Moralė ir amžinasis variklis

Kokia moralės kilmė? Kaip turėtumėme elgtis? Aptarkime visa tai šiame forume.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2009-10-29 21:32

D3monas wrote:Kodėl nihilizmas nelogiškas? Adresuoju klausimą MaikUniversum.
Man kaip tik atrodo, kad nihilizmas yra pats logiškiausias dalykas. Juk bet kokios tradicijos ar papročiai, kuriuo atmetame priimdami nihilistinę poziciją, iš esmės neatitinka pakankamo pagrindo taisyklės. Kaip ir bet koks kitas moralinis klausimas. Moralė yra išgalvotas dalykas, todėl pati iš savęs visada bus ir yra subjektyvi, todėl neatitinka pakankamo pagrindo taisyklės.
Na, bent jau man taip atrodo. Norėčiau sužinoti priešišką poziciją.
Tarkime, manau kad jei mes vengiame kančių (bent jau kontroliuojant kitus kintamuosius) ir mirties (dažniausiai), taigi kodėl nepadaryti prielaidos, kad šie dalykai yra blogi, o juos sukeliantys veiksmai irgi blogi (irgi išskyrus tam tikrus atvejus)? Na, čia tarkim vien patys pamatai. Man regis tokia moralė nėra nelogiška. Atkreipsiu dėmesį, kad kalbu ne apie papročius ar tradicijas ala eik per Velykas į bažnyčią.
kvantumas
naujokas
Posts: 33
Joined: 2009-09-24 15:20

2009-10-29 21:37

Tarkime, manau kad jei mes vengiame kančių (bent jau kontroliuojant kitus kintamuosius) ir mirties (dažniausiai), taigi kodėl nepadaryti prielaidos, kad šie dalykai yra blogi, o juos sukeliantys veiksmai irgi blogi (irgi išskyrus tam tikrus atvejus)?
kaip argumentuodamas teigi, kad tai yra blogai? Principas paprastas - iš pradžių teigi, po to argumentoji, o ne lauki, kol kažkas tai paneigs. Dievo neegzistavimo įrodyti irgi neįmanoma. Problema yra ta kad , požiūris yra įaugęs į kraują, todėl kartais atrodo, kad jį reikia pirma paneigti.

P. S. patikslinau praitą mano postą.
Last edited by kvantumas on 2009-10-29 21:49, edited 2 times in total.
D3monas
senbuvis
Posts: 2100
Joined: 2008-05-10 16:22

2009-10-29 21:48

VYTS wrote:Tarkime, manau kad jei mes vengiame kančių (bent jau kontroliuojant kitus kintamuosius) ir mirties (dažniausiai), taigi kodėl nepadaryti prielaidos, kad šie dalykai yra blogi, o juos sukeliantys veiksmai irgi blogi (irgi išskyrus tam tikrus atvejus)? Na, čia tarkim vien patys pamatai. Man regis tokia moralė nėra nelogiška. Atkreipsiu dėmesį, kad kalbu ne apie papročius ar tradicijas ala eik per Velykas į bažnyčią.
Na, taip, apie žalos vengimą bei malonumo siekimą galime apytiksliai apibrėžti ribas. Bet, vėlgi, yra moralūs ar nemoralūs būdai pasiekti tuos dalykus. Taip pat pats žalos vengimas... na, jis negalioja tiems žmonėms, kurie patiria malonumą žalodamiesi.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2009-10-29 21:55

kvantumas wrote:
Tarkime, manau kad jei mes vengiame kančių (bent jau kontroliuojant kitus kintamuosius) ir mirties (dažniausiai), taigi kodėl nepadaryti prielaidos, kad šie dalykai yra blogi, o juos sukeliantys veiksmai irgi blogi (irgi išskyrus tam tikrus atvejus)?
kaip argumentuodamas teigi, kad tai yra blogai? Principas paprastas - iš pradžių teigi, po to argumentoji, o ne lauki, kol kažkas tai paneigs. Dievo neegzistavimo įrodyti irgi neįmanoma. Problema yra ta kad , požiūris yra įaugęs į kraują, todėl kartais atrodo, kad jį reikia pirma paneigti.
Taigi ir sakau kad prielaida. Bet kodėl nepadaryti prielaidos, kad nepageidaujami dalykai yra blogi, o pageidaujami - geri? Žinoma, galima daryti priešingą prielaidą (buvo čia vienas veikėjas kuris teigė kad žmonės yra blogis ir juos reikia naikinti), bet su tokia morale toli nenueitumėm :) .
kvantumas
naujokas
Posts: 33
Joined: 2009-09-24 15:20

