Dievas vienas su daug vardu
Tikriausiai visiems teko girdeti, kad "visos religijos teigia ta pati", "visu religiju dievai is tiesu yra ejimas prie vieno to paties dievo", "tai tik kiti vardai tam paciam dievui" ir taip toliau. Cia nesigilinsime, kodel graikams prireike viena ta pati dieva padalinti i kelis simtus skirtingu asmenybiu, atradau linksmesne vieta. Gana daznai taip svaigsta ir save krikscionimis laikantys zmones. Tad vadovaujantis logika (zemiskaja ) galima samprotauti taip:
1. Visu religiju visu dievu vardai referina i ta pati viena dieva.
2. Actekai moko, kad dievui Tlalokui reikia aukoti zmones, period. Kad butu lietaus ir nezutu paseliai.
3. Is 1. isplaukia, kad dievas Tlalokas yra tas pats, kas Jezus Kristus.
4. ...
1. Visu religiju visu dievu vardai referina i ta pati viena dieva.
2. Actekai moko, kad dievui Tlalokui reikia aukoti zmones, period. Kad butu lietaus ir nezutu paseliai.
3. Is 1. isplaukia, kad dievas Tlalokas yra tas pats, kas Jezus Kristus.
4. ...
Kruva ne i tema zinuciu iskeliau i foruma "Prie Alaus".
Nemanai, kad tai sofizmai? Be to labai abejoju, kad Pietu ar Siaures Amerikoje buvo monoteistines kulturos, kurios(-u) dievas (-ai) kaip nors referintu i ta "bendraji". Anyway, kazkiek racijos tame yra, tik nezinau kiek, nes yra "megeju", kurie bando panasiais sofistikavimais isvesti, kad krikscionybe buvo Amerikoje tik kitame pavidale iki ten atsikrauste pirmieji europieciai. Tie posakiai (teiginiai) - "visos religijos teigia ta pati", "visu religiju dievai is tiesu yra ejimas prie vieno to paties dievo", "tai tik kiti vardai tam paciam dievui", yra kaip tik tokio sofizmo padarinys.Nomad wrote:Tikriausiai visiems teko girdeti, kad "visos religijos teigia ta pati", "visu religiju dievai is tiesu yra ejimas prie vieno to paties dievo", "tai tik kiti vardai tam paciam dievui" ir taip toliau.
...Tad vadovaujantis logika (zemiskaja ) galima samprotauti taip:
1. Visu religiju visu dievu vardai referina i ta pati viena dieva...
Snuki, taip, as manau, kad teiginys "visos religijos teigia ta pati" yra beviltiskai idiotiskas. Taciau tai nepaneigia fakto, kad yra daugybe tuo tikinciu zmoniu. Is jo padarytos isvados yra logiskos ir klaidingos tik todel, kad buvo remtasi klaidinga prielaida.
Pilnai sutinku, toks teiginys yra beviltiskai idiotiskasNomad wrote:Snuki, taip, as manau, kad teiginys "visos religijos teigia ta pati" yra beviltiskai idiotiskas.
Bet teiginys kaip "visu religiju dievai is tiesu yra ejimas prie vieno to paties dievo" yra kitoks. Ejimas visgi gali but ir klaidingas. Religijos nurodo kelia, ar jis yra teisingas ir ar is vis juom reikia eiti nusprendzia pats zmogus
Tačiau jei visi keliai veda prie dievo, tai nesvarbu kuriuo beeisi - dievą pasieksi. Elementari logika. Na, nebent yra išimčių - klaidingų kelių, kuriuo beeidamas dievo nepasieksi. Tačiau tuomet negalima teigti, kad visi keliai veda ten. Lygiqai taip pat, kaip ir negalima teigti, kad visos avys yra baltos, jei jų tarpe yra ir juodų.zhukaSS wrote:Bet teiginys kaip "visu religiju dievai is tiesu yra ejimas prie vieno to paties dievo" yra kitoks. Ejimas visgi gali but ir klaidingas. Religijos nurodo kelia, ar jis yra teisingas ir ar is vis juom reikia eiti nusprendzia pats zmogus
Šiaipjau man atrodo, kad sakydami, jog "visi keliai veda į dievą" žmonės nori pasakyti, kad visos religijos bando įgyvendinti tą patį žmonių siekį. Tiesiog bando tai pasakyti glaustesne frazeAteonas wrote: Tačiau jei visi keliai veda prie dievo, tai nesvarbu kuriuo beeisi - dievą pasieksi. Elementari logika. Na, nebent yra išimčių - klaidingų kelių, kuriuo beeidamas dievo nepasieksi. Tačiau tuomet negalima teigti, kad visi keliai veda ten.
