10 nedistiliuotų Dievo įsakymų

Kas yra dievas? Kokie yra argumentai už ar prieš dievo egzistavimą? Kuri religija teisinga?
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-02-27 16:41

Lionginas wrote:
martynas wrote:Ar tikrai nebuvo atsisakyta teologiniu tiesu, nuo viduramziu? Ar nebuvo suprasta, kad vergove nebuvo remiama biblijos? yra ir daug kitu pav. As kalbu apie dabartini supratima, kad dievas mylintis, teisingas. Cia tiesos kurias atmetus ir pati dieva reiktu atmesti.
Tu elementariai neturi supratimo, apie ką kalbi. Štai ištrauka iš naujojo testamento:
Pirmasis laiškas Timotiejui 6 wrote:Pamokymai vergams ir šeimininkams

5 Jūs, vergai, klausykite savo žemiškųjų šeimininkų su baime ir pagarba, nuoširdžiai lyg kad Kristaus, 6 ne dėl akių tarnaudami, lyg žmonėms patikti norėdami, bet kaip Kristaus vergai, iš širdies vykdantys Dievo valią. 7 Noriai tarnaukite kaip Viešpačiui, o ne žmonėms, 8 žinodami, jog kiekvienas, tiek vergas, tiek laisvasis, jei padaro ką gera, gaus atlyginimą iš Viešpaties.
Laiškas efeziečiams 1 wrote:Nurodymai vergams

1 Vergai, esantys po jungu, telaiko savo šeimininkus vertais visokeriopos pagarbos, kad nebūtų peikiamas Dievo vardas ir mokymas.[i1] 2 O tie, kurie turi tikinčius šeimininkus, tegul jų neniekina už tai, kad jie yra broliai; verčiau tegul jiems dar geriau tarnauja, nes jie, būdami tikintys ir mylimi, įvertina gerus tarnavimo darbus. 3 Taip mokyk, taip ragink!
Ir tu niekur nesurasi nei vienos vietos biblijoje, kur būtų užsimenama, kad vergija yra blogai! NEI VIENOS! Tuo tarpu ten tikrai nevengiama patarimų vergams, kaip šie turėtų elgtis. Taigi tegaliu pasakyti, kad tu nei velnio nenurauki savo šventose knygose. Kalbi absoliučius niekus, pasakoji, kad ten kalbama apie tai, ko ten visai nėra. Jei būtum koks rimtas teologas, tai sakyčiau - meluoji padla, kiaulės akis įsistatęs. Bet greičiausiai tu nemeluoji, o tiesiog neišmanai savo religijos, neišmanai savo šventos knygos, ateini čia ir mokai kitus.
martynas wrote:Linkiu pasidometi paskui teugti.
Manau, kad tai aš pasidomėjęs, o va tu tik pradedi.

O as sakyciau, kad darbininkus tuo laiku zmones vadino vergais ir tai nurodymai, kaip darbininkai turi dirbi.
Be to yra nurodymai ir ergvaldziam(darbdaviam). Nebeatsimenu citatos bet tikrai yra.

Kuo skiriasi vergas-vergvaldys ir darbininkas-darbdavys jei visi vykdo zmogiskomis teisemis paremtus isakymus ir nuostatus?
As dirbu lieju prakaita statybose ir gaunu vargana pelno daly taciau su manimi elgiasi pagarbiai ir suteikia kai kurias garantijas. Ar cia ne tas pats, kaip senoveje vergas dirba seimininkui ir gauna kazkoki atlygi ir jei jis rodo pagarba seimininkui, seimininkas ji gerbia ir suteikia kai kurias garantijas.

Vergove visada buvo ir yra, tik dabar ji civilizuota pagal teise. Senoveje teises nebuvo buvo sie nurodymai
Lionginas
senbuvis
Posts: 2192
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-02-27 21:30

martynas wrote:O as sakyciau, kad darbininkus tuo laiku zmones vadino vergais ir tai nurodymai, kaip darbininkai turi dirbi.
Be to yra nurodymai ir ergvaldziam(darbdaviam). Nebeatsimenu citatos bet tikrai yra.

