Religijų skleidžiamas gėris

Kas yra dievas? Kokie yra argumentai už ar prieš dievo egzistavimą? Kuri religija teisinga?
Gautama
pradedantis
Posts: 170
Joined: 2007-05-25 21:44
Location: Ellesmere Port UK

2007-05-31 19:30

fizikanas rašo:
Prieštaračiau. Jeigu matysiu, kad kažkokia religija savo buvimu bendrai paėmus suteikia man nauda, aš nors ir netikintis, vistiek ją palaikysiu. Šiuo metu nelabai apie tokias žinau.
Jeigu gėrio/blogio vertinimas priklauso tik nuo asmeninės naudos tai viskas tampa labi subjektyvu. Tokio vertinimo atveju diskusija apie religijos pliusus ir minusus yra beprasmiška.
Noriu paklausti: kodėl jūs manote, kad jūsų išsakytas skeptiškas požiūris į religijos teikiamą naudą nėra viso labo išraiška jūsų nuomonės, kad dievas neegzistuoja?

fizikanas rašo:
Dėl gėrio ir blogio tai taip, žinoma, kad interesų konfliktų pasitaiko, netik tarp teistų-ateisų, bet vat kas dėl logikos, tai ji visiems vienoda ir vienodai patikrinama.
forume yra trumputė diskusiją apie biblijos kontekstą ir svarbą. ( viewtopic.php?t=1284 ) Ar kolegos Moshiah nurodytų linkų tekstai jus įtikina, kad izraeliečiai pasielgė teisingai?

fizikanas rašo:
Galbūt kompiuteriais galima? Duotume kompiuteriui visus įmanomus statistinius duomenis ir jis mums pasakytų ar gerai religijos ar blogai.
Realiai tai neįmanoma, nes kompiuteriui programą parašys žmonės kurie patys turi pozicijas šiuo klausimu. Taigi tai bus greičiau koks nors kompromisinis variantas, o ne objektyvus rezultatas.

senis rašo:
Manau puiku viduriuka atspindi sitas:
..................................................

Taigi jei krastines pozicijos yra tiketi/netiketi, tai viduriukas yra - abejoti (cia daugiau agnostikams), arba paprasciausiai ignoruoti (ignostikams).
Turiu prisipažinti, man su anglų sunkoka. Kiek supratau tai nėra visiškai atskiras požiūris. Dėl abejojimo kyla klausimai: kiek tai galima vadinti rimta pozicija, ir kuo abejojimas ir jo suteikiama galimybė pažvelgi į abiejų pusių argumentus tikrai priartina prie objektyvių religijos gėrio/blogio vertinimo kriterijų? (Čia tuo atveju, kai abejojimas tampa išankstine pozicija)

srovė rašo:
Idėjų ir veikų suvokiamas logiškumas/absurdiškumas, gerumas/blogumas yra jau pasekmė to, kokioje sistemoje mes vertiname tas idėjas ir veikas. Jei tas idėjas įkeliame į kitą sistemą (kitą kontekstą), kur jos jokiais prasmingais sąryšiais nesusietos su tos kitos sistemos visuma, tai ir gauname, kad tos idėjos niekaip nesuderintos - ten jos absurdiškai skamba. Tuo ir piktinasi nežinantys sistemos, tik kurioje sumąstyta idėja ir yra suderinta su visuma ir turi aiškiai suvokiamą tikslinę prasmę. Čia ji suprantama ir yra "logiška", nes tarnauja tikslui pasiekti. Jei kokia veika mes siekiame tikslo, tai ta veika yra "gėris" mums. Jei tokia pat veika kažkas siekia savų tikslų mūsų sąskaita, tai jau tokia veika "gėris" tik tam kažkam, o mums - tiesioginis "blogis". Trečias atvejis, kai ne visi bendrai (arba tik vienas iš susijusių kelių subjektų) organizuoja veiką bendro, visiems naudingo tikslo siekimui. Tokiu atveju vėl galimi keli skirtingi vertinimo/suvokimo atvejai, priklausomai nuo to, ar tie vertintojai žino pačios idėjos esmę bei pačią sistemą, kurioje ir tik kurioje ta idėja sėkmingai tarnauja tam bendram naudingam reikalui. Ir tik tuo atveju, kai yra visų vienodai suprantami tikslai, kai yra sąlygos visiems dalyvauti ar bent stebėti veiką tiems tikslams siekti – galimas ir sutarimas vertinant tuos pačius dalykus.
Viskas teisinga ir elementaru. O jeigu panagrinėtumėme tokį atvejį. Placebo efekto tikimybė ir stiprumas priklauso nuo ligonio nuostatos gydymo metodikai (tiki metodikos efektyvumu – netiki metodikos efektyvumu). Tai liečia ir „reiki“ (gydymas rankomis) metodą. Yra įrodyta, kad jis realios įtakos gijimo procesui neturi. Tačiau tai praktikuojama kaikuriose JAV gydymo įstaigose (mačiau filmą per „Diskovery“) tam, kad sukeltų placebo efektą. Vadinasi mano neigiamas požiūris į ekstrasensus suformuotas mokslinių tyrimų yra neteisingas. Jeigu ekstrasensai gali realiai padėti žmonėms tai juos aš turėčiau vertinti teigiamai? (Čia truputis moralinio reliatyvizmo, bet vistiek)


