Religijų skleidžiamas blogis

Kas yra dievas? Kokie yra argumentai už ar prieš dievo egzistavimą? Kuri religija teisinga?
vovocka
pradedantis
Posts: 241
Joined: 2005-06-03 09:08
Location: Vilnius

2007-05-21 15:37

bro1 wrote:
vovocka wrote:Tad gėjų bandymu skurti šeimas aš vertinu kaip bandymą iškreipti šeimos sampratą. kas ką diskriminuoja? Heteroseksuali visuomenė ir religinės institucijos gėjus, bandydamos išsaugoti šeimos instituciją, ar gėjai diskriminuoją visus minėtus, bandydami pakeisti požiūrį į šeimą?
Hm... šeima - įkūnija pvz. paveldimumo teisę, socialinį pripažinimą ir pan. Tau "neapgynus" šeimos savokos nė velnio tavo situacija blogesnė nepasidarys, neleidžiant vienos lyties asmenims tuoktis - jų situacija dabar yra prastesnė.

Man akivaizdu, kad tolerancija gėris, o tavo propaguojama diskriminacija - blogis (nepaisant to, kad tu nepripažįsti to esant diskriminacija).
Tai kita tema. Įdomi ir aktuali. Visgi, jei kalbam apie paveldėjimą, tai šią problemą lengva išspręsti testamentu.
Socialinis pripažinimas... Kiek suprantu, kalbi ne apie heteroseksualią aplinką. O jei ši santuoka skirta socialiniam pripažinimui tik gėjų aplinkoje (t.y. tik tarp gėjų), tai kas jiems draudžia sukurti savo vestuvių principus? Na tegu sukuria savo apeigas, ir tegu tuokiasi į sveikatą. Ar gi ne taip savu laiku susikūrė santuokos sakramentas bažnyčioje? Kam lįsti į jau susiformavusią bažnyčią ir bandyti ją griauti, kad truks-pliš santuokos sakramentas būtų suteiktas porai gėjų? Argi tai nediskriminacija susiformavusių bažnytinių vertybių atžvilgiu?

Dėl tolerancijos ir diskriminacijos... Tai nėra nei gėris nei blogis absoliučia prasme. Vertinimas prilipdomas konkrečioje situacijoje.

Grįžtant prie gėjų šeimos temos, situacija gan paprasta: jie reikalauja, kad būtų pakeistas susiformavęs, tradicinis požiūris į šeimą, kaip vyro ir žmonos sąjungą. Tai tradicinė vertybė. Klausimas: kodėl gėjai nekuria savo vertybių sistemos: kodėl nekuria savo santuokos tradicijų, savų ceremonijų, savų tradicijų? Kam bandyti adaptuoti kitų sukurtas vertybes?

Bažnyčia tikrai nediskriminuoja gėjų - tiesiog tokia yra jos susiformavusi pasaulėžiūra. Jei aš gaminsiu kugelį ne iš bulvių, o iš morkų, tai bus nebe kugelis, o morkų pyragas. Kodėl morkų pyragą aš turiu vadinti kugeliu? Lygiai taip pat: kodėl dviejų vyrų sąjungą aš turiu vaditni šeima? man šeima - tai vyro ir moters sąjunga, įforminta tam tikrais tradiciniais metodais.
vovocka
pradedantis
Posts: 241
Joined: 2005-06-03 09:08
Location: Vilnius

2007-05-21 15:39

bro1 wrote:Mokslo pažangos stabdymas

Prieš porą metų Airijoj kažkokia komisija (kurioj yra katalikų dvasininkų) uždraudė priešvėžinius vaistus testuoti, nes tie vaistai galėjo pakenkti vaisiui ir gydytojai per vaistų testavimą būtų turėję rekomenduoti kontraceptikus vartoti, kad nepastotų bandomieji subjektai. Bažnyčiai tai nepatiko ir uždraudė vaistus testuot išviso.
Sutinku, kad kontraceptikų draudimas - pasenęs reikalas... Manau, kad bažnyčia bus priversta keisti savo nuomonę.
User avatar
Akela
senbuvis
Posts: 2549
Joined: 2006-01-08 23:00

