Kas yra žodžio laisvė?

Visos temos, susijusios su socialiniais mokslais.
D3monas
senbuvis
Posts: 2100
Joined: 2008-05-10 16:22

2015-07-16 18:55

Sejanus wrote:Gal tiesiog neteko.
Mano vienintelė pažintis su šiuo žodžiu - komentarai delfiuose. Tikriausiai todėl ir neteko.
User avatar
bro1
pradedantis
Posts: 362
Joined: 2005-06-25 19:42
Location: Velingtonas, NZ
Contact:

2015-07-28 13:48

Sejanus wrote:
Tikriausiai dėl to, jog neteko matyti protingo pasisakymo iš žmogaus, kuris vartotų šį žodį.
Gal tiesiog neteko. Man tiesa sakant teko, ir labai daug. O gal tu paprasčiausiai tų pasisakymų nelaikai protingais, visko gali būti. Apskritai tai beveik visi jau naudoja šį žodį. Gerai prigijo, ne be pačių tolerastų pastangų.
Tolerancija yra gerai. Iškreiptas tolerancijos suvokimas - toks kaip: "reikia leisti reklamuoti moterų prievartavimą" yra blogai.

Kadangi sistemą perkėliau į wordpress tenka pataisyti nuorodą, kad nebūtų pamestas kontekstas: http://old.laisvamaniai.com/laisvamania ... ti-nieksas
User avatar
bro1
pradedantis
Posts: 362
Joined: 2005-06-25 19:42
Location: Velingtonas, NZ
Contact:

2015-07-28 13:54

sejanus wrote:Internetas juos jau seniai rebrandino kaip Social Justice Warriors. SJW for short, o Lietuvoje turime žodį tolerastas.
Kadangi tą terminą naudoji paniekinamai, tai gal papasakok kuo tau kliūna socialinės teisybės siekimas?
User avatar
Sejanus
senbuvis
Posts: 1669
Joined: 2008-11-16 14:41

2015-07-28 19:11

Sejanus wrote:Kaip gi nepaminės rape culture. Fanatiškas sektantas slepiasi po žodžiu „laisvamaniai“
bro1 wrote:Iškreiptas tolerancijos suvokimas - toks kaip: "reikia leisti reklamuoti moterų prievartavimą" yra blogai.
Case in point
User avatar
melodetektorius
pradedantis
Posts: 248
Joined: 2013-10-14 13:54
Contact:

2018-01-30 14:18

melodetektorius wrote:
2014-12-05 14:40
D3monas wrote:
Vilius wrote:Tai čia gaunasi tarsi bauda už Ad hominem naudojimą. Kas gal nėra tokia jau bloga idėja?
Yra bloga idėja. Bet kokią idėjų ar asmens pozicijos kritiką, kritikos gavėjas bus linkęs priimti asmeniškai, todėl jis visada bus pasiruošęs rėkti, kad tai puola, o ne idėjas. Tarkime, jėzusėlio reklamoje naudoti ne(be)galima, nes jo fanų klubas įsižeidė dėl to. O juk rūbų reklamoje naudoti ne ad hominem, bet tiesiog jėzusėlio fanų klubo simbolika. Labiau nukreipti saviraišką į idėją, o ne į žmones, vargu ar įmanoma. Bet turime ką turime - jėzusėlis tapo neliečiamas, nes fanų klubas įsižeidė ir priėmė tai asmeniškai.
O kur yra įrodymas, kad Jėzus nenešioja džinsų? Kur? Ar jis vaikšto nuogas? Jeigu anksčiau jis nedėvėjo džinsų, tai nereiškia, kad dabar jis nedėvi, laikai keičiasi, anksčiau ir žmogus nedėvėjo džinsų. Jei net medžio lapas nenukrenta Dievui nepanorėjus, tai džinsai tai pat yra Dievo kūrinys. Kaip žinome, Dievas sukūrė žmogų pagal savo atvaizdą; žmogus panašus į Dievą - Dievas į žmogų. Kodėl turi skirtis jų apranga? Jei yra įrodymas, kad Jėzus šiais laikais nedėvi džinsų, tai teismas turėtu pateikti įrodymą ką šiais laikais dėvi Jėzus - suknelę gal?

