Ar gintumet religingus zmones nuo ateistinio persekiojimo?

Kokia moralės kilmė? Kaip turėtumėme elgtis? Aptarkime visa tai šiame forume.
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2010-08-06 14:24

E_on wrote:ou je, kitoki mastyma reikia tiesiog remontuoti.
Ne, žinoma, kad nereikia. Jei būsimas chirurgas mano, jog kraujo perpylimas yra nuodėmė, todėl geriau leisti pacientui numirti, tai su jo nusistatymu viskas gerai ir negalima pažeisti šventos žmogaus teisės į savo įsitikinimus. Jokių problemų.

Beje, o jei aš įstosiu į kunigų seminariją ir kasdien aiškinsiu, kad dievo nėra, mane iš ten išmes ar ne? Ar vis tik gerbs mano teisę į „kitokį mąstymą“?
E_on
naujokas
Posts: 62
Joined: 2010-07-14 22:41

2010-08-06 15:18

gal konkreciai zinai kaip sita siaubune motera :twisted: ketino traumuoti ir zaloti jaunu geju gyvenimus (o gal jau taip dare? :o ) kad jau pateikineji analogus su jehoviskais?
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2010-08-06 18:06

E_on wrote:gal konkreciai zinai kaip sita siaubune motera :twisted: ketino traumuoti ir zaloti jaunu geju gyvenimus (o gal jau taip dare? :o ) kad jau pateikineji analogus su jehoviskais?
Egzistuoja tam tikros taisyklės, kaip turi elgtis tam tikros profesijos atstovas. Jei mokymo įstaiga reikalauja, kad būsimi tos profesijos atstovai laikytųsi atitinkamo etikos kodekso, tai jau kiekvieno žmogaus pasirinkimas, sutikti su taisyklėmis arba nestoti į tokią mokymo įstaigą.
Ir man labai įdomu, kaip šita moteriškaitė galės padėti sutrikusiam homoseksualiam mokiniui, kuris ateis pas ją pasikonsultuoti? Paaiškindama, kad jo elgesys nuodėmingas ir jis turi atgailauti bei pakeisti savo orientaciją?

Beje, neatsakei man – tai ar turi teisę kunigų seminarija manęs nepriimti arba išmesti, jei aš viešai deklaruosiu esąs ateistas?
User avatar
Vajezus
emeritas
Posts: 3808
Joined: 2004-04-19 11:19
Location: Vilnius
Contact:

2010-08-06 20:29

E_on wrote:gal konkreciai zinai kaip sita siaubune motera :twisted: ketino traumuoti ir zaloti jaunu geju gyvenimus (o gal jau taip dare? :o ) kad jau pateikineji analogus su jehoviskais?
Imkime ir pasinagrinėkime panelės Keeton ieškinį:
Dr. Anderson-Wiley first stated that the faculty would like to see Miss Keeton’s writing skills improve and that she would need to take an English Composition class.
Dr. Anderson-Wiley then reported to Miss Keeton that the faculty is concerned with certain of Miss Keeton’s beliefs and views that she has shared in class and with other students pertaining to GLBT (Gay, Lesbian, Bisexual, and Transgender) issues.
Panelei Keeton buvo sudarytas "Remediation Plan" (berods, kažkas panašaus į papildomą individualų mokymo planą)
The written Remediation Plan given Miss Keeton presents two areas of required improvement. One identifies that her written assignments need to improve in technical-grammatical and organizational quality, and requires certain remediation steps to be taken. The second identifies as professionally suspect her views on homosexuality and transgendered persons.

The Remediation Plan, at page 3, states as follows:
Another equally important question that has arisen over the last two semesters is Jen’s ability to be a multiculturally competent counselor, particularly with regard to working with gay, lesbian, bisexual, transgender, and queer/questioning (GLBTQ) populations. Jen has voiced disagreement in several class discussions and in written assignments with the gay and lesbian “lifestyle.” She stated in one
paper that she believes GLBTQ “lifestyles” to be identity confusion. This was during her enrollment in the Diversity Sensitivity course and after the presentation on GLBTQ populations.
Faculty have also received unsolicited reports from another student that [Miss Keeton] has relayed her interest in conversion therapy for GLBTQ populations, and she has tried to convince other students to support and believe her views.

The faculty members in the Remediation Plan further opine that Miss Keeton’s views depart from what “the psychological research about GLBTQ populations asserts,” viz., that “sexual orientation is not a lifestyle or choice, but a state of being.”

