Ka gero galima izvelgti Krikscionybeje?

Kas yra dievas? Kokie yra argumentai už ar prieš dievo egzistavimą? Kuri religija teisinga?
Plikas
pradedantis
Posts: 322
Joined: 2009-08-03 05:40

2012-06-04 14:14

martynas wrote: Cia klabame apie filosofija. Jei tu esi teistas, tada tavo filosofija teistine. Jei ateistas ateistine.
Ačiū už popietės anekdotus :lol:
O dabar einu ateistinės kavos išgerti
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-06-04 14:19

Plikas wrote:
martynas wrote: Cia klabame apie filosofija. Jei tu esi teistas, tada tavo filosofija teistine. Jei ateistas ateistine.
Ačiū už popietės anekdotus :lol:
O dabar einu ateistinės kavos išgerti
:thumbsdown:
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2012-06-04 14:36

martynas wrote:Va ir citata viena radau :
"...the gods are originally not the cause but the effect of the aberration of the human mind, although later this relationship reverses itself." - Karl Marx.
Kam tas daugtaškis? Gal po juo netyčia slepiasi nepatogi citatos dalis, kuri atskleidžia, kad iš tiesų kalbama visai ne apie dievą, o apie privačią nuosavybę, o tikėjimas dievais pateikiamas tik kaip pavyzdys? Štai pilnesnė versija:
Although private property appears to be the ground and reason for externalised [alienated - MM] labour, it is rather a consequence of it, just as the gods are originally not the cause but the effect of the aberration of the human mind, although later this relationship reverses itself
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2012-06-04 14:41

martynas wrote:Cia klabame apie filosofija. Jei tu esi teistas, tada tavo filosofija teistine. Jei ateistas ateistine.
Grynas kliedesys.
martynas wrote:Nebent manai, kad tikejimas ar netikejimas i Dieva ar kazka panasaus i Dieva nedaro itakos mastymui. Bet, tai daro didziule itaka.
Mes šiame forume jau ne kartą įsitikinome, kokią pražūtingą įtaką tikėjimas daro mąstymui. Galite tuo neabejoti :ax:
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-06-04 14:43

Vilius wrote:
martynas wrote:Va ir citata viena radau :
"...the gods are originally not the cause but the effect of the aberration of the human mind, although later this relationship reverses itself." - Karl Marx.
Kam tas daugtaškis? Gal po juo netyčia slepiasi nepatogi citatos dalis, kuri atskleidžia, kad iš tiesų kalbama visai ne apie dievą, o apie privačią nuosavybę, o tikėjimas dievais pateikiamas tik kaip pavyzdys? Štai pilnesnė versija:
Although private property appears to be the ground and reason for externalised [alienated - MM] labour, it is rather a consequence of it, just as the gods are originally not the cause but the effect of the aberration of the human mind, although later this relationship reverses itself
Na aisku, tai pavizdys kuris labai aiskiai pasako Markso nuomone apie tikejima Dievais.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2012-06-04 14:53

martynas wrote:Na aisku, tai pavizdys kuris labai aiskiai pasako Markso nuomone apie tikejima Dievais.
Visvien nedaeina... Mes žinome Markso nuomonę dievų klausimu, ne apie tai kalba.
Jo filosofija būtų "ateistinė", jei savo darbuose analizuotų dievo egzistavimo klausimą, kritikuotų teistų argumentus, ir panašiai. Tuo tarpu Markso darbuose mes to lyg ir nematome, ar ne? Daugiausia apie jį galima pasakyti, kad jo darbai kritiški religijos atžvilgiu, bet nuo to iki tikrai ateistinės filosofijos dar toloka.
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-06-04 14:54

Vilius wrote:
martynas wrote:Cia klabame apie filosofija. Jei tu esi teistas, tada tavo filosofija teistine. Jei ateistas ateistine.
Grynas kliedesys.
martynas wrote:Nebent manai, kad tikejimas ar netikejimas i Dieva ar kazka panasaus i Dieva nedaro itakos mastymui. Bet, tai daro didziule itaka.
Mes šiame forume jau ne kartą įsitikinome, kokią pražūtingą įtaką tikėjimas daro mąstymui. Galite tuo neabejoti :ax:
Reiskia daro ir netikejimas.
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-06-04 14:56

