Daug cia prirasei. Biblijoje tikrai nera viskas aisku vien del to, kad ji buvo parasyta kitokiu stiliumi negu mes iprate matyti dabar, zodziu reiksme gali skirtis, vertimas turi buti tikslus. Be to kalbant apie sanaji testamenta daug dievo nurodymu skirta tik zydu tautai, ne visiem.Lionginas wrote:Ai, gal aš verčiau pasakysiu šitaip. Biblijoje nėra visiškai jokių dviprasmybių ar neaiškumų. Viskas yra aišku kaip dieną, ir suprastina taip, kaip parašyta. Ir alegorijos yra visos visiškai aiškios. Viską vėliau supainiojo patys tikintieji ir jų teologai, mėgindami kaip nors apginti mitų ir legendų knygą. Todėl neverta veltis į kažkokius beprasmius išvedžiojimus. Biblija yra aiški ir paprasta, bet paversta sudėtinga, kad pritraukti ją prie realybės. Jei ne tai, jau seniai ji būtų laikoma tuo pačiu, kuo dabar laikomi graikų mitai.martynas wrote:''ar tau nejuokinga, kad dievas taip neaiškiai žmonėms savo žinią perdavė'' - nejuokinga, ir manau, kad visai aiskiai, bent jau is mano perspektyvos. O tu noretum, kad dievas, kad ir koks bebutu ateitu dabar visiem paaiskintu, kaip reikia elgtis iki smulkmenu ir pasakytu jei nesielgsyt visus nubausiu? Tai tada mes taptume dievo gyvuneliais, kuriuos jis priziuretu, kad tie patogiai gyventu ir jei jie klysta isikistu. bet tada zmogus nebebutu zmogumi.
LAIŠKAS EFEZIEČIAMSmartynas wrote:Na dauguma krikscioniu netiki, kad isteisinimas bus tik pro tikejima, taciau ''pasktutini teisma'' krikscionio atzvilgiu geriau palikti dievo valiai.
1 Ir jūs buvote mirę savo nusikaltimais ir nuodėmėmis, 2 kuriuose kadaise gyvenote, laikydamiesi šio pasaulio papročių, paklusdami kunigaikščiui, viešpataujančiam ore, dvasiai, veikiančiai neklusnumo vaikuose.[i1] 3 Tarp jų kadaise ir mes visi gyvenome, sekdami savo kūno geismais, vykdydami kūno ir minčių troškimus, ir iš prigimties buvome rūstybės vaikai kaip ir kiti. 4 Bet Dievas, apstus gailestingumo, savo didžia meile, kuria mus pamilo, 5 mus, mirusius nusikaltimais, prikėlė gyventi su Kristumi, – jūs gi esate išgelbėti malone, – 6 prikėlė ir pasodino danguje su Kristumi Jėzumi, 7 kad ateinančiais amžiais beribį savo malonės lobį parodytų savo gerumu mums Kristuje Jėzuje. 8 Jūs gi esate išgelbėti malone per tikėjimą, ir ne iš savęs, bet tai yra Dievo dovana; 9 ir ne darbais, kad kas nors nesigirtų. 10 Mes esame jo kūrinys, sukurti Kristuje Jėzuje geriems darbams, kuriuos Dievas iš anksto paskyrė mums atlikti.
Ir tokių vietų Biblijoje daug. Read your book!
JAV. Čia berods pagal ARIS 2001 tyrimus. Pasigooglink.martynas wrote:Kuriame kalejime sedi daugiau krikscioniu? Be jei darai isvada, kad krikscioniu sedi daugiau kalejime ji turetu buti pagrysta tyrimais. Be to salies krikscioniu santykinis skaicius turi itakos.
Pusė jų yra normalūs, o kita pusė su morale neturi nieko bendro. Konkrečiai turiu omeny šiuos:martynas wrote:Tu geriau nerodyk ka daro krikscionys, bet ka moko pati biblijos dogma, neskaitant pazodziui.
Na pagrinde yra 10 dievo isakymu. Ar jie moraliai neteisingi?
Šitie įstatymai nesusiję su morale. Beje, dešimtajame įstatyme dievas nurodo, kad pavydas ir svetimo turto geidimas yra nuodėmė, tačiau pats save laiko pavydžiu, ir jam nepatinka, kai garbinami kiti dievai, o ne jis pats. Beviltiškas pavyduolis. Aš jau nekalbu apie tai, kad antrajame įstatyme jis pareiškia, kad baudžia vaikus už jų tėvų kaltes. Žmonės šiuo atžvilgiu yra kur kas moraliai pranašesni už dievą, ir tokių nesąmonių nedaro. Apibendrinant, manau, esame kur kas moralesni už dievą.1. Neturėsi kitų dievų, tiktai mane.
2. Nedirbsi sau drožinio nei jokio paveikslo, panašaus į tai, kas yra aukštai danguje ir kas yra čia, žemėje, ir kas yra vandenyse po žeme. Jiems nesilenksi ir jų negarbinsi, nes aš Viešpats, tavo Dievas, esu pavydus Dievas, skiriantis bausmę už tėvų kaltę vaikams – trečiajai ir ketvirtajai kartai tų, kurie mane atmeta, bet rodantis ištikimą meilę iki tūkstantosios kartos tiems, kurie mane myli ir laikosi mano įsakymų.
3. Nenaudosi piktam Viešpaties, savo Dievo, vardo, nes Viešpats nepaliks nenubausto to, kuris naudoja piktam jo vardą.
4. Atsimink, kad švęstum šabo dieną. Šešias dienas triūsi ir dirbsi visus savo darbus, bet septintoji diena yra Viešpaties, tavo Dievo, šabas: nedirbsi jokio darbo – nei tu, nei tavo sūnus ar duktė, nei tavo vergas ar vergė, nei tavo galvijai, nei ateivis, gyvenąs tavo gyvenvietėse. Nes per šešias dienas Viešpats padarė dangų ir žemę, jūrą ir visa, kas yra juose, bet septintąją dieną jis ilsėjosi. Todėl Viešpats septintąją dieną palaimino ir ją pašventino.
10. Negeisi savo artimo namų: negeisi savo artimo žmonos ar vergo ir vergės, ar jaučio, ar asilo, ar bet ko, kas priklauso tavo artimui.
Tavo citata netinka. Ten sakoma, kad busime isgelbeti per tikejima. Jei netiki nebusi isgelbetas. Bet yra daug aplinkybiu. Kodel netiki? gal tu neturejai galimybes tiketi, gal esi nuosirdziai itikintas, kad jis neegzistuoja ir tt. Dievas teisejas, bet jis teisingas teisejas. Ateistas teisingai nugyvenes savo gyvenima imanoma, kad nepateks i dangu, jei to nenores, bet tikrai nekentes visa amzinybe pragare, kaip daug kas galvoja, kad krikscionybe moko.
Yra ten parayta kiek ju atsiverte kalejime?...
geriau supaprastinta varianta
1Neturėk kitų Dievų, tik mane vieną.
2Netark Dievo vardo be reikalo.
3Švęsk sekmadienį.
9Negeisk svetimo vyro ir svetimos moters.
Krikscioniui cia visai racionalus ir moralus nurodymai, nes privalu gerbti savo kureja. Netikinciam tai neturi nieko bendro su morale sutinku, taciau jie taip pat nera imoralus.
Nera tobulo moraliskai zmogaus. Geismas ira musu netobulumo pavyzdys. (kalbu ne apie savo zmonos ar merginos geisma). Bet manau geismus irgi galima iki tam tikro laipsinio valdyti.