Induizmo testas
Klasikinėje ikonografijoje Kali vaizduojama su girlianda iš 51 galvos ir būtent rankomis papuoštu diržu. Tiesa, pati Kali turi keturias rankas, ne aštuonias, kaip kad pavaizduota pirmojoje iliustracijoje.edhead wrote:Eh, nucenzuravo Kali :/ pas ja dirzas anaiptol ne is ranku turejo buti padarytas.
Kali, kaip ir visos kitos induizmo dievybes yra daugialypes, kali atveju ji yra mirties, griovimo ir didzhioji motina gyvybes tiekeja (shyvos sutuoktine)...
Induizmas apskrytai yra belekokia religija.. man labiausiai patikes krishnaistu siekis (po ranka neturiu gitos, berods tevu namuose likus) po visu samsaros ratu tapt amzhinu krishnos vergu ir keliaut su juo i jo planeta... Taip ir rashoma!... Visai nieko perspektyva:)
Induizmas apskrytai yra belekokia religija.. man labiausiai patikes krishnaistu siekis (po ranka neturiu gitos, berods tevu namuose likus) po visu samsaros ratu tapt amzhinu krishnos vergu ir keliaut su juo i jo planeta... Taip ir rashoma!... Visai nieko perspektyva:)
Salve!
Kali Indijoje yra mylima ir garbinama milijonu zmoniu. Jos buveine yra cremation grounds, kitais zodziais tariant, vieta, kur deginami lavonai.
Kadangi Liucipheris paminejo Shiva, noreciau pridurti, kad sitie 2 aspektai - Kali ir Shiva - yra betarpiskai susije. Shiva dazniausiai vaizduojamas kaip pasyvus kurimo (creation)potencialas, gulintis po Kali peda, kadangi Kali yra jo Shakti (Visatos gyvybingumo simbolis). Be Shakti Shiva yra pasyvus lavonas, bejegis ir inertiskas. Kali reprezentuoja griovima, bet ji griauna, kad butu galima atkurti.
Jei kas skaitote angliskai, trumpas bet idomus straipsnelis http://www.themystica.com/mythical-folk ... /kali.html
Velgi tik anglu kalba, bet be galo idomios knygos:
1. Kali's Odiyya: A Shaman's True Story of Initiation by Amarananda Bhairavan
2. Song of Kali by Dan Simmons (si knyga yra grozine, jei kas susidomejot, turiu Word versija)
Kali Indijoje yra mylima ir garbinama milijonu zmoniu. Jos buveine yra cremation grounds, kitais zodziais tariant, vieta, kur deginami lavonai.
Kadangi Liucipheris paminejo Shiva, noreciau pridurti, kad sitie 2 aspektai - Kali ir Shiva - yra betarpiskai susije. Shiva dazniausiai vaizduojamas kaip pasyvus kurimo (creation)potencialas, gulintis po Kali peda, kadangi Kali yra jo Shakti (Visatos gyvybingumo simbolis). Be Shakti Shiva yra pasyvus lavonas, bejegis ir inertiskas. Kali reprezentuoja griovima, bet ji griauna, kad butu galima atkurti.
Jei kas skaitote angliskai, trumpas bet idomus straipsnelis http://www.themystica.com/mythical-folk ... /kali.html
Velgi tik anglu kalba, bet be galo idomios knygos:
1. Kali's Odiyya: A Shaman's True Story of Initiation by Amarananda Bhairavan
2. Song of Kali by Dan Simmons (si knyga yra grozine, jei kas susidomejot, turiu Word versija)
Ziurint, koks mokymas tau priimtinesnis. Jeigu tu zvelgsi i kanonizuotaji Trimurti, tai nesiginciju, kadangi isskiriami 3 personifikuotu dievybiu aspektai: Brahma (kurejas), Vishnu (puoseletojas; preserving creation and cosmic order) ir Shiva (griovejas).RB wrote:Na, kūrimas labiau Brahmos sritis, Šiva labiau link destrukcijos ar bent jau pokyčių linkęsThaumitan wrote:Shiva dazniausiai vaizduojamas kaip pasyvus kurimo (creation)potencialas, gulintis po Kali peda
Taciau Shiva yra griovejas to, kas baigtina ir salygota, tad jis yra gan transcendencionali dievybe.
Tuo tarpu Tantros poziuriu, kas is esmes yra dvasinio kelio realizavimas ir praktika, Shiva reprezentuoja vyriskumo, nekintamumo ir sviesumo principa (purusha), kuris yra grynai dvasinis, o Shakti atspindi gamtos, jegos aspektus (prakriti) ir yra Shiva papildantis aspektas. Verta prisiminti, kad pastarasis aspektas siame mokyme yra priskiriamas Kali. Taigi dvasinis Tantros kelias slypi Purushos ir Prakriti unijoje, kuri sujungia vyriskaji principa ir moteriskaji (motiniskaji) elementa bandant pazadinti tam tikras jegas zmogaus kune.