The faculty members also stated in the Remediation Plan their opinion that psychological research reveals that conversion therapy is ineffective and may be harmful. The faculty members additionally note in the Remediation Plan that the American Psychological Association in 1973 removed homosexuality from its list of mental disorders.
Reiškias, situacija tokia. Panelė ne vien turi nuomonę, kad homoseksualumas - "gyvenimo būdas", bet ir domisi "conversion therapy" - taip anglų kalba vadinamos įvairios praktikos, kurių tikslas - pertaisyti homoseksualius žmones į heteroseksualius; šiais laikais jomis užsiima įvairaus plauko religinės organizacijos, žadančios pagydymą "through the power of Jesus Christ". Nesunku suprasti, kad jai dirbant mokyklos psichologe gali nutikti istorija, panaši į šitą.

Todėl panelei Keeton ir buvo rekomenduota šiek tiek praplėsti akiratį:
Jen will attend at least three workshops prior to the end of the fall 2010 semester which emphasize improving cross-cultural communication,
developing multicultural competence, or diversity sensitivity training toward working with GLBTQ populations. She will provide to her advisor evidence in the form of attendance certificates.

Jen will continue to develop her knowledge base on GLBTQ issues by outside reading on the topic. She will read at least ten articles in peer-reviewed counseling or psychological journals that pertain to improving counseling effectiveness with GLBTQ populations. There is much research available on the ALGBTIC [Association for Lesbian, Gay, Bisexual, and Transgender Issues in Counseling] webpage under Resources.

Jen will work to increase exposure and interaction with gay populations. One such activity could be attending the Gay Pride Parade in Augusta. She will report on these interactions in her reflections (below).
O dabar - vyšnia ant kokteilio:
Dr. Anderson-Wiley, holding her hands out to represent the two options, told Miss Keeton that she had a choice of standing by the Bible or by the ACA (American Counseling Association) Code of Ethics.
Miss Keeton stated if there is no middle ground that conforms to both, her fidelity is to the Bible.
Taigi, jei kažkas įsivaizduoja, kad po tokių pareiškimų panelė Keeton gali dirbti psichologe, tai kodėl psichiatru negalėtų dirbti žmogus, tikintis, kad psichinės ligos - tai apsėdimas, ir ketinantis jas gydyti švęstu vandeniu? Kodėl turėtume diskriminuoti jį dėl jo tikėjimo?

P.S. Atkreipiu dėmesį, kad visa medžiaga, kurią pateikiau - iš panelės Keeton ieškinio. Neabejoju, kad atsakovų pateiktoje medžiagoje rastume kur kas įdomesnių faktų, nei tie, kuriuos selektyviai išdėstė ieškovė.
Hubertas
pradedantis
Posts: 203
Joined: 2008-12-27 15:19

2010-08-06 21:58

Vajezus wrote:Imkime ir pasinagrinėkime panelės Keeton ieškinį...
štai kaip argumentuojama kūju :)
User avatar
son
senbuvis
Posts: 2630
Joined: 2005-04-05 08:31
Location: Kaunas/London

2010-08-06 22:13

Hubertas wrote:štai kaip argumentuojama kūju :)
i kuri "delfistam" ir religingiesiems nusispjaut.. neperskaito net puses to o jei ir perskaito maza ka supranta isvadom padaryti. (no offence ne pries viena asmeni cia rasiusi komentara tiesiog meginu apibendrinti savo nusivylima kai kurio "tipo" zmoniu mastysena)
E_on
naujokas
Posts: 62
Joined: 2010-07-14 22:41

2010-08-08 09:28

tas atvejis tik parode, kaip geju & Co ideologija veikia ir kaip instituciskai vykdo represijas pries kitamincius. nieko naujo, zodziu.
User avatar
Vajezus
emeritas
Posts: 3808
Joined: 2004-04-19 11:19
Location: Vilnius
Contact:

2010-08-08 10:28

E_on wrote:tas atvejis tik parode, kaip geju & Co ideologija veikia ir kaip instituciskai vykdo represijas pries kitamincius. nieko naujo, zodziu.
Aha, o medikų ideologija veikia ir instituciškai vykdo represijas prieš kitaminčius, norinčius vėžį gydyti švęstu vandeniu :)

Jei trumpai - ar tu bent skaitei, ką aš rašiau, ar tik kaip prisukama beždžionėlė rašinėji nesąmones?
User avatar
Legionas
senbuvis
Posts: 2539
Joined: 2004-11-03 12:17
Location: Sask

