Ar gintumet religingus zmones nuo ateistinio persekiojimo?

Kokia moralės kilmė? Kaip turėtumėme elgtis? Aptarkime visa tai šiame forume.
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2010-08-11 02:12

E_on wrote:kodel tu draudi norintiems gydytis tokiais jiems priimtinais budais? kodel jie turi kenteti ir varzyti savo laisve del to kad kazkam liberastines ir tolerastines dogmos atrodo svarbesnes uz zmoniu pasirinkimus?
Taip jau susiklostė, kad šiuolaikinėse civilizuotose valstybėse draudžiamas sukčiavimas. Bet žinoma, tamsta visada gali keliauti į Afriką, kur vis dar populiarus gydymas maldomis, užkeikimais ar trintu dramblio mėšlu. Tiesa, daugelyje Afrikos šalių įstatymai tai irgi draudžia, bet realiai neretai niekas negali sutrukdyti apsukriam šarlatanui pelnytis iš tamsių vietinių, kurie „laisvai renkasi“ neturėdami absoliučiai jokios informacijos apie tai, ką gi jie iš tiesų renkasi ir ką galėtų pasirinkti. Nes žinoma, reikalauti, kad gydytojas suteiktų pacientui teisingą informaciją yra „liberastinė ir tolerastinė dogma“.

O tamstai linkiu po geros autoavarijos patekti pas tokį Jahovos liudytoją ir numirti dėl kraujo netekimo. Žinoma, juk negalima nuspręsti už tave, kol gulėsi be sąmonės, ir vietoje to pasirūpinti, kad pakliūtum pas „liberastinių ir tolerastinių normų“ varžomą specialistą.

Ir nors du kartus pakartojau klausimą, aš vis dar nesulaukiau atsakymo, tai ar galiu aš įstoti į seminariją ir tapti kunigu, nuolat kartodamas, kad dievo nėra? Ar tamstos pasirinkimo laisvės principas netaikomas katalikiškoms dogmoms, tik „liberastinėms ir tolerastinėms“?
User avatar
son
senbuvis
Posts: 2630
Joined: 2005-04-05 08:31
Location: Kaunas/London

2010-08-11 18:31

RB wrote:Taip jau susiklostė, kad šiuolaikinėse civilizuotose valstybėse draudžiamas sukčiavimas. Bet žinoma, tamsta visada gali keliauti į Afriką, kur vis dar populiarus gydymas maldomis, užkeikimais ar trintu dramblio mėšlu. Tiesa, daugelyje Afrikos šalių įstatymai tai irgi draudžia, bet realiai neretai niekas negali sutrukdyti apsukriam šarlatanui pelnytis iš tamsių vietinių, kurie „laisvai renkasi“ neturėdami absoliučiai jokios informacijos apie tai, ką gi jie iš tiesų renkasi ir ką galėtų pasirinkti.
o kas lietuvoje buvo nuteistas uz sarlatanizma ir kokie konkreciai istatymai apriboja man pardavineti svesta medu ar gydancius "lolipop" kryziukus? jei as moku mokescius? kazkaip negirdejau jog ekstraseansai nors smagumo delei patektu teisman ir sulauktu kokio nors nuosprendzio. bet gal jus zinot tokiu atveju tad butu idomu kad pasidalintumet.
Ir nors du kartus pakartojau klausimą, aš vis dar nesulaukiau atsakymo, tai ar galiu aš įstoti į seminariją ir tapti kunigu, nuolat kartodamas, kad dievo nėra?
siaip jokio istatymo nusakancio kad tai jum draudziama manau (neteko girdeti) isties nera o nepriimtam ir kreipiantis i teisma galbut netgi priverstumet jus priimti.. tik va klausimas ar kas po to jus idarbintu.
taip pat ir toks "netikes" med. studentas irgi turetu teise mokintis taciau idarbinti jo neitu o va privacia veikla jam verstis zmonem zinant apie jo "praktika" ir norintiem taip "gydytis" irgi turbut nedraudziama.
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2010-08-11 21:38

