Šiuo atžvilgiu Dzeusas yra kur kas galingesnis už Jahvę, nes sugebėjo susilaukti daugybės palikuonių be jokių ten "nukirsk ranką, palietusią vyro kiaušides" įstatymų. Kai pamąstai, tai čia kažkoks nerealus mąstymas Sėdi dievas ir mąsto... kaip čia padaryti, kad Jėzus galėtų į pasaulį ateiti. Eureka! Reikia tokio įstatymo. TAI tikrai padėsmartynas wrote:Dievo zodis sutinku. Bet negi jum taip sunku suprasti, kad pries 3000 metu istatymai negalejo buyti tokie, kaip dabar. Jei Izraelitai butu vadovavesi tokiais isakymais, kaip atsuk kita zanda skriaudejui jie visi butu isskersti ir Jezus net nebutu galeje gimti.
10 nedistiliuotų Dievo įsakymų
Kaip tai? Tai nori pasakyti, kad dieviškos vertybės nėra amžinos? Moralė nėra pastovi? T. y. šiandien nužudyti žmogų už tai, kad dirba šeštadienį, yra nemoralu, bet prieš kelis tūkstantmečius tai buvo labai moralus poelgis?martynas wrote:Dievo zodis sutinku. Bet negi jum taip sunku suprasti, kad pries 3000 metu istatymai negalejo buyti tokie, kaip dabar.
Tikrai? Kurioje konkrečiai Biblijos vietoje taip parašyta? Kur konkrečiai dievas nurodė, kad dekalogo reikia laikytis ir toliau, o va rankų moterims pjaustyti nebegalima? Ar vis tik tu pats sugalvoji, kokie dievo įsakymai tau patinka, o kokie nepatinka?martynas wrote:O kai kurie isakymai yra visutiniais, kai kurie buvo skirti tik Izraelio tautai.
RB wrote:Kaip tai? Tai nori pasakyti, kad dieviškos vertybės nėra amžinos? Moralė nėra pastovi? T. y. šiandien nužudyti žmogų už tai, kad dirba šeštadienį, yra nemoralu, bet prieš kelis tūkstantmečius tai buvo labai moralus poelgis?martynas wrote:Dievo zodis sutinku. Bet negi jum taip sunku suprasti, kad pries 3000 metu istatymai negalejo buyti tokie, kaip dabar.
Tikrai? Kurioje konkrečiai Biblijos vietoje taip parašyta? Kur konkrečiai dievas nurodė, kad dekalogo reikia laikytis ir toliau, o va rankų moterims pjaustyti nebegalima? Ar vis tik tu pats sugalvoji, kokie dievo įsakymai tau patinka, o kokie nepatinka?martynas wrote:O kai kurie isakymai yra visutiniais, kai kurie buvo skirti tik Izraelio tautai.
Jei bent, kiek moketum interpretuot ir suprast teksto minti, pats suprastum, kaip viskas yra.
Morale yra objektyvi, taciau mes ja pazystame palaipsniui. Is esmes, taip. Pries tukstanti metu susidarydavo daug daugiau aplinkybiu kur zudymas buvo maziau amoralus nei dabar.
Jei būtų kaip sakai ta naujai pažinta moralė būtų visiškai nauja norma.Pvz torentais failais dalintis nemoralu, čia būtų "nepažintoji" moralė, kadangi prieš 2000 metų torentų nebuvo.Bet jei tai ale naujai pažinai objektyvios moralės dalį iš kur žinosi ar tai moralu ar ne.Juk Jėzus iPad'o neturėjo.Morale yra objektyvi, taciau mes ja pazystame palaipsniui.
Dabar kalba eina, ne apie naujos moralės normos įrašymą, kas būtų tavo minėtas pažinimas, o senos "objektyvios" pakeitimas į naują "objektyvią".
Išvados tokios, kad arba sena nebuvo objektyvi, arba nauja nėra objektyvi.
Viliuosi, kad bent pats netiki nesąmonėmis kurias šneki.
Jei taip iš tiesų yra, tai kodėl tamstos Bažnyčia taip uoliai kaišioja pagalius į ratus kiekvienam naujam "moralės pažinimui", vos tik pasitaiko proga? Ar gi ne jie turėtų džiaugtis kiekvienu proveržiu link tikrosios objektyviosios moralės (TM), vietoj to, kad laikytųsi įsikibę kažkokių tūkstantmečių senumo rašinėlių laisva tema?martynas wrote:Morale yra objektyvi, taciau mes ja pazystame palaipsniui.
Ne, tu neišsisukinėk. Tu pirštu parodyk, kur Biblijoje parašyta, kurios Senojo Testamento dalys galioja ir dabar, o kurios nebegalioja.martynas wrote:Jei bent, kiek moketum interpretuot ir suprast teksto minti, pats suprastum, kaip viskas yra.
