10 nedistiliuotų Dievo įsakymų

Kas yra dievas? Kokie yra argumentai už ar prieš dievo egzistavimą? Kuri religija teisinga?
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-02-29 10:49

Lionginas wrote:
martynas wrote:Pastebejimas: kodel cituoti reikia tokias vietas, o dar ypac is ST kuris yra labiau istorines saknys, o necituoji tokiu vietu kur atsispindi meile, teisingumas ir tt.
O kodėl reikia cituoti tik tau patinkančias vietas? Ką, kitose vietose biblija meluoja? Beje, aš tau esu pateikęs dvi citatas iš naujojo testamento, kuriose vergams nurodoma, kad savo šeimininkams reikia tarnauti lyg Jėzui. Tu pirmasis pradėjai traukti sau palankias vietas iš ST.
martynas wrote:Zinai, kaip reikia interpretuoti teksta ?
Kaip pagrindines mintis ir idejas isgauti?
Tai papasakok, kaip tai daroma, gudruti. Tik nepradėk vėl meluoti, nes vis tiek būsi pagautas. Ir nepamiršk 10 dievo įstatymų! Nepanašu, kad tau jie turėtų kokios įtakos, tačiau bent jau pasistenk.


Pasakysiu trumpai, kaip reikia vertinti ST ir NT tarpusavio atzvilgiu.
Iki Jėzaus Dievas savo tiesa rode žmonems tiek, kiek jie pajege priimti ir pazinti. Tai Dievo tiesa, pritaikyta prie žmoniu "sirdziu kietumo". Kartu tai - uzkoduota zinia apie ateisianti Isganytoja. Tad ST - "tarpine Dievo zinia" - iki kol pasirodys Kristus.
ST - "tarpine" Dievo zinia. Jezus - Tiesos kriterijus labiau nie Moze: "Moze jums sake..., bet as jums sakau...".

Pastebejimas: tuo laiku praktiskai nebuvo imanoma igyvendinti visu musu dienomis nusistovejusiu morales ir etikos normu, todel ir sakoma, kad tai dievo tiesa pritaikyta prie zmoniu ir ju aplinkybiu.

Pastebejimas 2: zodzio laisve suvokimas skiriasi dabar ir pries 3000 metu. Vertime is graiku kalbos eleutheros (laisve) reiskia priklausantis tautai.
O ST laisves buvo suteikiama ir vergams. Pasiziurejus i kitas tautas(ne Izraelitus), ten vergai, moterys vaikai nebuvo laikomi zmonemis. (cia net ne vergai, bet savo tautos).
Izraelitu tautoje buvo kitaip ir faktas, kad visi buvo laikomis svarbiais(kai kurie aisku turejo daugiau privilegiju, nei kiti, bet hierarchine visuomene neatskiriama zmonijos dalis).
Tai nebuvo moraliai tobula visuomene, nes zmogus nera tobulas, todel jie negalejo buti angeliukai, bet ST isakymai moko pagrindiniu vertybiu kurios su pritaikymu laikmeciui yra dabar pripazystamos.
Lionginas
senbuvis
Posts: 2186
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-02-29 11:12

