Religijų skleidžiamas gėris

Kas yra dievas? Kokie yra argumentai už ar prieš dievo egzistavimą? Kuri religija teisinga?
senis
senbuvis
Posts: 1434
Joined: 2005-11-27 02:44
Location: Vilnius

2007-05-29 14:22

Kadangi tulam nnavakui labai sunku sukurti tokia tema, tai as nutariau truputi jam padeti ir uzregistruoti tokia tema. Prasome visiems kas netingi pamineti religiju skleidziama geri (butu gerai neabejotinos kilmes geri). Zodziu pakritikuosime jei ka :) Na, va. Labai tikiuosi , kad nnavakas prades pirmas - idant arsiai bande atstovauti geraja religiju puse [ir kaip atstovas zmoniu vaikysteje neturejusiu jokiu psichologiniu traumu. :mrgreen:]
Gautama
pradedantis
Posts: 170
Joined: 2007-05-25 21:44
Location: Ellesmere Port UK

2007-05-29 15:19

Kadangi, mano supratimu, nnvako minimos vaikystėje patirtos psichinės traumos taikomos man, tai aš, naudodamasis proga, norėčiau gerbiamam nnvakui pademonstruoti, kad be psichikos traumų savo vaikystėje patyriau ir šį tą daugiau.

Religijos aplamai ir krikščionybės privalumai pagal Gutamą.

1. Tikėjimas sustiprina plasebo poveikį. Šventai tikint poveikis bus netik stipresnis, bet ir išauga jo tikimybė.
2. Tikėjimas apjungia ir konsoliduoja tikinčiąsias bendruomenes grėsmės atveju.
3. Religija kartu su savo sukurta sistema nešė ir „universalius“ moralės bei elgesio principus, kas labai palengvino bendravimą tarp, iš pirmo žvilgsnio, skirtingų regionų.
4. Religija turinti savo oficialią vidaus vartojimui skirtą kalbą (krikščionybėje - lotynų, islame arabų) savo laiku skatino šių kalbų mokymąsi ir aplamai švietimą.
5. Krikščionybės skelbiamas lygybės prieš dievą principas skatino socialinį Europos vystymąsi.
6. Šiuolaikinė demokratija ir mokslas atsirado krikščioniškoje aplinkoje, nes čia buvo pačios palankiausios tam sąlygos.

Labai neturiu laiko dabar daugiau rašyti, bet prie gero noro galėčiau sugalvoti dar kokį dešimt privalumų.
senis
senbuvis
Posts: 1434
Joined: 2005-11-27 02:44
Location: Vilnius

2007-05-29 16:25

Gautama wrote: 6. Šiuolaikinė demokratija ir mokslas atsirado krikščioniškoje aplinkoje
Kazkaip del mokslo man cia uzkliuvo,- jei sakytumete "issivyste" ar "suklestejo" - tada gal sutikciau. Bet tas "atsirado" ...
Tai kaip ten su graiku isminciaus Archimedo nustatytu fizikos desniu ? Man tai sako, kad siuolaikinio mokslo uzuomazgos [aka. "atsirado"] ne krikscioniskoje aplinkoje, o senoves Graikijoje ir/arba kitose senoves civilizacijose.
Pszczolarz
skeptikas
Posts: 576
Joined: 2006-10-07 15:13
Location: Vilnius

2007-05-29 16:38

Mano moraliniu požiūriu religijos neskleidžia jokio gėrio, tik blogį.
User avatar
Akela
senbuvis
Posts: 2549
Joined: 2006-01-08 23:00

2007-05-29 17:06

Gautama wrote:Labai neturiu laiko dabar daugiau rašyti, bet prie gero noro galėčiau sugalvoti dar kokį dešimt privalumų.
Ha, tokiam stiliui galima daug privalumu prigalvot :) Pvz:

7. Sukuria tikintiesiems labai miela vizija apie tai, kad mirtimi jo asmenine istorija nesibaigs - kada nors bus prikeltas aka "stos viespaties akivaizdon", susitiks su jau mirusiais ir ateity numirsianchiais artimaisiais bei giminemis. Kitaip sakant, suteikia vilti, kad miris isties nera 'pabaiga' ir taip palengvina mirties baimes keliama stresa. (Savotiskas toks papildomas "placebo efektas")
(Beje, yra panashi nors ne religine vizija aka Cryonics)

8. Sekramentais reglamentuoja ir vizualiai teatralizuoja (patalpos, ritualai...) esminius tikinciojo gyvenimo luzius - gimima, vedybas, mirti...
Ir t.t.

