D3monas wrote:Apokalipsis wrote:Svetimas wrote:Turint omeny, kad gausybė teologų ir šv. rašto aiškintojų keletą amžių triūsė bandydami užglaistyti aštrius šio kūrinio kampus ir išvesti iš jo bent kažkiek nuoseklesnę ideologiją, galutinis rezultatas atrodo gana apgailėtinai.
Galima pavyzdžių apie kokius teologus čia eina kalba ir ką jie šlifavo?
Kad ir Spinoza, Tomas Akvinietis ar net koks Karol Wojtyla. Visi jie savaip suprato visus tuos religinius paistalus. Vieningo nuomonės apie "neprieštaraujantį sau ir tobulą dievo žodį" nėra, visi jį aiškina ir supranta kaip tik širdelė geidžia. Ką jau kalbėti apie skirtingas šios religijos denominacijas... Atrodo, bet kas gali iš naujo sugalvoti "ką dievas turėjo omenyje" ir iš to padaryti naują religijos atšaką.
Dabar neturiu laiko tikrinti ką teigė spinoza ir kaip jis ten glaistė ar ką darė, bet T.Akvinietis, kiek žinau, net nebuvo teologas (o filosofas), bet gal ir klystu, nes nesigilinau į jo biografiją pernelyg daug. Be to jis subtiliai paneigė trejybę.
Kiek leido to meto cenzūra.
Tai vat, norėjau konkrečių glaistymo pavyzdžių, o ne vien pavardžių, nes tikrai neturiu laiko dabar gilintis į teologinius kliedesius ir ieškoti ką koks teologas kada pakliedėjo. Jei kas yra radęs, būtų smagu, jog pasidalintų.
Aš žinau, kad visi religingieji savaip supranta ir savaip paisto, bet jų paistalus labai lengva patikrinti Biblija. Nes bet kokia mintis turi neprieštarauti nei vienai eilutei. O jei prieštarauja - tada ten šūdas, o ne doktrina.
Elementariausias pavyzdys: Krikšto formulė.
Katalikai ir beveik visas krikščioniškas pasaulis temato vieną vienintelę eilutę: Mt 28:18,19
Ir jiem neįdomu, kad Apaštalų darbuose visur yra kitoks krikštas - t.y. apaštalai krikštijo "Viešpaties Jėzaus Kristaus vardu" - kitokio varianto nėra.
Mt 28:18,19 galima suprasti dviem būdais: kaip tiesioginį paliepimą ar kaip uždavinį. Panašu, kad sekminių dieną pasakytas Petro pamokslas Apd 2:38 (ir kitos Apd vietos) liudija apie uždavinio versiją.
Ef 4:5 taip pat gali eiti kaip to įrodymas: jei yra tik vienas krikštas kodėl pats Paulius, kuris užrašė šį tekstą perkrikštijo mokinius, pakrikštytus Jono krikštu (Apd 19)? Tai tegali reikšti, kad yra tik vienas būdas pakrikštyti.
Nelabai žinau atvejų, kad kas objektyviai pastebėtų tokį dalyką. Jei pastebi, tai matyt tie, kurie ieško prieštaravimų ir tokį dalyką būtent prieštaravimui ir priskiria.
Vien dėl to, kad krikščionys iš tiesų yra pagonys su krikščioniškais pavadinimais jie negali suvokti tikrosios Mt 28:18,19 reikšmės. Kad yra tik vienas Dievas, o Tėvas, Sūnus ir Šv.Dvasia yra jo manifestacijos - o išskyrimas naudojamas kuriai nors pusei ar vykdomai funkcijai pabrėžti. Trejybė yra išsityčiojimas iš Biblijinio Dievo koncepcijos. Katalikų dievui stipri šizofrenija ir jis yra trigalvis slibinas. Pradėjo jis sirgti 325 metais (du asmenys) o liga progresavo iki 381/83 metų (trys asmenys).