Rodosi (persižegnoju), kad Jėzus nieko prieš džinsus neturi. Laikosi Žemiškos mados, juk čia praleido vaikystę. Galbūt jo Tėvui ir nelabai patinka :D

https://lietuvosdiena.lrytas.lt/aktuali ... u-4455395/
vvv2
senbuvis
Posts: 1178
Joined: 2007-08-02 11:24
Location: Kaunas city
Contact:

2018-01-30 15:11

melodetektorius wrote:
2018-01-30 14:18
Jėzus nieko prieš džinsus neturi. Laikosi Žemiškos mados, juk čia praleido vaikystę. Galbūt jo Tėvui ir nelabai patinka :D
1. Džinsai buvo sukurti kaip "atsparūs drabužiai" juodadarbiams dar visai neseniai.
2. Jėzaus laikais jokių džinsų nebuvo, todėl kaip ir beprasmiška naudoti dabartinei reklamai.
3. Tema apie "žodžio laisvę" lyg ir nesisieja su džinsais?

.. taigi, su žodžio laisve reikia elgtis atsargiai, štai trys žymių gerbiamų asmenybių "paslydimai":

1. "telefonas, kuris turi per daug trūkumų, kad jį būtų galima rimtai laikyti komunikacijos priemone“
(Viljamas Ortonas, „Western Union“ prezidentas, 1876 m.)

2. „nėra pagrindo manyti, kad kas nors norėtų turėti kompiuterį namuose“
(Kenas Olsonas, „Digital Equipment Corp.“ įkūrėjas, 1977 m.).

3. “Man atrodo, kad bet kuriam vartotojui visada pakaks operatyvios atminties 640 KB.”
.. čia net ne megabaitai, čia tik kilobaitai.
(Bilas Geitsas, 1980m.)


:)
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 5553
Joined: 2011-10-03 09:35

2018-01-31 13:04

Ir šita citata labai tinka į kompaniją:

29 Netrukus po tų nelaimių dienų saulė užtems, mėnulis nebeduos šviesos, žvaigždės kris iš dangaus, ir dangaus galybės bus sukrėstos. 30 Tuomet danguje pasirodys Žmogaus Sūnaus ženklas, o visos žemės tautos ims raudoti ir pamatys Žmogaus Sūnų, ateinantį dangaus debesyse su didžia galybe ir šlove. 31 Jis pasiųs savo angelus, kurie skardžiais trimitų garsais surinks jo išrinktuosius iš visų keturių šalių, nuo vieno dangaus pakraščio iki kito. 32 Pasimokykite iš palyginimo su figmedžiu: kai jo šaka suminkštėja ir sprogsta lapai, jūs žinote, jog artinasi vasara. 33 Taip pat, visa tai išvydę, žinokite, jog jis arti, prie slenksčio. 34 Iš tiesų sakau jums: nepraeis ši karta, iki visa tai įvyks.

Jėzus pagal Matą, 24
User avatar
melodetektorius
pradedantis
Posts: 248
Joined: 2013-10-14 13:54
Contact:

2018-01-31 13:51

vvv2 wrote:
2018-01-30 15:11
melodetektorius wrote:
2018-01-30 14:18
Jėzus nieko prieš džinsus neturi. Laikosi Žemiškos mados, juk čia praleido vaikystę. Galbūt jo Tėvui ir nelabai patinka :D
1. Džinsai buvo sukurti kaip "atsparūs drabužiai" juodadarbiams dar visai neseniai.
2. Jėzaus laikais jokių džinsų nebuvo, todėl kaip ir beprasmiška naudoti dabartinei reklamai.
3. Tema apie "žodžio laisvę" lyg ir nesisieja su džinsais?

.. taigi, su žodžio laisve reikia elgtis atsargiai, štai trys žymių gerbiamų asmenybių "paslydimai":

1. "telefonas, kuris turi per daug trūkumų, kad jį būtų galima rimtai laikyti komunikacijos priemone“
(Viljamas Ortonas, „Western Union“ prezidentas, 1876 m.)

2. „nėra pagrindo manyti, kad kas nors norėtų turėti kompiuterį namuose“
(Kenas Olsonas, „Digital Equipment Corp.“ įkūrėjas, 1977 m.).

