Bet tiketi nefalsifikuojamais dalykais privercia kazkokios priezastys. As tiesiog teigciau, jog tiketi i Dieva yra pakankamai priezasciu, kad tikejimas i ji butu vadinamas racionaliu.eleggua wrote:Net fizikoje yra tokių dalykų, pvz. kitos dimensijos. Logiškas, bet nefalsikabilus dalykas. Nefalsikabili ir siela, įvairiausio plauko dvasios. Pasąmonė, kolektyvinė pasąmonė nefalsikabilūs dalykai (yra ir kitų panašių dalykų psichologijoje). Manau, šios idejos yra net racionalesnės, nei dievo hipotezė. Nafalsikabilus - reiškia "nepatikrinamas", o ne "nesąmonė".martynas wrote: Dabar aiskiau. Jeigu esme falsikabilumas, tada parodija nelabai ta parodo, bet cia gal tik man, bet ne esme
Na krikscioniu Dieva falsifikuoti, tikrai sugalvociau pavyzdziu ir ne viena.
Su teizmo sunkiau. Cia nebent jei butu patikimu faktu, jog visata amzina, kas praktiskai nera imanoma...
Bet jeigu Dievas nera falsifikuojamas, nematau jokios problemos, tol kol jis vienas tera toks.
Tada tu turi parodyti, kodel toks nesufalsifikuojamas reiskunys, kaip Dievas negali egzistuoti.
Kadangi tikejimas i Dieva ir vadinasi tikejimu (pasitikejimu), tai pasako, kad nei falsifikuoti, nei atvirksciai jo neimanoma.
Cia izvelgiu kita problema. Ar racionalu ir logiska tiketi i Dieva. Arba ar naudinga tiketi i Dieva.
Manau jau zinai kokias pozicijas siuose klausimuose as ginciau.
Kažkiek logiška tikėti, teizmas pats sau beveik neprieštarauja, skirtingai nei krikščionybė. Turi tikėjimas ir tam tikrų labai svarių bonusų (tarkim psichologiniai tyrimai rodo, kad tikintys žmonės būna mažiau depresyvūs ir nerimąstingi). Čia sutinku.
Reikia geriau grynai apie krikscioniu Dieva pabandyt padiskutuot, nes cia nesutarimu, ben jau su tavimi nelabai matau.