2007-05-21 15:54

Dar pasidalinsiu mintimis apie fragmentus ish straipsnio (bernardinu linkas )
...Scientizmas, kuriam svarbu tik mokslinių tyrimų pažanga, dažniausiai neatsižvelgia nei į antropologinius ir filosofinius elementus, nei į pagarbą pačiai prigimčiai ar natūraliai tvarkai.
Gerb vyskupas panaudojo ta pati argumenta, kuri labai senais laikais jo pirmtakai naudojo priesh pirmuosius anesteziologus - tada vyskupai irgi teige, kad skausmo nuslopinimas prieshtarauja naturaliai tvarkai.
Beje, buvo uzhchiaupti argumentu, jog "Dievas uzhmigde Adoma, o tada ish jo isheme shonkauli..."
Motute gamta (panaudosiu shi termina vietoje Dievo termino) eksperimentavo su gyvybe kiek be ishmanydama - eksperimentavo/eksperimentuoja ir su zhmonem ar i juos labai panashiom butybem aka primatai - tai neprieshtarauja naturaliai tvarkai.
Galiausiai vysk. Elio Sgreccia pabrėžė, jog pažinimo troškulys turi turėti tam tikras ribas, troškimas eksperimentuoti gali iškreipti eksperimentuotojo moralės supratimą, jei nebus kontroliuojamas žmogiško proto.
Ne proto, o bazhnychios dogmu.
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2007-05-21 16:06

vovocka wrote:Viskam turi būti parinkta tinkama vieta ir laikas. Balkonas - ne pati geriausia vieta.
O jei subursi keletą bendraminčių, kaip antai padarė "sveikuoliai" - blogiau nebus. Bet jei vienas jų susirgs - kaltins tave... Mes neįpratę kaltinti savęs, tiesa?
Apie ką tu čia kalbi? Man visiškai šitoj vietoi neįdomus žmonių sprendimai ir kaltumai. Aš matau priežastį - bažnyčia ir pasekmę - mokslo pažangos stabdymas, bei kiti čia išvardinti dalykai. Taip, žinoma, galime sakyti, jog čia kalta ne bažnyčia, o žmonės kurie pasiduoda jos įtakai. Bet tada išeina labai paprastas klausimas - kaip mes pakeisim tuos žmones? Imsim po vieną ir darysim skeptikais? Toks sprendimo būdas gal ir neblogas, tačiau, spėju, kad kurkas efektyviau būtų riboti bažnyčios įtaką politikai ir mokslui.
User avatar
Legionas
senbuvis
Posts: 2539
Joined: 2004-11-03 12:17
Location: Sask

2007-05-21 16:33

1. Organizuotas vaiku tvirkintoju gynimas nuo teisingumo.
2. Baznyciu parazitavimas mokesciu moketoju saskaita.
senis
senbuvis
Posts: 1434
Joined: 2005-11-27 02:44
Location: Vilnius

2007-05-21 18:41

Baznycia nenori leisti tevams tureti vaiku:
http://skeptikas.org/forum/viewtopic.php?t=996
User avatar
Vajezus
emeritas
Posts: 3808
Joined: 2004-04-19 11:19
Location: Vilnius
Contact:

2007-05-21 19:31

vovocka wrote:Tad gėjų bandymu skurti šeimas aš vertinu kaip bandymą iškreipti šeimos sampratą. kas ką diskriminuoja? Heteroseksuali visuomenė ir religinės institucijos gėjus, bandydamos išsaugoti šeimos instituciją, ar gėjai diskriminuoją visus minėtus, bandydami pakeisti požiūrį į šeimą?
Pirma - diskriminacijos apibrėžimas beraščiams:
"Diskriminacija [lot. discriminatio - (at)skyrimas] - teisių sumažinimas ar atėmimas tam tikrai kategorijai asmenų" (TŽŽ-85)
Taip pat - praktinis pavyzdys Baudžiamajame kodekse:
"169 straipsnis. Diskriminavimas dėl tautybės, rasės, lyties, kilmės, religijos ar kitos grupinės priklausomybės
Tas, kas atliko veiksmus, kuriais siekta žmonių grupei ar jai priklausančiam asmeniui dėl lyties, seksualinės orientacijos, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų sutrukdyti lygiomis teisėmis su kitais dalyvauti politinėje, ekonominėje, socialinėje, kultūrinėje, darbo ar kitoje veikloje arba suvaržyti tokios žmonių grupės ar jai priklausančio asmens teises ir laisves"