2010-08-08 16:11

Vajezus wrote: Reiškias, situacija tokia. Panelė ne vien turi nuomonę, kad homoseksualumas - "gyvenimo būdas", bet ir domisi "conversion therapy" - taip anglų kalba vadinamos įvairios praktikos, kurių tikslas - pertaisyti homoseksualius žmones į heteroseksualius;
Taigi turime klasikinį mokslinės minties cenzūros atvejį. Nieko blogo terapijoje iš principo nėra jei žmogus jaučia turįs problemą. Terapija neefektyvi? Gal reikia daugiau mokslinių tyrimų kaip ją padaryti efektyvesnę?
User avatar
Legionas
senbuvis
Posts: 2539
Joined: 2004-11-03 12:17
Location: Sask

2010-08-08 18:30

Ramzajus wrote:O kurios iš tų konversijos terapijų yra su "moksline mintimi"?
Koks skirtumas. Jei tokių ir nebūtų tai nėra gera priežastis drausti žmonėms studijuoti terapiją. Gal panelė Keeton sukurs sėkmingesnę terapiją nei ligšiolinės.
E_on
naujokas
Posts: 62
Joined: 2010-07-14 22:41

2010-08-10 10:46

Vajezus wrote:bet ir domisi "conversion therapy" - taip anglų kalba vadinamos įvairios praktikos, kurių tikslas - pertaisyti homoseksualius žmones į heteroseksualius;
nu ir del sventos ramybes - kodel negalima dometis situo dalyku? dogma ar tabu kazkoks cia?
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2010-08-10 13:32

E_on wrote:nu ir del sventos ramybes - kodel negalima dometis situo dalyku? dogma ar tabu kazkoks cia?
O ar galima gydytojui „domėtis“ gydančiu maldų poveikiu, visiems įrodinėti, kad ligos – bausmė už nuodėmes, ir reikia jas gydyti ne vaistais, o meldžiantis ar atgailaujant? Leistum tokiam studentui tapti mediku ir eit „gydyti“ žmonių?
User avatar
Cosmomental
naujokas
Posts: 74
Joined: 2010-06-27 17:19
Location: Kalnuose
Contact:

2010-08-10 13:45

Aš tikrai ne už maldas, bet juk tie patys daktarai sako, kad daug ligų atsiranda dėl blogos nuotaikos, streso ir panašių dalykų. Taipat reikėtų nepamiršt placebo efekto. Manau, kad saviįtaiga galingas dalykas.
E_on
naujokas
Posts: 62
Joined: 2010-07-14 22:41

2010-08-10 14:09

RB wrote:Leistum tokiam studentui tapti mediku ir eit „gydyti“ žmonių?
kodel tu draudi norintiems gydytis tokiais jiems priimtinais budais? kodel jie turi kenteti ir varzyti savo laisve del to kad kazkam liberastines ir tolerastines dogmos atrodo svarbesnes uz zmoniu pasirinkimus?
User avatar
Legionas
senbuvis
Posts: 2539
Joined: 2004-11-03 12:17
Location: Sask

2010-08-10 17:04

Potenciali žala yra bet kokiame gydyme. Pažiūrėk ant bet kurio vaistų buteliuko kiek šalutinių efektų išvardinta.
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2010-08-11 02:12

E_on wrote:kodel tu draudi norintiems gydytis tokiais jiems priimtinais budais? kodel jie turi kenteti ir varzyti savo laisve del to kad kazkam liberastines ir tolerastines dogmos atrodo svarbesnes uz zmoniu pasirinkimus?
Taip jau susiklostė, kad šiuolaikinėse civilizuotose valstybėse draudžiamas sukčiavimas. Bet žinoma, tamsta visada gali keliauti į Afriką, kur vis dar populiarus gydymas maldomis, užkeikimais ar trintu dramblio mėšlu. Tiesa, daugelyje Afrikos šalių įstatymai tai irgi draudžia, bet realiai neretai niekas negali sutrukdyti apsukriam šarlatanui pelnytis iš tamsių vietinių, kurie „laisvai renkasi“ neturėdami absoliučiai jokios informacijos apie tai, ką gi jie iš tiesų renkasi ir ką galėtų pasirinkti. Nes žinoma, reikalauti, kad gydytojas suteiktų pacientui teisingą informaciją yra „liberastinė ir tolerastinė dogma“.

O tamstai linkiu po geros autoavarijos patekti pas tokį Jahovos liudytoją ir numirti dėl kraujo netekimo. Žinoma, juk negalima nuspręsti už tave, kol gulėsi be sąmonės, ir vietoje to pasirūpinti, kad pakliūtum pas „liberastinių ir tolerastinių normų“ varžomą specialistą.