Kuo skiriasi vergas-vergvaldys ir darbininkas-darbdavys jei visi vykdo zmogiskomis teisemis paremtus isakymus ir nuostatus?
As dirbu lieju prakaita statybose ir gaunu vargana pelno daly taciau su manimi elgiasi pagarbiai ir suteikia kai kurias garantijas. Ar cia ne tas pats, kaip senoveje vergas dirba seimininkui ir gauna kazkoki atlygi ir jei jis rodo pagarba seimininkui, seimininkas ji gerbia ir suteikia kai kurias garantijas.

Vergove visada buvo ir yra, tik dabar ji civilizuota pagal teise. Senoveje teises nebuvo buvo sie nurodymai
Jei manai, kad darbo santykiai ir vergovė yra tas pats, tai tu idiotas. Daužyk galvą į sieną, kol tuos skirtumus surasi, nes tingiu net aiškinti. Mokytojos pasiklausk, galiausiai.

O kai sakai, kad biblijoje kalba apie tai, apie ką ten nekalbama, tai esi dar ir melagis visiškas. Gėdykis, jei gėdos jausmą dar turi, ir nemėgink čia nieko mulkinti.
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-02-27 21:41

Lionginas wrote:
martynas wrote:O as sakyciau, kad darbininkus tuo laiku zmones vadino vergais ir tai nurodymai, kaip darbininkai turi dirbi.
Be to yra nurodymai ir ergvaldziam(darbdaviam). Nebeatsimenu citatos bet tikrai yra.

Kuo skiriasi vergas-vergvaldys ir darbininkas-darbdavys jei visi vykdo zmogiskomis teisemis paremtus isakymus ir nuostatus?
As dirbu lieju prakaita statybose ir gaunu vargana pelno daly taciau su manimi elgiasi pagarbiai ir suteikia kai kurias garantijas. Ar cia ne tas pats, kaip senoveje vergas dirba seimininkui ir gauna kazkoki atlygi ir jei jis rodo pagarba seimininkui, seimininkas ji gerbia ir suteikia kai kurias garantijas.

Vergove visada buvo ir yra, tik dabar ji civilizuota pagal teise. Senoveje teises nebuvo buvo sie nurodymai
Jei manai, kad darbo santykiai ir vergovė yra tas pats, tai tu idiotas. Daužyk galvą į sieną, kol tuos skirtumus surasi, nes tingiu net aiškinti. Mokytojos pasiklausk, galiausiai.

O kai sakai, kad biblijoje kalba apie tai, apie ką ten nekalbama, tai esi dar ir melagis visiškas. Gėdykis, jei gėdos jausmą dar turi, ir nemėgink čia nieko mulkinti.

As juk apibudinau kokia vergove yra tokia pati. Koki zodi jai vartosi nesvarbu. Kokie skirtumai tarp vergoves ir hierarhiniu darbo santykiu, jei viskas pagrysta tomis paciomis moralinemis vertybemis?
As nesuprantu ar tu specialiai ignoruoji ka as noriu pasakyti ar tu tikrai nesupranti...

jei as surandu biblijos citatas kur ira isakymai ne tik vergams, bet ir ju seimininkams ar pripazinsi pralaimejes sia diskusijos dali? Nes as tikrai atsimenu, kad isejimo knygoje tokie buvo tik tiksliau reiktu surasti, bet jei tai duos kokios naudos, nes kaip matau objektyvumu nepasizymi.

Nors vadini mane melagiu, tai vien is savigarbos surasiu
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-02-27 21:51

Is21:
Jei nusiperki vergą hebrają, jis tarnaus šešerius metus, bet septintaisiais jam bus duota laisvė be išsipirkimo....jei ateina vedęs, jo žmona išeis drauge su juo....Bet jei vergas pasako: ‘Aš myliu savo šeimininką, žmoną ir vaikus, aš nenoriu būti laisvas’....Jei ji nepatiktų savo šeimininkui, kuris buvo sau ją pasiskyręs, šis turi leisti ją išpirkti. Jis neturės teisės ją parduoti pašaliečiams, nes su ja apgaulingai pasielgė. Jei paskirs ją savo sūnui, tai elgsis su ja kaip su dukterimi. Jei kas paimtų kitą žmoną, tai te nesumažina pirmosios žmonos maisto, drabužių ar vedybinių teisių. 11 O jei tų trijų dalykų jai nepadarytų, ji išeis laisvėn veltui, be išsipirkimo....