srovė rašo:
Nu, čia taip sakyti negalima. Net jei iki šiol būtų buvę tik taip, ir tai dar nereikštų, kad taip bus visados... Vėl gi, nevienareikšmiška yra ta kova. Kova kartais vadinamos ir pretenzijos dėl „teisių“ ir laisvių, netutint jokio supratimo, kaip ir kokiomis priemonėmis tas teises galima užtikrinti. Juk kultūra, tai ne absoliuti laisvė, o delikatus ir subtilus laisvės ribojimas, tai nuolat veikiantis (naudojamas) metodas. Kai mes apie tokį nieko nežinome, tai mūsų „kova“ – bergždžias reikalas.
Realus dialogas tarp teistų ir ateistų praktiškai nevyksta. Tai greičiau kaltinimų ir triukšmo kėlimo banga kuri prie nieko nepriveda. Kova daugiau vyksta grupių viduje dėl jau esančių narių išsaugojimo. Praktiškai tik tam ir naudojama speciali literatūra. Tiek ateistinės tiek teistinės literatūros leidybos tikslas sustiprinti atitinkamos grupės jau esamas nuostatas.

srovė rašo:
Kad tai įmanoma, nėra abejonių. Tam tereikia įprasti prie kultūros, t. y. – atprasti nuo oponentų besąlygiško vadinimo kvailiais, kam reikalingos nemenkos pastangos, kad įsigilinti į oponento atstovaujamą tikslinę idėjų sistemą. Tik tokioje galima rasti ir teisingai įvertinti jo pateikiamus argumentus bei vertinimus. Išankstinis nusistatymas prieš kitokia vertybių sistema besivadovaujantį, nėra kritiškas realybės vertinimas, kokiu, mes čia susirinkę, esam įsipareigoję vadovautis.
Aš nesu niekam įsipareigojęs kažkuo vadovautis. Toliau tinka klausimas užduotas kolegai fizikanui apie biblijos kontekstą. Iki kokio lygio skeptikas turi „įsigilinti į oponento atstovaujamą tikslinę idėjų sistemą“, kad sutiktu su tuo, jog Egipto pirmagimių išžudymas yra gerai?

srovė rašo:
Visa visuomenė nėra vien tik viena vientisa sistema. Visuomenę, žinoma, galime laikyti ir atskirų tarpusavy kažkiek tai bendraujančių žmonių sistema, bet praktiškai, žmonės apsijungę į labai daug įvairių grupių. Kiekviena iš jų turi savąją vertybių sistemą(?). Dauguma tų atskirų grupių vertybių sistemų yra identiškos pagal esmę, bet skiriasi struktūros forma. Todėl, kad susitarti dėl vertinimų, reikalinga pereiti prie vienos vertybių sistemos, panašiai, kaip kad kalbasi viena kuria nors kalba skirtingų tautybių atstovai.
Vadinasi, tam, kad būtų sutartą religijos gėrio/blogio klausimu visi turi būti arba ateistai, arba teistai, o mano klausimas buvo: kaip tas dvi priešingas pozicijas būtų galima objektyviai vertinti neatsižvelgiant į nusistatymą dievo egzistavimo klausimu?
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2007-05-31 23:24