Dabar - linksmoji dalis. "Aurigarijus Justice rašo. Petrui ir Steponui iškelta baudžiamoji byla dėl diskriminacijos. Ieškovai - Jonas ir Marytė - tvirtina, kad dėl atsakovai susituokdami suvaržė jų teises."
Baisu.
Analogiškai, moterys šiais laikais baisiausiai diskriminuoja vyrus (gavo juk balso teisę!), o negrai - baltuosius (gali gerti iš vienos bačkos su baltaisiais). Religinės mažumos jau seniai diskriminuoja daugumą, versdami ją pripažinti iškreiptą religijos apibrėžimą (juk kiekvienam aišku, kad mažumos religija yra iškreipta ir apskritai klaidinga; jos net negalima vadinti religija).
Visgi, jei kalbam apie paveldėjimą, tai šią problemą lengva išspręsti testamentu.
Santuoka nėra vien tik turto paveldėjimas plius "pripažinimas". Sutuoktiniai gali neduoti parodymų vienas prieš kitą, gauti partnerio pilietybę. Pinigai, gaunami iš sutuoktinio, laikomi skirtais ūkio reikmėms ir neapmokestinami (priešingu atveju jie gali būti palaikyti pajamomis ir apmokestinti). Sutuoktiniai gali lankyti vienas kitą įkalinimo įstaigose, ir taip toliau - nė vienos iš šių teisių neduoda joks testamentas ar dvišalė sutartis.
Klausimas: kodėl gėjai nekuria savo vertybių sistemos: kodėl nekuria savo santuokos tradicijų, savų ceremonijų, savų tradicijų?
Iš kur žinai, kad gėjų tarpe neegzistuoja tradicijos? Lenskis pasakė?
Kam bandyti adaptuoti kitų sukurtas vertybes?
Vyrai sumąstė balsavimą. Sakyk tu man, ko toms boboms prireikė adaptuoti šią vyrų vertybę? Kodėl jos nesugalvojo savo rinkimų arba - dar geriau - kokios nors visiškai kitokios tradicijos?
Lygiai taip pat: kodėl dviejų vyrų sąjungą aš turiu vaditni šeima? man šeima - tai vyro ir moters sąjunga, įforminta tam tikrais tradiciniais metodais.
1. O man juodašiknis yra tik juodašiknis, o ne žmogus. Kodėl aš turiu jį vadinti kitaip?
2. Problema čia ne pavadinimuose, o dalies visuomenės nenorėjime leisti keptis morkų apkepą ir demagogijoje tipo "Jūsų morkų apkepas kelia pavojų mūsų vertybei - kugeliams!", "Tradicinis požiūris į valgį, kaip į kugelį, yra vertybė" etc.
User avatar
Azuolas
skeptikas
Posts: 591
Joined: 2004-04-18 12:46
Location: Vilnius, Kaunas

2007-05-21 21:09

aivaras wrote: Kad ir kaip skeptikai nenorėtu to pripažinti (jau esu su šituo susidūręs), bet būtent krikščionybė yra vienas iš mokslo išpopuliarintojų. Tai aišku buvo seniai kai mokslas dar tik žengė pirmus žingsnius, bet tada dauguma (kad ir šiaias laikais žvelgiant nebeteisingų) moklo pagrindų teikė bažnyčios atstovai.
Karas irgi daug davė mokslui. Begalė reikšmingų išradimų yra išrasta vien karo dėka... Ar dabar reiškia, kad karo nereikia vengti ir karts nuo karto pakariauti?
senis
senbuvis
Posts: 1434
Joined: 2005-11-27 02:44
Location: Vilnius