Taciau paklausus "kaip cia taip, jei visos religijos veda ten pat, kodel krikcionys tiki i triguba dieva o graikai i Dzeusa ir CO?" atsakymas dazniausiai buna "tai tik kitaip vadinamas tas pats dievas".
Aviu palyginimas nelabai tinka shiuom atveju Greichiau ar keliausi is kauno i vilniu per kaishiadorius ar per antarktida, bet kokiu atveju kelias veda ten pat, tik vienu keliu einant gali ir gala gaut nesulaukes kelio pabaigosAteonas wrote: Tačiau jei visi keliai veda prie dievo, tai nesvarbu kuriuo beeisi - dievą pasieksi. Elementari logika. Na, nebent yra išimčių - klaidingų kelių, kuriuo beeidamas dievo nepasieksi. Tačiau tuomet negalima teigti, kad visi keliai veda ten. Lygiqai taip pat, kaip ir negalima teigti, kad visos avys yra baltos, jei jų tarpe yra ir juodų.
nezinau ar dar yra graiku tikinciu i zeus and co, bet jei jau net vardai skirias, tai ir kelias visiskai kitoks. Pvz net toj pacioj krikscionybei kiek keliuNomad wrote: Taciau paklausus "kaip cia taip, jei visos religijos veda ten pat, kodel krikcionys tiki i triguba dieva o graikai i Dzeusa ir CO?" atsakymas dazniausiai buna "tai tik kitaip vadinamas tas pats dievas".
Tema primine kad turiu stora knyga, kuria kazhkada su malonumu perskaichiau pora ar net daugiau kartu ir dar skaitysiu.
Vertimas ish:
"World Scripture" - A comparative Anthology of Sacred Texts
A Project of the International Religious Foundation
(Pargon House/New York 1991)
Tai mishraine ish ivairiu ivairiausiu religiniu tekstu priklausanchiu skirtingoms tautoms ir laikamechiams (tiek pagrindiniu religiju, tiek smulkiu ir mazhiau zhinomu).
Daug teminiu skyriu, kur viena po kitos deliojamos skirtingu tikejimu citatos ir nemenki teksto gabalai ta pachia tema. Apibendrinus - pershama mintis jog Dzievulis visiems vienas ir visishkai nesvarbu, kaip vadinamas
Tiesa sakant, labai grazhus tekstai tiek literaturos tiek ishminties atzhvilgiu - grazhiai sumiksuoti . Heh, jei dar butu ne religiniai, butu ishvis pasaka
Pagrindinis vinis ta, kad bendrazhmogishkos vertybes vienodos visur, kur bebutum. O tai, kad jos "priglaustos po religijos sparneliu" ju vertes nesumazhina - ne mazhi, mokam atsirinkti, kas yra kas . Tikrai, tuos tekstus kure gabus zhmogeliai (bazhnychia nuo senu laiku buvo rimtas uzhsakovas talentingiems autoriams) ir tai atitinkamai veikia - skaitau su dideliu malonumu. Na aishku, shiame ishminties ir grozhio lobyne tenka praignorint fanatishkus religinius intarpus - ju daug, bet kitaip nebus gi . Panashiai zhiurint per telika gera filma tenka praleist ir iki skausmo ikirėjusias reklamas - priprate
Vertimas ish:
"World Scripture" - A comparative Anthology of Sacred Texts
A Project of the International Religious Foundation
(Pargon House/New York 1991)
Tai mishraine ish ivairiu ivairiausiu religiniu tekstu priklausanchiu skirtingoms tautoms ir laikamechiams (tiek pagrindiniu religiju, tiek smulkiu ir mazhiau zhinomu).