Gautama wrote:fizikanas rašo:
Prieštaračiau. Jeigu matysiu, kad kažkokia religija savo buvimu bendrai paėmus suteikia man nauda, aš nors ir netikintis, vistiek ją palaikysiu. Šiuo metu nelabai apie tokias žinau.
Jeigu gėrio/blogio vertinimas priklauso tik nuo asmeninės naudos tai viskas tampa labi subjektyvu. Tokio vertinimo atveju diskusija apie religijos pliusus ir minusus yra beprasmiška.
Noriu paklausti: kodėl jūs manote, kad jūsų išsakytas skeptiškas požiūris į religijos teikiamą naudą nėra viso labo išraiška jūsų nuomonės, kad dievas neegzistuoja?

fizikanas rašo:
Dėl gėrio ir blogio tai taip, žinoma, kad interesų konfliktų pasitaiko, netik tarp teistų-ateisų, bet vat kas dėl logikos, tai ji visiems vienoda ir vienodai patikrinama.
forume yra trumputė diskusiją apie biblijos kontekstą ir svarbą. ( viewtopic.php?t=1284 ) Ar kolegos Moshiah nurodytų linkų tekstai jus įtikina, kad izraeliečiai pasielgė teisingai?

fizikanas rašo:
Galbūt kompiuteriais galima? Duotume kompiuteriui visus įmanomus statistinius duomenis ir jis mums pasakytų ar gerai religijos ar blogai.
Realiai tai neįmanoma, nes kompiuteriui programą parašys žmonės kurie patys turi pozicijas šiuo klausimu. Taigi tai bus greičiau koks nors kompromisinis variantas, o ne objektyvus rezultatas.
1. Todėl taip manau turbūt, kad svarstydamas religijų teigiamą naudą, žiūrių į jų teikiamą naudą, o ne į savo netikėjimą/tikėjimą.

2. em?

3. Objektyvus rezultatas - kas tai? Šiuo klausimu pabūsiu ignostikas :)
Srovė
skeptikas
Posts: 897
Joined: 2005-09-08 12:45