3. “Man atrodo, kad bet kuriam vartotojui visada pakaks operatyvios atminties 640 KB.”
.. čia net ne megabaitai, čia tik kilobaitai.
(Bilas Geitsas, 1980m.)


:)

Ar "žodžio laisvė neturi nieko bendro su saviraiškos laisvę?

Sakote: džinsai buvo sukurti kaip "atsparūs drabužiai" juodadarbiams dar visai neseniai. O ar Jėzus yra "baltarankis"? Juk kažkada staliumi dirbo, o dabar net nespėja visų tikinčiųjų norų pildyti. :roll:

Neįsižeiskite, tačiau šiuo atveju man tamstos smegenys primena fosiliją. :wink:

Atsiliekate nuo gyvenimo: http://www.telegraph.co.uk/news/newstop ... eiled.html
vvv2
senbuvis
Posts: 1178
Joined: 2007-08-02 11:24
Location: Kaunas city
Contact:

2018-01-31 13:52

Lionginas wrote:
2018-01-31 13:04
Ir šita citata labai tinka į kompaniją:
Citata: "Viskas išvengiama, tik reikia tuos, kas taip stengiasi kurt tą dirbtinı intelektą, išvežt, kad daugiau jų niekas nematytų ir negirdètų. Ir įsivyraus Žemėje šviesa ir taika".

p.s.
.. čia šiandieninis komentaras prie straipsnio apie dirbtinį intelektą.


:)
DrHarisLacan
pradedantis
Posts: 218
Joined: 2015-05-29 11:16

2018-02-09 09:52

Tiesa sakant, ir as paklausciau kas siame forume, yra zodzio laisve? Nes walstreete ir sypseneles deliot leidzia ;D.
DrHarisLacan
pradedantis
Posts: 218
Joined: 2015-05-29 11:16

2018-02-09 09:56

reikia elgtis atsargiai
Kai zodzio laisve yra suvarzoma, tai gimsta paralitiskos idejos, ir paranojiskos, jeigu sitam forume draudziama keiktis, tai as nesikeiksiu, bet jeigu draudziama jausti minti, ir norus;} ar smailas nera jausmo metafora?:) zinot, tai gal uzdrauskit dainuot? :?
vvv2
senbuvis
Posts: 1178
Joined: 2007-08-02 11:24
Location: Kaunas city
Contact:

2018-02-09 10:20

DrHarisLacan wrote:
2018-02-09 09:56
Kai žodžio laisvė yra suvaržoma, tai gal uždrauskit dainuot? :?
- na "šveplai" dainuoti reikėtų drausti..

p.s.
Sakykim švepla dainelė:
- Jūs negerbiate kitų nuomonės!
- O kas tie kitai tokie, čia rusizmas apie banginius?


:)
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2018-02-09 11:13

DrHarisLacan wrote:
2018-02-09 09:52
Tiesa sakant, ir as paklausciau kas siame forume, yra zodzio laisve?
Na ir įžūlus gi tu :D. Ką tik buvai išleistas iš daboklės, o jau pradedi kažkokias pretenzijas reikšti..
DrHarisLacan
pradedantis
Posts: 218
Joined: 2015-05-29 11:16

2018-02-09 14:29

vvv2 wrote:
2018-02-09 10:20
DrHarisLacan wrote:
2018-02-09 09:56
Kai žodžio laisvė yra suvaržoma, tai gal uždrauskit dainuot? :?
- na "šveplai" dainuoti reikėtų drausti..

p.s.
Sakykim švepla dainelė:
- Jūs negerbiate kitų nuomonės!
- O kas tie kitai tokie, čia rusizmas apie banginius?


:)
O sveplaj mastyt, ir reikst nevapagrystas iliuzija? Tikraj galima? Tada cia jau daug galima.. As ne pretenzijas reiskiu, o noriu zodzio laisves!. :love:
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2018-02-09 14:37

DrHarisLacan wrote:
2018-02-09 14:29
As ne pretenzijas reiskiu, o noriu zodzio laisves!. :love:
O aš noriu va šito procesoriaus. Nu ir kas?
DrHarisLacan
pradedantis
Posts: 218
Joined: 2015-05-29 11:16