Argi cia nera nurodomi santykiai, tarp vergu ir ju seimininku?...
Lionginas
senbuvis
Posts: 2192
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-02-27 22:57

martynas wrote:As juk apibudinau kokia vergove yra tokia pati. Koki zodi jai vartosi nesvarbu. Kokie skirtumai tarp vergoves ir hierarhiniu darbo santykiu, jei viskas pagrysta tomis paciomis moralinemis vertybemis?
As nesuprantu ar tu specialiai ignoruoji ka as noriu pasakyti ar tu tikrai nesupranti...
O tu mokytojos pasiklausk, kuo skiriasi, tai paaiškins. Skirtumas numeris vienas: darbuotas pasako - noriu išeiti iš darbo. Ir išeina. Vergas pasako - noriu nebebūti vergu. Ir gauna rimbu. Arba: vergą galima parduoti kitam vergvaldžiui, o darbuotojo - ne.

Ar tu durnius, ar tik apsimeti, kad skirtumų nematai?
martynas wrote:jei as surandu biblijos citatas kur ira isakymai ne tik vergams, bet ir ju seimininkams ar pripazinsi pralaimejes sia diskusijos dali? Nes as tikrai atsimenu, kad isejimo knygoje tokie buvo tik tiksliau reiktu surasti, bet jei tai duos kokios naudos, nes kaip matau objektyvumu nepasizymi.

Nors vadini mane melagiu, tai vien is savigarbos surasiu
Jei tu surasi nurodymus vergvaldžiams, ką tai įrodys? Kad dievas davė nurodymus ne tik vergams, bet ir vergvaldžiams? Na ir kas iš to? Tai tik parodo, kad dievas palaikė vergiją, niekada jos nepasmerkė ir nei karto jai nepaprieštaravo. NEI KARTO. Rask, kur paprieštaravo, nes prieš tai kažką panašaus ir tvirtinai - kad tavo religija nepalaiko vergijos. Bet kažkaip neparodai, kur tavo šventame rašte kas nors prieštarauja vergijai, ar bent išreiškia kokią nors neigiamą nuomonę apie ją. Tai reiškia, kad arba tu pats neišmanai savo religijos, arba meluoji kiaulės akis įsistatęs. Bjaurus, šlykštus melagis.
Last edited by Lionginas on 2012-02-27 23:02, edited 2 times in total.
Lionginas
senbuvis
Posts: 2192
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-02-27 23:01

martynas wrote:Argi cia nera nurodomi santykiai, tarp vergu ir ju seimininku?...
Jo, čia nurodomi santykiai tarp vergų ir jų šeimininkų. Biblija moko, kaip reikia vergauti ir vergvaldžiauti, bet niekur nepasako, kad vergija nėra geras ar nepageidautinas dalykas.

Beje, pamiršai pacituoti, ką galima ir ko negalima daryti, jei nusiperki vergą NE hebrajų. Tuomet negalioja nė tas septynerių metų terminas, gali laikyti jį vergu iki mirties :)

Beje, kas tu pagal tautybę? Gal norėtum biblijinius santykius apturėti? Na pabūti vergu. Juk tai nieko tokio, jei yra visi ten moraliniai biblijos standartai ir visa kita, ar ne? :)

Baisus melagis, kaip tokius žemė nešioja. Tikrai dievo nėra, tu gyvas to įrodymas.
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-02-28 18:19

Isejimo 21-16
Kas pagrobia žmogų ­ nesvarbu ar būtų jį pardavęs, ar dar tebelaikytų, ­ bus nubaustas mirtimi.


Taigi vergas tuo laiku galejo tapti vergu savo noru arba del skolos. Tada juk nebuvo socialiniu tarnybu, kurio pasirupintu neturtingais. Tu gal galvoji, kad pri 3000 metu buvo lengva isgyventi?
Ka tokiu laiku reiketu daryti jei neturi maisto? prasyti ismaldos?
Bet zmogus visada galejo pasisiulyti vergu ir uz darba gauti pastoge, maisto ir kazkoki atlygi. Kazin ar cia nemoralu. O jei zmogus skolingas, taip pat jis turejo atidirbti tam tikra laiko tarpa uz ta skola. Nezinau ar atlyginimai buvo dideli, bet jie ir dabar mazi :D

Be to kai kurie senojo testamento nurodymai buvo skirti isskirtinai Izraelio tautai. Be to senasis testamentas daznai buvo tik to laiko isakymas, po to keiciantis laikui, kai kurie isakymai atnaujinti naujajame testamente. Logiska, ne keiciantis gyvenimo salygoms neisvengiamai keiciasi ir morales ir kitu dalyku supratimas ir galimybes viska igyvendinti.