Daug teminiu skyriu, kur viena po kitos deliojamos skirtingu tikejimu citatos ir nemenki teksto gabalai ta pachia tema. Apibendrinus - pershama mintis jog Dzievulis visiems vienas ir visishkai nesvarbu, kaip vadinamas
Tiesa sakant, labai grazhus tekstai tiek literaturos tiek ishminties atzhvilgiu - grazhiai sumiksuoti . Heh, jei dar butu ne religiniai, butu ishvis pasaka
Pagrindinis vinis ta, kad bendrazhmogishkos vertybes vienodos visur, kur bebutum. O tai, kad jos "priglaustos po religijos sparneliu" ju vertes nesumazhina - ne mazhi, mokam atsirinkti, kas yra kas . Tikrai, tuos tekstus kure gabus zhmogeliai (bazhnychia nuo senu laiku buvo rimtas uzhsakovas talentingiems autoriams) ir tai atitinkamai veikia - skaitau su dideliu malonumu. Na aishku, shiame ishminties ir grozhio lobyne tenka praignorint fanatishkus religinius intarpus - ju daug, bet kitaip nebus gi . Panashiai zhiurint per telika gera filma tenka praleist ir iki skausmo ikirėjusias reklamas - priprate
Dar syki pasikartosiu - ta aiskink ne man, o tiems, kas tiki, jog visos religijos teigia ta pati ir visi dievai yra tas pats vienas dievas.nezinau ar dar yra graiku tikinciu i zeus and co, bet jei jau net vardai skirias, tai ir kelias visiskai kitoks. Pvz net toj pacioj krikscionybei kiek keliu
Parsisiunchiau ir pazhiurejau . Dekui uzh info , neblogas filmukas Flemmingas shaunuolis - neblogai padirbejo, nors dalis faktu jau ir ankshchiau ishpopuliarinta buvo, bet viska sudet i viena vieta ir dar i filma - puikus darbas!Ramzajus wrote:Ta tema yra geras filmukas, parodantis, jog religijų autoriai taip stokojo fantazijos, kad netgi mitologinį pagrindą plagijavo vieni nuo kitų. Matomai tikintieji tikrai žino, ką kalba apie "kelius link to paties dievo".
Kažkas panašaus į tiesą yra tuose jūsų apytiksliuose prisiminimuose, bet esmė ne visai tiksliai apčiuopta. Vajezus visai arti teisybės.Vajezus wrote:Šiaipjau man atrodo, kad sakydami, jog "visi keliai veda į dievą" žmonės nori pasakyti, kad visos religijos bando įgyvendinti tą patį žmonių siekį. Tiesiog bando tai pasakyti glaustesne frazeAteonas wrote: Tačiau jei visi keliai veda prie dievo, tai nesvarbu kuriuo beeisi - dievą pasieksi. Elementari logika. Na, nebent yra išimčių - klaidingų kelių, kuriuo beeidamas dievo nepasieksi. Tačiau tuomet negalima teigti, kad visi keliai veda ten.
Juk Kristaus Dvasia apie save "sako": "Aš esu meilė ir tiesa - aš esu gyvenimo kelias". Tokia Dvasia (įvardyta Dievo vardu) ir yra kelias - kelias į humanišką, harmoningą bendruomenę - į Bažnyčią. Todėl teisingiau būtų sakyti: "Kam toks kelias, jei jis neveda į Bažnyčią?" Niekas, suprantantis ką kalba, nėra pasakęs, kad "Visi keliai veda pas tą patį dievą". Keliai skirtingi, tačiau į galutinį žmonijos tikslą - įtvirtinti optimaliausią bendrabūvio formą - veda toli gražu ne visi. Nesuvokiantys religijos misijos, dažnai siekia to paties, nors per neišmanymą, kariauja prieš tą pačią, tik kitokia forma išreikštą, įdėją.
