Pakliūt po plentvoliu su visa galva?Kad tą suvoktum, reikia išgyventi savo kailiu panašią situaciją.
Moralinė dilema
Visų pirma, pradinė pateikta svarstymui situacija buvo absoliučiai ne tokia. Dar daugiau – pirmoji tavo aprašyta situacija vėl buvo ne tokia.Juozas wrote:Kalbame apie situaciją, kada...
Gal tu galų gale apsispręsk ir pasirink vieną nagrinėjamą variantą, o ne penkis skirtingus? Mes kalbėjome apie savo gyvybės aukojimą vardan kito. Dabar tu jau kalbi apie žmogžudystę vardan savo gyvybės išgelbėjimo. Nemanai, kad tai kiek skirtingi dalykai?
(O šiaip tokioje situacijoje aš gelbėčiau save. Jei yra manančių, kad jie pasielgtų kitaip – pasakykite, kiek kartų pakliuvę į kritinę situacija vairuodami automobilį jūs galvojote apie aplinkinių saugumą prieš atlikdami manevrą vengiant avarijos?)
RB wrote:Visų pirma, pradinė pateikta svarstymui situacija buvo absoliučiai ne tokia. Dar daugiau – pirmoji tavo aprašyta situacija vėl buvo ne tokia.Juozas wrote:Kalbame apie situaciją, kada...
Gal tu galų gale apsispręsk ir pasirink vieną nagrinėjamą variantą, o ne penkis skirtingus? Mes kalbėjome apie savo gyvybės aukojimą vardan kito. Dabar tu jau kalbi apie žmogžudystę vardan savo gyvybės išgelbėjimo. Nemanai, kad tai kiek skirtingi dalykai?
(O šiaip tokioje situacijoje aš gelbėčiau save. Jei yra manančių, kad jie pasielgtų kitaip – pasakykite, kiek kartų pakliuvę į kritinę situacija vairuodami automobilį jūs galvojote apie aplinkinių saugumą prieš atlikdami manevrą vengiant avarijos?)
- Ką gi, tada tu labai sąžiningas žmogžudys. Tave pakars...
O dėl skirtingų situacijų, - tai tik dėl nesusigaudančių patislinau detalėmis tą pačią situaciją. Be tų niuansų, išvis nesigautų pirminis variantas. Juos buvo palikta pačiam įsivaizduoti. Nu ir taip toliau... jei kalbėti apie savo kailį, tai kailį turi tik galvijai, - tik galvijai apie kitus negalvoja - jų galimybės apsiriboja savęs jutimu ir tiek.
Konkrečiai ši tema ir joje iškeltas klausimas su skepticizmu neturi absoliučiai nieko bendro. Skeptiškasis metodas net negali būti taikomas atsakinėjant į tokio tipo klausimus. Asmeniškai aš nematau jokių priežasčių kritiškai mąstančiam žmogui nustoti mąstyti kritiškai po to, kai jo gyvybė išgelbstima.Juozas wrote:Kaip taisyklė, net ir dižiausi skeptikai, po to, kai jiems kažkas išgelbėja gyvybę, nebegali toliau likti skeptikais.
Ateonas wrote:Konkrečiai ši tema ir joje iškeltas klausimas su skepticizmu neturi absoliučiai nieko bendro. Skeptiškasis metodas net negali būti taikomas atsakinėjant į tokio tipo klausimus. Asmeniškai aš nematau jokių priežasčių kritiškai mąstančiam žmogui nustoti mąstyti kritiškai po to, kai jo gyvybė išgelbstima.Juozas wrote:Kaip taisyklė, net ir dižiausi skeptikai, po to, kai jiems kažkas išgelbėja gyvybę, nebegali toliau likti skeptikais.
Nevisai galiu su tuo sutikti. Štai, kad ir pirmą pasitaikiusi tarptautinių žodžių žodyną atsiverčiam ir matom:
skepticizmas [gr. skeptikos - abejojantis, kritikuojantis] 1. filos. kryptis, atmetanti galimybę pažinti tiesą, gauti patikimas, pagrįstas žinias; 2. kritiškumas, abejojimas kuo nors,
skeptikas 1. skepticizmo šalininkas; 2. kritiškai, nepatikliai į viską žiūrintis, viskuo abejojantis žmogus.
skeptiškas linkęs į skepticizmą, abejojantis, nepatiklus.
------------------------------------------------------------------------------------
Akcentai visur sudėti ant "spyriojimosi" o ne ant konstruktyvios situacijos analizės. Taip kad kritiškumas su skepticizmu nors ir liečiasi, bet jų esmės iš principo skirtingos. Skepticizmas neprilygsta kritiškam mąstymui.
Taigi, ką tik pagrindei Ateono teiginį, kad gyvybės išgelbėjimas nėra priežastis nustoti mąstyti kritiškai (atsisakyti skepticizmo).