2007-05-31 23:39

Gautama wrote:
Srovė wrote: Idėjų ir veikų suvokiamas logiškumas/absurdiškumas, gerumas/blogumas yra jau pasekmė to, kokioje sistemoje mes vertiname tas idėjas ir veikas. Jei tas idėjas įkeliame į kitą sistemą (kitą kontekstą), kur jos jokiais prasmingais sąryšiais nesusietos su tos kitos sistemos visuma, tai ir gauname, kad tos idėjos niekaip nesuderintos - ten jos absurdiškai skamba. Tuo ir piktinasi nežinantys sistemos, tik kurioje sumąstyta idėja ir yra suderinta su visuma ir turi aiškiai suvokiamą tikslinę prasmę. Čia ji suprantama ir yra "logiška", nes tarnauja tikslui pasiekti. ...
Viskas teisinga ir elementaru. O jeigu panagrinėtumėme tokį atvejį. Placebo efekto tikimybė ir stiprumas priklauso nuo ligonio nuostatos gydymo metodikai (tiki metodikos efektyvumu – netiki metodikos efektyvumu). Tai liečia ir „reiki“ (gydymas rankomis) metodą. Yra įrodyta, kad jis realios įtakos gijimo procesui neturi. Tačiau tai praktikuojama kaikuriose JAV gydymo įstaigose (mačiau filmą per „Diskovery“) tam, kad sukeltų placebo efektą. Vadinasi, mano neigiamas požiūris į ekstrasensus suformuotas mokslinių tyrimų yra neteisingas. Jeigu ekstrasensai gali realiai padėti žmonėms tai juos aš turėčiau vertinti teigiamai? (Čia truputis moralinio reliatyvizmo, bet vistiek)
Vadinasi, ... - nevisai teisingas. Juk ne tame yra esmė, kaip žmogų kažkas vadina - ekstrasensu ar ne ekstrasensu, o tik tame - kuria gėrį anas ar daro blogį. Ir tik vertinimas jo kuriamo produkto gali būti kriterijumi, kaip jį - žmogų - dera vertinti. Nėra čia nei lašo reliatyvizmo. Negalima visų vertinti ir pagal tai, kokias jie patys sau išsikabina iškabas. Juk sukčiams būdinga dangstytis po beasmeninėmis išraiškos formomis. Nuo to sukčiai tampa tik dar labiau didesniais sukčiais.
Gautama wrote:
Srovė wrote: ... Juk kultūra, tai ne absoliuti laisvė, o delikatus ir subtilus laisvės ribojimas, tai nuolat veikiantis (naudojamas) metodas. Kai mes apie tokį nieko nežinome, tai mūsų „kova“ – bergždžias reikalas.
Realus dialogas tarp teistų ir ateistų praktiškai nevyksta. Tai greičiau kaltinimų ir triukšmo kėlimo banga kuri prie nieko nepriveda. Kova daugiau vyksta grupių viduje dėl jau esančių narių išsaugojimo. Praktiškai tik tam ir naudojama speciali literatūra. Tiek ateistinės tiek teistinės literatūros leidybos tikslas sustiprinti atitinkamos grupės jau esamas nuostatas.
Pilnai galiu su tuo sutikti, jei tik neišleisime iš domės, kad bet kada gali prasidėti tas dialogas. Jei jau mes atradome, kad realaus dialogo nevyksta, - tai kad toksai prasidėtų - dar reikia, kad ir antra pusė tą suvoktų. O tas jų nesuvokimas gali tęstis dar ilgai,.. juk ir mes iki šio momento to labai ilgai nelabai suvokėme, kad niekas nevyksta...
Būkim biedni, bet teisingi: sutikim, kad tas faktas, jog mums jau išaiškėjo padėties komiškumas, tai dar vien tik tuo - mes niekuo nenusipelnėme - ir neturime pagrindo pradėti vėl kaltinti kitų, nes tai juk būtų tas pats, ką mes ir anksčiau darėme dar nesusigaudę situacijoje.

Literatūros gal nereikėtų išskirti nei iš vidinės, nei iš išorinės komunikacijos priemonių arsenalo...
Gautama wrote:
Srovė wrote: ... Išankstinis nusistatymas prieš kitokia vertybių sistema besivadovaujantį, nėra kritiškas realybės vertinimas, kokiu, mes čia susirinkę, esam įsipareigoję vadovautis.
Aš nesu niekam įsipareigojęs kažkuo vadovautis. Toliau tinka klausimas užduotas kolegai fizikanui apie biblijos kontekstą. Iki kokio lygio skeptikas turi „įsigilinti į oponento atstovaujamą tikslinę idėjų sistemą“, kad sutiktu su tuo, jog Egipto pirmagimių išžudymas yra gerai?
Nemanau, kad taip paprasta susigaudyti savose nuostatuose, kuriomis vadovaujamės. Savais įpročiais retai kada suabejojame, ir retai kada jų teisingumą pasitikriname.
Dėl Biblijos konteksto.
- O kas gi toks tvirtina, kad pirmagimių žudymas yra (buvo) gerai? Ar tik nebus čia tamstos (ir kai kurių kitų kolegų) nuostata, kad kažkas tą žudymą vertina kaip gėrį?


Gautama wrote:
Srovė wrote: ... Dauguma tų atskirų grupių vertybių sistemų yra identiškos pagal esmę, bet skiriasi struktūros forma. Todėl, kad susitarti dėl vertinimų, reikalinga pereiti prie vienos vertybių sistemos, panašiai, kaip kad kalbasi viena kuria nors kalba skirtingų tautybių atstovai.
Vadinasi, tam, kad būtų sutartą religijos gėrio/blogio klausimu visi turi būti arba ateistai, arba teistai, o mano klausimas buvo: kaip tas dvi priešingas pozicijas būtų galima objektyviai vertinti neatsižvelgiant į nusistatymą dievo egzistavimo klausimu?
Čia jau, brolį, į dievus bene pretenduoti užsimanei? - "Matai krįslą brolio akyje, o savojoj net rasto nepastebi".
Kodėl dabar, ir jau kaip, galima vertinti vieną atskirą objektą - religijos kokybę? Kur gi tie etaloniniai kriterijai? Vertinimas turi prasmę tik lyginant. O jei jau kalbame apie teistų ir ateistų tarpusavio aiškinimąsi, tai neišvengiamai turėtume priešpastatyti jų pasaulėžiūras, kaip sistemas.
Apostatas
senbuvis
Posts: 3056
Joined: 2005-03-07 17:43