martynas wrote:Pasakysiu trumpai, kaip reikia vertinti ST ir NT tarpusavio atzvilgiu.
Apie NT taip nieko ir nepasakei. Ar NT mokymai galioja ir šiai dienai, ar yra atgyvena, kaip ir ST? Kaip šiai dienai reikėtų suprasti šiuos NT mokymus?
Pirmasis laiškas Timotiejui 6 wrote:1 Vergai, esantys po jungu, telaiko savo šeimininkus vertais visokeriopos pagarbos, kad nebūtų peikiamas Dievo vardas ir mokymas.[i1] 2 O tie, kurie turi tikinčius šeimininkus, tegul jų neniekina už tai, kad jie yra broliai; verčiau tegul jiems dar geriau tarnauja, nes jie, būdami tikintys ir mylimi, įvertina gerus tarnavimo darbus. 3 Taip mokyk, taip ragink!
Laiškas efeziečiams 6 wrote:5 Jūs, vergai, klausykite savo žemiškųjų šeimininkų su baime ir pagarba, nuoširdžiai lyg kad Kristaus, 6 ne dėl akių tarnaudami, lyg žmonėms patikti norėdami, bet kaip Kristaus vergai, iš širdies vykdantys Dievo valią. 7 Noriai tarnaukite kaip Viešpačiui, o ne žmonėms, 8 žinodami, jog kiekvienas, tiek vergas, tiek laisvasis, jei padaro ką gera, gaus atlyginimą iš Viešpaties.
Pastebejimas: tuo laiku praktiskai nebuvo imanoma igyvendinti visu musu dienomis nusistovejusiu morales ir etikos normu, todel ir sakoma, kad tai dievo tiesa pritaikyta prie zmoniu ir ju aplinkybiu.
OK, supratau. Gal gali paaiškinti, kokiu būdu mūsų dienomis nusistovėjusias moralės normas dievas pritaikė, išleisdamas štai kokį nurodymą:
Išėjimo knyga 21 wrote:20 Jei savininkas primuštų savo vergą ar vergę lazda ir vergas tuojau pat mirtų, jis bus nubaustas. 21 Tačiau jei vergas išliktų dieną ar dvi gyvas, savininkas neturi būti baudžiamas, nes vergas yra jo nuosavybė.
Paaiškink logiką, nes man pagal šių dienų normas antroji nurodymo dalis, leidžianti mirtinai sužaloti savo vergą ir išvengti bet kokios atsakomybės, jei jis pasikankina kelias dienas, atrodo absoliučiai antihumaniška. Paaiškink, kokia moralinė vertybė įgyvendinta šiuo įsakymu?
martynas wrote:Izraelitu tautoje buvo kitaip ir faktas, kad visi buvo laikomis svarbiais(kai kurie aisku turejo daugiau privilegiju, nei kiti, bet hierarchine visuomene neatskiriama zmonijos dalis).
Vėl melas. Tais laikais Izraelio tautoje buvo itin populiaru savo dukras į vergiją parduoti. Seksualinę vergiją, be kita ko. O juk ir talibai sako, kad pas juos, islame, moterys yra itin gerbiamos ir vertinamos. Bet kas iš to. Melas ir lieka melu.
martynas wrote:Tai nebuvo moraliai tobula visuomene, nes zmogus nera tobulas, todel jie negalejo buti angeliukai, bet ST isakymai moko pagrindiniu vertybiu kurios su pritaikymu laikmeciui yra dabar pripazystamos.
Dievas nužudo 70 000 žmonių už tai, kad Dovydas sumanė atlikti gyventojų surašymą:
Pirmoji Kronikų knyga 21 wrote:Dovydo tautos surašymas

1 [i1]Šėtonas pakilo prieš Izraelį ir pakurstė Dovydą suskaičiuoti Izraelio žmones. 2 Taigi Dovydas tarė Joabui ir kariuomenės vadams: „Eikite, suskaičiuokite Izraelio žmones nuo Beer-Šebos iki Dano ir praneškite man, kad žinočiau jų skaičių“. 3 Bet Joabas atsakė: „Tepadaugina VIEŠPATS savo tautos skaičių šimteriopai! Mano viešpatie karaliau, argi nėra jie visi mano valdovo pavaldiniai? Kam gi to reikia mano viešpačiui? Kodėl jis turėtų užtraukti Izraeliui kaltę?“ 4 Tačiau karaliaus įsakymas Joabui nusvėrė. Joabas tad išvyko ir, apėjęs visą Izraelį, sugrįžo į Jeruzalę. 5 Joabas pranešė Dovydui žmonių skaičių. Visame Izraelyje buvo vienas milijonas šimtas tūkstančių vyrų, pajėgių imtis kalavijo, o Jude keturi šimtai septyniasdešimt tūkstančių vyrų, pajėgių imtis kalavijo. 6 Bet Levio ir Benjamino giminių jis neįtraukė į skaičių, nes karaliaus įsakymas Joabui kėlė pasibaisėjimą. 7 Šis dalykas Dievo akyse buvo nemalonus, ir už tai jis ištiko Izraelį.