2007-05-21 21:25

aivaras wrote: būtent krikščionybė yra vienas iš mokslo išpopuliarintojų. Tai aišku buvo seniai kai mokslas dar tik žengė pirmus žingsnius, bet tada dauguma (kad ir šiaias laikais žvelgiant nebeteisingų) moklo pagrindų teikė bažnyčios atstovai.
Visiskai nesvarbu ka teike baznycios atstovai. Svarbiau,- kad teike neteisinga info ir stabde teisingos info plitima. Ana stai senukui Galilejo paskelbe namu aresta ir priverte ji issizadeti heliocentrines pasauleziuros modelio... Ir cia vadini krikscionybes pagelba mokslui ? TFU...
Vienas graiku filosofas Archimedas dave daugiau mokslui, nei tavo supersta baznycia.
Srovė
skeptikas
Posts: 897
Joined: 2005-09-08 12:45

2007-05-21 21:31

Yra toks paradoksalus išsireiškimas: "Kiek besistengtum nesistengti, visvien tai bus stengimasis, kad ir nesistengti." Tas pats ir su tuo gerumu, kurį tempia čia kiekvienas ant savęs. Vis vien tai bus blogis, kitų norinčių būti gerais atžvilgiu...
aivaras wrote: Buvo didelės diskusijos apie moralę kur buvo prieita išvados, kad universali moralė neegzistuoja. Čia gi matome jog visdėlto universaliai gera vertybiu sistema egzistuoja ir kad bažnyčios ja nesivadovauja. O vat mąstymą propaguojamntys skeptikai vadovaujasi.
Apie čia diskusijose, neva, prieitą vieningą nuomonę dėl moralinio reliativyzmo dar ankstoka kalbėti, kol už toleranciją bandoma prastumti rodymą pirštais į kitokios vertybių sistemos grupes, kaip į blogio ir žalos šaltinį.
Kad bendruomenės gyvenimas būtų be vidinės priešpriešos, t. y. stabilus - reikalingos normos (ir ne vien tik moralinės) - reikalinga tą užtikrinantį pilna subalansuotų normų sistema. Skirtingų norminių sistemų gali būti be galo daug, tačiau tik pilnos ir subalansuotos iš jų užtikrins stabilų bendruomenės gyvenimą. Dauguma - iš skirtingų pilnų ir subalansuotų sistemų - normų gali būti vienodos, tačiau skirtingų normų iš skirtingų sistemų niekaip negalima perkelinėti iš vienos į kitą sistemą. Tai neišvengiamai iššaukia elgesio ir vertinimų dviprasmybę, taip pažeidžiama stabilumo sąlyga.
vovocka wrote:Tu turi vieną vertybių sistemą, bažnyčia turi kitą. Vienas prieš kitą jūs lygūs - t.y. nė vienas už kitą neviršesnis. Tad kodėl bažnyčios vertybių sistemą, žvelgdamas iš savo varpinės, tu vadini klaidomis? Tu gini savo vertybes, bažnyčia gina savo - tad elgiatės taip pat. Kuo jūs vienas už kitą geresni ar blogesni?
Visiškai protingas išrokavimas. Pasakyčiau kritiškas, objektyvus požiūris - lyg pažvelgimas iš šalies.

Prie viso to galima pridurti, kad nereikia painioti: panašiai skambančių normų apibrėžiančių žmonių elgesį bendruomenės viduje, su normomis tarp pačių bendruomenių.
User avatar
bro1
pradedantis
Posts: 362
Joined: 2005-06-25 19:42
Location: Velingtonas, NZ
Contact:

2007-05-22 09:18

Skatina netoleranciją, pabrėžia netolerancijos buvimą, kaip dorybę (pasipriešinimą nemoralumui)
D. James Kennedy. Naujoji tolerancija wrote:Tolerancija yra paskutinė sugedusios visuomenės dorybė. Kai visuomenė yra tapusi tokia amorali, kad rėksmingai ir su pasididžiavimu pažeidinėja visus Dievo įsakymus, ji ima primygtinai reikalauti laikytis vienos vienintelės dorybės – toleruoti jos amoralumą.
http://www.bernardinai.lt/index.php?url=articles/62664
vovocka
pradedantis
Posts: 241
Joined: 2005-06-03 09:08
Location: Vilnius