Pasigauni citata ir darai vertinimus. Geda turetu buti. Mokykloje teksto interpretacijos pamokas, gal praleidinejai Lionginai?
Nors as net nesuprantu kokius pamatus savo teiginiui turi sakydamas, kad vergove negerai, nepriimdamas objektyvios morales. Cia tik tavo nuomone pries kitu.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2012-02-28 20:43

martynas wrote:Isejimo 21-16
Kas pagrobia žmogų ­ nesvarbu ar būtų jį pardavęs, ar dar tebelaikytų, ­ bus nubaustas mirtimi.


Taigi vergas tuo laiku galejo tapti vergu savo noru arba del skolos.
Arba tapti vergu jo genčiai pralaimėjus karą. Arba būti nupirktas iš užsieniečių, o juk tada pirkėjas nesiaiškins ar jis buvo pavergtas teisėtai.
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-02-28 20:52

VYTS wrote:
martynas wrote:Isejimo 21-16
Kas pagrobia žmogų ­ nesvarbu ar būtų jį pardavęs, ar dar tebelaikytų, ­ bus nubaustas mirtimi.


Taigi vergas tuo laiku galejo tapti vergu savo noru arba del skolos.
Arba tapti vergu jo genčiai pralaimėjus karą. Arba būti nupirktas iš užsieniečių, o juk tada pirkėjas nesiaiškins ar jis buvo pavergtas teisėtai.

Aisku galejo, bet isakai ST to nesako, o tai draudzia.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2012-02-28 22:03

martynas wrote:
VYTS wrote:Arba tapti vergu jo genčiai pralaimėjus karą. Arba būti nupirktas iš užsieniečių, o juk tada pirkėjas nesiaiškins ar jis buvo pavergtas teisėtai.

Aisku galejo, bet isakai ST to nesako, o tai draudzia.
Pirkti iš užsieničių vergus leidžia, kare imti vergus irgi:
PAKARTOTO ĮSTATYMO KNYGA

Įst 20:10 „Prisiartinęs prie miesto jį užpulti, pasiūlyk jam taikos sąlygas. 11 Jeigu jis tavo taikos sąlygas priima ir tau pasiduoda, tada visi jame esantys žmonės turės tau lažą eiti. 12 O jeigu jis tau taikiai nepasiduoda, bet su tavimi kariauja, tada tu jį apgulsi. 13 VIEŠPAČIUI, tavo Dievui, atidavus jį tau į rankas, išžudysi jame visus vyriškius kalaviju. 14 Tačiau kaip grobį gali pasiimti sau moteris, vaikus, galvijus bei visa kita, kas yra mieste, – visą karo laimikį, – ir gali maitintis iš savo priešų paimto karo laimikio, kurį VIEŠPATS, tavo Dievas, bus tau davęs. 15 [i4]Taip elgsiesi su visais miestais, kurie yra labai toli nuo tavęs, – su tais miestais, kurie nepriklauso arti esančioms tautoms. 16 Tačiau šių tautų miestuose, kuriuos VIEŠPATS, tavo Dievas, duoda tau kaip paveldą, nepaliksi gyvo nė vieno, kas kvėpuoja. 17 Sunaikinsi juos – hetitus ir amoriečius, kanaaniečius ir perizitus, hivitus ir jebusitus, kaip VIEŠPATS, tavo Dievas, yra tau įsakęs, 18 kad jie neišmokytų tavęs visų tų pasibjaurėtinų dalykų, kuriuos jie daro savo dievams, ir nenusidėtumėte VIEŠPAČIUI, savo Dievui.
User avatar
Vajezus
emeritas
Posts: 3807
Joined: 2004-04-19 11:19
Location: Vilnius
Contact:

2012-02-28 22:10

martynas wrote:
VYTS wrote:
martynas wrote:Isejimo 21-16
Kas pagrobia žmogų ­ nesvarbu ar būtų jį pardavęs, ar dar tebelaikytų, ­ bus nubaustas mirtimi.
Taigi vergas tuo laiku galejo tapti vergu savo noru arba del skolos.
Arba tapti vergu jo genčiai pralaimėjus karą. Arba būti nupirktas iš užsieniečių, o juk tada pirkėjas nesiaiškins ar jis buvo pavergtas teisėtai.
Aisku galejo, bet isakai ST to nesako, o tai draudzia.
Štai imsiu ir pacituosiu gražų tekstą:
31 Mozė ir Eleazaras tad padarė, kaip VIEŠPATS buvo Mozei įsakęs. 32 Grobio kiekis, neskaitant kareivių pasigrobto karo laimikio, iš viso buvo šeši šimtai septyniasdešimt penki tūkstančiai avių, 33 septyniasdešimt du tūkstančiai jaučių, 34 šešiasdešimt vienas tūkstantis asilų, 35 trisdešimt du tūkstančiai asmenų, – būtent moterų, kurios dar nebuvo pažinusios vyro.
http://biblija.lt/index.aspx?cmp=readin ... 1998_Sk_31
Kokie dar bus išsisukinėjimai? Kad tos moterys buvo įdarbintos kaip samdomos darbuotojos?
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-02-29 00:09

Cia yra krikscioniskas paaiskinimas, bet neverta jo net sakyti, nes viskas kas susije su religija tau atrodo kvaila ir net blogiau. Tu priiemi sia citata, bet jei pasakysiu, kaip ja vertina krikscionys tu atsakysi nesamone, nes tavo tikslas nera suprasti religines doktrinos, o ja diskredituoti ja suskaidant neziurint, kaip i visuma.

Pastebejimas: kodel cituoti reikia tokias vietas, o dar ypac is ST kuris yra labiau istorines saknys, o necituoji tokiu vietu kur atsispindi meile, teisingumas ir tt. Cia tas pats, kas imti 20 metu senumo istatyma kuriam yra isleistas papildymas ir sakyti, kad jis blogas, todel visa teise bloga. Dvigubi standartai?
O gal nori parodyti, kad biblija priestarauja pati sau? Jei taip tai taip ir daryk, o neopasigauk citata ir nebandyk jos parodyti, kai kazkokio mokslinio fakto.
Zinai, kaip reikia interpretuoti teksta ?
Kaip pagrindines mintis ir idejas isgauti?
Reikia teksta imti, kaip visuma ir daryti isvadas. Viena citata neparodo tiesos ar kazkokios sektinos idejos pagal autoriu jei ji tik ivaizdis, tiesiog istorinis faktas ar kokia kita vaizdavimo priemone.
Be to 3000 metu senumo ivykiu negalima lyginti su dabartine situacija. Reikia integruoti ivyki i to laiko kulturos ir supratimo aplinka ir tada isgauti jo tikrasias reiksmes.
User avatar
Abejoklis
skeptikas
Posts: 954
Joined: 2010-08-31 05:04

2012-02-29 02:23

martynas wrote: Be to 3000 metu senumo ivykiu negalima lyginti su dabartine situacija. Reikia integruoti ivyki i to laiko kulturos ir supratimo aplinka ir tada isgauti jo tikrasias reiksmes.
Laikotarpis ir aplinka nieko nereiškia. Visais laikais buvo ir padorių taikių žmonių ir tokių niekšelių kaip Mozė.
Lionginas
senbuvis
Posts: 2192
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-02-29 07:32

martynas wrote:Isejimo 21-16
Kas pagrobia žmogų ­ nesvarbu ar būtų jį pardavęs, ar dar tebelaikytų, ­ bus nubaustas mirtimi.