Maras ir Dievo gailestingumas

8 Dovydas tarė Dievui: „Aš sunkiai nusidėjau tai darydamas, bet dabar atleisk, maldauju, savo tarnui kaltę, nes aš pasielgiau labai neišmintingai“. 9 VIEŠPATS kalbėjo Dovydo regėtojui Gadui, tardamas: 10 „Eik ir sakyk Dovydui: 'Taip kalbėjo VIEŠPATS: tau siūlau tris bausmes, pasirink vieną iš jų, ir aš ja tave ištiksiu'“ 11 Taigi Gadas, nuėjęs pas Dovydą, jam tarė: „Taip kalbėjo VIEŠPATS: 'Rinkis, ką nori: 12 arba badą per trejus metus, arba trijų mėnesių bėgimą nuo priešininkų, kai priešų kalavijas nuolat tau už nugaros, arba tris dienas VIEŠPATIES kalavijo: maro krašte, naikinančio VIEŠPATIES angelo visoje Izraelio žemėje'. Nūn pasvarstyk, kokį atsakymą turiu parnešti tam, kuris mane atsiuntė“. 13 Tada Dovydas tarė Gadui: „Aš labai kenčiu! Leisk, maldauju, man pulti į VIEŠPATIES rankas, nes jo gailestingumas yra labai didelis, bet neleisk man įpulti į žmonių rankas“.

14 Taigi VIEŠPATS siuntė Izraeliui marą, ir Izraelyje krito septyniasdešimt tūkstančių žmonių.
Nuošidržiai, neįsivaizduoju, kaip reikėtų šią pamoką pritaikyti šiems laikams. Gal tu gali paaiškinti? Nes, sprendžiant iš švento rašto, čia turime reikalą ne su mokytoju, ne su tėvu, o su psichopatu.
User avatar
Vilius
administratorius
Posts: 4055
Joined: 2004-04-19 12:28
Location: Bruxelles

2012-02-29 11:17

martynas wrote:...bet ST isakymai moko pagrindiniu vertybiu kurios su pritaikymu laikmeciui yra dabar pripazystamos.
Martynai, štai jums konkreti citata iš "Patarlių knygos" Pat 13:24:
Kas gailisi rykštės, nekenčia savo vaiko, o kas jį myli, rykšte pataiso.
Kaip siūlytumėte šį pamokymą "pritaikyti laikmečiui"? Ar jis nebeaktualus? Jei taip, tai gal geriau būtų išleisti atnaujintą ST leidimą pašalinant šią pastraipą? Kam gi klaidinti dorus krikščionis neaktualiais pamokymais?
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-02-29 11:44