2007-05-22 09:21

fizikanas wrote:
vovocka wrote:Viskam turi būti parinkta tinkama vieta ir laikas. Balkonas - ne pati geriausia vieta.
O jei subursi keletą bendraminčių, kaip antai padarė "sveikuoliai" - blogiau nebus. Bet jei vienas jų susirgs - kaltins tave... Mes neįpratę kaltinti savęs, tiesa?
Apie ką tu čia kalbi? Man visiškai šitoj vietoi neįdomus žmonių sprendimai ir kaltumai. Aš matau priežastį - bažnyčia ir pasekmę - mokslo pažangos stabdymas, bei kiti čia išvardinti dalykai. Taip, žinoma, galime sakyti, jog čia kalta ne bažnyčia, o žmonės kurie pasiduoda jos įtakai. Bet tada išeina labai paprastas klausimas - kaip mes pakeisim tuos žmones? Imsim po vieną ir darysim skeptikais? Toks sprendimo būdas gal ir neblogas, tačiau, spėju, kad kurkas efektyviau būtų riboti bažnyčios įtaką politikai ir mokslui.
Sutinku, kad "kas ciesoriaus - ciesoriui, o kas dievo - dievui"... ;) bažnyčia turėtų užsiimti sielovada ir nesikišti, kur jai neskirta. bet taip jau yra, kad tiek mokslo atstovai karts nuo karto leptelna ką nors apie dievo reikalus, tiek bažnyčia retsykiais bando įtakoti mokslo reikalus... Yra kaip yra...
vovocka
pradedantis
Posts: 241
Joined: 2005-06-03 09:08
Location: Vilnius

2007-05-22 10:03

Vajezus wrote:
vovocka wrote:Tad gėjų bandymu skurti šeimas aš vertinu kaip bandymą iškreipti šeimos sampratą. kas ką diskriminuoja? Heteroseksuali visuomenė ir religinės institucijos gėjus, bandydamos išsaugoti šeimos instituciją, ar gėjai diskriminuoją visus minėtus, bandydami pakeisti požiūrį į šeimą?
Pirma - diskriminacijos apibrėžimas beraščiams:
"Diskriminacija [lot. discriminatio - (at)skyrimas] - teisių sumažinimas ar atėmimas tam tikrai kategorijai asmenų" (TŽŽ-85)
Taip pat - praktinis pavyzdys Baudžiamajame kodekse:
"169 straipsnis. Diskriminavimas dėl tautybės, rasės, lyties, kilmės, religijos ar kitos grupinės priklausomybės
Tas, kas atliko veiksmus, kuriais siekta žmonių grupei ar jai priklausančiam asmeniui dėl lyties, seksualinės orientacijos, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų sutrukdyti lygiomis teisėmis su kitais dalyvauti politinėje, ekonominėje, socialinėje, kultūrinėje, darbo ar kitoje veikloje arba suvaržyti tokios žmonių grupės ar jai priklausančio asmens teises ir laisves"