2007-06-01 05:02

Srovė wrote: o tik tame - kuria gėrį anas ar daro blogį.
Gal Srovė papasakotų priemones kaip jis atskirią objektyvų gėrį nuo blogio. Gal turi koki lakmuso popieriaus lapelį, kuris jam tai parodo?
Srovė wrote:Realus dialogas tarp teistų ir ateistų praktiškai nevyksta. Tai greičiau kaltinimų ir triukšmo kėlimo banga kuri prie nieko nepriveda.
Tai būkit pirmas, pabandykit nekaltint skeptikų ir nekelt triukšmo, bet pradžiai suvokt jų poziciją ir pabandyt paieškot konstruktyvaus dialogo galimybės.
vovocka
pradedantis
Posts: 241
Joined: 2005-06-03 09:08
Location: Vilnius

2007-06-01 07:06

senis wrote:
vovocka wrote:Nirvana iš tiesų - aukščiausioji Palaima,
Kurią pasiekti mokė Tobulasis.
Visas aistras sunaikinus, telieka
Džiaugsmas ir tyra Ramybė.
[...]Gimties ir mirties pasaulis
Yra sąlygotas ir priklausomas.
O nirvana žymi
Nesąlygotumą ir nepriklausomumą.
Sito ka pasakei uztenka padaryti isvadai kad 'nirvana' psichologams geriau zinoma kaip APATIJOS reiskinys. Nematau priezasciu kodel neuztektu apatijos termino.
Tai nėra apatija. Apatiški žmonės praranda gyvenimo džiaugsmą, tad nebūtų kalbos apie palaimą.

Palaima - visų minčių
Ir daugio sumaišties nurimdymas.

Įsivaizduok, kad neturi jokių problemų, nebereikia mąstyti apie jokias bėdas, diena šiandien - tiesiog šventinė. Esi visiškai laisvas žmogus... Ar tai apatija?
Apostatas
senbuvis
Posts: 3056
Joined: 2005-03-07 17:43

2007-06-01 08:21

vovocka wrote:Palaima - visų minčių
Ir daugio sumaišties nurimdymas.
O kas yra visų minčių nurimdymas? Ar tik ne visų minčių nebuvimas? Jeigu taip, tai ar įmanomas džiaugsmas be jo suvokimo, t.y be minties/minčių apie džiaugsmą?
senis
senbuvis
Posts: 1434
Joined: 2005-11-27 02:44
Location: Vilnius

2007-06-01 09:16

vovocka wrote: Apatiški žmonės praranda gyvenimo džiaugsmą, tad nebūtų kalbos apie palaimą.
Dziaugsmas - emocija. Jei nirvana siekiama panaikinti visas aistras (stiprias emocijas), tai tokiu budu panaikinamas ir pats dziaugsmas.
vovocka wrote: Palaima - visų minčių
Ir daugio sumaišties nurimdymas.
As abejoju ar buti "zombiu" yra palaima.
vovocka wrote: Įsivaizduok, kad neturi jokių problemų, nebereikia mąstyti apie jokias bėdas, diena šiandien - tiesiog šventinė. Esi visiškai laisvas žmogus... Ar tai apatija?
Na gerai darau pataisa: nirvana = apatija + euforija (nepagristai pakili nuotaika)
Apostatas
senbuvis
Posts: 3056
Joined: 2005-03-07 17:43