Lionginas wrote:
martynas wrote:Pasakysiu trumpai, kaip reikia vertinti ST ir NT tarpusavio atzvilgiu.
Apie NT taip nieko ir nepasakei. Ar NT mokymai galioja ir šiai dienai, ar yra atgyvena, kaip ir ST? Kaip šiai dienai reikėtų suprasti šiuos NT mokymus?
Pirmasis laiškas Timotiejui 6 wrote:1 Vergai, esantys po jungu, telaiko savo šeimininkus vertais visokeriopos pagarbos, kad nebūtų peikiamas Dievo vardas ir mokymas.[i1] 2 O tie, kurie turi tikinčius šeimininkus, tegul jų neniekina už tai, kad jie yra broliai; verčiau tegul jiems dar geriau tarnauja, nes jie, būdami tikintys ir mylimi, įvertina gerus tarnavimo darbus. 3 Taip mokyk, taip ragink!
Laiškas efeziečiams 6 wrote:5 Jūs, vergai, klausykite savo žemiškųjų šeimininkų su baime ir pagarba, nuoširdžiai lyg kad Kristaus, 6 ne dėl akių tarnaudami, lyg žmonėms patikti norėdami, bet kaip Kristaus vergai, iš širdies vykdantys Dievo valią. 7 Noriai tarnaukite kaip Viešpačiui, o ne žmonėms, 8 žinodami, jog kiekvienas, tiek vergas, tiek laisvasis, jei padaro ką gera, gaus atlyginimą iš Viešpaties.
Pastebejimas: tuo laiku praktiskai nebuvo imanoma igyvendinti visu musu dienomis nusistovejusiu morales ir etikos normu, todel ir sakoma, kad tai dievo tiesa pritaikyta prie zmoniu ir ju aplinkybiu.
OK, supratau. Gal gali paaiškinti, kokiu būdu mūsų dienomis nusistovėjusias moralės normas dievas pritaikė, išleisdamas štai kokį nurodymą:
Išėjimo knyga 21 wrote:20 Jei savininkas primuštų savo vergą ar vergę lazda ir vergas tuojau pat mirtų, jis bus nubaustas. 21 Tačiau jei vergas išliktų dieną ar dvi gyvas, savininkas neturi būti baudžiamas, nes vergas yra jo nuosavybė.
Paaiškink logiką, nes man pagal šių dienų normas antroji nurodymo dalis, leidžianti mirtinai sužaloti savo vergą ir išvengti bet kokios atsakomybės, jei jis pasikankina kelias dienas, atrodo absoliučiai antihumaniška. Paaiškink, kokia moralinė vertybė įgyvendinta šiuo įsakymu?
martynas wrote:Izraelitu tautoje buvo kitaip ir faktas, kad visi buvo laikomis svarbiais(kai kurie aisku turejo daugiau privilegiju, nei kiti, bet hierarchine visuomene neatskiriama zmonijos dalis).
Vėl melas. Tais laikais Izraelio tautoje buvo itin populiaru savo dukras į vergiją parduoti. Seksualinę vergiją, be kita ko. O juk ir talibai sako, kad pas juos, islame, moterys yra itin gerbiamos ir vertinamos. Bet kas iš to. Melas ir lieka melu.
martynas wrote:Tai nebuvo moraliai tobula visuomene, nes zmogus nera tobulas, todel jie negalejo buti angeliukai, bet ST isakymai moko pagrindiniu vertybiu kurios su pritaikymu laikmeciui yra dabar pripazystamos.
Dievas nužudo 70 000 žmonių už tai, kad Dovydas sumanė atlikti gyventojų surašymą:
Pirmoji Kronikų knyga 21 wrote:Dovydo tautos surašymas

1 [i1]Šėtonas pakilo prieš Izraelį ir pakurstė Dovydą suskaičiuoti Izraelio žmones. 2 Taigi Dovydas tarė Joabui ir kariuomenės vadams: „Eikite, suskaičiuokite Izraelio žmones nuo Beer-Šebos iki Dano ir praneškite man, kad žinočiau jų skaičių“. 3 Bet Joabas atsakė: „Tepadaugina VIEŠPATS savo tautos skaičių šimteriopai! Mano viešpatie karaliau, argi nėra jie visi mano valdovo pavaldiniai? Kam gi to reikia mano viešpačiui? Kodėl jis turėtų užtraukti Izraeliui kaltę?“ 4 Tačiau karaliaus įsakymas Joabui nusvėrė. Joabas tad išvyko ir, apėjęs visą Izraelį, sugrįžo į Jeruzalę. 5 Joabas pranešė Dovydui žmonių skaičių. Visame Izraelyje buvo vienas milijonas šimtas tūkstančių vyrų, pajėgių imtis kalavijo, o Jude keturi šimtai septyniasdešimt tūkstančių vyrų, pajėgių imtis kalavijo. 6 Bet Levio ir Benjamino giminių jis neįtraukė į skaičių, nes karaliaus įsakymas Joabui kėlė pasibaisėjimą. 7 Šis dalykas Dievo akyse buvo nemalonus, ir už tai jis ištiko Izraelį.