son wrote:o kas lietuvoje buvo nuteistas uz sarlatanizma ir kokie konkreciai istatymai apriboja man pardavineti svesta medu ar gydancius "lolipop" kryziukus?
Konkurencijos taryba teoriškai turėtų bausti dėl klaidinančios reklamos. Praktiškai ji nepajėgi kreipti dėmesį į smulkmę. Čia įmanoma bausti tik nusiuntus minėtai tarybai skundą arba kreipiantis į teismą privataus kaltinimo tvarka dėl sukčiavimo.
Tiesiog kai kuriais atvejais, kur padariniai gali būti itin skaudūs, taikomi tam tikri reikalavimai ir kontrolė, siekiant užkirsti kelią sukčiavimui a priori.
son wrote:siaip jokio istatymo nusakancio kad tai jum draudziama manau (neteko girdeti) isties nera o nepriimtam ir kreipiantis i teisma galbut netgi priverstumet jus priimti..
Garantuotai nepriversčiau. O dėl nepriėmimo į darbą – ei, o tai čia ne diskriminacija? Jei jau negalime diskriminuoti studentų, kurių pažiūros neleidžia tinkamai dirbti pasirinktoje profesijoje, kodėl galime diskriminuoti darbuotojus? :)
son wrote:taip pat ir toks "netikes" med. studentas irgi turetu teise mokintis taciau idarbinti jo neitu o va privacia veikla jam verstis zmonem zinant apie jo "praktika" ir norintiem taip "gydytis" irgi turbut nedraudziama.
O kaip užtikrinsi, kad žmonės žinotų apie jo praktiką? Ar duotu atveju mokiniai irgi žinos, kad jų psichologė – religinė fanatikė? Ir ar turės jie pasirinkimą (kiek įsivaizduoju, daugelyje mažesnių mokyklų yra tik vienas psichologas)? Problemėlė yra tame, kad pacientas paprastai neturi pakankamai informacijos tam, kad įvertintų, kiek veiksmingas jam taikomas gydymas. Toks populiarus ekonomikoje reiškinys, vadinamas „informacine asimetrija“, kurio libertarai dažnai nepastebi, nors visos efektyvios rinkos hipotezės remiasi informacinės simetrijos prielaida, kuri realybėje tiesiog negalioja.
Dėl draudimo – reikėtų daug kapstytis po įvairius teisės aktus. Manau, kad draudžiama (bent jau kol jis vadinasi „gydytoju“, o ne, pvz., „maldos terapeutu“).
User avatar
son
senbuvis
Posts: 2630
Joined: 2005-04-05 08:31
Location: Kaunas/London