Taip pat tiesiai šviesiai atsakyk – ar moralu užmušti žmogų už tai, kad jis dirba šeštadienį? Jei nemoralu, tai kodėl dievas kažkada tiesiai liepė tai daryti – dievas nemoralus? Čia vienas iš tų atveju, kur „žudymas buvo mažiau amoralus nei dabar“? Kodėl?
Kodel? aplinkybes nepakeicia morales. Aplinkybes tiesiog is dalies nurodo, kaip ir del ko reikia morale taikyti.Lionginas wrote:Bet jei moralė priklauso nuo aplinkybių, tai ji nebėra objektyvi ir visuotinė.martynas wrote:Pries tukstanti metu susidarydavo daug daugiau aplinkybiu kur zudymas buvo maziau amoralus nei dabar.
O baznycios morale nesikeicia? Tik ji turi ribas iki kur gali keistis, nes jei ribu nebus, tada galima moraliu padaryti, bet ka.Vilius wrote:Jei taip iš tiesų yra, tai kodėl tamstos Bažnyčia taip uoliai kaišioja pagalius į ratus kiekvienam naujam "moralės pažinimui", vos tik pasitaiko proga? Ar gi ne jie turėtų džiaugtis kiekvienu proveržiu link tikrosios objektyviosios moralės (TM), vietoj to, kad laikytųsi įsikibę kažkokių tūkstantmečių senumo rašinėlių laisva tema?martynas wrote:Morale yra objektyvi, taciau mes ja pazystame palaipsniui.
Jeigu jau nori nagrineti senaji testamenta, tada turi taj daryti pro naujojo prizme.RB wrote:Ne, tu neišsisukinėk. Tu pirštu parodyk, kur Biblijoje parašyta, kurios Senojo Testamento dalys galioja ir dabar, o kurios nebegalioja.martynas wrote:Jei bent, kiek moketum interpretuot ir suprast teksto minti, pats suprastum, kaip viskas yra.
Taip pat tiesiai šviesiai atsakyk – ar moralu užmušti žmogų už tai, kad jis dirba šeštadienį? Jei nemoralu, tai kodėl dievas kažkada tiesiai liepė tai daryti – dievas nemoralus? Čia vienas iš tų atveju, kur „žudymas buvo mažiau amoralus nei dabar“? Kodėl?
Ok. Kur Naujajame Testamente parašyta, kurios Senojo dalys galioja, o kurios jau nebe? Jei neparodysite, teks laikyti, kad visas tekstas tebegalioja. Tai kaip ten su tais šeštadieniais?martynas wrote:Jeigu jau nori nagrineti senaji testamenta, tada turi taj daryti pro naujojo prizme.RB wrote:Ne, tu neišsisukinėk. Tu pirštu parodyk, kur Biblijoje parašyta, kurios Senojo Testamento dalys galioja ir dabar, o kurios nebegalioja.
Taip pat tiesiai šviesiai atsakyk – ar moralu užmušti žmogų už tai, kad jis dirba šeštadienį? Jei nemoralu, tai kodėl dievas kažkada tiesiai liepė tai daryti – dievas nemoralus? Čia vienas iš tų atveju, kur „žudymas buvo mažiau amoralus nei dabar“? Kodėl?
ST sena sandora. NT nauja. Nauja sandara nepanaikino senos, o pakeite ja. Be to yra isakymai kurie buvo vienkartiniai ir ne visuotiniai. Pvz: pasniko buvo lipta laikytis tik izraelitam ir tt.Vilius wrote:Ok. Kur Naujajame Testamente parašyta, kurios Senojo dalys galioja, o kurios jau nebe? Jei neparodysite, teks laikyti, kad visas tekstas tebegalioja. Tai kaip ten su tais šeštadieniais?martynas wrote:Jeigu jau nori nagrineti senaji testamenta, tada turi taj daryti pro naujojo prizme.RB wrote:Ne, tu neišsisukinėk. Tu pirštu parodyk, kur Biblijoje parašyta, kurios Senojo Testamento dalys galioja ir dabar, o kurios nebegalioja.
Taip pat tiesiai šviesiai atsakyk – ar moralu užmušti žmogų už tai, kad jis dirba šeštadienį? Jei nemoralu, tai kodėl dievas kažkada tiesiai liepė tai daryti – dievas nemoralus? Čia vienas iš tų atveju, kur „žudymas buvo mažiau amoralus nei dabar“? Kodėl?
Gal reiktu is pradziu susipazinti su krikscioniu teologija, o po to saukti kur kas parasyta?
Cia lyg kokie fundamentalistai, jei parasyta tajp visa kita ignoruosiu ir darysiu kaip parasyta, neziuredamas i konteksta.
