Sejanus wrote: ↑2017-11-09 13:58
O aš manau, kad šachmatuose taptum. Manau, kad būtent taip ir tampama gerais žaidėjais. Šachmatai ne pokeris, ten nėra vietos blefuoti, oponentas turi lygiai tiek pat informacijos apie padėtį lentoje kiek ir tu.
Jei būtum koks nors šachmatų dievas su neribotais skaičiavimo pajėgumus, tai tada taip - kiekvienas neoptimalus ėjimas žaidžiant prieš tave tikrai artintų mane prie pralaimėjimo. Tačiau realybėje tokių skaičiavimo pajėgumų dar nėra, ir greičiausiai nebus artimoje ateityje (bent jau iki kvantinių kompiuterių sukūrimo). Taigi, kad ir kaip matematiškai pajėgus būtų tavo AI, jis vis tiek paliks daugybę neapskaičiuotų spragų galimų ėjimų medyje.
Sejanus wrote: ↑2017-11-09 13:58
Populiariojoje kultūroje daug svaigstama apie tai kaip svarbu numatyti oponento ėjimus į priekį ir kaip geri šachmatininkai juos numato lyg kokie mindreaderiai. Realybėje ne tiek svarbu numatyti kaip oponentas paeis „iš tiesų“ ar juo labiau numatyti visus įmanomus ėjimus. Svarbu yra rasti kokie ėjimai oponentui būtų geriausi, ir pagal tai kaip tau eiti. O jei oponentas paeis blogiau, viskas tik į naudą. Oponentas nieko neišloš atlikęs blogesnį ėjimą nei tu numatei. Nes tai yra blogesnis ėjimas.
Kalbi taip, tarsi egzistuotų kažkoks objektyvus būdas pamatuoti ėjimo "gerumą". Tik partijai pasibaigus retrospektyviai galima pasakyti, kurie ėjimai buvo geri, o kurie ne. Tuo tarpu partijos eigoje net ir labai blogai atrodantis ėjimas gali būti tiesiog genialus kelias į pergalę po keliolikos ėjimų.
Na taip, egzistuoja labai efektyvios euristikos, kurios įvertina padėtį lentoje. Tačiau jos visgi yra tik euristikos su begalėmis išimčių.
Sejanus wrote: ↑2017-11-09 13:58
Bet gal būt mes kalbėdami apie blefavimą turime omeny kokius nors skirtingus dalykus ir nesusikalbame. Gal jei duotum pavyzdžių iš profesionalių varžybų, kur žaidimas buvo laimėtas blefo dėka, pavyktų susikalbėti geriau.
Blefavimą paminėjau tik kaip pavyzdį, kai yra naudinga sužaisti ne-optimaliai. Taip, šachmatuose neįmanoma blefuoti (kaip pokeryje), nes oponentas mato visas figūras.
Tačiau šioks toks neapibrėžtumas egzistuoja ir šachmatuose, nes tu gi nežinai, kaip giliai ir kokius ėjimus yra perskaičiavęs tavo oponentas. Ir kartais žaidimo nukreipimas į tuos neapskaičiuotus plotus gali būti būtent tas lemiamas ėjimas partijoje.
Sejanus wrote: ↑2017-11-09 13:58
Kodėl manai, kad žmogus tose teritorijose pasirodys geriau už kompiuterį? Žmogus turi dar mažiau galimybių skaičiuoti į ateitį. Na, atsidursite situacijoje kurios kompiuteris „nesitikėjo“, kas iš to, jis išeitį iš jos parinks vis tiek geriau už tave. Turbūt vėl kažkur nesusikalbame.
Priminsiu, kad aš čia kalbu ne apie partijas "žmogus vs. AI", o apie "žmogus + AI vs. AI". Pirmoji komanda (pavadinkim ją "kiborgu") irgi gali naudotis panašiais skaičiavimo resursais kaip ir AI, tačiau ji priedo turi patyrusį šachmatininką, kuris kartais gali žaisti neatsižvelgdamas į AI patarimus. Kiborgo oponentas tuo tarpu yra grynas AI.
Tai va, tame pokalbyje Kasparovas tvirtino, kad su šiandieninėmis technologijomis kiborgai vis dar žaidžia geriau už gryną AI (šiaip dar priminsiu, kad čia nesu visai tikras, kad Kasparovas yra teisus, nu bet tarkim). Kam paaiškinti mes turime dvi teorijas. Pirmoji yra optimistinė - kad žmogiškas žaidėjas vis dar turi kažkokį strateginį pranašumą, kas padeda kiborgui laimėti dažniau. Kita (labiau pesimistinė) teorija yra, kad kiborgui pranašumą suteikia ne žmogaus protinės pastangos, o tik "žmogiškas triukšmas", kuris kiborgo žaidimą padaro mažiau nuspėjamą, nei gryno AI žaidimas. Ir dėl to nenuspėjamumo kiborgas ir laimi prieš gryną AI. Ir aš šioje diskusijoje pasisakau už "triukšmo" teoriją.
Sejanus wrote: ↑2017-11-09 13:58
Nežinau ar tau tekę analizuoti partiją engine pagalba. Vienas iš paprastų dalykų kurį tarp kitų daro kompas, yra vertina padėtį lentoje taškais.
Taip, man yra tekę tai daryti. Ir tas vertinimas taškais yra tik euristika. Ir taip - ta euristika pakankamai tiksli, kad aploštų žmones. Tačiau ji tikrai nėra absoliučiai tiksli.
Sejanus wrote: ↑2017-11-09 13:58
Jei darysi neoptimalius ėjimus, tavo padėtis silpnės o kompo stiprės, kol įsivarysi save į kampą.
Bet jei darysi tik optimalius ėjimus (tiksliau - optimaliai atrodančius), žaisi tik lygiai su AI, kuris irgi daro panašius euristinius skaičiavimus. Kad aplenktum AI, reikės iš kažkur gauti papildomą pranašumą.. Kurį gali suteikti truputėlis žmogiško triukšmo.