2018-02-09 14:48

Despòtas wrote:
2018-02-09 14:37
DrHarisLacan wrote:
2018-02-09 14:29
As ne pretenzijas reiskiu, o noriu zodzio laisves!. :love:
O aš noriu va šito procesoriaus. Nu ir kas?
Tai daug uz ji neverta moket, cia tas biznis, kuris subankrotins microsoft?
https://www.google.lt/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8
deal? 8)
DrHarisLacan
pradedantis
Posts: 218
Joined: 2015-05-29 11:16

2018-07-15 15:56

Cinizmas kaip amatas
Anatolijus Makarovas

Neseniai mūsų tolerantiškos visuomenės moralinis jausmas buvo galiausiai palaužtas. Vienas skandalingas literatorius, niekada, beje, nevaržęs savęs dėl išsireiškimų ir nelaikęs, kad reikėtų naudoti Ezopo kalbą, visiškai aiškiai pasisakė, kad nesveikus nuo gimimo vaikus būtina sunaikinti. Kuo anksčiau, tuo geriau. Verkšlenantis humanizmas tik trukdo nepriekaištingiems rinkos mechanizmams. Kurie, žinia, nėra apsunkinti jokiomis moralinėmis problemomis neapsunkintas, nes orientuoti vien tik į praktinį tikslingumą. Tai, kas jam jokiomis aplinkybėmis nepadeda ar negali padėti, turi būti pašalinta. Ir su galais.

Publikai nuo tokio širdingumo užkirto kvapą. Protinga liberali publicistė kandžiame esė teisingai pastebėjo,kad tereikia tik pradėti nuo nelaimingų vaikystės invalidų, o tada jau neįsirašusius į rinkos ekonomiką bus galima eksterminuoti pagal bet kurį požymį: amžiaus, rasės, nacionalinį, estetinį, kam koks pasirodys logiškas ir ekstra būtinas.

Labai tiksliai pasakyta. Vienok, nuo didelio pasitenkinimo jausmo mane sulaiko vienas pasamprotavimas. Ponai liberalai, juk minėtas gimtasis Nyčės pasekėjas ne pirmąkart rodo savo chamiškus, žmones įžeidžiančius požiūrius ir manieras. Jis grubiai keikėsi savo provokaciniuose straipsniuose „pažangaus“ žurnalo puslapiuose, ir tai laikyta dėsningu džiūgaujančios kūrybinės laisvės proveržiu. Jis šlovino prostituciją, ir kai buvo suprantama kaip iššūkis miesčioniškam konformizmui. Savo „bandymuose“ ekonomine tema jis kokio nors socialinio teisingumo šalininkus pavadindavo niekingais nenusisekėliais; ir tai vėlgi buvo skatinama kaip kiek užaštrintas poleminis triukas sentimentų neturinčios dešiniosios idėjos naudai. Cynicism

Prireikė koketavimo su jau visai kanibališka užmačia, kad net nevaržomų laisvių šalininkai kažkiek suglumtų. Vis tik keista kurti visuomenę ant tokio begėdiško savavališko cinizmo pagrindų.

Deja, neužmirštamasis Ostapas Benderis savo laiku buvo teisus – žmonėms patinka cinizmas. Kaip tam tikrą intelektualinę provokaciją, kaip pateisinimo nereikalaujančią jėgą, kaip atlapaširdžių mėlynakių idealistų paerzinimą. Tačiau kiekvieną kartą tie patys patiria nesuvaidintą moralinę kančią, jaučia, kaip žemė slysta po kojomis, kai nevaržomas cinizmas perauga į visuotinį gluminimą. Taip sakant, iš pikantiško prieskonio virsta nuolatiniu budinčiu patiekalu. Nugalėtojo požiūrį į daiktus. Svarbiausiu, kaip sako aktoriai, priestatu dievo pasauliui.

Gerai pamenu, kad mane sukrėtė per kažkokią laisvę mylinčią radijo stotį transliuota TSRS himno parodija. Laikai buvo neaiškūs, šalis, kaip priklauso marksistiniams pamokslams, juokdamasi kratėsi savo praeities, į saulę išlindęs undergroundas troško revanšo, būtinybė išrauti iš savęs ideologines dogmas nekėlė abejonių, ir vis tik buvo bjauru. Pamenu, dar pagalvojau: gerai, kad šmaikštuoliams neužteko dvasios išsityčioti iš „Internacionalo“. Ir dar pamenu, kaip būdamas euforijoje nuo vykstančių permainų, vis tik liūdnai užjausdamas ir suprasdamas perskaičiau Eugenijaus Jevtušenkos*) eilėraštį „Atsisveikinimas su raudonąja vėliava“. Nes intuityviai suvokiau, kad gluminimas pažemina laisvę. Ir kad atsisveikinimo su didžiąja iliuzija nereikia paversti patyčių stulpu.