(Religija uzheme ir suleido shaknis daugybeje 'nishu' tiek atskiro asmens tiek visuomenes gyvenime ir dauguma atveju jos strategija praktishkai tobula, reikia pripazhinti :wink: . Tiesa, kai kuriais atvejais tuos pachius metodus panaudoja ir naujieji pretendentai i "dvasios ganytojus" - pvz naujoviski sektantai visokie ir t.t.... Ir ka - metodai veikia :| Kas "perima virvutes" tas ir valdo leles. Taigi :| Turi saugoti "virvutes", kad kas nors neperimtu ar isvis nenutartu, kad gali apseiti be ju :wink: )
7x
senbuvis
Posts: 1778
Joined: 2004-07-16 21:43

2007-05-29 17:43

Gautama wrote:2. Tikėjimas apjungia ir konsoliduoja tikinčiąsias bendruomenes grėsmės atveju.
Jau norėjau pulti kritikuoti, kad tai yra gėris tik tos bendruomenės atžvilgiu, bet tada supratau, kad nei šioje, nei anoje temoje neapibrėžėme (tai nebūtinai blogai, žinant kur veda apibrėžinėjimas), ką reiškia "neša gėrį/blogį". Mat jei inkvizicija eretikams nešė mirtį, kuri dažniausiai suprantama kaip blogis, tai inkvizitoriai buvo gerbiami ir bijomi, kitaip tariant jų statusą religija pakėlė - atnešė jiems gėrį. Tai dabar kažkaip sunku prieštarauti ar pritarti :|.
Blogiausia tai, kad nematau, kaip išeiti iš šios situacijos. Man niekad nepatiko gėrio ir blogio vertinimas pagal kiekybę, ty didesniam kiekiui žmonių atneštas gėris/blogis yra didesnis gėris/blogis, mat tada tenka įsivesti tokias neapibrėžtas sąvokas kaip visuomenė, bendruomenė, etc. Kas yra visuomenė? Ar jos gerovė visada sveria daugiau nei individo gerovė? Ar jos gerovė visada sveria daugiau nei mažumos gerovė? Ar teisinga kartą į metus drakonui sušerti nekaltą mergelė? Ar teisinga tokia vergovinė sistema, kurioje vergvaldžių žymiai daugiau nei vergų? Ir taip toliau :).
Aišku galime gėrį ir blogį vertinti pagal dabartines bendrasias moralines nuostatas, bet ar tinka šioje diskusijoje? O įsivedus moralinį reliatyvizmą perkastumėme vieni kitiems gerkles.

Moraliniai klausimai šūdas.
Gautama
pradedantis
Posts: 170
Joined: 2007-05-25 21:44
Location: Ellesmere Port UK

2007-05-29 18:21

senis rašo:
Kazkaip del mokslo man cia uzkliuvo,- jei sakytumete "issivyste" ar "suklestejo" - tada gal sutikciau. Bet tas "atsirado" ...
Tai kaip ten su graiku isminciaus Archimedo nustatytu fizikos desniu ? Man tai sako, kad siuolaikinio mokslo uzuomazgos [aka. "atsirado"] ne krikscioniskoje aplinkoje, o senoves Graikijoje ir/arba kitose senoves civilizacijose.
Jūsų pastebėjimas visiškai teisingas. Dėkoju už pastabą.
User avatar
fizikanas
nenugalimas
Posts: 3210
Joined: 2004-05-27 19:45

2007-05-29 18:49

9. "Statydamos" bažnyčias religijos gelbėja žmones nuo potencialios galimybės toje vietoje pastatyti gyvenamajį ar viešos paskirties namą, kas išgelbėja givybes meteorito kritimo į tą vietą atvėju.

10. Kunigai priversti nešioti mažai šviesos atspindindžius rūbus, todėl šalia jų esantiems žmonėms sumažėja tikimybė susirgti odos vėžiu.

Čia man primena kurybiškumo testą, per kažkokį laiką sugalvoti kuo daugiau plytos panaudojimo būdų :)
Gautama
pradedantis
Posts: 170
Joined: 2007-05-25 21:44
Location: Ellesmere Port UK

2007-05-29 21:12

To fizikanas: Linksmai tu čia, man patiko.

