god.lt komentarai

Kas yra dievas? Kokie yra argumentai už ar prieš dievo egzistavimą? Kuri religija teisinga?
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-08-30 20:02

RB wrote:
Augustas wrote:Martynas įsikalė į galvą tą idėją todėl, kad toks yra Dievo apibrėžimas - Dievas yra absoliutus (=begalinis) Gėris.
O jei paprašysiu apibrėžti, kas yra „gėris“?
Absoliutaus gerio absoliutaus apibrezimo, neabsoliuciems asmenims.
Turetum matyti, kad jo apibrezti neimanoma. Ymanoma ji apibrezti dalinai. o krikscionims pagrindinai saltinai yra biblija ir samone.
Gerio apibrezimas mum is esmes ir kylo is samones, kuria mes turime.
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-08-30 20:04

Augustas wrote:
RB wrote:
Augustas wrote:Martynas įsikalė į galvą tą idėją todėl, kad toks yra Dievo apibrėžimas - Dievas yra absoliutus (=begalinis) Gėris.
O jei paprašysiu apibrėžti, kas yra „gėris“?
O jei atsakymas bus - gėris yra objektyvus teisingumas ir objektyvus gailestingumas, ar nebus per daug abstraktu ir todėl neaišku? :)
visu pirma reiktu, kad jie suprastu, kad mes krikscionys neteigiame, kad zinome koks yra objektyvus geris. To neimanoma padaryti. mes tiesiog kartais geriau zinome kur jo ieskoti, ir zinoma nesakau, kad mes geriau jo laikomes, nors kartais galime ir geriau ji suprasti.

Bet vel cia veliames i vienus sunkiausiu filosofijos klausimus, o kai dauguma oponentu filosofija laiko kazkuo nevertu dideles pagarbos ir demesio, nematau, kaip si diskusija gali rutuliotis.is sitek puslapiu galeciau surasti tik kelias ar keliolika zinuciu kurios sako kazka vertingo ar yra teisingos.
Zinoma peziurejes savo zinute dauguma ju noreciau pataisyti :ax:
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2012-08-30 20:45

martynas wrote:
Augustas wrote:
RB wrote: O jei paprašysiu apibrėžti, kas yra „gėris“?
O jei atsakymas bus - gėris yra objektyvus teisingumas ir objektyvus gailestingumas, ar nebus per daug abstraktu ir todėl neaišku? :)
visu pirma reiktu, kad jie suprastu, kad mes krikscionys neteigiame, kad zinome koks yra objektyvus geris. To neimanoma padaryti. mes tiesiog kartais geriau zinome kur jo ieskoti, ir zinoma nesakau, kad mes geriau jo laikomes, nors kartais galime ir geriau ji suprasti.

Bet vel cia veliames i vienus sunkiausiu filosofijos klausimus, o kai dauguma oponentu filosofija laiko kazkuo nevertu dideles pagarbos ir demesio, nematau, kaip si diskusija gali rutuliotis.is sitek puslapiu galeciau surasti tik kelias ar keliolika zinuciu kurios sako kazka vertingo ar yra teisingos.
Zinoma peziurejes savo zinute dauguma ju noreciau pataisyti :ax:
Na, taip. Okamo skustuvas mūsų gerb. oponentams neleidžia labai filosofuoti. Bet gal galima kažką iš to išgauti? Juk vis tiek filosofavimo jie neišvengia.

P.S. Viliau, ar ne per daug čia mes įsibėgėjome rašyti Jūsų temoje? :ax:
efrizoidas
naujokas
Posts: 68
Joined: 2011-06-03 19:11
Location: Vilnius

2012-08-30 21:02

Martynas wrote:nematau, kaip si diskusija gali rutuliotis
Nu parutuliok dar, prašau, labai praskaidrina nuotaiką tavo ,,filosofavimai" didieji liūdnais vakarais.

Va, galiu kažką pabandyt pasiūlyt - kodėl naudoji žodžius, kurių reikšmės pats nesuvoki? Kaip išvis įmanoma taip mąstyt ir šnekėt? (Pvz - gėris)
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-08-31 06:58

efrizoidas wrote:
Martynas wrote:nematau, kaip si diskusija gali rutuliotis
Nu parutuliok dar, prašau, labai praskaidrina nuotaiką tavo ,,filosofavimai" didieji liūdnais vakarais.