2007-06-01 09:51

senis wrote:
vovocka wrote: Apatiški žmonės praranda gyvenimo džiaugsmą, tad nebūtų kalbos apie palaimą.
Dziaugsmas - emocija. Jei nirvana siekiama panaikinti visas aistras (stiprias emocijas), tai tokiu budu panaikinamas ir pats dziaugsmas.
Bet aistrų panaikinimas gali būti siejamas tik su stiprių emocijų panaikinimu ( jei laikyti, kad aistros - tai stiprios emocijos), silpnos emocijos išlikti gali, o jei laikyti, kad džiaugsmas nebūtinai yra aistra, o kartais silpnesnė emocija, tai džiaugsmas nirvanos liks nepaliestas. :)
senis
senbuvis
Posts: 1434
Joined: 2005-11-27 02:44
Location: Vilnius

2007-06-01 10:27

Liucipher wrote:Bet aistrų panaikinimas gali būti siejamas tik su stiprių emocijų panaikinimu ( jei laikyti, kad aistros - tai stiprios emocijos), silpnos emocijos išlikti gali, o jei laikyti, kad džiaugsmas nebūtinai yra aistra, o kartais silpnesnė emocija, tai džiaugsmas nirvanos liks nepaliestas. :)
Sutinku, visa problema, kad vovacka aiskiai nepasako ka ta nirvana siekiama eliminuoti. Bet kuriuo atveju jei siekiamas emocinis nepriklausomumas nuo isorinio pasaulio (nereaguojama i dirgiklius) ir dar velnias zino del ko dziaugiamasi (juk faktiskai nereaguojant i fizines priezastis nera kuo dziaugtis), tai tokia busena laikyciau psichiskai nenaturalia. Zodziu kaip ir sakiau kazkokia apatijos forma sumisusi su euforija :)
Srovė
skeptikas
Posts: 897
Joined: 2005-09-08 12:45

2007-06-01 10:40

Liucipher wrote:
Srovė wrote: o tik tame - kuria gėrį anas ar daro blogį.
Gal Srovė papasakotų priemones kaip jis atskirią objektyvų gėrį nuo blogio. Gal turi koki lakmuso popieriaus lapelį, kuris jam tai parodo?
Juk tik ką ir rašiau, kad vertinimas yra palyginimas kelių objektų. Net matavimas - ir tas - yra lyginimas tyriamo objelto su vienu kitu - sutartu laikyti etalonu. Kadangi išrinkti vieną iš daugelio visuomeninių objektų (žmonių grupę, ne mechaninį kūrinį) kaip etaloną yra problematiška, belieka lyginimas pasirinktų. Tokiu atveju su objektyvumo nustatymu kiek sudėtingiau, ypaš, kai ginčijasi tik tie patys (lyginami kaip objektai) subjektai. Čia už objektyvumo kriterijų, kaip taisyklė, priimta laikyti deklaravimo ir faktinės veikos atititikimo tam deklaravimui faktą. Jei viena iš pusių nenori (ar net ir neįgali) taip įvertinti savo santykių su kolegomis, tai tą pilnai gali įvertinti bet kas nesuinteresuotas trečias. Svarbu nustatyti, ar nera apgaulingos deklaracijos, kad išgauti iš partnerių sutikimą veikai. O apie slapta daromą "gėrį" - kita tema, nors, tai labai subtilus klausimas.
Liucipher wrote:
[color=darkred]ne Srovė taip sakė[/color], kažkas kitas taip wrote:Realus dialogas tarp teistų ir ateistų praktiškai nevyksta. Tai greičiau kaltinimų ir triukšmo kėlimo banga kuri prie nieko nepriveda.
Tai būkit pirmas, pabandykit nekaltint skeptikų ir nekelt triukšmo, bet pradžiai suvokt jų poziciją ir pabandyt paieškot konstruktyvaus dialogo galimybės.