...Kažkas norės prieštarauti, prikiš inkviziciją... - Bet tai jau ne tas kelias, kurį nurodė Kristaus misiją pradėję vykdyti žmonės.
Galiu priminti, kad vardas - Jėzus, lietuviškai išvertus reiškia - Išsigelbėjimas per Dievą (idėja - vaduotis nuo stichiškai besireiškiančių instinktų, - normalizuoti visuomeninį gyvenimą); vardas - Kristus, lietuviškai būtų - Vykdantis misiją (Mesijas).
-
- pradedantis
- Posts: 210
- Joined: 2006-02-13 16:26
Nomad wrote:Snuki, taip, as manau, kad teiginys "visos religijos teigia ta pati" yra beviltiskai idiotiskas. Taciau tai nepaneigia fakto, kad yra daugybe tuo tikinciu zmoniu. Is jo padarytos isvados yra logiskos ir klaidingos tik todel, kad buvo remtasi klaidinga prielaida.
dauguma religijų panašios (pirmiausia trys pagrindinės planetos religijos) tuo, kad tikina Dievo buvimą, pomirtinio gyvenimo egzistavimą, religinių apeigų reikalingumu ir pan. Žmonės paviršutiniškai susipažinę su dviem ar trim religijos kryptim nori rasti jų panašumus, bet teigdami kad ,,visos religijos teigia tą patį'' yra tik dalinai teisūs.
-
- skeptikas
- Posts: 576
- Joined: 2006-10-07 15:13
- Location: Vilnius
Iš judaizmo atsirado krikščionybė, o iš jų abejų islamas, tai yra faktas. Kitos religijos žymiai smarkiau skiriasi, nes yra ateistinės, politeistinės.
Kurios religijos? Jei kalbame apie tris didžiausias, tai induistų pomirtinio gyvenimo samprata turi labai mažai ką bendro su krikščioniškaja.Sagittarius wrote:dauguma religijų panašios (pirmiausia trys pagrindinės planetos religijos) tuo, kad tikina Dievo buvimą, pomirtinio gyvenimo egzistavimą, religinių apeigų reikalingumu ir pan.
-
- pradedantis
- Posts: 210
- Joined: 2006-02-13 16:26
RB wrote: Kurios religijos? Jei kalbame apie tris didžiausias, tai induistų pomirtinio gyvenimo samprata turi labai mažai ką bendro su krikščioniškaja.
1.Krikščionybė 2087 mln. (32,71%)
2.Islamas 1255 mln. (19,67%)
3.Induizmas 847 mln. (13,28%)
4.Budizmas 372 mln. (5,84%)
5.Sikizmas 24 mln. (0,38%)
6.Konfucianizmas tikslus skaičius nežinomas
7.Judaizmas 15 mln. (0,23%)
8.Šintoizmas 106 mln.
Beveik visoms religijoms būdingi trys skiriamieji bruožai:
tikėjimas antgamtinėmis būtybėmis,
amžinojo gyvenimo viltis,
tikejimas pasaulio pabaiga.
http://lt.wikipedia.org/wiki/Religija
induizmas turi labai daug bendro su krikščionybe, tiktai ne visi nori tai pripažinti. O Naująjį Testamentą pvz. krišnaitai laiko Vedų dalimi. Krikščionybėje labai skiriasi tik pomirtinio gyvenimo supratimas, nes krikščionybė nepripažįsta reinkarnacijos, o dauguma pamokymų iš NT yra labai panašūs į Bhavad Gitos. Naujasis Testamentas atrodo skirtingas dėl siauro ir pažodinio bei dogmatinio jo aiškinimo, tačiau nėra taip kaip atrodo iš pradžių.