Dabar - linksmoji dalis. "Aurigarijus Justice rašo. Petrui ir Steponui iškelta baudžiamoji byla dėl diskriminacijos. Ieškovai - Jonas ir Marytė - tvirtina, kad dėl atsakovai susituokdami suvaržė jų teises."
Baisu.
Analogiškai, moterys šiais laikais baisiausiai diskriminuoja vyrus (gavo juk balso teisę!), o negrai - baltuosius (gali gerti iš vienos bačkos su baltaisiais). Religinės mažumos jau seniai diskriminuoja daugumą, versdami ją pripažinti iškreiptą religijos apibrėžimą (juk kiekvienam aišku, kad mažumos religija yra iškreipta ir apskritai klaidinga; jos net negalima vadinti religija).
Aš puikiai suprantu, kad anksčiau ar vėliau vienai ar kitaip gėjų santuoka bus įteisinta. Ar tai bus dabartinės santuokos (mišrios) atmaina, ar kokia nauja institucija - pagyvensim, pamatysim. Bet faktas, kad procesas vyksta ir jis "stumiamas". Savu laiku buvo įvesta krikščionybė, ir lietuviai norom nenorom ją priėmė. Lėmė, beje, politiniai sumetimai... Panaši situacija ir gėjų problemų sprendimuose - EK jau daro įtaką dėl Imbraso sprendimo... Kita vertus, tavo sarkastiškas pareiškimas, kad mažumos diskriminuoja daugumas šiek tiek, deja, teisingas. Antai juodaodžiai reikalui esant greit pasinaudoja rasizmo svertu, o žydai - antisemitizmo. Lygiai taip pat ir gėjai, kas kart apmėto kaltinimais homofobiškumu... Kartais silpnumas yra labai galingas svertas... Bet tai tik padidina konfrontaciją tarp mažumų ir daugumos. Vertėtų ieškoti kitų dialogo metodų.
Vajezus wrote:
vovocka wrote:
Visgi, jei kalbam apie paveldėjimą, tai šią problemą lengva išspręsti testamentu.
Santuoka nėra vien tik turto paveldėjimas plius "pripažinimas". Sutuoktiniai gali neduoti parodymų vienas prieš kitą, gauti partnerio pilietybę. Pinigai, gaunami iš sutuoktinio, laikomi skirtais ūkio reikmėms ir neapmokestinami (priešingu atveju jie gali būti palaikyti pajamomis ir apmokestinti). Sutuoktiniai gali lankyti vienas kitą įkalinimo įstaigose, ir taip toliau - nė vienos iš šių teisių neduoda joks testamentas ar dvišalė sutartis.
Be abejo, santuoka ar kažkas panašaus palengvintų šių problemų sprendimus...
Vajezus wrote:
vovocka wrote: Iš kur žinai, kad gėjų tarpe neegzistuoja tradicijos? Lenskis pasakė?
Neteko girdėti, kad Lenskis kalbėtų apie gėjus... ;)
Vajezus wrote: Net neturiu ką pasakyti... :D
Suprantu. Bet taip jau yra, kad tradicijos kuriasi šimtmečiais, o sulaužyti jas per kelias dienas ar kelis metus nėra taip paprasta...
aivaras
skeptikas
Posts: 517
Joined: 2006-11-03 14:39
Location: Vilnius

2007-05-22 10:37

Neiškrypkite iš temos čia ne apie gėjus, tema o apie tai kokis blogis yra religijos.

Taip religija turi neigiamų sąvybių (radikalus koncervatyvumas). Aišku yra ir daugiau žmonių grupių kurios yra koncervatyvios.

Man įdomu kitkas: tolerancija ir mokslo pažanga imamos kaip po default teigiamos sąvokos. Ir tada jau aišku, kad tie kurie dabar tam prieštarauja yra blogi.

Ar tikrai mokslo progresas atnešė tik teigiamus dalykus? Galima teigti, kad gyvenimo kokybė pakilo, tik tai gana sunku pamatuoti, nes įtraukti visus rodiklius į tai yra praktiškai neįmanoma (mokslo progresas prigimdė problemų kurių iki tol niekas neturėjo arba jos buvo didelė retenybė). Dargi, kaip teisingai pastebėjo Ąžuolas, karas labai suaktyvina progresą. Kodėl taip yra? Kodėl toks neigiamas reiškinys taip teigiamai veikia kitą reiškinį ( čia jei aišku sutinkate kad karas yra neigiamas :D)?

Ir tarkime, kad Akelos teorija, kodėl tolerancija yra vertinga kaip svarstytina (visai nebloga iš tiesu teorija :D): Tolerancija yra būtina sąlyga gyvuoti esant demografiniam sprogimui.
Ar tai nereiškia jog tai tėra priemonė kaip išgyventi vieną iš mokslo progreso sukeltų neigiamų padarinių (demografinis sprogimas sukeltas medicinos pasiekimų)?