Nieko aš nekaltinu, jei kažkas jaučia reikalą gintis(?), tai ne mano kaltė. Be to, čia ne mano žodžius cituoji. Jei pagalvotum geriau, tai ir pats su jais sutiktum...
Apostatas
senbuvis
Posts: 3056
Joined: 2005-03-07 17:43

2007-06-01 11:43

Srovė wrote:Juk tik ką ir rašiau, kad vertinimas yra palyginimas kelių objektų.
Aš kalbėjau apie elgesio vertinimą blogas - geras skalėje. Prirašėt daug ir visai ne į temą.
Srovė wrote:Nieko aš nekaltinu, jei kažkas jaučia reikalą gintis(?), tai ne mano kaltė. Be to, čia ne mano žodžius cituoji. Jei pagalvotum geriau, tai ir pats su jais sutiktum...
Taip įsivėlė klaida, čia Gautamos žodžiai, bet su jais Jūs sutikote. Tai ir pasiūliau ne tik teoriškai su jais sutikt, bet ir praktikoje taip ir elgtis - ieškoti konstruktyvaus dialogo.
vovocka
pradedantis
Posts: 241
Joined: 2005-06-03 09:08
Location: Vilnius

2007-06-01 11:46

Liucipher wrote:
vovocka wrote:Palaima - visų minčių
Ir daugio sumaišties nurimdymas.
O kas yra visų minčių nurimdymas? Ar tik ne visų minčių nebuvimas? Jeigu taip, tai ar įmanomas džiaugsmas be jo suvokimo, t.y be minties/minčių apie džiaugsmą?
Jei kalbi apie džiūgavimą pasiektu tikslu, tai esi teisus. Tam būtinos mintys, kad suvoktumėt tikslo prasmę. Bet yra ir kiti variantai.

Minčių nurimdymas nereiškia visišką proto veiklos sustabdymą. Protas tampa stebėtoju: jis tik fiksuoja faktus, kaip jie yra, bet nevertina. Nėra vertinimo - nėra minčių ir sumaišties. Stebėkite vaikus - kurį laiką būtent taip jie ir gyvena. O imlumo jiems galime tik pavydėti... ir emocijų taip pat, beje.
Net Kristus mokė: tapkite kaip vaikai.... ;)
senis
senbuvis
Posts: 1434
Joined: 2005-11-27 02:44
Location: Vilnius

2007-06-01 11:51

vovocka wrote: Protas tampa stebėtoju: jis tik fiksuoja faktus, kaip jie yra, bet nevertina. Nėra vertinimo - nėra minčių ir sumaišties. Stebėkite vaikus - kurį laiką būtent taip jie ir gyvena. O imlumo jiems galime tik pavydėti... ir emocijų taip pat, beje.
Tu cia pats sau priestarauji. Emocijos kyla visu pirma del ivykiu/faktu vertinimo. Jei nera vertinimo - nera emociju. Tada kuo dziaugtis ? Ar tuo kad pasiekus nirvana tampa pofig savo ir likusiu zmoniu problemos ?
p.s.
Kas jei pirmieji laukiniai vietoje to, kad ismokti uzziebti ugni- butu pasieke nirvana ? :mrgreen: :mrgreen:
Last edited by senis on 2007-06-01 11:57, edited 1 time in total.
Apostatas
senbuvis
Posts: 3056
Joined: 2005-03-07 17:43

2007-06-01 11:52

vovocka wrote:Protas tampa stebėtoju: jis tik fiksuoja faktus, kaip jie yra, bet nevertina. Nėra vertinimo - nėra minčių ir sumaišties.
Niekaip negaliu suprast kaip protui stebint nekyla jokių minčių. Neatsimenu, kad būtų buvęs laikotarpis, kada nemiegodamas ir stebėdamas kažką nebūčiau turėjęs bent kažkokių minčių.
vovocka
pradedantis
Posts: 241
Joined: 2005-06-03 09:08
Location: Vilnius

2007-06-01 12:26

senis wrote:
vovocka wrote: Protas tampa stebėtoju: jis tik fiksuoja faktus, kaip jie yra, bet nevertina. Nėra vertinimo - nėra minčių ir sumaišties. Stebėkite vaikus - kurį laiką būtent taip jie ir gyvena. O imlumo jiems galime tik pavydėti... ir emocijų taip pat, beje.
Tu cia pats sau priestarauji. Emocijos kyla visu pirma del ivykiu/faktu vertinimo. Jei nera vertinimo - nera emociju. Tada kuo dziaugtis ? Ar tuo kad pasiekus nirvana tampa pofig savo ir likusiu zmoniu problemos ?
p.s.
Kas jei pirmieji laukiniai vietoje to, kad ismokti uzziebti ugni- butu pasieke nirvana ? :mrgreen: :mrgreen:
СИНЬ СИНЬ МИН
ПИСЬМЕНА ИСТИННОГО СОЗНАНИЯ