Maras ir Dievo gailestingumas

8 Dovydas tarė Dievui: „Aš sunkiai nusidėjau tai darydamas, bet dabar atleisk, maldauju, savo tarnui kaltę, nes aš pasielgiau labai neišmintingai“. 9 VIEŠPATS kalbėjo Dovydo regėtojui Gadui, tardamas: 10 „Eik ir sakyk Dovydui: 'Taip kalbėjo VIEŠPATS: tau siūlau tris bausmes, pasirink vieną iš jų, ir aš ja tave ištiksiu'“ 11 Taigi Gadas, nuėjęs pas Dovydą, jam tarė: „Taip kalbėjo VIEŠPATS: 'Rinkis, ką nori: 12 arba badą per trejus metus, arba trijų mėnesių bėgimą nuo priešininkų, kai priešų kalavijas nuolat tau už nugaros, arba tris dienas VIEŠPATIES kalavijo: maro krašte, naikinančio VIEŠPATIES angelo visoje Izraelio žemėje'. Nūn pasvarstyk, kokį atsakymą turiu parnešti tam, kuris mane atsiuntė“. 13 Tada Dovydas tarė Gadui: „Aš labai kenčiu! Leisk, maldauju, man pulti į VIEŠPATIES rankas, nes jo gailestingumas yra labai didelis, bet neleisk man įpulti į žmonių rankas“.

14 Taigi VIEŠPATS siuntė Izraeliui marą, ir Izraelyje krito septyniasdešimt tūkstančių žmonių.
Nuošidržiai, neįsivaizduoju, kaip reikėtų šią pamoką pritaikyti šiems laikams. Gal tu gali paaiškinti? Nes, sprendžiant iš švento rašto, čia turime reikalą ne su mokytoju, ne su tėvu, o su psichopatu.
Tokiu ir panasiu pasakojimu esme, ta kad uz visus neteisingus poelgius bus susilaukta bausmes.
Tai pastebima visur ir visada. Netgi tokie dalykai, kaip maisto apdorojimas siekiant didesnio pelno atrodytu nera toks blogas dalykas, bet kadangi siekiai savanaudiski paziurek, kiek vezio atveju dabar. Netgi nekalti, bet neteisingi veiksmai sukelia zalingas pasekmes ne tik paciam, bet ir kitiem.
Kodangi dievas sukure visata jis, galima sakyti leidzia vykti kas vyksta. Kokie jo tikslai?
I tai atsakymas NT.

Biblijos pradzioje yra atsakymas i klausima kas kaltas del viso blogio - MES.
Lionginas
senbuvis
Posts: 2186
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-02-29 12:22

Tu neatsakai į labai konkrečius klausimus. Kaip reikėtų suprasti NT aprašytus nurodymus vergams?
martynas wrote:Tokiu ir panasiu pasakojimu esme, ta kad uz visus neteisingus poelgius bus susilaukta bausmes.
Paaiškink šiuos dalykus:
1) Kodėl gyventojų surašymą dievas laiko neteisingu poelgiu?
2) Kodėl dievas nužudė 70,000 žmonių už tai, kad Dovydas sugalvojo atlikti gyventojų surašymą? Dovydui nieko nepadarė, bet niekuo dėtus žmones - maru apkrėtė. Kame kampas? Ar dievas tikrai yra psichopatas, ar tik labai panašus į tokį?
martynas wrote:Tai pastebima visur ir visada. Netgi tokie dalykai, kaip maisto apdorojimas siekiant didesnio pelno atrodytu nera toks blogas dalykas, bet kadangi siekiai savanaudiski paziurek, kiek vezio atveju dabar. Netgi nekalti, bet neteisingi veiksmai sukelia zalingas pasekmes ne tik paciam, bet ir kitiem.
O gyventojų surašymas irgi vėžį sukelia?
martynas wrote:Kodangi dievas sukure visata jis, galima sakyti leidzia vykti kas vyksta. Kokie jo tikslai?
I tai atsakymas NT.
Tai pasakyk tą atsakymą.
martynas wrote:Biblijos pradzioje yra atsakymas i klausima kas kaltas del viso blogio - MES.
Verčiau kalbėk tik už save.
Plikas
pradedantis
Posts: 320
Joined: 2009-08-03 05:40

2012-02-29 12:38

[trololo]
martynas wrote: <...>
Tai pastebima visur ir visada. Netgi tokie dalykai, kaip maisto apdorojimas siekiant didesnio pelno atrodytu nera toks blogas dalykas, bet kadangi siekiai savanaudiski paziurek, kiek vezio atveju dabar. <...>
Taigi, kadangi dėl maisto pramonės labai sumažėjo badaujančiųjų skaičius, o žmonių racionas labai išaugo, visų gailestingiausiasis dievulis nusprendė, kad mažai mirčių jam nepatinka ir nusiuntė žmonėms vėžį...
________________________________
EDIT:

Man katik šovė į galvą dar viena osom dievulio savybė: martyno minėtą "savanaudišką didesnį pelną" gauna gamintojas, o atpildą (vėžį) - vartotojas. Žiauriai čia teisingai...

