Ačiū už popietės anekdotusmartynas wrote: Cia klabame apie filosofija. Jei tu esi teistas, tada tavo filosofija teistine. Jei ateistas ateistine.
O dabar einu ateistinės kavos išgerti
Kam tas daugtaškis? Gal po juo netyčia slepiasi nepatogi citatos dalis, kuri atskleidžia, kad iš tiesų kalbama visai ne apie dievą, o apie privačią nuosavybę, o tikėjimas dievais pateikiamas tik kaip pavyzdys? Štai pilnesnė versija:martynas wrote:Va ir citata viena radau :
"...the gods are originally not the cause but the effect of the aberration of the human mind, although later this relationship reverses itself." - Karl Marx.
Grynas kliedesys.martynas wrote:Cia klabame apie filosofija. Jei tu esi teistas, tada tavo filosofija teistine. Jei ateistas ateistine.
Mes šiame forume jau ne kartą įsitikinome, kokią pražūtingą įtaką tikėjimas daro mąstymui. Galite tuo neabejotimartynas wrote:Nebent manai, kad tikejimas ar netikejimas i Dieva ar kazka panasaus i Dieva nedaro itakos mastymui. Bet, tai daro didziule itaka.
Na aisku, tai pavizdys kuris labai aiskiai pasako Markso nuomone apie tikejima Dievais.Vilius wrote:Kam tas daugtaškis? Gal po juo netyčia slepiasi nepatogi citatos dalis, kuri atskleidžia, kad iš tiesų kalbama visai ne apie dievą, o apie privačią nuosavybę, o tikėjimas dievais pateikiamas tik kaip pavyzdys? Štai pilnesnė versija:martynas wrote:Va ir citata viena radau :
"...the gods are originally not the cause but the effect of the aberration of the human mind, although later this relationship reverses itself." - Karl Marx.
Although private property appears to be the ground and reason for externalised [alienated - MM] labour, it is rather a consequence of it, just as the gods are originally not the cause but the effect of the aberration of the human mind, although later this relationship reverses itself
Visvien nedaeina... Mes žinome Markso nuomonę dievų klausimu, ne apie tai kalba.martynas wrote:Na aisku, tai pavizdys kuris labai aiskiai pasako Markso nuomone apie tikejima Dievais.
Reiskia daro ir netikejimas.Vilius wrote:Grynas kliedesys.martynas wrote:Cia klabame apie filosofija. Jei tu esi teistas, tada tavo filosofija teistine. Jei ateistas ateistine.Mes šiame forume jau ne kartą įsitikinome, kokią pražūtingą įtaką tikėjimas daro mąstymui. Galite tuo neabejotimartynas wrote:Nebent manai, kad tikejimas ar netikejimas i Dieva ar kazka panasaus i Dieva nedaro itakos mastymui. Bet, tai daro didziule itaka.
As tiesiog placiau apibreziu termina ateistine ir teistine filosofija.Vilius wrote:Visvien nedaeina... Mes žinome Markso nuomonę dievų klausimu, ne apie tai kalba.martynas wrote:Na aisku, tai pavizdys kuris labai aiskiai pasako Markso nuomone apie tikejima Dievais.
Jo filosofija būtų "ateistinė", jei savo darbuose analizuotų dievo egzistavimo klausimą, kritikuotų teistų argumentus, ir panašiai. Tuo tarpu Markso darbuose mes to lyg ir nematome, ar ne? Daugiausia apie jį galima pasakyti, kad jo darbai kritiški religijos atžvilgiu, bet nuo to iki tikrai ateistinės filosofijos dar toloka.
Markas Tvenas kritikavo religiją kur kas daugiau, nei Marksas. Ar tai daro Marką Tveną ateizmo populiarintoju, o Heklberio Fino nuotykius - ateistine filosofija?martynas wrote:As tiesiog placiau apibreziu termina ateistine ir teistine filosofija.
As irgi kritikuoju religija. Ateizmas yra ne apie religija.Lionginas wrote:Markas Tvenas kritikavo religiją kur kas daugiau, nei Marksas. Ar tai daro Marką Tveną ateizmo populiarintoju, o Heklberio Fino nuotykius - ateistine filosofija?martynas wrote:As tiesiog placiau apibreziu termina ateistine ir teistine filosofija.
Bet ateizmas yra marksizme ir tai padaro marksizma ateistiniu.Lionginas wrote:Bet nė iš tolo nekritikuoji tiek, kiek Tvenasmartynas wrote:As irgi kritikuoju religija.
O marksizmas yra ne apie ateizmą.martynas wrote:Ateizmas yra ne apie religija.
1. Marx viewed all religions, including Christianity, as illusions. Despite recent efforts to reconcile Christianity with Marxism, atheism is a basic premise of the Marxist system of thought. Marx himself said that “man makes religion; religion does not make man,” and concluded that religion is the “opium of the people,” providing an illusion of happiness without true happiness.4Lionginas wrote:Taip ir žinojau, kad negali.
Subtiliai paryškinau esminę vietą jūsų paties citatoje.martynas wrote:Significantly, Marx’s main attack was not on the idea of God’s existence as such, but on God’s sovereign dominion over all things. He rejected the Christian doctrine of creation, because he realized that a Creator-God is also a Sovereign God. Marx’s philosophical hero was the mythical character, Prometheus, whose battle cry was, “I hate all gods.“5
O ka tai turetu reiksti? As surantu, kad Markso darbai nera apie Dievo egzistavima. Bet jo filosofijoje Dievo nebuvo. Jis yra sukurtas zmoniu, o ne jis sukure zmones, todel jo filosofija (pasaleziura) yra ateistine.Vilius wrote:Subtiliai paryškinau esminę vietą jūsų paties citatoje.martynas wrote:Significantly, Marx’s main attack was not on the idea of God’s existence as such, but on God’s sovereign dominion over all things. He rejected the Christian doctrine of creation, because he realized that a Creator-God is also a Sovereign God. Marx’s philosophical hero was the mythical character, Prometheus, whose battle cry was, “I hate all gods.“5