На пути совершенства нет других трудностей,
Кроме той, что надо отказаться от предпочтений.
Только если ты свободен от ненависти и любви,
Путь открывает себя полностью и без утайки.
Достаточно различия в волосок,
Чтобы небо отделилось от земли;
Если ты хочешь увидеть, как открывается путь,
Не держись за мысль о его существовании и не-существовании.

Противопоставлять то, что ты любишь, тому, чего не любишь, —
Это болезнь ума:

Без поиска глубочайшего смысла
Нарушается мир в уме и в результате ничего не достигнешь.

Путь совершенен подобно бескрайнему пространству,
В нем отсутствуют желания и излишества:
Только вследствии выбора
Теряется из виду его таковость.

Не привязывайся к внешнему,
Не пребывай во внутренней пустоте;
Если ум спокойно пребывает в единстве вещей,
Двойственность исчезает сама собой.

....
vovocka
pradedantis
Posts: 241
Joined: 2005-06-03 09:08
Location: Vilnius

2007-06-01 12:29

Liucipher wrote:
vovocka wrote:Protas tampa stebėtoju: jis tik fiksuoja faktus, kaip jie yra, bet nevertina. Nėra vertinimo - nėra minčių ir sumaišties.
Niekaip negaliu suprast kaip protui stebint nekyla jokių minčių. Neatsimenu, kad būtų buvęs laikotarpis, kada nemiegodamas ir stebėdamas kažką nebūčiau turėjęs bent kažkokių minčių.
Kūdikystėje.

Gali pabandyti susikoncentruoti į kokį konkretų pojūtį... priklausomai nuo koncentracijos stiprumo, gali pastebėti, kad mintys išnyksta, o sąmonėje lieka vien pojūtis...

Antras variantas, labiau rytietiškas: nekoncentruok dėmesio į nieką. Žvilgsnis - panoraminis, į nieką nesikoncentruojantis. Tiesiog esi ir tiek. Mintys pradžiai trukdo, vėliau, su patirtimi, išmoksi į jas nesivelti...
Last edited by vovocka on 2007-06-01 12:36, edited 1 time in total.
Apostatas
senbuvis
Posts: 3056
Joined: 2005-03-07 17:43

2007-06-01 12:33

vovocka wrote:Kūdikystėje.
Bet kūdikiai tokie bejėgiai. Kažin ar verta siekt tos nirvanos, jei jos galutinis efektas visiškas bejėgiškumas.
aivaras
skeptikas
Posts: 517
Joined: 2006-11-03 14:39
Location: Vilnius

2007-06-01 12:37

Liucipher wrote: Niekaip negaliu suprast kaip protui stebint nekyla jokių minčių. Neatsimenu, kad būtų buvęs laikotarpis, kada nemiegodamas ir stebėdamas kažką nebūčiau turėjęs bent kažkokių minčių.
IMHO tai ir yra savotiška problema. Nesugebėjimas atsijugti, nesugebėjimas stebėti nemodeliuojant kažkokių teorijų.

Tiesiog kai paimi tiklso pasiekimas=pasitenkinimas modelį, ganėtinai nemažai jam paaukoji. Tu nebejauti jokio pasitenkinimo iš proceso tik iš rezultato. Kai taip atsitinka žmogus nebegali normaliai ilsėtis (nes poilsis irgi įgauna tiklų ir planų struktūrą), kai tuo tarpų tiklų siekimas reikalauja didesnio susikaupimo ir įtampos, negu proceso vykdymas nesirūpinant dėl rezultato (Pvz pasivaikščiojimas po parką: tikslas nėra patekti iš taško A į tašką B per duotą laiką. Tikslas pasimėgauti procesu, bet toks tikslas yra labai nekonkretus todėl negali tiksliai pasakyti, kada jį pasiekei).
Post Reply