Gaila, pavertė. Nemažai smulkių aštraliežuvių šios viską pasaulyje apspjaudančios estetikos rėmuose susikūrė bebaimių atskleidėjų ir persekiojamų tiesos ieškotojų reputaciją. Tariamas persekiojimas paradoksaliu būdu netrukdo jiems klestėti, kas žinomu laipsniu sukompromitavo jų populiarumo nesutaikomą tyrumą. Be to, tai ironija be sąžinės ir gėdos, o tai jau yra tyčiojimasis, turintis gebėjimą nuvarginti nemažiau už bravūrišką entuziazmą kiekviena dingstimi.

Ir vis tik ciniškas požiūris į amžininkus, praeičiai ir ateičiai, viskam, kas mus supa, tvirtai nusėdo visuomeninėje sąmonėje. Ir ypač jos kūrybinėje, kaip dabar sako, kreatyvioje terpėje. Kartais atrodo, kad tas pats kreatyvas tapo netgi šventvagystės sinonimu. O šventvagystė, savo ruožtu, skelbiamos pirmuoju kūrybinės laisvės ženklu.

Prieš kažkiek laivo vos nesusibariau su savo draugais dailininkais. Jie, aišku, piktinosi dėl jų meninių paieškų persekiotojus ir buvau pasirengęs dėl jų piktintis, jei būčiau suvokęs, kuo šie šiuolaikiniai ieškojimai būtinai turi sutapti su pačia prasčiausia 20-ųjų ateistine propaganda? Kuo dabartinis postmodernizmas, vaizduojantis Išganytoją su koka-kolos buteliu rankoje, skiriasi nuo tos eros bedievio-chuligano, tepliojusio Novgorodo freskose nepadorius vaizdelius? Ir kodėl bent vardan nukentėjusių už tikėjimą, dėl sušaudytų dykynėse ir pribaigtų GULAGe atminimo nebuvo galima sutramdyti kreatyviojo išdidumo, o kartu ir padykusiai šventvagiško teptuko?

Aukštieji jausmai, žinia, žavi, tačiau jų laikytis sunku. O štai cinizmas užkrečiamas, nes po sveiko proto skraiste slepiasi visa, kas žemiausia žmoguje. Tarytum jam išduoda indulgenciją viskam, kas žemiau juosmens. Be to, šiuolaikinis cinizmas labai pelningas, iš noro ir mokėjimo sukompromituoti tai, kas švenčiausia, mūsų laikais galima neblogai uždirbti.

Ar pastebėjote, kad šiandieniame TV eteryje apie meilę beveik nedainuoja ir nekalba? O jei ir kalba, tai dažniau riebaus anekdoto forma ir pono B., garsaus prekeivio „lopytu auksu“, pristatinėjusio rusų merginas tarptautinei rinkai, profesionalios veiklos plane, taip sakant, iškėlusio savo sutenerio pašaukimą iki „sutvėrimo perlo“.

Štai jums pavyzdys to, kaip iš visiškai asmeniško požiūrio begėdystė virsta sprogstamuoju užtaisu, padėtu po pačiais tvirčiausiais pagrindais, netgi ne moralės – ne, tiesiog būdo gyventi sutariant su savo sąžine.

Aišku, kad ciniško požiūrio į pasaulį, į daiktus, į žmones ir jų santykius negalima nei išnaikinti, nei uždrausti, tarkim, parlamento balsavimu.

Tačiau jam galima pasipriešinti – bent jau asmenine panieka. Asmeninio kandaus bumbėjimo būdu.

Bent jau nereikia jam ploti, ir palaikyti samprotavimais apie švenčiausias žmogaus teises. Kad po to nereiktų iš siaubo griebtis už galvos, klausant samprotavimų apie teisę atimti gyvybę senukams, luošiems ir kitiems nepilnaverčiams. :mrgreen: :)
Post Reply