Ne visai taip, bet galima.7x wrote:tačiau mes negalime, pavyzdžiui, Spartos kultūros aiškinti tik natūralia atranka ir atsitiktinėmis mutacijomis, a.k.a. evoliucija.
Darvinistinė evoliucija yra pats pats primityviausias mokymosi algoritmas, kitaip selektyvus mokymosi algoritmas. Ant viršaus mes turime nervų sistemą, kur veikia adaptyvus-selektyvus mokymosi algoritmas, o dar ant viršaus mes turime kultūrinę evoliuciją kuri irgi, iš esmės yre adaptyvus-selektyvus algoritmas. Visur veiki natūrali atranka, bet ne visur variklis yra atsitiktinės mutacijos.
Tik reikia prisiminti, jog natūrali atranka nesirūpina individų ar populiacijų gerbūvių, o rūpinasi tik genų gerbūviu (tai dažnai sutampa su gerbuviu individui, bet toli gražu ne visada. Pvz. individo vidutinė gyvenimo trukmė yra tokia kokia naudingiausia genams išlikti ir plisti, o ne kokios norėtųsi individui).
T.y. civilizacijoje įsivyrauja tokie papročiai, kurie naudingiausi tiems papročiams išlikti ir plisti. Dažnai tai naudinga tos civilizacijos gyventojams, bet nebūtinai.
Jei pažiūrės į bet kurią žmonių kultūrą ir kaip ji įgyja naujus papročius ir atsikrato senų: atrasi labai panašų mokymosi algoritmą, kaip ir reinforcement learning teorijoje, daugiarankio bandito atveju (http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-armed_bandit):
Visada veikia santykis tarp didžiosios populiacijos dalies noro eksploatuoti turimus papročius (konservatyvi dalis, pvz bažnyčia) ir mažumos, kuri bando pritaikyti naujus papročius, arba pakeiti senus (pvz skeptikas.org.).