Be to as religija suprantu, kaip progresuojancia, kaip ir zmonija, todel nenuostabu, kad kazkada zmones viska suprato labai tiesiogiai, o dabar supratimas pagylejo ir ismokome skirti kas kur ka reiskia.
Pats religija skaitai, kaip fundamentalistas ir nori, kad naudodamsis tajs paciais kriterijais atsakyciau? to nebus.
Na gerai, gerai. Mums įdomu ne tiek pati biblija, bet labiau metodas, kurio pagalba jūs atskiriate, kurie biblijos pamokymai vis dar aktualūs, o kurie jau nebe. Siūlau paimti pavyzdį:martynas wrote:Be to as religija suprantu, kaip progresuojancia, kaip ir zmonija, todel nenuostabu, kad kazkada zmones viska suprato labai tiesiogiai, o dabar supratimas pagylejo ir ismokome skirti kas kur ka reiskia.
Gal galėtumėte kiek įmanoma smulkiau paaiškinti, kaip šis pamokymas turėtų būti suprastas, ar jis yra aktualus šiandieniniame gyvenime. Jei ne, kodėl?PAKARTOTO ĮSTATYMO KNYGA 22:28-29 wrote:28 Jei vyras užklumpa merginą, kuri nėra susižadėjusi, užpuola bei sugula su ja, ir jiedu pagaunami, 29 su ja sugulęs vyras duos merginos tėvui penkiasdešimt sidabrinių šekelių, o ji taps jo žmona. Kadangi išprievartavo, jis niekada neturės teisės su ja išsiskirti.
http://www.gotquestions.org/Christian-law.htmlVilius wrote:Na gerai, gerai. Mums įdomu ne tiek pati biblija, bet labiau metodas, kurio pagalba jūs atskiriate, kurie biblijos pamokymai vis dar aktualūs, o kurie jau nebe. Siūlau paimti pavyzdį:martynas wrote:Be to as religija suprantu, kaip progresuojancia, kaip ir zmonija, todel nenuostabu, kad kazkada zmones viska suprato labai tiesiogiai, o dabar supratimas pagylejo ir ismokome skirti kas kur ka reiskia.Gal galėtumėte kiek įmanoma smulkiau paaiškinti, kaip šis pamokymas turėtų būti suprastas, ar jis yra aktualus šiandieniniame gyvenime. Jei ne, kodėl?PAKARTOTO ĮSTATYMO KNYGA 22:28-29 wrote:28 Jei vyras užklumpa merginą, kuri nėra susižadėjusi, užpuola bei sugula su ja, ir jiedu pagaunami, 29 su ja sugulęs vyras duos merginos tėvui penkiasdešimt sidabrinių šekelių, o ji taps jo žmona. Kadangi išprievartavo, jis niekada neturės teisės su ja išsiskirti.
As ieskojau tikslaus atsakymo ir sitas buvo visiskai sutampantis su mano nuomone ir rasyti tiek daug nereikia
Visų pirma, patinka jums tai ar ne, Senasis Testamentas yra Katalikų bažnyčios kanono dalis. Jūs negalite jo išmesti į šiukšliądėžę ir vis dar save laikyti kataliku. Nežinau, kas ten per websaitas, bet tokiam rimtam doktrinos pertvarkymui įrodyti reikėtų žymiai autoritetingesnio šaltinio. Sėkmės jo beieškant.martynas wrote:http://www.gotquestions.org/Christian-law.html
As ieskojau tikslaus atsakymo ir sitas buvo visiskai sutampantis su mano nuomone ir rasyti tiek daug nereikia
Gavai atsakyma, bet vis tiek manai, kad geriau ismanai teologinius krikscionybes reikalus...Vilius wrote:Visų pirma, patinka jums tai ar ne, Senasis Testamentas yra Katalikų bažnyčios kanono dalis. Jūs negalite jo išmesti į šiukšliądėžę ir vis dar save laikyti kataliku. Nežinau, kas ten per websaitas, bet tokiam rimtam doktrinos pertvarkymui įrodyti reikėtų žymiai autoritetingesnio šaltinio. Sėkmės jo beieškant.martynas wrote:http://www.gotquestions.org/Christian-law.html
As ieskojau tikslaus atsakymo ir sitas buvo visiskai sutampantis su mano nuomone ir rasyti tiek daug nereikia
Taip, tai yra kataliku baznycios kanono dalis, o kaip ta dali reikia matyi, cia ir buvo atsakymas ir visiskai puikiai suprantamas. Jei tu atrodo, kad man reiketu i ST ziureti kitaip, taj as nezinau.
Kazin ar tau uztenka kompetencijos ir nuosirdumo mokyti kataliku teologijos .
O as budamas krikscionis galeciau tau paaiskinti ka is tikruju reiskia krikscionybe