O jeigu rimtai tai pratęsiant savo sąrašą galiu pridėti.

7. Globos įstaigų steigimas ir išlaikymas.(Ligoninės, našlaičių, senelių namai ir t.t.)
8. Meno globa ir jo „vartojimas“, dėl ko menas galėjo sparčiau vystytis. Manau, kad ypač reikėtų išskirti architektūrą, ir tai būdinga ne tik krikščionybei.
User avatar
fizikanas
nenugalimas
Posts: 3210
Joined: 2004-05-27 19:45

2007-05-29 22:08

Na gerai, tuomet aš irgi sugadinsiu visiems džiaugsmą (na tikiuosi nors kamnors;) ir pasisakysiu šia tema rimtai:
Manau visi suvokiame, kad kiekvienas reiškinys pasaulyje turi ir pliusų ir minusų. O kuo tas reiškinys didesnis, ar kuo aptariama savoka yra platesnė - tuo labiau kiek nori bus ten tų gėrių ir blogių. Tiesa sakant surasti kamenors pliusą arba minusą gudrumo visai nereikia. Kam šiektiek reikia, tai vardinant kienonors privalumus, matyti ir kontekstą - visą mechanizmą, bei daryti apibendrinimus. Na pavyzdžiui, puikus pliuso pavizdys - apsauga nuo banditų. Tik vat kai pažiūrim, kaip šitą verslą realizuoja reketininkai, mes kažkaip sugebam pasverti, kad minusų ten yra, sakykim, gerokai daugiau nei pliusų. Tačiau gaila nevisi tą patį padaro klausydami apie religijų teikiamas naudas. Na kad ir tos globos įstaigos - jų egzistavimą kasnors gali palaikyti puikiu argumentu už religijų skleidimą, kai iš tiesų tai yra taspats reketas - bažnyčia suteikia paslaugas žmonėms už pinigus, kuriuos pati iš jų ir pasiima. Na aišku ne kumščių, dar baisesniu - apgaulės ir manipuliavimo būdu.
User avatar
Legionas
senbuvis
Posts: 2539
Joined: 2004-11-03 12:17
Location: Sask

2007-05-30 00:02

Kai kurios religijos , pvz. kvakeriai nekariauja del valstybes, remia taika ir skleidzia anarchija.

http://www.mises.org/story/1865

Kvakeriai gavo Nobelio taikos premija 1947 metais.
User avatar
Legionas
senbuvis
Posts: 2539
Joined: 2004-11-03 12:17
Location: Sask

2007-05-30 00:06

Religines organizacijos savanoriskai finansuodamos perima dali funkciju, kurias mielai atliktu valdzia atimdama pinigus is gyventoju: svietima, gydyma, parama skurdziams etc.
Apostatas
senbuvis
Posts: 3056
Joined: 2005-03-07 17:43

2007-05-30 06:19

7x wrote:Mat jei inkvizicija eretikams nešė mirtį, kuri dažniausiai suprantama kaip blogis, tai inkvizitoriai buvo gerbiami ir bijomi, kitaip tariant jų statusą religija pakėlė - atnešė jiems gėrį.
Inkvizija nešė tokį patį sąlyginį gėrį visiems doriems krikščionims, kurie turėjo daug fun'o ir šiaip linksmybių viešų deginimų ant laužo metu ( gera nuotaika bei geros emocijos nesunkiai įsipaišo į gėrį) lygiai kaip ir tų pačių procesų metų budavo randamas kaltininkas dėl nederančių laukų arba pieno neduodančių karvių, kas mažindavo dėl minėtų negandų atsiradusį stresą tuoje bendruomenėje.
Apostatas
senbuvis
Posts: 3056
Joined: 2005-03-07 17:43

2007-05-30 06:21

fizikanas wrote:Na kad ir tos globos įstaigos - jų egzistavimą kasnors gali palaikyti puikiu argumentu už religijų skleidimą, kai iš tiesų tai yra taspats reketas - bažnyčia suteikia paslaugas žmonėms už pinigus, kuriuos pati iš jų ir pasiima.
Alia lygiai kaip ir valstybė. :)
vovocka
pradedantis
Posts: 241
Joined: 2005-06-03 09:08
Location: Vilnius

