Lionginas wrote:Augustas wrote:Išsiaiškinkim. Man žodis "panteizmas" patinka, tik aš noriu, kad šį žodį vartotumėme taip, kaip jį apibrėžia religijotyra, o ne R.Dokinsas.
Augustas wrote:O ką konkrečiai užsispyręs mėginu daryti? Paaiškinti savo vartojamus terminus?
Tu ne savo vartojamus terminus aiškini, o Dokinso. Tiksliau, visiškai ignoruoji tai, kuria prasme jis juos vartoja (net po penkių kartų skaitymo!), įsistatai ten savo apibrėžimus, ir po to teigi, kad jis sako tai, ko iš tiesų visiškai nesako! Nu neteigia jis teizmo, kad ir kiek mėgintum iškraipyti prasmę. O jei tau tiesiog nepatinka žodžių pasirinkimas, tai taip iš karto ir reikėjo sakyti. Dabar gi gavosi taip, kad absoliučiai misintepretavai tai, ką jis rašė. Ir po tiek karų staitymo čia pati geriausia vieta, prie kurios galėjai prikibti?
Visų pirma, čia buvo pateiktas tik vienas iš kelių R.Dokinso pažiūrų prieštaringumo pavyzdžių. Taip pat paminėjau, kad tokių pavyzdžių yra ir daugiau, tik jų nenagrinėjau (nes šioje temoje jau ir taip pilna OT'ų). Taigi, Jūs pats, Lionginai, prasimanėte "pačią geriausią vietą Augusto prisikabinimui". Antra, aš puikiai žinau, ką R.Dokinsas rašė apie panteizmą, ir, man regis, aiškiai parašiau, kad "Religijotyros žodyno" apibrėžimas yra kitoks, nei jo paties. Ir trečia, vertinant būtent pagal "Religijotyros žodyno" (o ne pagal paties R.Dokinso) panteizmo apibrėžimą, "Dievo iliuzijos" paskutinis skyrelis "Visų burkų burka" yra surašytas taip, lyg jį būtų rašęs panteistinių pažiūrų žmogus. Atkreipkite dėmesį, Lionginai, aš nesakau (ir niekur nesakiau), kad R.Dokinsas yra panteistas. Aš sakiau tik tiek, kad R.Dokinso pasaulėžiūra yra prieštaringa, kitaip sakant, nenuosekli. Tai reiškia tik tiek, kad R.Dokinsas savo ateistinę pasaulėžiūrą (jei lietuviškas vertimas yra iš esmės teisingas) pristato tam tikrose knygos vietose prieštaraudamas pats sau (vienas iš tokio prieštaravimo pavyzdžių ir buvo nurodytas aukščiau). O kad R.Dokinsas yra ateistas (o ne panteistas), tai aš tuo net neabejoju. Išsiaiškinom? Jei ne, tada (aišku, jei Jums ta tema atrodo aktuali) sukurkite naują, tik R.Dokinsui skirtą temą, ir ten diskutuosim toliau.
Augustas wrote:Tai kur konkrečiai čia užsispyrimas ir vidinis įsipareigojimas kažkokiai (Liongino prasimanytai) misijai?
Ogi tame, kad tu ne diskutuoji, o dedi kryptingas pastangas iškraipyti kitų žmonių pažiūras ir žodžius. Aš dar suprantu, kai žmonės būna šiaip tendencingi, pasistengia oponento poziciją išvartyti savaip, bet tavo atveju tos tendencijos nebevaldomos. Tas noras įrodyti, kad Dokinsas teigia teizmą (arba kad koks nors šio forumo dalyvis vos pirstelėjęs pakliūna į tą klubą) yra kažkoks ligotas.
O dabar būkite malonus ir pacituokite mano pasisakymų ištrauką, kuria aš teigiu, kad kiekvienas šio forumo dalyvis, vos pirstelėjęs, patenka į (pan)teistų klubą. Drįstu iš anksto spėti, kad nerasite.
P.S.
Svetimas wrote:Augustai, labai laukiu atsakymo į savo klausimą:
Svetimas wrote:Gal, Augustai, galėtum man vieną dalyką paaiškinti? Tarkim, jog tai, kad egzistuoja kažkoks transcendentinis veiksnys, davęs pradžią mūsų Visatai, yra tiesa. Man labai smalsu, kokiu būdu racionalūs krikščionys pagrindžia, kad tas trancendentinis veiksnys = Biblijos Dievas?
Labai paprastai nustato. Kaip jau esu minėjęs, tam, kad nustatytų, ar koks nors įvykis buvo, istorijos mokslui užtenka trijų, nepriklausomai vienas nuo kito parašytų, šaltinių. Jėzaus Kristaus egzistavimo (ir prisikėlimo iš numirusių) klausimu tokių šaltinių turime net keturis ar penkis (iš jų trys yra krikščioniški). Vienintelė problema tuose šaltiniuose yra ta, kad juose kai kurie aprašyti įvykiai yra, na, švelniai sakant, labai neįprasti ir todėl sunkiai įtikimi. Bet jei nesi iš anksto nusistatęs, kad tokių, švelniai sakant, labai neįprastų įvykių būti apskritai negali, tai labai didelių problemų racionalumui čia nėra. Juk tie įvykiai yra paliudyti net keturiuose ar penkiuose šaltiniuose, vadinasi, (kad ir kokie jie būtų, labai švelniai sakant, neįprasti) tie įvykiai yra tikėtini. T.y., tikėtina, kad tie labai neįprasti įvykiai visgi tikrai buvo. Istorijos mokslui čia didelių problemų nekyla.