2010-08-12 16:18

RB wrote:Konkurencijos taryba teoriškai turėtų bausti dėl klaidinančios reklamos. Praktiškai ji nepajėgi kreipti dėmesį į smulkmę. Čia įmanoma bausti tik nusiuntus minėtai tarybai skundą arba kreipiantis į teismą privataus kaltinimo tvarka dėl sukčiavimo.
Tiesiog kai kuriais atvejais, kur padariniai gali būti itin skaudūs, taikomi tam tikri reikalavimai ir kontrolė, siekiant užkirsti kelią sukčiavimui a priori.
taip teoriskai lietuvoj daugybe istatymu sukurta del netinkamos ir melagingos informacijos skleidimo ar sukciavimo uzkirtimui. taciau daugiatukstantines (sunku ivardinti smulkme) religines bendruomenes klesti pardavinedamos svestus sikpopierius ir vandenis netgi isviliojancios nemenkas sumas is zmoniu ar net buvo atveju ir nekilnojamaji turta is bobuciu lieka nenubaustos.
galop ta pati jau turbut siuo metu "stabiliausia" religija katalikybe pardavineja iliuzijas ir pazados o jiem atseikejama netgi is biudzeto. tad cia ir slystama tarp protingumo bei istatymu ir visuomenes grupiu spaudimo.
Garantuotai nepriversčiau. O dėl nepriėmimo į darbą – ei, o tai čia ne diskriminacija? Jei jau negalime diskriminuoti studentų, kurių pažiūros neleidžia tinkamai dirbti pasirinktoje profesijoje, kodėl galime diskriminuoti darbuotojus? :)
siaip siulyciau pameginti stoti i kunigu seminarija man truputi kliuva zinios apie siuo metu vykdomus stojimus i aukstasias mokyklas lietuvoje bet jei neklystu apie jusu tikejima iki pat istojimo gali buti net nepaklausta. galop gali buti pasiulyta alternatyva religijotyra. tuo tarpu verstis prkatika ikurus kokia nors bendruomenine veikla "ateistinis kelias" ar "tiesos kelias" kaip ir neturetu kilti kliuciu o va darbdaviui rinktis tas kas ant jo loja kaip ir neiseitu. nors jusu pavyzdys i tema ir pilnai suprantamas taciau religines bendruomenes lietuvoje labiau panasios i privatininka nei i valstybines institucijas o privatininkas renkasi kas jam patinka kas ne ir jusu kandidaturos atmetimas gali buti nepabreziamas del jusu poziurio i si darba taip isvengiant kaltinimu diskriminacija. tuo tarpu ligoninem parodyti kad tas asmuo nera kompetetingas dirbti darbo del savo poziurio yra kur kas sudetingiau ir galimas atvejis kad butu siulomos tam tikros jo darbo alternatyvos jahovistui chirurgui dirbti poliklinikoj konsultuojant taciau neoperuoti ligoninese o psichologui homofobui tam tikra specializuota sritis kur butu galima isvengti susidurimo su homoseksualais.
dazniausiai taip ir daroma ir tai tampa rakstis siltoj vietoj kai po to tokiu ilgameciu psichologu straipsniai keliauja po spauda lyg ir su tam tikru "svoriu" kad specialisto zodis.
O kaip užtikrinsi, kad žmonės žinotų apie jo praktiką? Ar duotu atveju mokiniai irgi žinos, kad jų psichologė – religinė fanatikė? Ir ar turės jie pasirinkimą (kiek įsivaizduoju, daugelyje mažesnių mokyklų yra tik vienas psichologas)? Problemėlė yra tame, kad pacientas paprastai neturi pakankamai informacijos tam, kad įvertintų, kiek veiksmingas jam taikomas gydymas.
neuztikrinsi taip kaip neuztikrinsi jog biologija nebus destoma kreacionistu. o apie darbuotojus zinios labai greitai sklando ir tuoj patys pedagogai su pasaipa vaikam pasakotu apie kolega. kaip ir sunku man vertinti to tipo darbuotoju mokyklose nauda ir kiek vaikai linke i juos kreiptis isvis su savo problemom. beje juk daug atveju kai su tokio tipo problema kuomet pasimetes asmuo del savo orientacijos kreipiasi net i kunigus ir ne visada jie gauna i snuki svestu vandeniu nuo ju. zinoma pagalbos irgi nelabai dazniau siuloma apgalvoti savo "pasimetima" :roll:
Problemėlė yra tame, kad pacientas paprastai neturi pakankamai informacijos tam, kad įvertintų, kiek veiksmingas jam taikomas gydymas. Toks populiarus ekonomikoje reiškinys, vadinamas „informacine asimetrija“, kurio libertarai dažnai nepastebi, nors visos efektyvios rinkos hipotezės remiasi informacinės simetrijos prielaida, kuri realybėje tiesiog negalioja.
jei neklystu pagal informacine asimetrija dauguma tokiu paslaugu linkusios nykti (ar isnykti) tuo tarpu medicinos srityje tas isvengiama nes cia galioja skestanciojo meginimas griebtis siaudo tad kad ir kokios zinios pas pacienta apie ta sriti jis vis vien kreipiasi nepriklausomai netgi i gaunama paslaugu kokybe.
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2010-08-12 16:51

son wrote:siaip siulyciau pameginti stoti i kunigu seminarija man truputi kliuva zinios apie siuo metu vykdomus stojimus i aukstasias mokyklas lietuvoje bet jei neklystu apie jusu tikejima iki pat istojimo gali buti net nepaklausta.
Priešingai, ten labai mažai dėmesio kreipiama į egzaminų rezultatus, o didžiausias dėmesys skiriamas aiškinantis „pašaukimą“ – svarbiausioji stojimo dalis yra pokalbis su seminarijos psichologu, kuris aiškinasi tavo motyvus ir dvasinį tvirtumą.
neuztikrinsi taip kaip neuztikrinsi jog biologija nebus destoma kreacionistu.
Kreacionistas gali dėstyti biologiją (ir fanatikė gali būti psichologe), jei darbe laikosi nustatytų taisyklių, t. y. jei kreacionistas dėsto tai, kas numatyta programoje, o psichologė laikosi atitinkamo elgesio kodekso. Šiuo konkrečiu atveju ji aiškiai deklaravo, kad atsisako laikytis elgesio kodekso. Jei mokytojas ims dėstyti ne tai, kas numatyta programoje, jis labai greitai skris iš darbo.
jei neklystu pagal informacine asimetrija dauguma tokiu paslaugu linkusios nykti (ar isnykti) tuo tarpu medicinos srityje tas isvengiama nes cia galioja skestanciojo meginimas griebtis siaudo tad kad ir kokios zinios pas pacienta apie ta sriti jis vis vien kreipiasi nepriklausomai netgi i gaunama paslaugu kokybe.
Nelabai supratau, kodėl tos paslaugos linkusios išnykti? Apskritai informacijos asimetrija išlieka visą laiką (ir didėja augant mokslo žinioms ir įvairių procesų sudėtingumui).
User avatar
son
senbuvis
Posts: 2630
Joined: 2005-04-05 08:31
Location: Kaunas/London