Taigi vergas tuo laiku galejo tapti vergu savo noru arba del skolos.
Tavo melo autobusiukas stipriai buksuoja. Vos keliomis eilutėmis aukščiau tavo pacituotos vietos rašoma:
Išėjimo 21 wrote:7 Jei kas parduos savo dukterį į verges, ji neišeis laisva, kaip išlaisvinami vyrai vergai. 8 Jei ji nepatiktų savo šeimininkui, kuris sau ją buvo pasiskyręs,[i4] tada jis turi leisti ją išpirkti. Jis neturės teisės ją parduoti pašaliečiams, nes su ja apgaulingai pasielgė. 9 Jei jis paskirtų ją savo sūnui, tada elgsis su ja kaip su dukterimi. 10 Jei kas paimtų kitą žmoną, jis nesumažins pirmosios žmonos maisto, drabužių ar vedybinių teisių. 11 O jei tų trijų dalykų jai nepadarytų, ji išeis laisvėn veltui, be išsipirkimo“.
Kitaip sakant, tapti vergu galima ir jei gimsti mergaite ir tave parduoda kokiam besiseilėjančiam diedui prie pinigo. Na nebent tu manai, kad gimti mergaite - iš esmės tas pats, kas prasiskolinti :D
martynas wrote:Pasigauni citata ir darai vertinimus. Geda turetu buti. Mokykloje teksto interpretacijos pamokas, gal praleidinejai Lionginai?
Bet juk tu pats mielai cituoji sau patogias vietas. Ir net nesvarbu, kad keli sakiniai prieš tai rašoma vienaip, tu vis tiek darai kitokias išvadas. Vargšas tavo dievas, jei jo egzistavimas priklauso nuo tavo melo ir sąžinės stokos. Šaunu tik tai, kad pirmą kartą savo gyvenime bibliją pasiskaitei pats.
martynas wrote:Nors as net nesuprantu kokius pamatus savo teiginiui turi sakydamas, kad vergove negerai, nepriimdamas objektyvios morales. Cia tik tavo nuomone pries kitu.
Jei nesupranti, tai matyt dėl to, kad neturi jokio žmogiškumo ir nesi linkęs kito žmogaus užjausti. Jei tau kas iš dangaus nenurodys, kad vergija blogai, tai niekada ir nesužinosi, ar ne?

Tu, pasirodo, ne tik fantazijos ir intelekto, bet dar ir moralinis skurdžius.
Last edited by Lionginas on 2012-02-29 07:40, edited 1 time in total.
Lionginas
senbuvis
Posts: 2192
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-02-29 07:39

martynas wrote:Pastebejimas: kodel cituoti reikia tokias vietas, o dar ypac is ST kuris yra labiau istorines saknys, o necituoji tokiu vietu kur atsispindi meile, teisingumas ir tt.
O kodėl reikia cituoti tik tau patinkančias vietas? Ką, kitose vietose biblija meluoja? Beje, aš tau esu pateikęs dvi citatas iš naujojo testamento, kuriose vergams nurodoma, kad savo šeimininkams reikia tarnauti lyg Jėzui. Tu pirmasis pradėjai traukti sau palankias vietas iš ST.
martynas wrote:Zinai, kaip reikia interpretuoti teksta ?
Kaip pagrindines mintis ir idejas isgauti?
Tai papasakok, kaip tai daroma, gudruti. Tik nepradėk vėl meluoti, nes vis tiek būsi pagautas. Ir nepamiršk 10 dievo įstatymų! Nepanašu, kad tau jie turėtų kokios įtakos, tačiau bent jau pasistenk.
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-02-29 10:49

Lionginas wrote:
martynas wrote:Pastebejimas: kodel cituoti reikia tokias vietas, o dar ypac is ST kuris yra labiau istorines saknys, o necituoji tokiu vietu kur atsispindi meile, teisingumas ir tt.
O kodėl reikia cituoti tik tau patinkančias vietas? Ką, kitose vietose biblija meluoja? Beje, aš tau esu pateikęs dvi citatas iš naujojo testamento, kuriose vergams nurodoma, kad savo šeimininkams reikia tarnauti lyg Jėzui. Tu pirmasis pradėjai traukti sau palankias vietas iš ST.
martynas wrote:Zinai, kaip reikia interpretuoti teksta ?
Kaip pagrindines mintis ir idejas isgauti?
Tai papasakok, kaip tai daroma, gudruti. Tik nepradėk vėl meluoti, nes vis tiek būsi pagautas. Ir nepamiršk 10 dievo įstatymų! Nepanašu, kad tau jie turėtų kokios įtakos, tačiau bent jau pasistenk.


Pasakysiu trumpai, kaip reikia vertinti ST ir NT tarpusavio atzvilgiu.
Iki Jėzaus Dievas savo tiesa rode žmonems tiek, kiek jie pajege priimti ir pazinti. Tai Dievo tiesa, pritaikyta prie žmoniu "sirdziu kietumo". Kartu tai - uzkoduota zinia apie ateisianti Isganytoja. Tad ST - "tarpine Dievo zinia" - iki kol pasirodys Kristus.
ST - "tarpine" Dievo zinia. Jezus - Tiesos kriterijus labiau nie Moze: "Moze jums sake..., bet as jums sakau...".

Pastebejimas: tuo laiku praktiskai nebuvo imanoma igyvendinti visu musu dienomis nusistovejusiu morales ir etikos normu, todel ir sakoma, kad tai dievo tiesa pritaikyta prie zmoniu ir ju aplinkybiu.