Visą tai paėmus omenin gauname tą patį klausimą kurį uždavė Vovočka: Kuo remiantis jūs teigiate jog kažkas yra blogiau už kažką kitą?

P.S. Akelai. Visai nenorėjau jog mano akiplėšiškas išpuolis būtų suprastas kaip įžeidimas jums asmeniškai. IMHO manau, kad tamsa labai neblogai valdote diskusijų meną ir labai dažnai sugebate išvengti tokių spąstų į kokius papuolu aš pats. Man tiesiog įdomu paskaityti kas laikoma bendražmogisškomis vertybėmis (Ir visai nebutinai tai turite išsakyti būtent jūs Akela :D). Aš asmeniškai negaliu sugalvoti objektyviai visais atvejais priimtinos vertybių sistemos... Kiekvienu atskiru atveju arba esant specifinėm sąlygoms, "geriausias" rinkinys kinta.
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2007-05-22 13:18

aivaras wrote:Visą tai paėmus omenin gauname tą patį klausimą kurį uždavė Vovočka: Kuo remiantis jūs teigiate jog kažkas yra blogiau už kažką kitą?
Šioje temoje sakydamas, kad bažnyčia - blogai, turiu omenyje blogai didžiajai daliai vakarų pasaulio žmonių.
User avatar
Akela
senbuvis
Posts: 2549
Joined: 2006-01-08 23:00

2007-05-22 13:18

aivaras wrote:....
Trumpai (nes laiko nebeturiu :( )
Del mokslo - demiu yra ir ant saules - bet juk apibendrinus gaunas, kad visgi civilizacija mokslo deka suklestejo, zhmogaus gyvenimo trukme pailgejo, o kokybe pagerejo.
Del demografinio "sprogimo" - ishsivyshchiusiose shalyse del mazho gimstamumo demografinio bumo nebera. Yra tikimybe, kad laikui einant tai stabilizuosis ir kitur.
Del karu - tai jie (ir daug) buvo ir iki "progreso laiku", tik paprastesni. O dabar daugybe shaliu turi kariuomenes kurias... naudoja tik pratybom bei paradams (ir gerai).
Del "isvengti spastu" - nevisada ishvengiu. Vienuos kaip tik sedzhiu kartu su "shviesos nesheju" - kad ji kur... :mrgreen:
Del "Kuo remiantis jūs teigiate jog kažkas yra blogiau už kažką kitą? - ogi elementariu palyginimu. Pvz, evoliucijos teorijos su kreacionizmu; labai religingu bet tamsiu viduramzhiu su dabartimi ir etc...
senis
senbuvis
Posts: 1434
Joined: 2005-11-27 02:44
Location: Vilnius

2007-05-22 14:48

aivaras wrote:Visą tai paėmus omenin gauname tą patį klausimą kurį uždavė Vovočka: Kuo remiantis jūs teigiate jog kažkas yra blogiau už kažką kitą?
As tai turiu galvoje, kad kazkas [baznycia] trukdo kazkam [gejai, lesbietes, norintys pasidaryti abortus, dirbtini apvaisinima ir t.t.] gyventi.
Tuo tarpu tos nuskriaustos interesu grupes baznyciai gyventi netrukdo. Ar skirtumas yra ?
Srovė
skeptikas
Posts: 897
Joined: 2005-09-08 12:45

2007-05-22 15:03

fizikanas wrote:
aivaras wrote:Visą tai paėmus omenin gauname tą patį klausimą kurį uždavė Vovočka: Kuo remiantis jūs teigiate jog kažkas yra blogiau už kažką kitą?
Šioje temoje sakydamas, kad bažnyčia - blogai, turiu omenyje blogai didžiajai daliai vakarų pasaulio žmonių.
Nu ne visai taip yra, kad jau dabar būtų didžiajai daliai vakarų visuomenės blogai. Kai taip atsitinka demokratinėje visuomenėje, tai vienos kadencijos laikotarpiu viskas sustatoma į savas vietas. Kai tai atsitinka totalitarinėje diktatūroje - neišvengiamai vyksta revoliucijos. Kol kas į tai nelabai panašu.
Post Reply