Va, galiu kažką pabandyt pasiūlyt - kodėl naudoji žodžius, kurių reikšmės pats nesuvoki? Kaip išvis įmanoma taip mąstyt ir šnekėt? (Pvz - gėris)
As suvokiu kas yra geris. kiekvienas suvokia, kas yra geris, nors tai daro daugiau ar maziau skirtingai. be to as kalbu ne apie, tai kas yra geris, bet apie, tai kodel as savo gerio suvokima galiu taikyti, kaip objektyvu moralini nusistatyma, o ne tik, kaip savo subjektyvia nuomone.

Ar filosofija laikai niekiniu dalyku?
efrizoidas
naujokas
Posts: 68
Joined: 2011-06-03 19:11
Location: Vilnius

2012-08-31 20:40

Martynas wrote:As suvokiu kas yra geris.
Tai kodėl negali jo apibrėžti? (
Martynas wrote:Absoliutaus gerio absoliutaus apibrezimo, neabsoliuciems asmenims.
Turetum matyti, kad jo apibrezti neimanoma. Ymanoma ji apibrezti dalinai. o krikscionims pagrindinai saltinai yra biblija ir samone.
Gerio apibrezimas mum is esmes ir kylo is samones, kuria mes turime.
)
-------
Ar filosofija laikai niekiniu dalyku?
Nope. Bet daug kas ją tokia bando padaryti, kai pradeda naudot visokias mistines sąvokas, kurių net nesugeba apibrėžt.
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2012-09-01 19:05

martynas wrote:Matosi, kad tau neaiskus mano Dievo apibrezimas kuri jau ne viena ir ne du kartus siame forume matei. O gal tu tiesiog ji ignoruoiji?
Matau, tau neaiškus „manęs“ apibrėžimas. Kartoju: aš esu absoliučiai geras, todėl jei nukankinsiu tave, tai irgi bus gėris.
martynas wrote:Matai tavo tokie savo apibrezimai turi tureti kazkokia argumentacija kuri yra kazkuo paremta, cia gaunasi tik teigimas.
Mano „manęs“ apibrėžimas tiek pat argumentuotas kiek ir tavo „dievo“ apibrėžimas.
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2012-09-01 19:08

Augustas wrote:O jei atsakymas bus - gėris yra objektyvus teisingumas ir objektyvus gailestingumas, ar nebus per daug abstraktu ir todėl neaišku? :)
Kaip suprantu, kančiose mirštantis naujagimis atitinka objektyvaus teisingumo ir objektyvaus gailestingumo sąvokas? Kaip ir žydai Osvencimo dujų kamerose, elnias, bandantis pabėgti nuo vilkų perplėštu pilvu, iš kurio drimba lauk žarnos ir t. t.? Tada nematau, kuo tas „objektyvus teisingumas ir objektyvus gailestingumas“ kertasi su mano idėja lėtai nudirti martynui odą.
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2012-09-01 19:09

martynas wrote:visu pirma reiktu, kad jie suprastu, kad mes krikscionys neteigiame, kad zinome koks yra objektyvus geris. To neimanoma padaryti.
Tai kaip gali teigti, kad visi dievo veiksmai geri ar kad pats dievas geras, jei net nežinai, kas tas gėris?
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-09-01 21:15

efrizoidas wrote:Tai kodėl negali jo apibrėžti?
Gal specifiskiau, kaip nes apibrezti, kas yra geris aplmai, butu panasu, kaip apibrezti kas yra gyvenimas. tai uzimtu daug ir visada atsirastu, kas su tuo nesutiktu.
Nope. Bet daug kas ją tokia bando padaryti, kai pradeda naudot visokias mistines sąvokas, kurių net nesugeba apibrėžt.
kokios tos niekines savokos? geris?
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-09-01 21:18

RB wrote:Matau, tau neaiškus „manęs“ apibrėžimas. Kartoju: aš esu absoliučiai geras, todėl jei nukankinsiu tave, tai irgi bus gėris.
Tai tu ne zmogus?
Mano „manęs“ apibrėžimas tiek pat argumentuotas kiek ir tavo „dievo“ apibrėžimas.
Tikrai taip :lol:
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-09-01 21:20