Pastebejimas 2: zodzio laisve suvokimas skiriasi dabar ir pries 3000 metu. Vertime is graiku kalbos eleutheros (laisve) reiskia priklausantis tautai.
O ST laisves buvo suteikiama ir vergams. Pasiziurejus i kitas tautas(ne Izraelitus), ten vergai, moterys vaikai nebuvo laikomi zmonemis. (cia net ne vergai, bet savo tautos).
Izraelitu tautoje buvo kitaip ir faktas, kad visi buvo laikomis svarbiais(kai kurie aisku turejo daugiau privilegiju, nei kiti, bet hierarchine visuomene neatskiriama zmonijos dalis).
Tai nebuvo moraliai tobula visuomene, nes zmogus nera tobulas, todel jie negalejo buti angeliukai, bet ST isakymai moko pagrindiniu vertybiu kurios su pritaikymu laikmeciui yra dabar pripazystamos.
Lionginas
senbuvis
Posts: 2192
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-02-29 11:12

martynas wrote:Pasakysiu trumpai, kaip reikia vertinti ST ir NT tarpusavio atzvilgiu.
Apie NT taip nieko ir nepasakei. Ar NT mokymai galioja ir šiai dienai, ar yra atgyvena, kaip ir ST? Kaip šiai dienai reikėtų suprasti šiuos NT mokymus?
Pirmasis laiškas Timotiejui 6 wrote:1 Vergai, esantys po jungu, telaiko savo šeimininkus vertais visokeriopos pagarbos, kad nebūtų peikiamas Dievo vardas ir mokymas.[i1] 2 O tie, kurie turi tikinčius šeimininkus, tegul jų neniekina už tai, kad jie yra broliai; verčiau tegul jiems dar geriau tarnauja, nes jie, būdami tikintys ir mylimi, įvertina gerus tarnavimo darbus. 3 Taip mokyk, taip ragink!
Laiškas efeziečiams 6 wrote:5 Jūs, vergai, klausykite savo žemiškųjų šeimininkų su baime ir pagarba, nuoširdžiai lyg kad Kristaus, 6 ne dėl akių tarnaudami, lyg žmonėms patikti norėdami, bet kaip Kristaus vergai, iš širdies vykdantys Dievo valią. 7 Noriai tarnaukite kaip Viešpačiui, o ne žmonėms, 8 žinodami, jog kiekvienas, tiek vergas, tiek laisvasis, jei padaro ką gera, gaus atlyginimą iš Viešpaties.
Pastebejimas: tuo laiku praktiskai nebuvo imanoma igyvendinti visu musu dienomis nusistovejusiu morales ir etikos normu, todel ir sakoma, kad tai dievo tiesa pritaikyta prie zmoniu ir ju aplinkybiu.
OK, supratau. Gal gali paaiškinti, kokiu būdu mūsų dienomis nusistovėjusias moralės normas dievas pritaikė, išleisdamas štai kokį nurodymą:
Išėjimo knyga 21 wrote:20 Jei savininkas primuštų savo vergą ar vergę lazda ir vergas tuojau pat mirtų, jis bus nubaustas. 21 Tačiau jei vergas išliktų dieną ar dvi gyvas, savininkas neturi būti baudžiamas, nes vergas yra jo nuosavybė.
Paaiškink logiką, nes man pagal šių dienų normas antroji nurodymo dalis, leidžianti mirtinai sužaloti savo vergą ir išvengti bet kokios atsakomybės, jei jis pasikankina kelias dienas, atrodo absoliučiai antihumaniška. Paaiškink, kokia moralinė vertybė įgyvendinta šiuo įsakymu?
martynas wrote:Izraelitu tautoje buvo kitaip ir faktas, kad visi buvo laikomis svarbiais(kai kurie aisku turejo daugiau privilegiju, nei kiti, bet hierarchine visuomene neatskiriama zmonijos dalis).
Vėl melas. Tais laikais Izraelio tautoje buvo itin populiaru savo dukras į vergiją parduoti. Seksualinę vergiją, be kita ko. O juk ir talibai sako, kad pas juos, islame, moterys yra itin gerbiamos ir vertinamos. Bet kas iš to. Melas ir lieka melu.
martynas wrote:Tai nebuvo moraliai tobula visuomene, nes zmogus nera tobulas, todel jie negalejo buti angeliukai, bet ST isakymai moko pagrindiniu vertybiu kurios su pritaikymu laikmeciui yra dabar pripazystamos.
Dievas nužudo 70 000 žmonių už tai, kad Dovydas sumanė atlikti gyventojų surašymą:
Pirmoji Kronikų knyga 21 wrote:Dovydo tautos surašymas