Martynai, visdar manai, kad tai ką pasakei yra teisiga? (vėžys yra dievo bausmė už maisto pramonės pelną, o patsai dievas absoliučiai teisingas ir mylintis)
[/trololo]
Last edited by Plikas on 2012-02-29 14:41, edited 2 times in total.
User avatar
Vajezus
emeritas
Posts: 3807
Joined: 2004-04-19 11:19
Location: Vilnius
Contact:

2012-02-29 13:29

martynas wrote:Pastebejimas: kodel cituoti reikia tokias vietas, o dar ypac is ST kuris yra labiau istorines saknys, o necituoji tokiu vietu kur atsispindi meile, teisingumas ir tt. Cia tas pats, kas imti 20 metu senumo istatyma kuriam yra isleistas papildymas ir sakyti, kad jis blogas, todel visa teise bloga. Dvigubi standartai?
O gal nori parodyti, kad biblija priestarauja pati sau? Jei taip tai taip ir daryk, o neopasigauk citata ir nebandyk jos parodyti, kai kazkokio mokslinio fakto.
Šiuo atveju aš parodau, kad tu pats prieštarauji biblijai. Biblija sako, kad grobio dalybos vyko gerojo dievulio nurodymu, reiškia, dievas palaimino karo belaisvių vergovę. Pakišau tau panosėn Biblijoje užfiksuotą faktą, o ką tu?
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-03-01 11:13

Plikas wrote:[trololo]
martynas wrote: <...>
Tai pastebima visur ir visada. Netgi tokie dalykai, kaip maisto apdorojimas siekiant didesnio pelno atrodytu nera toks blogas dalykas, bet kadangi siekiai savanaudiski paziurek, kiek vezio atveju dabar. <...>
Taigi, kadangi dėl maisto pramonės labai sumažėjo badaujančiųjų skaičius, o žmonių racionas labai išaugo, visų gailestingiausiasis dievulis nusprendė, kad mažai mirčių jam nepatinka ir nusiuntė žmonėms vėžį...
________________________________
EDIT:

Man katik šovė į galvą dar viena osom dievulio savybė: martyno minėtą "savanaudišką didesnį pelną" gauna gamintojas, o atpildą (vėžį) - vartotojas. Žiauriai čia teisingai...

Martynai, visdar manai, kad tai ką pasakei yra teisiga? (vėžys yra dievo bausmė už maisto pramonės pelną, o patsai dievas absoliučiai teisingas ir mylintis)
[/trololo]

Apie 1milijardas zmoniu pasaulyje kencia maisto stygiu, maisto pramone yra priemone pati ji nieko gero ar blogo nedaro.
Jei suvalgysi kalio cianido irgi dievas bus kaltas del tavo mirties? Tavo poziuriu reiktu suprasti, taip.
Dievas musu nebaudzia, kartais tiesa ir teisingos veiksmu pasekmes gali atrodyti, kaip bausme.
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-03-01 11:24