2009-10-29 22:00

nes tam nėra jokių "argumentų", "besiremiančių" "teisingais" argumentacijos būdais, o be jų gali darytis bet kokias prielaidas.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2009-10-29 22:25

kvantumas wrote:nes tam nėra jokių "argumentų", "besiremiančių" "teisingais" argumentacijos būdais, o be jų gali darytis bet kokias prielaidas.
Aš nenoriu kad mane kankintų ar žudytų, tu irgi nenori - kodėl gi tai ne argumentas?
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2009-10-29 23:16

Apeliavimas į pasekmes:
If P, then Q will occur.
Q is desirable.
Therefore, P is true.
Arba:
If P, then Q will occur.
Q is undesirable.
Therefore, P is false.
Na, argi aš sakiau kad jei tu nepritarsi tau nutiks kas nors blogo?
kvantumas
naujokas
Posts: 33
Joined: 2009-09-24 15:20

2009-10-29 23:31

suformuluok "Aš nenoriu kad mane kankintų ar žudytų, tu irgi nenori" "švarią" loginę konstrukciją
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2009-10-29 23:38

1.Blogis - gėrio priešingybė, abstraktus apibūdinimas to, kas nepriimtina etikos požiūriu. Blogiu laikomi žalos darymas, kančios sukėlimas, neteisingi veiksmai. http://lt.wikipedia.org/wiki/Blogis
2.Kankinimas ir žudymas (be įpatingos preižasties (kitaip įsivelsim į visokius Trolley problem)) yra man etiškai nepriimtinas, šie veiksmai įtraukia žalos darymą ir kančios sukėlimą.
3. Žudymas ir kankinimas yra blogis (pagal apibrėžimą 1)
kvantumas
naujokas
Posts: 33
Joined: 2009-09-24 15:20

2009-10-30 00:01

Aš nenoriu kad mane kankintų ar žudytų, tu irgi nenori
Šiais žodžiais norėjai pasakyti:
1.Blogis - gėrio priešingybė, abstraktus apibūdinimas to, kas nepriimtina etikos požiūriu. Blogiu laikomi žalos darymas, kančios sukėlimas, neteisingi veiksmai. http://lt.wikipedia.org/wiki/Blogis
2.Kankinimas ir žudymas (be įpatingos preižasties (kitaip įsivelsim į visokius Trolley problem)) yra man etiškai nepriimtinas, šie veiksmai įtraukia žalos darymą ir kančios sukėlimą.
3. Žudymas ir kankinimas yra blogis (pagal apibrėžimą 1)
?
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2009-10-30 00:06

kvantumas wrote:
Aš nenoriu kad mane kankintų ar žudytų, tu irgi nenori
Šiais žodžiais norėjai pasakyti:
1.Blogis - gėrio priešingybė, abstraktus apibūdinimas to, kas nepriimtina etikos požiūriu. Blogiu laikomi žalos darymas, kančios sukėlimas, neteisingi veiksmai. http://lt.wikipedia.org/wiki/Blogis
2.Kankinimas ir žudymas (be įpatingos preižasties (kitaip įsivelsim į visokius Trolley problem)) yra man etiškai nepriimtinas, šie veiksmai įtraukia žalos darymą ir kančios sukėlimą.
3. Žudymas ir kankinimas yra blogis (pagal apibrėžimą 1)
?
Ne. Tiesiog antrą kartą pabandžiau duoti tau argumentų.
kvantumas
naujokas
Posts: 33
Joined: 2009-09-24 15:20

2009-10-30 00:16

parašysiu ryt, davai
kvantumas
naujokas
Posts: 33
Joined: 2009-09-24 15:20

2009-10-30 18:06

Nuo pat žmogaus gebėjimo mąstyti atsiradimo nebuvo atrasta nei viena teisingais samprotavimo būdais grįsta moralaus\amoralaus elgesio teorija...
Last edited by kvantumas on 2009-10-30 18:11, edited 1 time in total.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2009-10-30 18:11

kvantumas wrote:argumentą kokiai prielaidai?
Kad žudymas ir kankinimas yra blogis by default, išskyrus ypatingus atvejus.
kvantumas
naujokas
Posts: 33
Joined: 2009-09-24 15:20

2009-10-30 18:13

patikslinau praitą postą - tam, ką sakai neprieštarauju - ne apie tai kalbėjau
Post Reply