1 [i1]Šėtonas pakilo prieš Izraelį ir pakurstė Dovydą suskaičiuoti Izraelio žmones. 2 Taigi Dovydas tarė Joabui ir kariuomenės vadams: „Eikite, suskaičiuokite Izraelio žmones nuo Beer-Šebos iki Dano ir praneškite man, kad žinočiau jų skaičių“. 3 Bet Joabas atsakė: „Tepadaugina VIEŠPATS savo tautos skaičių šimteriopai! Mano viešpatie karaliau, argi nėra jie visi mano valdovo pavaldiniai? Kam gi to reikia mano viešpačiui? Kodėl jis turėtų užtraukti Izraeliui kaltę?“ 4 Tačiau karaliaus įsakymas Joabui nusvėrė. Joabas tad išvyko ir, apėjęs visą Izraelį, sugrįžo į Jeruzalę. 5 Joabas pranešė Dovydui žmonių skaičių. Visame Izraelyje buvo vienas milijonas šimtas tūkstančių vyrų, pajėgių imtis kalavijo, o Jude keturi šimtai septyniasdešimt tūkstančių vyrų, pajėgių imtis kalavijo. 6 Bet Levio ir Benjamino giminių jis neįtraukė į skaičių, nes karaliaus įsakymas Joabui kėlė pasibaisėjimą. 7 Šis dalykas Dievo akyse buvo nemalonus, ir už tai jis ištiko Izraelį.

Maras ir Dievo gailestingumas

8 Dovydas tarė Dievui: „Aš sunkiai nusidėjau tai darydamas, bet dabar atleisk, maldauju, savo tarnui kaltę, nes aš pasielgiau labai neišmintingai“. 9 VIEŠPATS kalbėjo Dovydo regėtojui Gadui, tardamas: 10 „Eik ir sakyk Dovydui: 'Taip kalbėjo VIEŠPATS: tau siūlau tris bausmes, pasirink vieną iš jų, ir aš ja tave ištiksiu'“ 11 Taigi Gadas, nuėjęs pas Dovydą, jam tarė: „Taip kalbėjo VIEŠPATS: 'Rinkis, ką nori: 12 arba badą per trejus metus, arba trijų mėnesių bėgimą nuo priešininkų, kai priešų kalavijas nuolat tau už nugaros, arba tris dienas VIEŠPATIES kalavijo: maro krašte, naikinančio VIEŠPATIES angelo visoje Izraelio žemėje'. Nūn pasvarstyk, kokį atsakymą turiu parnešti tam, kuris mane atsiuntė“. 13 Tada Dovydas tarė Gadui: „Aš labai kenčiu! Leisk, maldauju, man pulti į VIEŠPATIES rankas, nes jo gailestingumas yra labai didelis, bet neleisk man įpulti į žmonių rankas“.

14 Taigi VIEŠPATS siuntė Izraeliui marą, ir Izraelyje krito septyniasdešimt tūkstančių žmonių.
Nuošidržiai, neįsivaizduoju, kaip reikėtų šią pamoką pritaikyti šiems laikams. Gal tu gali paaiškinti? Nes, sprendžiant iš švento rašto, čia turime reikalą ne su mokytoju, ne su tėvu, o su psichopatu.
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 4077
Joined: 2004-04-19 12:28
Location: Bruxelles

2012-02-29 11:17

martynas wrote:...bet ST isakymai moko pagrindiniu vertybiu kurios su pritaikymu laikmeciui yra dabar pripazystamos.
Martynai, štai jums konkreti citata iš "Patarlių knygos" Pat 13:24:
Kas gailisi rykštės, nekenčia savo vaiko, o kas jį myli, rykšte pataiso.
Kaip siūlytumėte šį pamokymą "pritaikyti laikmečiui"? Ar jis nebeaktualus? Jei taip, tai gal geriau būtų išleisti atnaujintą ST leidimą pašalinant šią pastraipą? Kam gi klaidinti dorus krikščionis neaktualiais pamokymais?
Post Reply