti iš minčių, kad gyvenimas yra blogas, ir padeda išlaikyti gerą nuotaiką ir ramybę bet kokioje situacijoje. Todėl tikintysis ir gyvena puikesnį ir laimingesnį gyvenimą nei ateistas.
O koks yra tikinčių žmonių gyvenimo tikslas?Augustas wrote:Bet ši mano nuomonė tik tarp kitko. Tikrasis klausimas būtų, ar žmonės, turintys gyvenimo tikslą, gyvena geriau nei tokio gyvenimo tikslo neturintys. Juk gyvenimo tikslą gali turėti ir ateistai, o ne tik tikintys žmonės.
O tai pasaulis yra žiaurus, Lionginai? Čia yra esminis klausimas. Visa kita yra tik priedas prie atsakymo į šį esminį klausimą.Lionginas wrote:O kaip pasiekiama ramybė žinant, kad pasaulis žiaurus ne šiaip, o kažkieno sumanymo dėka? Mane asmeniškai kaip tik ramina žinojimas, kad greta visko, ką tenka ar gali tekti atkentėti, nėra kažkokios būtybės, visa tai sumaniusios ir ramiai ši šalies stebinčios. Tai juk šiurpu!Augustas wrote:Taip, aš iš tikrųjų manau, kad tikintys gyvena puikesnį gyvenimą, nei ateistai. Kodėl taip manau? Na, ateistai ateistais yra ne šiaip sau. Dažniausiai (jokiu būdu nesakau, kad taip yra su visais ateistais, bet manau, kad taip yra su dauguma ateistų) ateistas yra toks žmogus, kuris mano, kad gyvenimas yra blogas, pasaulis priešiškas, be to dar ir skausmas bei kančia prisideda ir pan. Todėl jis dažniausiai mano, kad Dievo nėra, ir jaučiasi nelaimingas. Tikintysis krikščionis sugeba įžvelgti prasmę net esant juodžiausiai situacijai, ir tai jį išgelbsti iš minčių, kad gyvenimas yra blogas, ir padeda išlaikyti gerą nuotaiką ir ramybę bet kokioje situacijoje. Todėl tikintysis ir gyvena puikesnį ir laimingesnį gyvenimą nei ateistas.
Tikinčių žmonių gyvenimo tikslas yra būti amžinai laimingiems.O koks yra tikinčių žmonių gyvenimo tikslas?Augustas wrote:Bet ši mano nuomonė tik tarp kitko. Tikrasis klausimas būtų, ar žmonės, turintys gyvenimo tikslą, gyvena geriau nei tokio gyvenimo tikslo neturintys. Juk gyvenimo tikslą gali turėti ir ateistai, o ne tik tikintys žmonės.
P.S. Aišku, tikintis krikščionis tiki, kad tas tikslas pasiekiamas tik su Dievo pagalba.