Tu ne pirmas, atėjęs į forumą su namų gamybos skepticizmo apibrėžimu. Nelaimei, kažkodėl kiti šaltiniai apibrėžia jį kitaip nei TŽŽ:Juozas wrote: Akcentai visur sudėti ant "spyriojimosi" o ne ant konstruktyvios situacijos analizės. Taip kad kritiškumas su skepticizmu nors ir liečiasi, bet jų esmės iš principo skirtingos. Skepticizmas neprilygsta kritiškam mąstymui.
http://en.wikipedia.org/wiki/Skepticism
http://plato.stanford.edu/entries/skepticism/
Taip pat šiame portale:
http://www.skeptikas.org/index.php?page=33&article=7
http://www.skeptikas.org/index.php?page=33&article=14
Nomad wrote:Taigi, ką tik pagrindei Ateono teiginį, kad gyvybės išgelbėjimas nėra priežastis nustoti mąstyti kritiškai (atsisakyti skepticizmo).
Nu - bimbalas, tu... Tau, pakol kas, negresia kritiškas mąstymas, - tu skeptikas.
Neįsižeisk, o ką su tokiu tavim daryti?
Nejauti, kad pats sau prieštarauji? Matyt, kalbėti sugebi tik poezijomis, vos tik pereini prie konkrečių teiginių, iškart susipainiojiTau, pakol kas, negresia kritiškas mąstymas, - tu skeptikas.
Juozai,Taip kad kritiškumas su skepticizmu nors ir liečiasi, bet jų esmės iš principo skirtingos.
Dar nemačiau nei vieno žodyno, kuris bent kiek padoriai atskleistų sąvokų esmę. Neužsimena tie žodynai nei apie skeptiškuosius metodus, o ir šiaip į detales nesileidžia. Tai viena.
O konkrečiai šis klausimas, užduotas šioje temoje, su skepticizmu nesusijęs niekaip. Kad ir koks būtų atsakymas į jį, jo nebus įmanoma įvertinti jokiais tiesos/netiesos kriterijais. Gausi tik krūvą asmeninių prioritetų, troškimų ar dar ko nors. Skepticizmui čia nėra kas veikti.
Vajezus wrote:Tu ne pirmas, atėjęs į forumą su namų gamybos skepticizmo apibrėžimu. Nelaimei, kažkodėl kiti šaltiniai apibrėžia jį kitaip nei TŽŽ:Juozas wrote: Akcentai visur sudėti ant "spyriojimosi" o ne ant konstruktyvios situacijos analizės. Taip kad kritiškumas su skepticizmu nors ir liečiasi, bet jų esmės iš principo skirtingos. Skepticizmas neprilygsta kritiškam mąstymui.
http://en.wikipedia.org/wiki/Skepticism
http://plato.stanford.edu/entries/skepticism/
Taip pat šiame portale:
http://www.skeptikas.org/index.php?page=33&article=7
http://www.skeptikas.org/index.php?page=33&article=14
- Yra tokia lietuvių liaudies patarlė: Kas gi šuniui uodegą pakels, jei ne pats. Taip ir su šiais apibrėžimais "sau":
Skepticizmas » Kas yra skeptikas?
Ateonas, 2004.04.20
Jei jau priimčiau jūsų siūlomus skepticizmo apibrėžimus, tai nieko kito nebeliktų, kaip tik save įvardinti dar didesniu skeptiku, nei jūs esate. Betgi, tokiu atveju jūs jau nebepatenkate į savo pačių sugalvotų apibrėžimų rėmus. Jūs netgi ne skeptikai, o kažkas primytiviau, - kažkas panašaus į tą drakoną garaže...
Tie straipsniai nėra skirti mums. Jie skirti tau ir kitiems. Paprasta informacija paprastiems žmonėms. Visiems nuo kažko reikia pradėti, ir tie primityvūs straipsniai, drakonai garaže - pats tas.Juozas wrote:Betgi, tokiu atveju jūs jau nebepatenkate į savo pačių sugalvotų apibrėžimų rėmus. Jūs netgi ne skeptikai, o kažkas primytiviau, - kažkas panašaus į tą drakoną garaže...
Kodėl tu taip manai?Juozas wrote: Betgi, tokiu atveju jūs jau nebepatenkate į savo pačių sugalvotų apibrėžimų rėmus. Jūs netgi ne skeptikai, o kažkas primytiviau, - kažkas panašaus į tą drakoną garaže...
Ateonas wrote:Tie straipsniai nėra skirti mums. Jie skirti tau ir kitiems. Paprasta informacija paprastiems žmonėms. Visiems nuo kažko reikia pradėti, ir tie primityvūs straipsniai, drakonai garaže - pats tas.Juozas wrote:Betgi, tokiu atveju jūs jau nebepatenkate į savo pačių sugalvotų apibrėžimų rėmus. Jūs netgi ne skeptikai, o kažkas primytiviau, - kažkas panašaus į tą drakoną garaže...
- Bėda ta, kad makaronai ant mano ausų nesilaiko...
Kodėl tu laikai tai makaronais? Kas konkrečiai negerai?
Jokia tai bėda. Kaip sakoma, visokių žmonių yra, visokių reikia. Juk jei nebūtų tokių, kuriems "makaronai ant ausų nesilaiko", kaip tu sakai, tai ir straipsnių tokių rašyti nereikėtų.Juozas wrote: - Bėda ta, kad makaronai ant mano ausų nesilaiko...