2010-08-12 17:53

RB wrote:Jei mokytojas ims dėstyti ne tai, kas numatyta programoje, jis labai greitai skris iš darbo.
nesu tuom tikras nes ne karta teko matyti (mass media) kaip piketuojantys tevai gina tokio tipo mokytojus jav.
Nelabai supratau, kodėl tos paslaugos linkusios išnykti? Apskritai informacijos asimetrija išlieka visą laiką (ir didėja augant mokslo žinioms ir įvairių procesų sudėtingumui).
cia OT o ir mano atmintis slubuoja bei tingiu (per karsta)perziureti wiki ka raso bet jei neklystu demesys krypsta i:
1. negaudamas informacijos apie produkta klientas kreipiasi kur ta informacija lengviau pasirenkama ir renkasi kita produkta
2. tarkim draudimo bendrove nenori prisiimti dideles rizikos ir vengia suteikti tokio tipo paslaugas (cia is force majeure tipo)
is cia einama i paslaugu kainu pokyti arba produkto nykima rinkoje.
bet cia is lempos tad gal ir nusisneku :wink:
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2010-08-13 15:42

son wrote:1. negaudamas informacijos apie produkta klientas kreipiasi kur ta informacija lengviau pasirenkama ir renkasi kita produkta
Neteisingai supranti, kas ta informacinė asimetrija. Pvz., kai perki medicinos paslaugas, jų pardavėjas (medikas) visuomet turi daugiau žinių šioje srityje negu tu. Taigi, tu negali objektyviai vertinti tau parduodamų paslaugų kokybės ir turi tiesiog pasitikėti jo žodžiu. Lygiai taip pat pirkamas maistą ar gėrimus tu neturi realių galimybių atlikti kiekvienos prekės ekspertizės ir patikrinti kad ir nitratų kiekį, ir pan. Eidamas pas kitą mediką ar į kitą maisto parduotuvę tu nieko nelaimėsi, nes informacinė asimetrija išliks.
Būtent dėl šitos asimetrijos yra reikalinga valstybinė kontrolė, higienos normos ir t. t. JAV iki XIX a. pabaigos geriamasis vanduo buvo siaubingai užterštas. Padėtis pasikeitė tik įvedus higienos normas, laisvoji rinka to nesureguliavo.
User avatar
son
senbuvis
Posts: 2630
Joined: 2005-04-05 08:31
Location: Kaunas/London

2010-08-14 19:21

RB wrote:Neteisingai supranti, kas ta informacinė asimetrija. Pvz., kai perki medicinos paslaugas, jų pardavėjas (medikas) visuomet turi daugiau žinių šioje srityje negu tu. Taigi, tu negali objektyviai vertinti tau parduodamų paslaugų kokybės ir turi tiesiog pasitikėti jo žodžiu. Lygiai taip pat pirkamas maistą ar gėrimus tu neturi realių galimybių atlikti kiekvienos prekės ekspertizės ir patikrinti kad ir nitratų kiekį, ir pan. Eidamas pas kitą mediką ar į kitą maisto parduotuvę tu nieko nelaimėsi, nes informacinė asimetrija išliks.
Būtent dėl šitos asimetrijos yra reikalinga valstybinė kontrolė, higienos normos ir t. t. JAV iki XIX a. pabaigos geriamasis vanduo buvo siaubingai užterštas. Padėtis pasikeitė tik įvedus higienos normas, laisvoji rinka to nesureguliavo.
na ne taip ir nuklydau i lankas:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Market ... on_markets
The article draws some conclusions about the cost of dishonesty in markets in general:
The cost of dishonesty, therefore, lies not only in the amount by which the purchaser is cheated; the cost also must include the loss incurred from driving legitimate business out of existence.

tad informacine asimetrija islieka kaip rasot taciau ilgaainiui konkurencija taip pat daro savo islaikyti produkta rinkoj. zinoma produkto reguliavimo taisykles rinkoje yra butinos nes visuomene nera utopiskai protinga ir sazininga.
User avatar
Vajezus
emeritas
Posts: 3808
Joined: 2004-04-19 11:19
Location: Vilnius
Contact:

2010-08-24 12:39

Panelės Keeton byla pasibaigė pralaimėjimu: http://www.pinknews.co.uk/2010/08/23/an ... al-appeal/
Post Reply