Vilius wrote:
martynas wrote:Na aisku, tai pavizdys kuris labai aiskiai pasako Markso nuomone apie tikejima Dievais.
Visvien nedaeina... Mes žinome Markso nuomonę dievų klausimu, ne apie tai kalba.
Jo filosofija būtų "ateistinė", jei savo darbuose analizuotų dievo egzistavimo klausimą, kritikuotų teistų argumentus, ir panašiai. Tuo tarpu Markso darbuose mes to lyg ir nematome, ar ne? Daugiausia apie jį galima pasakyti, kad jo darbai kritiški religijos atžvilgiu, bet nuo to iki tikrai ateistinės filosofijos dar toloka.
As tiesiog placiau apibreziu termina ateistine ir teistine filosofija.
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 5553
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-06-04 15:01

martynas wrote:As tiesiog placiau apibreziu termina ateistine ir teistine filosofija.
Markas Tvenas kritikavo religiją kur kas daugiau, nei Marksas. Ar tai daro Marką Tveną ateizmo populiarintoju, o Heklberio Fino nuotykius - ateistine filosofija?
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-06-04 15:08

Lionginas wrote:
martynas wrote:As tiesiog placiau apibreziu termina ateistine ir teistine filosofija.
Markas Tvenas kritikavo religiją kur kas daugiau, nei Marksas. Ar tai daro Marką Tveną ateizmo populiarintoju, o Heklberio Fino nuotykius - ateistine filosofija?
As irgi kritikuoju religija. Ateizmas yra ne apie religija.
O Heklberio Fino nuotykiai ne filosofija.

Kadangi jeigu Dieva egzistuoja, tai didziausia tiesa kuria galime zinoti, o jei neegzistuoja didziausias melas, ir tai daro milziniska itaka zmoniu paziurom ir elgesiui, todel skirstyti ateistines ir teistines filosofijas galima labai placiai.
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 5553
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-06-04 15:23

martynas wrote:As irgi kritikuoju religija.
Bet nė iš tolo nekritikuoji tiek, kiek Tvenas :)
martynas wrote:Ateizmas yra ne apie religija.
O marksizmas yra ne apie ateizmą.
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-06-04 15:30

Lionginas wrote:
martynas wrote:As irgi kritikuoju religija.
Bet nė iš tolo nekritikuoji tiek, kiek Tvenas :)
martynas wrote:Ateizmas yra ne apie religija.
O marksizmas yra ne apie ateizmą.
Bet ateizmas yra marksizme ir tai padaro marksizma ateistiniu.
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 5553
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-06-04 15:33

martynas wrote:Bet ateizmas yra marksizme ir tai padaro marksizma ateistiniu.
Tu, be abejo, gali tai įrodyti gausiomis citatomis. Ar ne?
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-06-04 15:53

Lionginas wrote:
martynas wrote:Bet ateizmas yra marksizme ir tai padaro marksizma ateistiniu.
Tu, be abejo, gali tai įrodyti gausiomis citatomis. Ar ne?
Google.com uztruksi pora minuciu
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 5553
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-06-04 16:04

Taip ir žinojau, kad negali.
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-06-04 16:21

Lionginas wrote:Taip ir žinojau, kad negali.
1. Marx viewed all religions, including Christianity, as illusions. Despite recent efforts to reconcile Christianity with Marxism, atheism is a basic premise of the Marxist system of thought. Marx himself said that “man makes religion; religion does not make man,” and concluded that religion is the “opium of the people,” providing an illusion of happiness without true happiness.4

Marxism, in short, is a materialistic worldview; the consistent Marxist believes that the material world is the ultimate reality, that there is no God beyond the forces of history and nature.

Significantly, Marx’s main attack was not on the idea of God’s existence as such, but on God’s sovereign dominion over all things. He rejected the Christian doctrine of creation, because he realized that a Creator-God is also a Sovereign God. Marx’s philosophical hero was the mythical character, Prometheus, whose battle cry was, “I hate all gods.“5

Parodyk, kodel cia yra neteisybe, nes kiek esu ieskojes niekur nerandu yatingai kitu Marksizmo apibudinimu del Dievo ir religijos... Niekur.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2012-06-04 16:26

martynas wrote:Significantly, Marx’s main attack was not on the idea of God’s existence as such, but on God’s sovereign dominion over all things. He rejected the Christian doctrine of creation, because he realized that a Creator-God is also a Sovereign God. Marx’s philosophical hero was the mythical character, Prometheus, whose battle cry was, “I hate all gods.“5
Subtiliai paryškinau esminę vietą jūsų paties citatoje.
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-06-04 16:34

Vilius wrote:
martynas wrote:Significantly, Marx’s main attack was not on the idea of God’s existence as such, but on God’s sovereign dominion over all things. He rejected the Christian doctrine of creation, because he realized that a Creator-God is also a Sovereign God. Marx’s philosophical hero was the mythical character, Prometheus, whose battle cry was, “I hate all gods.“5
Subtiliai paryškinau esminę vietą jūsų paties citatoje.
O ka tai turetu reiksti? As surantu, kad Markso darbai nera apie Dievo egzistavima. Bet jo filosofijoje Dievo nebuvo. Jis yra sukurtas zmoniu, o ne jis sukure zmones, todel jo filosofija (pasaleziura) yra ateistine.
Post Reply