2007-05-30 07:16

senis wrote:
Gautama wrote: 6. Šiuolaikinė demokratija ir mokslas atsirado krikščioniškoje aplinkoje
Kazkaip del mokslo man cia uzkliuvo,- jei sakytumete "issivyste" ar "suklestejo" - tada gal sutikciau. Bet tas "atsirado" ...
Tai kaip ten su graiku isminciaus Archimedo nustatytu fizikos desniu ? Man tai sako, kad siuolaikinio mokslo uzuomazgos [aka. "atsirado"] ne krikscioniskoje aplinkoje, o senoves Graikijoje ir/arba kitose senoves civilizacijose.
Aš linkęs pritarti Gautamos nuomonei. Reiktų prisiminti, kad V a. žlugo Didžioji Romos Imperija. Prasidėjo chaoso laikotarpis. X a. susikūrė šventoji Romos imperija. Sakyčiau, kad tada ir prasidėjo didžiausia Bažnyčios įtaka... Bažnyčios dogmoms prieštaraujantys mokymai, kaip antai M. Koperniko heliocentrinės sistemos modelis atsirado tik XVI a. viduryje, tad iki to laiko Bažnyčia gan pelnytai galime laikyti mokslo skleidėja. Kitokio mokslo tuo metu, berods, ir nebuvo... O dėl demokratijos - tiesiog paskaitykit pačias bažnytines dogmas. Jose ir tai užprogramuota.
vovocka
pradedantis
Posts: 241
Joined: 2005-06-03 09:08
Location: Vilnius

2007-05-30 07:25

Pszczolarz wrote:Mano moraliniu požiūriu religijos neskleidžia jokio gėrio, tik blogį.
Viskas susiveda į žmogų, kuris skaito kad ir Evangeliją. Antai Kristus minėjo, kad jei tau kas užvažiuoja per skruostą, atsuk jam ir kitą... Turime variantus:
1. Amoralus supratimas: taigi, aš galiu drąsiai lupti krikščionis, nes pasak Evangelijos jie neturėtų priešintis, tad galiu naudotis jų silpnumu.
2. Moralus požiūris: nereikia blogiu atsakyti į blogį.
3. Mano požiūris: reikia surasti savyje tokią būseną, kad smūgis į veidą jaustųsi taip maloniai, jog mielai atsuktum ir kitą skruostą. Pavyzdys: jei troleibuse tave stumdo, maigo - tai nėra malonu, ir atskirais atvejais net įvyksta konflikai. O į masažo kabinetą, kuriame tave taip pat maigo ir žnaibo einam mielai, ir dar pinigus susimokam. Veiksmas kūno atžvilgiu tas pats, o rekacija - iš esmės skirtinga, nes kitoks mūsų pačių nusiteikimas... ;)
vovocka
pradedantis
Posts: 241
Joined: 2005-06-03 09:08
Location: Vilnius

2007-05-30 07:27

Gautama wrote:senis rašo:
Kazkaip del mokslo man cia uzkliuvo,- jei sakytumete "issivyste" ar "suklestejo" - tada gal sutikciau. Bet tas "atsirado" ...
Tai kaip ten su graiku isminciaus Archimedo nustatytu fizikos desniu ? Man tai sako, kad siuolaikinio mokslo uzuomazgos [aka. "atsirado"] ne krikscioniskoje aplinkoje, o senoves Graikijoje ir/arba kitose senoves civilizacijose.
Jūsų pastebėjimas visiškai teisingas. Dėkoju už pastabą.
Svarbu ne tik atsiradimo aplinka, bet ir išlikimo bei skleidimo aplinka...
Apostatas
senbuvis
Posts: 3056
Joined: 2005-03-07 17:43

2007-05-30 08:02

vovocka wrote:tad iki to laiko Bažnyčia gan pelnytai galime laikyti mokslo skleidėja. Kitokio mokslo tuo metu, berods, ir nebuvo...
Visiškai sutinku, kad vienu metu nieko geriau nebuvo, arba bažnyčia, arba laukinės germanų gentys. Vienok labai didelį palikimą išsaugojo arabai iš kurių tie patys krikščionys daug ka perėmė, jau nekalbant apie tai, kad tais gūdžiais laikais vienuolynai padarė tiek mokslo atradimų, tiek ir atliko saugomąją ar perrašomąją funkcijas.
Post Reply