RB wrote:
Augustas wrote:O jei atsakymas bus - gėris yra objektyvus teisingumas ir objektyvus gailestingumas, ar nebus per daug abstraktu ir todėl neaišku? :)
Kaip suprantu, kančiose mirštantis naujagimis atitinka objektyvaus teisingumo ir objektyvaus gailestingumo sąvokas? Kaip ir žydai Osvencimo dujų kamerose, elnias, bandantis pabėgti nuo vilkų perplėštu pilvu, iš kurio drimba lauk žarnos ir t. t.? Tada nematau, kuo tas „objektyvus teisingumas ir objektyvus gailestingumas“ kertasi su mano idėja lėtai nudirti martynui odą.
Na matai, jei viskas butu, kaip tu sakai ir tik taip, tada tu butum teisus. Cia kai kur teisingumo nesimato, bet krikscionybeje Dievas yra tas kuris atstatys teisinguma.
efrizoidas
naujokas
Posts: 68
Joined: 2011-06-03 19:11
Location: Vilnius

2012-09-01 21:23

Martynas wrote:Gal specifiskiau, kaip nes apibrezti, kas yra geris aplmai, butu panasu, kaip apibrezti kas yra gyvenimas. tai uzimtu daug ir visada atsirastu, kas su tuo nesutiktu.
... Jei atsakinėtum iškart konkrečiai, o ne belekaip išsisukdamas, tai bent sugebėtum sekt, apie ką kalbama, ko dabar tau tikrai neišeina padaryt ir jau ne pirmą kartą. O kalbama apie tavo gėrio apibrėžimą. Tu naudojai tą žodį ir tavęs buvo paprašyta apibrėžti jį. Taip, kaip jį naudojai. Tikrai debiliškai atrodo, kai į tokį prašymą tu atsakai, kad gėris neišsemiama sąvoka ir t.t. :thumbsdown:
Martynas wrote:kokios tos niekines savokos? geris?
Sakiau ,,mistinės". Nu bet neesmė. O tos sąvokos, kurias dabar prisiminiau, tavo taip vartotos - gėris ir laisva valia.
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-09-01 21:24

RB wrote:
martynas wrote:visu pirma reiktu, kad jie suprastu, kad mes krikscionys neteigiame, kad zinome koks yra objektyvus geris. To neimanoma padaryti.
Tai kaip gali teigti, kad visi dievo veiksmai geri ar kad pats dievas geras, jei net nežinai, kas tas gėris?
As teigiu, kad Dievas yra absoliuciai geras, bet man nebutina zinoti koks tas absoliutus geris tiksliai yra, kaip jis atrodo ir tt.
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2012-09-02 11:13

RB wrote:
Augustas wrote:O jei atsakymas bus - gėris yra objektyvus teisingumas ir objektyvus gailestingumas, ar nebus per daug abstraktu ir todėl neaišku? :)
Kaip suprantu, kančiose mirštantis naujagimis atitinka objektyvaus teisingumo ir objektyvaus gailestingumo sąvokas? Kaip ir žydai Osvencimo dujų kamerose, elnias, bandantis pabėgti nuo vilkų perplėštu pilvu, iš kurio drimba lauk žarnos ir t. t.?
O jei neatitinka? :)
Tada nematau, kuo tas „objektyvus teisingumas ir objektyvus gailestingumas“ kertasi su mano idėja lėtai nudirti martynui odą.
...Arba Augustui, arba Lionginui, arba pačiam Viliui. :) Tarp kitko, kas ir kur sakė, kad Jūsų idėja lėtai nudirti odą Martynui kertasi su objektyvaus teisingumo ir objektyvaus gailestingumo idėja? :mrgreen: :)
User avatar
Debilas
naujokas
Posts: 12
Joined: 2010-11-12 09:11

2012-09-02 15:19

Gavau vakar galvon nuo marozo.
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2012-09-02 20:57

martynas wrote:As teigiu, kad Dievas yra absoliuciai geras, bet man nebutina zinoti koks tas absoliutus geris tiksliai yra, kaip jis atrodo ir tt.
Aš teigiu, kad Saulė yra violetinės spalvos, ir tam man visai nebūtina žinoti, ką reiškia žodis „violetinė“.
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2012-09-02 20:58

martynas wrote:Na matai, jei viskas butu, kaip tu sakai ir tik taip, tada tu butum teisus. Cia kai kur teisingumo nesimato, bet krikscionybeje Dievas yra tas kuris atstatys teisinguma.
Tai viso to nėra? Aš išsigalvojau mirštančius naujagimius, Osvencimą, plėšrūnus, ligas?
Post Reply