Ir nors du kartus pakartojau klausimą, aš vis dar nesulaukiau atsakymo, tai ar galiu aš įstoti į seminariją ir tapti kunigu, nuolat kartodamas, kad dievo nėra? Ar tamstos pasirinkimo laisvės principas netaikomas katalikiškoms dogmoms, tik „liberastinėms ir tolerastinėms“?
User avatar
son
senbuvis
Posts: 2630
Joined: 2005-04-05 08:31
Location: Kaunas/London

2010-08-11 18:31

RB wrote:Taip jau susiklostė, kad šiuolaikinėse civilizuotose valstybėse draudžiamas sukčiavimas. Bet žinoma, tamsta visada gali keliauti į Afriką, kur vis dar populiarus gydymas maldomis, užkeikimais ar trintu dramblio mėšlu. Tiesa, daugelyje Afrikos šalių įstatymai tai irgi draudžia, bet realiai neretai niekas negali sutrukdyti apsukriam šarlatanui pelnytis iš tamsių vietinių, kurie „laisvai renkasi“ neturėdami absoliučiai jokios informacijos apie tai, ką gi jie iš tiesų renkasi ir ką galėtų pasirinkti.
o kas lietuvoje buvo nuteistas uz sarlatanizma ir kokie konkreciai istatymai apriboja man pardavineti svesta medu ar gydancius "lolipop" kryziukus? jei as moku mokescius? kazkaip negirdejau jog ekstraseansai nors smagumo delei patektu teisman ir sulauktu kokio nors nuosprendzio. bet gal jus zinot tokiu atveju tad butu idomu kad pasidalintumet.
Ir nors du kartus pakartojau klausimą, aš vis dar nesulaukiau atsakymo, tai ar galiu aš įstoti į seminariją ir tapti kunigu, nuolat kartodamas, kad dievo nėra?
siaip jokio istatymo nusakancio kad tai jum draudziama manau (neteko girdeti) isties nera o nepriimtam ir kreipiantis i teisma galbut netgi priverstumet jus priimti.. tik va klausimas ar kas po to jus idarbintu.
taip pat ir toks "netikes" med. studentas irgi turetu teise mokintis taciau idarbinti jo neitu o va privacia veikla jam verstis zmonem zinant apie jo "praktika" ir norintiem taip "gydytis" irgi turbut nedraudziama.
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2010-08-11 21:38

son wrote:o kas lietuvoje buvo nuteistas uz sarlatanizma ir kokie konkreciai istatymai apriboja man pardavineti svesta medu ar gydancius "lolipop" kryziukus?
Konkurencijos taryba teoriškai turėtų bausti dėl klaidinančios reklamos. Praktiškai ji nepajėgi kreipti dėmesį į smulkmę. Čia įmanoma bausti tik nusiuntus minėtai tarybai skundą arba kreipiantis į teismą privataus kaltinimo tvarka dėl sukčiavimo.
Tiesiog kai kuriais atvejais, kur padariniai gali būti itin skaudūs, taikomi tam tikri reikalavimai ir kontrolė, siekiant užkirsti kelią sukčiavimui a priori.
son wrote:siaip jokio istatymo nusakancio kad tai jum draudziama manau (neteko girdeti) isties nera o nepriimtam ir kreipiantis i teisma galbut netgi priverstumet jus priimti..
Garantuotai nepriversčiau. O dėl nepriėmimo į darbą – ei, o tai čia ne diskriminacija? Jei jau negalime diskriminuoti studentų, kurių pažiūros neleidžia tinkamai dirbti pasirinktoje profesijoje, kodėl galime diskriminuoti darbuotojus? :)
son wrote:taip pat ir toks "netikes" med. studentas irgi turetu teise mokintis taciau idarbinti jo neitu o va privacia veikla jam verstis zmonem zinant apie jo "praktika" ir norintiem taip "gydytis" irgi turbut nedraudziama.
O kaip užtikrinsi, kad žmonės žinotų apie jo praktiką? Ar duotu atveju mokiniai irgi žinos, kad jų psichologė – religinė fanatikė? Ir ar turės jie pasirinkimą (kiek įsivaizduoju, daugelyje mažesnių mokyklų yra tik vienas psichologas)? Problemėlė yra tame, kad pacientas paprastai neturi pakankamai informacijos tam, kad įvertintų, kiek veiksmingas jam taikomas gydymas. Toks populiarus ekonomikoje reiškinys, vadinamas „informacine asimetrija“, kurio libertarai dažnai nepastebi, nors visos efektyvios rinkos hipotezės remiasi informacinės simetrijos prielaida, kuri realybėje tiesiog negalioja.
Dėl draudimo – reikėtų daug kapstytis po įvairius teisės aktus. Manau, kad draudžiama (bent jau kol jis vadinasi „gydytoju“, o ne, pvz., „maldos terapeutu“).
Post Reply