Vajezus wrote:
martynas wrote:Pastebejimas: kodel cituoti reikia tokias vietas, o dar ypac is ST kuris yra labiau istorines saknys, o necituoji tokiu vietu kur atsispindi meile, teisingumas ir tt. Cia tas pats, kas imti 20 metu senumo istatyma kuriam yra isleistas papildymas ir sakyti, kad jis blogas, todel visa teise bloga. Dvigubi standartai?
O gal nori parodyti, kad biblija priestarauja pati sau? Jei taip tai taip ir daryk, o neopasigauk citata ir nebandyk jos parodyti, kai kazkokio mokslinio fakto.
Šiuo atveju aš parodau, kad tu pats prieštarauji biblijai. Biblija sako, kad grobio dalybos vyko gerojo dievulio nurodymu, reiškia, dievas palaimino karo belaisvių vergovę. Pakišau tau panosėn Biblijoje užfiksuotą faktą, o ką tu?
Jei egzistavo karas egzistavo ir belaisviai. Klausimas, kaip su jais buvo elgiamasi. Jeigu Izraelitai norejo isgyventi tu laiku aplinkoje jiems buvo butina kariauti. Bet ju istatymai palyginti su kitu tautu buvo daug labiau issivyste. (kitur nei moterys, nei vaikai nebuvo laikomi zmonemis ir tt.)
Vel sakau ST isakymai nera tas tekstas kuri turime ziureti visiskai tiesiogiai ir taikyti, tai dabar.
Sie isakymai buvo pritaikyti tam laikui ir zmoniu issivystimui.
Jei Izraelitai butu buve nekaltos aveles jie butu buve isgalabyti kitu tautu.
Krikscionybe ikure ne moze, o Jezus, todel geriau rodyk jo mokymo trukumus, o ne kazko kito.
Lionginas
senbuvis
Posts: 2186
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-03-01 11:39

martynas wrote:Jei egzistavo karas egzistavo ir belaisviai. Klausimas, kaip su jais buvo elgiamasi. Jeigu Izraelitai norejo isgyventi tu laiku aplinkoje jiems buvo butina kariauti. Bet ju istatymai palyginti su kitu tautu buvo daug labiau issivyste. (kitur nei moterys, nei vaikai nebuvo laikomi zmonemis ir tt.)
Ir vėl šlykštus melas. Senovės Egipte moterys galėjo tapti net faraonėmis, o štai prie Mozės įstatymų negalėjo nei karalienėmis būti, nei šventyklose tarnauti, nei turto paveldėti (nebent nebūdavo kam daugiau).

Kaip pats manai, ar galima meluoti vardan Jėzaus? Ar Jėzus būtų patenkintas, jei žinotų, kad taip elgiesi?
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-03-01 17:00

Lionginas wrote:
martynas wrote:Jei egzistavo karas egzistavo ir belaisviai. Klausimas, kaip su jais buvo elgiamasi. Jeigu Izraelitai norejo isgyventi tu laiku aplinkoje jiems buvo butina kariauti. Bet ju istatymai palyginti su kitu tautu buvo daug labiau issivyste. (kitur nei moterys, nei vaikai nebuvo laikomi zmonemis ir tt.)
Ir vėl šlykštus melas. Senovės Egipte moterys galėjo tapti net faraonėmis, o štai prie Mozės įstatymų negalėjo nei karalienėmis būti, nei šventyklose tarnauti, nei turto paveldėti (nebent nebūdavo kam daugiau).

Kaip pats manai, ar galima meluoti vardan Jėzaus? Ar Jėzus būtų patenkintas, jei žinotų, kad taip elgiesi?

Suklydau, vienu metu senoves egiptas buvo matriarchatas. Kas geriau?
Lionginas
senbuvis
Posts: 2186
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-03-01 18:26

martynas wrote:Suklydau, vienu metu senoves egiptas buvo matriarchatas. Kas geriau?
Jei reikėtų rinktis iš dviejų, neabejotinai rinkčiausi matriarchatą.
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-04-18 14:50

Lionginas wrote:
martynas wrote:Suklydau, vienu metu senoves egiptas buvo matriarchatas. Kas geriau?
Jei reikėtų rinktis iš dviejų, neabejotinai rinkčiausi matriarchatą.
o as patriarchata. Kazin, kodel, taip uztikrintai atsakei? moterys turi geresnius vadovavymo sugebejimus? ar kokiu budu cia, taip nusprendei.
Lionginas
senbuvis
Posts: 2186
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-04-18 15:45

martynas wrote:o as patriarchata. Kazin, kodel, taip uztikrintai atsakei? moterys turi geresnius vadovavymo sugebejimus? ar kokiu budu cia, taip nusprendei.
Nes valstybėse, kur valdžioje yra daugiau moterų, paprastai būna geriau gyventi ir mažiau visokių nesąmonių. O kur vieni vyrai, ten kaip taisyklė vyksta visokie idiotizmai. Palygink Afganistaną su kokia nors Švedija.
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-04-18 16:10

