Sutinku, męs pajėgūs sąmoningai tyrinėti patys save. Tik gal nesutinku, jog elgesio normos įgyja moralės normų titulą vien dėl to, kad kad kažkas bando ištirti savo paties elgesio motyvacija. Dalis žmonių tą gal ir daro, tačiau kaip su tais kurie tenkinasi:Liucipher wrote:Patirdamas gėdą arba po paties patyrimo tu gali reflektuoti gėdos jausmą, nagrinėtis jos priežastis, apie jį diskutuoti. Tai sąmoningas procesas.
Tai yra, jei gyvūnas, šiuo atveju, žmogus, net nebando suvokti savo elgesio normų, o priima jas kaip Dievo duotybę (arba gamtos dėsnį), tai negi to žmogaus elgesio nuostatos jau nebegali vadintis moralinėm nuostatom?Pradžios knyga wrote:Pr 2 25 Jiedu buvo nuogi, žmogus ir jo žmona, tačiau nejautė jokios gėdos.
...
Pr 3 Kai moteris pamatė, kad tas medis geras maistui, kad jis žavus akims ir kad tas medis žada duoti išminties, ji skynėsi jo vaisių ir valgė, davė ir savo vyrui, buvusiam su ja, ir šis valgė. 7 Tuomet abiejų akys atsivėrė, ir jiedu suprato esą nuogi. Jie susiuvo figmedžio lapus ir pasidarė juosmens aprišalus.
Aš, aišku, tokius individus kaip tik ir laikau amoraliais šunsnukiais, bet bent jau pripažįstu, kad tai tik mano subjektyvus šovinizmas.