Lionginas wrote:
martynas wrote:o as patriarchata. Kazin, kodel, taip uztikrintai atsakei? moterys turi geresnius vadovavymo sugebejimus? ar kokiu budu cia, taip nusprendei.
Nes valstybėse, kur valdžioje yra daugiau moterų, paprastai būna geriau gyventi ir mažiau visokių nesąmonių. O kur vieni vyrai, ten kaip taisyklė vyksta visokie idiotizmai. Palygink Afganistaną su kokia nors Švedija.
Na afganistane abejoju ar priezastis vyru valdymas. O svedijoje moteru didesnis procentas.
Lionginas
senbuvis
Posts: 2186
Joined: 2011-10-03 09:35

2012-04-19 08:10

martynas wrote:Na afganistane abejoju ar priezastis vyru valdymas.
Vyrų valdymas savaime nėra problema. Moterų valdymas taip pat savaime problemų neišsprendžia. Jei į valdymą įpainiojama religija, tai viskas garantuotai nueis velniop. Bet yra labai gerų pavyzdžių, kuomet moterims, atėjus į valdžią, situacija gerėja iš esmės. Pavyzdžiui, Ruanda (moterų procentas valdžioje - 56%, tai daugiausiai pasaulyje): http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 8051504314. Tuo tarpu gretimose iš esmės patriarchalinėse valstybėse tebesitęsia žudynės.
martynas
senbuvis
Posts: 1790
Joined: 2012-01-26 22:48

2012-04-19 15:43

Lionginas wrote:
martynas wrote:Na afganistane abejoju ar priezastis vyru valdymas.
Vyrų valdymas savaime nėra problema. Moterų valdymas taip pat savaime problemų neišsprendžia. Jei į valdymą įpainiojama religija, tai viskas garantuotai nueis velniop. Bet yra labai gerų pavyzdžių, kuomet moterims, atėjus į valdžią, situacija gerėja iš esmės. Pavyzdžiui, Ruanda (moterų procentas valdžioje - 56%, tai daugiausiai pasaulyje): http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 8051504314. Tuo tarpu gretimose iš esmės patriarchalinėse valstybėse tebesitęsia žudynės.
Be religijos iterpimo nesugebi.
Matai jei kazkas iskeles Korana lekia sprogdinti dangoraiziu dar nereiskia, kad religija yra bloga. Be to islamas man ir neatrodo labai gera religija. O krikscionybe yra gera. Jei kam paskaicius keturias evangelijas (krikscionybe pagrinda) kila noras nusikalsti, tada as labai abejociau to zmogaus protiniais sugebejimais.
Dannas
naujokas
Posts: 55
Joined: 2011-07-01 15:41

2012-04-19 16:19

martynas wrote:
Lionginas wrote:
martynas wrote:Na afganistane abejoju ar priezastis vyru valdymas.
Vyrų valdymas savaime nėra problema. Moterų valdymas taip pat savaime problemų neišsprendžia. Jei į valdymą įpainiojama religija, tai viskas garantuotai nueis velniop. Bet yra labai gerų pavyzdžių, kuomet moterims, atėjus į valdžią, situacija gerėja iš esmės. Pavyzdžiui, Ruanda (moterų procentas valdžioje - 56%, tai daugiausiai pasaulyje): http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 8051504314. Tuo tarpu gretimose iš esmės patriarchalinėse valstybėse tebesitęsia žudynės.
Be religijos iterpimo nesugebi.
Matai jei kazkas iskeles Korana lekia sprogdinti dangoraiziu dar nereiskia, kad religija yra bloga. Be to islamas man ir neatrodo labai gera religija. O krikscionybe yra gera. Jei kam paskaicius keturias evangelijas (krikscionybe pagrinda) kila noras nusikalsti, tada as labai abejociau to zmogaus protiniais sugebejimais.
pasakyk kelias priezastis tavo manymu kodel islamas prastesne religija nei krikscionybe,as kaip tik girdejes toki dalyka kad ji netgi taikesne religija tiesiog dabar isgyvenanti tai ka krikscionybe praejo viduramziais...
Post Reply